خداحافظی با گرفتگی عضلات با پودر منیزیم

پودر منيزيم برای گرفتگی عضلات
تاریخ ایجاد :

منیزیم نقش مهمی در سلامت عضلات دارد. پودر منيزيم برای گرفتگی عضلات به ماهیچه های شما کمک می کند. همچنین منيزيم در تولید انرژی نقش دارد. این مکمل به تنظیم تکانه های عصبی کمک می کند. اين تکانه ها باعث کاهش گرفتگی عضلات و همچنین افزایش اکسیژن رسانی به آن ها می شود.

منیزیم برای حفظ سلامت عضلات ضروری است، زیرا به قوی و انعطاف پذیر نگه داشتن آنها کمک می کند. بدون منیزیم کافی، عضلات شما کارایی کمتری خواهند داشت و بیشتر مستعد خستگی و آسیب خواهند بود.

وجود مقادير مناسب از منيزيم در بدن به عملکرد درست ماهيچه ها و عضلات کمک می کند. در صورتی که ميزان منيزيم بدن پايين باشد، بهتر است برای تامين مقادير مناسب از مکمل و پودر منيزيم مناسب استفاده کرد. استفاده از مکمل و پودر منيزيم باعث می شود عضلات آرام شوند و راحت تر انقباض پيدا کنند.

استفاده از مکمل و پودر منيزيم در بسياری از افراد می تواند به تامين ميزان مناسب منيزيم بدن کمک کند و از اين طريق باعث بهبود عملکرد عضلات شود. برای کسب اطلاعات بيشتر با ما همراه باشيد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

چرا مکمل و پودر منیزیم را برای ماهیچه ها مصرف کنیم؟

منیزیم برای رفع تنش عضلانی، اسپاسم و التیام آن ها مفید است؛ زیرا این ماده معدنی برای کمک به عملکرد صحیح عضلات ضروری است. منیزیم با همراهی انواع مواد معدنی ضروری برای شل و انعطاف پذیر نگه داشتن ماهیچه ها کار می کند.

پودر منيزيم برای گرفتگی عضلات

آیا میدانستید: بهترین زمان مصرف ساشه منیزیم برای بهره‌مندی از حداکثر مزایا

شل کردن عضلات در حین ورزش

وقتی ورزش می کنید یا نوعی فعالیت بدنی انجام می دهید، منیزیم عضلات شما را شل کرده و انقباضات آنها را کنترل می کند. این موضوع به کاهش تجمع اسید لاکتیک که می تواند باعث تنش عضلانی شود، کمک می کند. همچنين عضلات شما را قادر می سازد تا اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنند. مکمل های ورزشی منیزیم می توانند با شل کردن عضلات به این امر کمک کنند.

از ریکاوری ورزش پشتیبانی می کند

زمانی که ورزش می کنید، عضلات شما دچار پارگی و آسیب کمی می شوند. بدن شما برای بهبودی به پروتئین های حیاتی، کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی نیاز دارد. ریکاوری بعد از ورزش شامل خواب با کیفیت، کشش و منیزیم برای التیام عضلات است.

خرید: انواع مکمل های ورزشی با قیمت استثنایی در داروخانه داروهوم

تولید انرژی

منیزیم نقش مهمی در تولید انرژی طبیعی بدن شما ایفا می کند، بنابراین، مهم است که بدن مقادير کافی از آن را دريافت کند. بیشتر انرژی شما از طريق آدنوزین تری فسفات (ATP) تامین می شود. ATP مولکولی است که انرژی حاصل از منابع غذایی به سوخت مورد نياز بدن تبدیل می کند. این سوخت سپس برای سایر فرآیندهای بدن از جمله عملکرد عضلات استفاده می شود. همچنین به رشد کمک خواهد کرد. در واقع بدن شما فاکتورهای رشد را با کمک منیزیم برای رفع اسپاسم عضلانی تولید می کند. این کار از طريق پروتئین هایی ايجاد می شود که رشد و قدرت عضلات را در طولانی مدت تسهیل می کنند.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

آيا کمبود منيزيم سلامت عضلات را تهديد می کند؟

با توجه به مقدار بافت عضلانی در سراسر بدن، تنش بسیار رایج است و تقریباً در هر ناحیه ای ممکن است رخ دهد. بیشتر در نتیجه کشیدگی عضله در حین فعالیت بدنی یا آسیب در کار یا ورزش شدید ایجاد می شود.

در داخل بدن، کلسیم و منیزیم در رقابت هستند. آن ها این کار را با اتصال به همان پروتئین های درون ماهیچه های شما انجام می دهند. این موضوع می تواند منجر به اسپاسم یا پرش عضلات خواهد شد. سطوح پايين منيزيم شما را در معرض خطرات عضلانی زير قرار می دهد: 

  • اسپاسم (به خصوص در پاها)
  • تنگی
  • درد
  • ضعف
  • خستگی

بنابرين استفاده از مکمل و پودر منيزيم برای رفع تنش و گرفتگی عضلات کمک کننده است. 

 پودر منيزيم برای گرفتگی عضلات

پودر منیزیم چگونه به رفع تنش عضلانی کمک می کند؟

مکمل و پودر منیزیم به رفع تنش عضلانی کمک می کند؛ زیرا شل کننده عضله است. به همین دلیل است که اغلب مصرف منیزیم برای یائسگی توصیه می شود.

بیشتر بدانید: بهترین مولتی ویتامین تخصصی برای زنان یائسه

اسپاسم انقباضات دردناک عضلانی است. یکی از عملکردهای منیزیم در بدن کمک به پیشگیری از آن ها است. اطمینان از مصرف مکمل و پودر منیزیم بدن را به جذب کلسيم تشويق می کند. کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی فراوان است که برای سلامتی ضروری است. همچنین منيزيم از کلسیفیه شدن عضلات و بافت های نرم (سخت شدن به دلیل کلسیم اضافی) جلوگیری می کند.

منیزیم چگونه به بهبود درد عضلات کمک می کند؟

درد عضلانی در اثر آسيب ديدن فيبرهای عضلانی ايجاد می شود. يعنی زمانی که به عضلات يک بار غير معمول يا فشار سنگين تر از حد تحمل وارد می شود. درد عضلانی برای افرادی که به طور منظم ورزش نمی کنند غير قابل اجتناب نيست. با این حال، گرم کردن و خنک کردن کامل بدن و همچنین افزایش تدریجی مقدار ورزش می تواند به جلوگیری از بروز چنین عواقب ناخوشایندی کمک کند. به عبارت دیگر، خیلی زود کارها را انجام ندهید به طوری که عضلات فشار زيادی متحمل شوند.

اگرچه تغذیه به تقویت ورزش و بهبود ریکاوری ما کمک می کند، اما همیشه برای پاسخگویی به نیازهای بالای بعد از تمرین کافی نیست. به همین دلیل، مصرف مکمل ها مانند مصرف منیزیم برای عضلات توصیه می شود.

یکی از مکمل هایی که ما توصیه می کنیم منیزیمی است که از طریق پوست استفاده می شود. این ماده معدنی هنگام تعریق از بین می رود و نقش حیاتی در توانایی بدن ما برای تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) که برای انرژی به آن نیاز داریم، ایفا می کند. مقدار ناکافی منیزیم سلولی ممکن است منجر به تجمع اسید لاکتیک شود. اين موضوع در نهایت بدن ما را مستعد خستگی و درد عضلانی می کند.

کدام نوع منیزیم برای رفع تنش عضلانی بهترین است؟

مصرف منیزیم برای تنش عضلانی به دو چیز بستگی دارد: رژیم غذایی شما (منیزیم غذایی) و هر مکملی که مصرف می کنید. درک این نکته مهم است که اشکال مختلف منیزیم برای عضلات وجود دارد. هر کدام هدف یا تأثیر متفاوتی روی بدن شما دارند. 

  • مکمل های خوراکی منیزیم : آن هایی که از طریق دهان مصرف می کنید، مانند قرص ها و پودرها 
  • مکمل های منیزیم ترانس درمال : آنهایی که از طریق پوست جذب می شوند، مانند روغن ها، لوسیون ها و کرم ها (اين مواد همچنین به عنوان منیزیم موضعی شناخته می شوند).

مکمل و پودر منیزیم چگونه به ریکاوری عضلات کمک می کند؟

منیزیم به حفظ تعادل الکترولیت ها در بدن که برای عملکرد مناسب ماهیچه ها مهم است، کمک می کند. همچنین باعث کاهش التهاب و بهبود جریان خون در ماهیچه ها می شود و بهبود ريکاروری عضلات بعد از ورزش را در پی خواهد داشت. مکمل و پودر منيزيم میزان درد و خستگی عضلانی که بعد از تمرین ایجاد می شود را کاهش خواهد داد. پودر منیزیم همچنین به افزایش تولید ATP (آدنوزین تری فسفات) کمک می کند، که انرژی لازم برای انقباضات عضلانی را تامین می کند.

این به عضلات شما کمک می کند تا بعد از تمرین سریعتر ریکاوری کنند. منیزیم همچنین می تواند به کاهش گرفتگی عضلات که اغلب پس از یک تمرین شدید رخ می دهد کمک کند. وقتی صحبت از ریکاوری عضلات می شود، منیزیم به عنوان یک شل کننده طبیعی عمل می کند.

 این موضوع باعث آرام شدن عضلات شما خواهد شد. از طرفی هنگام ورزش شدید به کاهش تنش و استرس کمک می کند. منیزیم همچنین به بازیابی تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند، که برای حفظ عملکرد بهینه ماهیچه ها و بازیابی بدن پس از تمرینات شدید مهم است.

در نهایت، منیزیم به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند. خواب خوب شبانه برای ریکاوری ماهیچه ها ضروری است، بنابراین دریافت منیزیم کافی می تواند به شما کمک کند تا استراحت لازم را داشته باشيد و عضلات به طور موفقيت آميزی ريکاوری کنند. 

پودر منيزيم برای گرفتگی عضلات

بهترین انواع مکمل و پودر منیزیم برای کاهش تنش عضلانی

منيزيم يکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. اما انواع مختلفی از ترکيبات منيزيم وجود دارد. این موضوع مصرف مکمل منیزیم را کمی پیچیده تر می کند. چه گزینه هايی موجود هستند و کدام یک از آن ها برای ریکاوری عضلات بهترین است؟ دراين زمينه سه نوع مکمل منيزيم وجود دارند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

سولفات منیزیم؛ مکملی برای ریکاوری عضلات 

سولفات منيزيم این نوع مکمل منيزيم بهترين نوع مکمل منیزیم برای ریکاوری عضلات است. حتی یک مطالعه گزارش داده که مصرف سولفات منيزيم حتی واکنش لرزش طبیعی عضلات بدن هنگام خارج شدن از بیهوشی را متوقف می کند.

کلرید منیزیم؛ مکملی در دسترس و آرامش بخش

یکی از مزایای کلرید منیزیم در دسترس بودن آن است. در یک مطالعه در سال 2008 نشان داده شده که کلرید منیزیم حتی صدف های سنگی را آرام می کند. (اگر تا به حال سعی کرده اید صدف ها را تکان دهید، می دانید که انقباضات آنها چقدر می تواند قوی باشد!)

سیترات منیزیم؛ مکملی با هضم راحت 

این شکل از منیزیم به راحتی هضم می شود. این نوع از مکمل منيزيم برای کسانی که مشکلات جذب دارند مفيد است.

انواع دیگر منیزیم نيز فواید متفاوت و در عین حال ارزشمندی دارند. به عنوان مثال، منیزیم گلیسینات به مدیریت استرس کمک می کند. مالات منیزیم به کنترل قند خون کمک می کند. تورات منیزیم می تواند باعث کاهش فشار خون بالا شود.

 در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

حرف آخر

وجود مقادير مناسب از منيزيم در بدن به عملکرد درست ماهيچه ها و عضلات کمک می کند. در صورتی که ميزان منيزيم بدن پايين باشد، بهتر است برای تامين مقادير مناسب از مکمل و پودر منيزيم مناسب استفاده کرد. استفاده از مکمل و پودر منيزيم باعث می شود عضلات آرام شوند و راحت تر انقباض پيدا کنند. برای خريد مکمل و پودر منيزيم مناسب با مشاوران ما در داروهوم تماس بگيريد. 

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم