مقایسه هیرویت و فولیکوژن | کدامیک برای ریزش مو بهتر است؟

مقایسه هیرویت و فولیکوژن | کدامیک برای ریزش مو بهتر است؟
تاریخ ایجاد :

برای درمان ریزش مو مصرف هیرویت مؤثرتر است یا فولیکوژن؟ در ادامه مطلب با مقایسه دو مکمل هیرویت و فولیکوژن همراه شما هستیم.

ریزش مو، از جمله عواملی است که زیبایی چهره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش اعتماد به نفس در مردان و زنان می شود. برای کاهش ریزش مو، بهترین و به صرفه ترین گزینه مصرف مکمل های تقویت کننده مو است. در پاسخ به این سوال که هیرویت یا فولیکوژن کدام یک برای کنترل ریزش مو و سلامت موها مناسب است، باید به طور جداگانه با ترکیبات هر کدام از این مکمل ها و مزایای آنها آشنا شوید. در این صورت قادر خواهید بود مکمل مناسب خود را بیابید و استفاده کنید.

البته انتخاب سبک زندگی صحیح و سالم نیز در کنار این مکمل ها باید مد نظر قرار گیرد. مصرف مواد غذایی مفید و حاوی انواع ریز مغذی های مورد نیاز بدن، موجب کاهش مشکلات ایجاد شده در موها می شود و بدین طریق ریزش موهای ناشی از کمبود این مواد مغذی در بدن را درمان می کند. از آنجایی که سبک زندگی نادرست مصرف مکمل های تقویت کننده و تغذیه رسان را در بین مردان و زنان افزایش داده است، در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی دو مکمل هیرویت و فولیکوژن بپردازیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مکمل های هیرویت یا فولیکوژن با چه هدفی تولید می شوند؟

زیبایی چهره تاثیر فوق العاده ای در زندگی خصوصی هر فرد می گذارد، به گونه ای که امروزه روش های متنوعی برای جوانسازی پوست و مو ارائه شده است. از آنجایی که برخی از این روش ها مانند کاشت مو دوره نقاهت طولانی مدتی دارند و علاوه بر آن با هزینه گزاف و درد بسیار همراه هستند، شرکت های تولید کننده مکمل های تقویت کننده دست به تولید انواع متفاوتی از محصولات مراقبتی، تغذیه ای و درمانی در این راستا زده اند.

هیرویت و فولیکوژن، دو مکمل تقویت کننده و درمانی برای ریزش مو و جلوگیری از ایجاد آن به شمار می روند که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی‌ های خاص خود را دارند. موهای پرپشت و سالم، از جمله عواملی هستند که زیبایی چهره افراد را تحت تاثیر قرار می دهند و آن را دو چندان می کنند. مراقبت از موها و داشتن روتینی روزانه، موجب کاهش آسیب به این اجزای مهم چهره می‌ شود و بدین طریق نرمی، شادابی و درخشندگی موها نیز افزایش پیدا می کند.

لازم به ذکر است که مکمل های هیرویت یا فولیکوژن یک شبه قادر به برطرف کردن ریزش موها نیستند و باید در یک دوره مشخص مصرف شوند. البته این مکمل ها بهتر است با تجویز پزشک و زیر نظر او مورد استفاده قرار گیرند. هر کدام از این مکمل ها با توجه به جنسیت، سن، نوع مشکلات ایجاد شده در موها و بررسی شرایط جسمی افراد تجویز می شوند. این مکمل ها حاوی ریز مغذی ها و مواد مورد نیاز برای رشد موها هستند و جزو داروهای ضد ریزش مو به شمار می‌ روند و با هدف ارتقای سلامت موها، پیشگیری از رسیدن آسیب به آنها و ترمیم مشکلات ایجاد شده روی موها تولید می شوند.

قیمت و خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو

قرص هیرویت یا فولیکوژن کدام یک تاثیر بیشتری در کاهش ریزش مو دارند؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال، در ابتدا باید این مکمل ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. سپس با توجه به ویژگی‌ ها و مزایای هر کدام، تاثیر آنها در کاهش ریزش مو را بررسی کرد. در ادامه ویژگی های مکمل هیرویت و فولیکوژن را عنوان می کنیم.

قرص هیرویت

هیرویت چیست؟ این دارو، از جمله مکمل های ضد ریزش مو است که به صورت قرص بلعیدنی تولید می‌ شود. هیرویت دارای ترکیبات مفیدی همچون ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای رشد و تقویت ریشه و ساقه موها موثر هستند. این مکمل با تغذیه رسانی به فولیکول‌ های مو، موجب حفظ استحکام، شادابی و سلامت موها می شود. این مکمل بسیار غنی، در گروه محصولات دارویی و درمانی قرار می گیرد و برای پیشگیری از ریزش مو نیز موثر است. عوارض مصرف هیرویت، مانند دیگر مکمل ها بوده و در صورت مصرف تحت نظر پزشک، قابل پیشگیری است. اگر در انتخاب هیرویت یا فولیکوژن به عنوان قرص ریزش مو دو دل هستید، در این مقاله توضیحات بیشتری در خصوص این قرص ها ارائه می کنیم.

خرید هیرویت از داروهوم

     داروهوم

قرص فولیکوژن

این مکمل نیز برای درمان ریزش موی افراد تولید می شود و در گروه داروهای ضد ریزش مو قرار می گیرد. به دلیل استفاده از انواع ویتامین ها و مواد معدنی در تولید این مکمل از آن به عنوان ویتامینه مو نیز یاد می شود. این ترکیبات در رشد موها، تقویت فولیکول های مو، افزایش سلامت ساقه مو و پیشگیری از ریزش موها موثر هستند.

ویژگی های قرص هیرویت و فولیکوژن چیست؟

هیرویت یا فولیکوژن مانند سایر محصولات تقویت کننده بدن دارای مزایای بسیاری است که در ادامه آنها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

ویژگی های قرص هیرویت

  • از طریق این مکمل، ریزش مو ناشی از عواملی همچون: استرس، افسردگی، کمبود ریز مغذی ها، مصرف برخی داروها و غیره از بین می رود.
  • این مکمل در تغذیه رسانی به فولیکول های مو و افزایش رشد آنها موثر است.
  • ضخامت تارهای مو و مقاومت آنها با مصرف این محصول افزایش پیدا می کند.
  • هیرویت برای سلامت پوست و بهبود زخم‌ ها نیز گزینه ای مناسب است.
  • این مکمل برای بیماران مبتلا به سلیاک و دارای حساسیت به لاکتوز نیز کاربردی است.
  • در ترکیبات این محصول از هیچگونه رنگ مصنوعی، طعم دهنده، گلوتن و نگهدارنده استفاده نشده است.
  • این فرآورده برای افزایش درخشندگی، طراوت و زیبایی حالت موها نیز مفید است.

ویژگی های قرص فولیکوژن

  • این مکمل برای جلوگیری و درمان ریزش مو مناسب است.
  • پیشگیری و درمان ریزش موی ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا مصرف برخی از داروها از طریق قرص فولیکوژن به راحتی امکان پذیر است.
  • این مکمل حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه برای تقویت مو است.
  • از طریق مصرف این محصول سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌ زا به خصوص رادیکال های آزاد تقویت می‌ شود.
  • این محصول برای ارتقای سلامت عمومی موها و بدن موثر است.
  • به دلیل عدم استفاده از گلوتن در ترکیبات فولیکوژن، این مکمل برای بیماران مبتلا به سلیاک قابل استفاده است.

خرید فولیکوژن

ترکیبات موجود در قرص هیرویت یا فولیکوژن شامل چه موادی می شوند؟

بدون شک ترکیبات هر محصول نشان دهنده میزان تاثیرگذاری و کیفیت آن می باشد. در این مکمل ها نیز از مواد مفید و مغذی بسیاری استفاده شده است که هر کدام از آنها به افزایش سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می کنند. در ادامه، انواع ترکیبات موجود در این مکمل ها را بررسی می کنیم.

ترکیبات قرص هیرویت:

تأثیر هیرویت بر جلوگیری از ریزش مو، ناشی از ترکیبات به کار رفته در این محصول است که در ادامه به بررسی مهم‌ ترین آنها می‌پردازیم.

  • ویتامین های B

این ویتامین ها منبع تولید انرژی در بدن هستند و بدین طریق تغذیه رسانی به فولیکول‌ های مو را انجام می‌ دهند. این ویتامین ها به رشد مجدد موها کمک می کنند و مانعی در برابر ریزش مو هستند. از جمله مزایای دیگر ویتامین های گروه B، بهبود گردش خون و تولید هموگلوبین است. در این صورت خون‌ رسانی و اکسیژن رسانی به کف سر افزایش پیدا می کند که نتیجه آن حفظ سلامت موها است. بیوتین را باید مهمترین ویتامین در کنترل ریزش مو و پیشگیری از بروز آن دانست.

  • روی

هیرویت و فولیکوژن دارای این ماده در ترکیبات خود هستند‌، زیرا روی یکی از مواد معدنی مهم در تقویت فولیکول های مو و کاهش ریزش آنها عنوان می شود. کمبود روی در بدن ساختار مو را ضعیف می کند و آسیب های جدی به آن وارد می سازد. با مصرف روزانه یک عدد قرص هیرویت، حدود 2 میلی‌ گرم زینک به بدن وارد می شود. زینک یا روی به حفظ تعادل هورمونی، تولید سلول ها، سنتز پروتئین، کنترل غدد چربی و ساخت کلاژن کمک می کند. در نتیجه سلامت پوست و مو تا حدود زیادی به این ماده در بدن بستگی دارد.

  • آهن

این قرص به دلیل برخورداری از آهن موجب پیشگیری از کم خونی در بدن می شود.‌ همچنین از این طریق جریان خون در بدن بهبود پیدا می کند. از آنجایی که اکسیژن از طریق خون به کف سر و سپس فولیکول های مو می رسد، این ماده موجب کاهش ریزش مو می شود. موها برای رشد خود به آهن نیاز دارند. از این رو در هر عدد از این قرص 12 میلی گرم آهن به کار رفته است.

آهن موجود در هیرویت

  • کولین و اینوزیتول

این دو ماده در ترکیبات قرص هیرویت به صورت محلول در آب هستند و در دسته بندی ویتامین های گروه B قرار می گیرند. کولین و اینوزیتول با کمک به تولید فسفولیپیدها در رشد فولیکول های مو و بهبود کیفیت ساختار مو نقش اساسی دارند.

ترکیبات موجود در قرص فولیکوژن

هیرویت یا فولیکوژن از جمله مکمل های تقویت کننده مو به شمار می روند که برخی از ترکیبات آنها با یکدیگر مشترک است. فولیکوژن به دلیل برخورداری از مواد زیر، تغذیه رسانی به فولیکول های مو را به نحو احسن انجام می دهد و برای کنترل ریزش مو نیز بسیار موثر است. برخی از مهمترین مواد این مکمل شامل ترکیبات زیر می شوند:

  • مس و سلنیوم

مس موجود در ترکیبات قرص فولیکوژن موجب بهبود جریان خون در پوست سر می شود و بدین طریق به تحریک فولیکول های مو برای رشد بهتر کمک می‌ کند. سلنیوم نیز از جمله مواد معدنی است که در کاهش قارچ های تولید کننده شوره روی پوست سر نقش مهمی دارد. همچنین این ماده با تنظیم هورمون های تیروئید، از ریزش موی ناشی از آن جلوگیری می کند و در افزایش سرعت رشد موها نیز موثر است.

  • بیوتین

این ماده یکی از ترکیبات بسیار مهم در تقویت موها به شمار می رود که در فرمولاسیون هر دو مکمل هیرویت و فولیکوژن وجود دارد. این ویتامین گروه B موجب تولید کراتین یا پروتئین مو می شود و در رشد موها نیز موثر است. بیوتین به افزایش درخشش و ضخامت موها نیز کمک می کند و ماده ای مفید در کاهش ریزش مو به شمار می‌ رود.

بیوتین از ترکیبات هیرویت و فولیکوژن

  • سیستئین و متیونین

متیونین جزو اسیدهای آمینه‌ ضروری برای رشد موها است. این ماده به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود مشکلات موها را حل می کند و منبع غنی از گوگرد است. متیونین با افزایش خون رسانی در کف سر، موجب بهبود عملکرد فولیکول های مو و افزایش رشد آنها می شود. سیستئین نیز اثر مخرب رادیکال های آزاد و اکسیداتیو ناشی از آنها را خنثی می کند و بدین طریق به محافظت از فولیکول های مو می پردازد. این ماده در افزایش درخشش مو و پیشگیری از ابتلا به موخوره نیز موثر است.

در قرص هیرویت یا فولیکوژن چه مقدار ترکیبات مشترک به کار برده شده است؟

برخی از ترکیباتی که در این مکمل ها به کار می‌ روند، به دلیل خواص آنها ممکن است مشترک باشند. این ترکیبات مشترک شامل: سیستئین، فولیک‌ اسید، سلنیوم، زینک و بیوتین می شوند که جزو مهم‌ ترین ترکیبات تشکیل‌ دهنده این مکمل ها به شمار می روند. در ادامه، مقدار برخی از این ترکیبات مشترک در هر قرص را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

ویتامین B5

  • در یک عدد قرص فولیکوژن، 9 میلی گرم ویتامین B5 به کار می رود.
  • در یک عدد قرص هیرویت، 10 میلی گرم ویتامین B5 وجود دارد.

ویتامین B6

  • در یک عدد قرص فولیکوژن، 2 میلی گرم از این ویتامین به کار رفته است.
  • در یک عدد قرص هیرویت، 5 میلی گرم ویتامین B6 موجود است.

بیوتین

  • 50 میلی گرم بیوتین در هر عدد از قرص بیوتین وجود دارد.
  • در یک عدد قرص هیرویت، 20 میلی گرم بیوتین استفاده شده است.

زینک

  • در یک عدد قرص فولیکوژن، 7.5 میلی گرم زینک به کار رفته است.
  • در یک عدد قرص هیرویت، 2 میلی گرم از این ماده موجود است.

زینک از ترکیبات هیرویت و فولیکوژن

ال سیستئین

  • در یک عدد قرص فولیکوژن، 50 میلی گرم  ال سیستئین استفاده شده است.
  • در یک عدد قرص هیرویت، 30 میلی گرم ال سیستئین به کار رفته است.

ال متیونین 

  • در یک عدد قرص فولیکوژن، 250 میلی گرم ال متیونین وجود دارد.
  • در یک عدد قرص هیرویت، 30 میلی گرم ال متیونین فرموله شده است.

این مقایسه به شما کمک می کند که با توجه به نیاز بدن خود و کمبودهای آن، قرص هیرویت یا فولیکوژن را انتخاب کنید. در قرص فولیکوژن از ویتامین E و D3 استفاده شده است، در صورتی که قرص هیرویت حاوی ترکیباتی از قبیل آهن، کولین و مخمر است. پزشک با توجه به شرایط جسمی شما یکی از این دو مکمل را تجویز می کند.

قرص هیرویت و فولیکوژن از نظر مشخصات فنی و ظاهری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این مکمل ها در بسته بندی های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. فولیکوژن شامل 60 عدد قرص‌ و هیرویت دارای 30 عدد قرص در هر بسته بندی است. از آنجایی که این مکمل ها به میزان یک عدد در روز مصرف می شوند، قرص فولیکوژن مدت زمان طولانی تری قابل استفاده است. البته هزینه خرید آنها برای مصرف دو ماه با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد.

قرص هیرویت تحت لیسانس انگستان تولید می‌ شود و از فرمولاسیون حرفه ای برخوردار است. همچنین ترکیبات کامل تر و مغذی تری نسبت به فولیکوژن دارد. از این رو محبوبیت آن نزد مصرف کنندگان بیشتر است. البته هر دوی این مکمل ها برای برطرف کردن ریزش مو و تغذیه رسانی به آن دارای خواص منحصر به فرد و مخصوص به خود هستند.

در نتیجه

برای اینکه انتخاب بهتری بین مکمل هیرویت یا فولیکوژن داشته باشید، باید ویژگی ها و ترکیبات این دو محصول را تحت بررسی قرار دهید. این مکمل ها برای قطع ریزش مو و تقویت آن تولید می شوند و برخی از ترکیبات آنها مانند: بیوتین، روی، اسید آمینه ها و ویتامین‌ های گروه B با یکدیگر مشابه است. البته میزان هر ماده با یکدیگر تفاوت دارد. از این رو پزشک با توجه به نیاز بدن و کمبودهای آن مکمل مناسبی را برای کاهش ریزش مو و حفظ سلامت آن به مصرف کنندگان پیشنهاد می‌ دهد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم