قرص کلسیم سیترات برای کودکان: همه چیز درباره این مکمل ضروری

کلسیم برای کودکان
تاریخ ایجاد :

کلسیم نیز مانند دیگر ویتامین ها برای بدن زمانی مناسب است که از طریق مواد غذایی به درستی تامین نشود. همچنین کودکان در سنینی هستند که نیاز بیشتری به این ماده معدنی دارند تا استخوان بندی سالمی را داشته باشند. در نتیجه مصرف قرص کلسیم سیترات برای کودکان با تجویز پزشک می تواند در این زمینه مفید باشد. در واقع باید توجه کرد که در مصرف آن زیاده روی صورت نگیرد، زیرا عوارض این مکمل برای کودکان اذیت کننده است.

کودکان باید مقدار مورد نیاز کلسیم خود را از طریق یک رژیم غذایی سالم و متنوع دریافت کنند. اگر این امکان پذیر نیست، با پزشک اطفال خود در مورد این که آیا باید مکمل مصرف کنند یا خیر مشورت کنید. گاهی اوقات مصرف مکمل کلسیم سیترات برای کودکان بهترین گزینه در تامین ماده مغذیCaآن ها است. قرص کلسیترات را به همراه غذا یا در بین وعده های غذایی با توجه به نیاز فرزندتان برای خوردن بدهید. همچنین یک مکمل با 500-200 میلی گرم نیز بستگی به سن کودک و میزان دریافت Caاز رژیم غذایی کافی خواهد بود.

همچنین والدین نیاز دارند تا اطلاعات خود را در زمینه میزان مناسب کلسیم برای کودکانشان را افزایش دهند. از این رو مطالبی را در مورد تاثیرات، نحوه مصرف، زمان مناسب استفاده از این مکمل ارائه کرده ایم. شما نیز می توانید برای حفظ سلامت کودکانتان و اهمیتی که گنجاندن Ca در رژیم غذایی آن ها دارد، اطلاعاتی را به دست آورید که در ادامه به آن پرداخته ایم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

قرص کلسیم سیترات برای کودکان

برخی از کودکان به دلیل وجود لاکتوز در لبنیات قادر به هضم آن نیستند. همین امر باعث شده است نتوانند کلسیم مورد نیاز را به درستی از این طریق دریافت کنند. به همین دلیل مصرف قرص کلسیم سیترات برای کودکان توسط پزشکان توصیه می شود؛ زیرا این مکمل هضمش برای کودکان راحت تر است. به علاوه نوشیدنی های غیر لبنی از جمله شیر سویا که سرشار از کلسیم هستند، در تامین این ماده مغذی کمک می کند.

بیشتر بدانید: بهترين مولتی ويتامين برای رشد قد کودکان

همچنین غذاهای غنی شده با Ca نیز می توانند انتخاب های درستی برای کودکانی باشند که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند. تمامی افراد در سنین مختلف زندگی خود به کلسیم نیاز دارند؛ زیرا تاثیر مستقیمی بر استخوان بندی دارد. در واقع کودکان قبل از رسیدن به دوران بلوغ بیشتر به Caنیازمند هستند. همچنین بهتر است، هر نوع ویتامینی را کودک از طریق رژیم غذایی سالم به دست آورد تا مکمل های موجود باعث ایجاد برخی مشکلات در بدن آن ها نشوند. 

علاوه بر این، کمبود کلسیم در کودکان می تواند ریسک مبتلا شدن به راشیتیسم را نیز افزایش دهد. به همین دلیل باید در تامین این ماده معدنی در کودکان خود بسیار دقت کنید؛ زیرا آن ها اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. توده استخوانی در دوران کودکی سریع ترین رشد را دارد. در نتیجه برای پیشگیری از پوکی استخوان باید به طور ایده آل از این سن مصرف مکمل کلسیم شروع شود. 

به دلیل هضم راحت کلسیم سیترات اکثر پزشکان برای تامین ماده مغذی Ca مورد نیاز کودکان آن را تجویز می کنند. این مکمل بیشتر برای کودکانی مفید است که غذا به درستی نمی خورند و در رژیم غذایی آن ها مواد کلسیم دار کمتر استفاده می شود.

قرص کلسیم سیترات برای کودکان

تاثیرات قرص کلسیم سیترات برای کودکان

کودکان باید مقدار مورد نیاز کلسیم خود را از طریق یک رژیم غذایی سالم و متنوع دریافت کنند. اگر این امکان پذیر نیست، با پزشک اطفال خود در مورد این که آیا باید مکمل مصرف کنند یا خیر مشورت کنید. گاهی اوقات مصرف مکمل کلسیم سیترات برای کودکان بهترین گزینه در تامین ماده مغذیCaآن ها است.

همچنین باید بدانید که این مکمل باعث بهبود عملکرد استخوان و عضله های کودکان شما می شود. بسیاری از والدین بر این باور هستند که کودک به صورت طبیعی رشد می کند و کلسیم نمی تواند مانع این تغییر فیزیکی شود. در واقع عدم توجه آن ها مانع رسیدن فرزندانشان به رشد واقعی که باید در سن کم دست می یافتند، می شود.

بیشتر بدانید:  قرص کلسیم سیترات: مکملی برای سلامتی و تناسب اندام

نحوه مصرف کلسیترات برای کودکان

با توجه به رفتار کودک خود می توانید دریابید که نحوه مصرف این مکمل برای آن ها چگونه باشد. در واقع شما قرص کلسیترات را به همراه غذا یا در بین وعده های غذایی با توجه به نیاز فرزندتان برای خوردن بدهید. حتما کودکتان این قرص را با یک لیوان آب بخورد؛ زیرا هضم آن را راحت تر خواهد کرد و کودک اذیت نمی شود.

 اگر زمان مصرف قرص کلسیترات نوبت بعدی کودک شما نزدیک است، دوز فراموش شده را رها کنید. در واقع شما باید به زمان عادی مصرف کودک خود بازگردید. همچنین از دادن 2 دوز همزمان یا دوز اضافی به فرزندتان جدا خودداری کنید. به این دلیل که ممکن است با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای کودک خود میزان مصرف کلسیترات تغییر کند. همین امر مشکلاتی را به دلیل تجمع بیش از حد Caدر بدن آن ها در بر داشته باشد. در واقع بهتر است، دستورالعمل های پزشک کودک خود را در این زمینه بسیار دقیق دنبال کنید.

آیا میدانستید:  فواید قرص امگا ۳ برای کودکان چیست؟

آیا کودک می تواند قرص کلسیم مصرف کند؟

معمولا مصرف دوزهای بالا در مکمل های کلسیم (مثلاً 1000 میلی گرم در روز) برای کودکان ضروری است. همچنین یک مکمل با 500-200 میلی گرم نیز بستگی به سن کودک و میزان دریافت Caاز رژیم غذایی کافی خواهد بود. از این رو باید در مصرف قرص کلسیم سیترات در کودکان دقت زیاد کرد. علاوه بر این، کودکان 1 تا 8 ساله نباید بیش از 2500 میلی گرم کلسیم در روز را دریافت کنند. در واقع این مقدار تقریبا معادل 1 فنجان است.

خرید: انواع مکمل های کودک با قیمت استثنایی در داروخانه داروهوم

 به علاوه نقش کلسیم سیترات در استخوان بندی کودکان با یک برنامه مناسب غذایی به صورت روزانه در رشد کودکان قابل مشاهده است. در واقع کودکان استخوان بندی محکم تری خواهند داشت. همچنین در مصرف این قرص باید توجه کنید که کودک شما آلرژی خاصی به دارو نداشته باشد. در صورت مواجه شدن با هر نوع تغییری در سلامت فرزندتان با پزشک مشورت کنید؛ زیرا کودکان آسیب پذیرتر هستند. علاوه بر این، حساسیت های دارویی در طولانی مدت باعث ایجاد صدماتی جبران ناپذیری را برای کودکان ایجاد می کنند.

قرص کلسیم سیترات برای کودکان

بهترین زمان استفاده از قرص کلسیم سیترات در کودکان

بهترین منابع Ca لبنیات و غلات صبحانه است. در واقع برخی والدین برنامه ریزی صحیحی در زمینه تامین ماده معدنی Ca از طریق مواد غذایی دارند. به همین دلیل باید در مصرف مکمل آن برای کودکشان با پزشک مشورت کنند. کلسیم را باید صبح حدود 1 ساعت بعد از صبحانه یا بعد از ظهر با آب فراوان مصرف کرد. در واقع مصرف این ماده معدنی در روز جذب موثرتری را خواهد داشت. به این دلیل که کودک بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارد و بدن بهتر Caرا جذب می کند.

همچنین بهترین زمان مصرف مکمل کلسیم برای کودکان نیز با توجه به محیط و سبک زندگی کودک شما بستگی دارد. اگر در طول روز فرصت این را ندارید که قرص کلسیم سیترات را به کودک خود بدهید، بهترین زمان اولین وعده ای است که با هم میل می کنید. شما به مرور زمان می توانید تاثیر کلسیم سیترات بر سلامتی کودکان خود را به صورت واضح در میزان رشد و سلامت استخوان بندی آن ها مشاهده کنید.

عوارض مصرف کلسیم سیترات در کودکان

زمانی که کودک شما مشکلاتی در کلیه و قلب خود دارد، باید در مصرف قرص کلسیم سیترات احتیاط کرد. به این دلیل که این مکمل به حاد شدن بیماری کودکتان کمک می کند. بسیاری از والدین نسبت به این موضوع بی اهمیت هستند و در میزان دریافت کلسیم توسط کودکشان زیاده روی می کنند. در واقع معتقدند که مصرف زیاد قرص کلسیم سیترات برای کودکان باعث استخوان بندی محکم تر آن ها می شود. در صورتی که بالا بودن این ماده معدنی عوارضی را برای بدن کودک ایجاد می کند که در ادامه توضیح داده ایم.

هیپرکلسمی؛ ایجاد کننده مشکل در خون

مصرف بیش از اندازه ماده معدنی Ca باعث هیپرکلسمی خواهد شد. در واقع این بیماری نشان دهنده بالا بودن بیش از اندازه سطح کلسیم در خون کودک است. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف قرص کلسیم سیترات مناسب کودکان حتما میزان کلسیم مورد نیاز آن ها را با انجام آزمایش توسط پزشک بررسی کنید.

مشکلات روده؛ عامل تشکیل پولیپ

مکمل های کلسیم با افزایش خطر پولیپ روده بزرگ در کودکان همراه است. در واقع این توده های کوچک در روده بزرگ تشکیل می شوند که می توانند سرطانی باشند. قابل توجه است که بدانید کودکانی که مکمل های کلسیم بیش از اندازه مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که زمینه ساز سرطان روده است.

بیماری کلیوی؛ تشکیل سنگ در کلیه

سنگ های کلیه توده های سختی هستند که معمولا از تجمع کلسیم و سایر موارد در کلیه ها تشکیل می شوند. همچنین بالا بودن کلسیم در بدن باعث ادرار کم یا عدم ادرار در کودکان می شود. این تغییر در روند طبیعی بدن می تواند بر سلامت کلیه آن ها تاثیرات منفی داشته باشد. در واقع کلسیم اختلالاتی را در عملکرد کلیه برای دفع ادرار ایجاد می کند. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل بهتر است با پزشک کودک خود مشورت کنید.

مشکلات گوارشی؛ بارزترین عارضه مکمل کلسیم

در نظر داشته باشید که تجمع بیش از اندازه کلسیم در بدن کودک ممکن است عملکرد گوارشی آن ها را مختل کند. همین امر مانع اثرگذاری Ca بر تحکم استخوان بندی کودک می شود. همچنین عوارضی مانند: تهوع، استفراغ، یبوست، افزایش تشنگی یا ادرار با مصرف بیش از اندازه Ca در کودکان ایجاد خواهد شد.

اکثر مکمل ها می توانند کمبود ویتامین های مورد نیاز کودکان را برطرف کنند و نقش مهمی در سلامتی آن ها دارند. همچنین در این زمینه اگر زیاده روی صورت گیرد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که درمانشان برای کودک شما سخت است. به همین دلیل بهتر است، بدون مشورت با پزشک، هیچ دارویی را برای کودکان خود شروع، قطع یا تغییر ندهید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

کلام آخر

قابل توجه است که برخی از مکمل ها می توانند هم نیاز کودکان را برآورده کنند و هم مشکلاتی را به وجود آورند. این تناقض زمانی اتفاق می افتد که شما بدون برنامه به کودک خود مکمل بدهید. همچنین کودکان برای رشد به برخی از مکمل ها نیاز دارند که مناسب ترین آن را می توان کلسیم سیترات نام برد. علاوه بر این، در نظر داشتن تاثیر قرص کلسیم سیترات برای کودکان باعث اهمیت یافتن این قرص در بین والدین شده است. در نتیجه باید میزان مصرف روزانه کلسیم را در کودک خود در حد متعادل نگه دارید. 

در این زمینه شما می توانید برای کسب اطلاعات بهتر و دقیق تر از این مکمل و برندهای مختلف آن به سایت داروهوم مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران دارویی داروهوم در ارتباط باشید و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم