چرا پزشکان مصرف قرص جوشان منیزیم را برای ورزشکاران را توصیه می کنند؟

تاریخ ایجاد :

مصرف منیزیم برای سلامتی بدن مهم است. این ماده معدنی در بیشتر عملکردهای بدن نقش حیاتی دارد. به گونه ای که کاهش مقدار آن در بدن منجر به مبتلا به بیماری های متعدد و کاهش مقادیر مهم در بدن مانند ضربان قلب و فشار خون می شود. ما در این مقاله در مورد تاثیر این ماده معدنی حیاتی بر بدن صحبت خواهیم کرد.

 هر چقدر فعالیت بدنی بیشتر باشد، بدن نیاز بیشتری به منیزیم خواهد داشت. هنگام انجام فعالیت های بدنی شدید لاکتات در بدن به مقدار قابل توجهی تولید می شود. این اسید باعث گرفتگی عضلات، در نتیجه باعث زودتر خسته شدن ورزشکار خواهد شد.منیزیم سطح لاکتات در خون را کاهش می دهد. همچنین، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و کاهش آن باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود؛ به طوری که خطر ابتلا به بیماری های ویروسی و دیگر بیماری ها افزایش می یابد. همچنین به منظور بهبود عملکرد عضلات و کنترل انقباضات عضلانی مقدار منیزیم در بدن باید در حد مطلوبی باشد؛ چراکه بدن انسان برای تولید انرژی هوازی و بی هوازی به مقدار مناسب منیزیم نیاز دارد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خرید : بهترین و موثرترین مکمل های ورزشی در داروخانه داروهوم

چرا باید قرص جوشان منیزیم مصرف کنم؟

قرص جوشان به خاطر این که به صورت یکنواخت در آب حل می شود و جذب آن به صورت آرام و ملایم در دستگاه گوارش است، نسبت به قرص های معمولی یا کپسول منیزیم عوارض و مشکلات گوارشی کمتری دارد. بنابراین، قرص جوشان جذب سریع تری در بدن دارد و تاثیر مصرف آن به زودی مشاهده می شود. کسانی که از اختلالات گوارشی رنج می برند یا معده ناراحتی دارند می توانند از قرص جوشان منیزیم استفاده کنند.

مصرف منیزیم

عملکرد منیزیم در بدن ورزشکاران 

منیزیم در عملکرد صحیح عضلات و اعصاب نقش پررنگی دارد. همچنین، ریتم قلب شما را ثابت نگه می دارد و به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک می کند. بدن روزانه به ۳۷۵ میلی گرم منیزیم نیاز دارد، اما رژیم غذایی ما تنها نیمی از این مقدار را تامین می کند. مکمل های غذایی نباید به عنوان یک وعده غذایی در رژیم غذایی سالم جایگزین شوند؛ بلکه باید همراه وعده غذایی مصرف شوند تا کمبود مواد معدنی مورد نیاز جبران شود. 

عوارض عدم مصرف قرص جوشان منیزیم هنگام ورزش

ورزشکاران به دلیل این که بیشتر از دیگران فعالیت بدنی دارند زودتر به کمبود منیزیم دچار می شوند. چرا که عدم مصرف این ماده معدنی هنگام فعالیت بدنی موجب افت تاثیر ورزش و به وجود آمدن علائم دیگر در بدن خواهد شد.

علائم کمبود منیزیم عبارت اند از اضطراب، انعطاف پذیری کم بدن، پرش چشم، پاهای بی قرار، تنش عضلانی و از دست دادن انگیزه و انرژی است. منیزیم در فرایندهای تولید انرژی جهت فعالیت عضلات و اعصاب همچنین ساخت استخوان ها و دندان ها مورد نیاز است. همچنین، این ماده به ایجاد آرامش و کاهش استرس و خستگی کمک زیادی می کند.

علاوه بر غذاهایی که ماهیچه های ما را می سازند، ما به مواد معدنی برای عملکرد طبیعی آن ها نیز نیازمندیم. منیزیم مهم ترین مواد معدنی برای بدن است. به خاطر این که وظیفه تولید انرژی و عملکرد صحیح ماهیچه و سیستم عصبی را بر عهده دارد. به خصوص اگر فعالیت های بدنی زیادی داشته باشید، مصرف روزانه دوز منیزیم برای شما به عنوان ورزشکار از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. چرا که این ماده معدنی برای عضلات اعصاب و سلامت ورزشکاران ضروری است.

مصرف منیزیم

قرص جوشان منیزیم برای چه چیزی مفید است؟

منیزیم از آن جایی که یک ماده معدنی حیاتی برای بدن است و در همه سلول ها وجود دارد، از عوامل مهم بدن نام برده می شود. بنابراین، تاثیر منیزیم در سلامتی بدن بسیار است. در ادامه به چند مورد از فواید این ماده اشاره می کنیم.

سلامت استخوان

افرادی که منیزیم بیشتری دریافت می کنند از تراکم استخوان بالایی برخوردار هستند. بالا بودن تراکم در کاهش ابتلا به پوکی استخوان و خطر شکستگی آن موثر است. افرادی که منیزیم کمی در بدن داشته باشند در هنگام انجام فعالیت های بدنی، احتمال شکستگی استخوان هایشان بالا خواهد بود.

کنترل قند خون و بیماری دیابت

ورزشکارانی که از دیابت یا قند خون رنج می برند در کنار انجام فعالیت های ورزشی باید از منیزیم استفاده کنند که دچار بیماری نشوند. چرا که در مدت زمان طولانی آثار مخربی بر بدن خواهد داشت.

کمک به حفظ سلامت قلب

هنگام انجام فعالیت بدنی شدید ضربان قلب بالا می رود و باعث کارکردن بیشتر قلب می شود. درنتیجه مصرف منیزیم در کنار فعالیت های شدید توصیه شده است. مصرف منیزیم باعث سلامت بیش تر قلب خواهد شد.

تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی

بانوان ورزشکار هنگام قاعدگی با درد شدیدی مواجه هستند. گاهی این دردها غیر قابل تحمل می شود. بنابراین، مصرف منیزیم می تواند کمک شایانی به تسکین علائم سندروم قاعدگی و خود قاعدگی داشته باشد.

مبارزه با افسردگی و اضطراب

افسردگی و اضطراب در ورزشکاران موجب افت کیفیت فعالیت آن ها شده و در زمان طولانی مدت اثر غیر قابل جبرانی خواهد داشت. برای ورزشکاران مضطرب و داشتن روحیه نامناسب مصرف این قرص به شدت توصیه می شود.

خرید :  بهترین داروهای ضد افسردگی، آرامش بخش و ضد اضطراب کدام اند؟

مصرف قرص جوشان منیزیم برای لاغری

هورمون لپتین در بدن برای مهار گرسنگی و تنظیم تعادل انرژی تولید می شود. تولید این هورمون بر عهده انسولین است. منیزیم با تاثیر بر عملکرد انسولین باعث تولید هورمون لپتین خواهد شد؛ درنتیجه مصرف منیزیم به طور غیرمستقیم در کاهش وزن دخالت دارد.

کمک منیزیم برای بهبود کیفیت خواب

منیزیم اختلالات خلقی و استرس را کاهش می دهد. در نتیجه باعث ایجاد آرامش در فرد می شود. این ماده معدنی با تاثیر بر آرامش فرد باعث بهبود کیفیت خواب و ایجاد خواب راحت تر خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود که قرص جوشان منیزیم را نیم ساعت قبل خواب مصرف کنید تا خواب بهتری داشته باشید. 

مصرف منیزیم

 بیشتر بدانید :بهترین قرص خواب کدام است؟ با قوی ترین داروی خواب آور موجود در بازار آشنا شوید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

درمان گرفتگی عضلات با مصرف قرص جوشان منیزیم برای ورزشکاران

گرفتگی عضلات یکی از مشکلات شایع هنگام انجام فعالیت های بدنی شدید است که اغلب در ناحیه پا اتفاق می افتد. دلیل گرفتگی عضلات تولید لاکتات در هنگام نبود اکسیژن کافی است. ماندن این اسید در ماهیچه ها موجب گرفتگی عضلات می شود. بنابراین، مصرف این قرص به ورزشکاران توصیه می شود تا پس از انجام تمرینات احساس درد و خستگی کمتری داشته باشند. علاوه بر این، ورزش بدون مصرف منیزیم موجب افزایش مصرف اکسیژن می شود و ضربان قلب را بالا می برد.

مصرف منیزیم

بهترین قرص های جوشان منیزیم برای ورزشکاران 

شرکت های مختلفی قرص های جوشان منیزیم تولید می کنند. نکته قابل توجه این است که در هنگام تهیه این محصول به میزان منیزیم استفاده شده در آن دقت کنید. میزان کافی مصرف روزانه منیزیم 250 میلی گرم است. در ادامه به چند تا از بهترین قرص ها اشاره می کنیم که در فروشگاه داروهوم موجود هستند.

قرص منیزیم های هلث

مصرف این قرص جوشان برای کاهش گرفتگی عضلانی و سلامت استخوان ها توصیه می شود. هریک از این قرص ها ۲۵۰ میلی گرم منیزیم برای بدن فراهم می کند و با مصرف منیزیم در قالب مکمل خطر شکستگی استخوان ها کاهش پیدا می کند. روزانه یک عدد از این قرص در یک لیوان آب مصرف شود.

مصرف منیزیم

قرص جوشان منیزیم پلاس و یوروویتال B6

بهترین قرص جوشان برای ورزشکاران قرص جوشان منیزیم پلاس و یوروویتال ب6 است. به منظور تقویت عملکرد عضلات و حفظ سلامت عصبی بدن از این محصول می توانید استفاده کنید. این قرص کیفیت خواب را نیز بهبود می بخشد. به جز منیزیم، ویتامین ب ۶ در این قرص وجود دارد. این قرص با طعم لیمو عرضه می شود. روزانه یک عدد از این قرص در یک لیوان آب مصرف شود.

مصرف منیزیم

قرص جوشان منیزیم کارن

به عنوان یک ورزشکار کاهش گرفتگی عضلات خود را با قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی گرم رفع کنید. این قرص فاقد گلوتن بوده و به تنظیم فشار خون و ضربان قلب همچنین کاهش افسردگی و استرس کمک می کند. با این قرص جذب کلسیم و ویتامین دی را مانند جذب منیزیم در بدن افزایش بدهید.

زمان مصرف قرص جوشان منیزیم

برای مصرف این قرص ورزشکار فرقی نمی کند که قرص جوشان قبل از تمرین یا بعد از آن استفاده ک. مکمل های حاوی منیزیم اغلب عوارض گوارشی ندارند. اما در صورتی که مشکل معده داشته باشید آن ها را در کنار وعده های غذایی مصرف کنید. همچنین مصرف قرص جوشان قبل از خواب در بهبود کیفیت خواب تاثیر دارد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

سخن آخر

مصرف بی رویه قرص جوشان منیزیم برای ورزشکاران همانند مصرف ناکافی آن تاثیرات مضری بر بدن خواهد داشت. بنابراین، در مصرف این قرص زیاده روی نکنید تا دچار بیماری های متعدد دیگری نشوید. اگر به دنبال بهترین قرص جوشان منیزیم هستید، پیشنهاد می شود محصولات منیزیم داروهوم را بررسی کنید و بر اساس نیاز خود بهترین قرص جوشان منیزیم را بخرید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم