فواید مکمل های انرژی زا و عوارض آنها را بشناسید

تاریخ ایجاد :

مکمل ها بهترین محصولات کمک تغذیه ای به شمار می روند، زیرا این محصولات کمبود ریز مغذی ها در بدن را جبران می کنند و برای سلامتی و ارتقای انرژی بدن گزینه ای ایده آل هستند. داشتن آگاهی کافی از فواید و عوارض مکمل های انرژی زا از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا این محصولات در صورت عدم استفاده صحیح یا مصرف بیش از حد، ممکن است برای سلامتی خطراتی به همراه داشته باشند.

مکمل های انرژی زا در ترکیبات خود حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و ریز مغذی های دیگر هستند که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و خستگی ناشی از فعالیت های شدید بدنی را کاهش می دهند. برای آشنایی بیشتر با فواید و عوارض این محصولات در ادامه همراه ما باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مکمل های انرژی زا

فواید و عوارض مکمل های انرژی زا ناشی از چه ترکیباتی است؟

ترکیبات هر مکملی با دیگری متفاوت است. به همین دلیل هر محصولی برای هدفی خاص به کار می رود. مکمل های حاوی مواد انرژی زا در برندهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند. این فرآورده ها با توجه به حجم، برند و ترکیبات خود قیمت های متفاوتی نیز دارند. از این رو قبل از خرید هر یک از این محصولات باید در مورد تمامی جزئیات آنها اطلاعات کاملی را به دست آورد.

مکمل های انرژی زا همانطور که از نام آنها مشخص است، دارای ترکیبات بسیار مفید برای تامین انرژی از دست داده بدن، رفع خستگی، کسالت و بی حالی افراد هستند. از این رو مصرف آنها به بیشتر ورزشکاران، بیماران، افراد کم انرژی و دارای رژیم های خاص پیشنهاد می شود. ترکیبات هر مکملی نشان از میزان تاثیرگذاری آن روی بدن دارد.

مکمل های مورد نظر نیز حاوی ترکیباتی از قبیل ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها و غیره هستند که انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن را تامین می کنند. در واقع بدون این مواد مغذی، سطوح انرژی در سطح پایین باقی می ماند و بدن برای ادامه حیات خود با مشکل روبرو می شود.

برای آشنایی با فواید و عوارض مکمل های انرژی زا در ادامه مهمترین ترکیبات آنها را نام می بریم.

  • ویتامین های گروه B همچون: تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، کولین (B4)، اسید پانتوتنیک (B5)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B7)، اسید فولیک (B9) و کوبالامین (B12)
  • ویتامین C
  • کراتین
  • کافئین
  • ویتامین D
  • عصاره جینسینگ و سایر عصاره های گیاهی
  • کربوهیدرات‌ ها
  • مواد معدنی همچون: آهن، منیزیم و غیره

این مواد موجب افزایش اکسیژن در سطح خون می شوند و بدین طریق از خستگی، کسالت و بی‌ حالی ناشی از کمبود انرژی در بدن جلوگیری به عمل می آورند. در واقع مصرف مکمل های انرژی زا بهترین و راحت ترین روش برای افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از کاهش انرژی است.

خرید و قیمت انواع مولتی ویتامین عمومی و مینرال

فواید جینسینگ در ترکیب مکمل های انرژی زا

جینسینگ یکی از محبوب ترین و پرخاصیت ترین گیاهان دارویی است که در مناطق شرق آسیا و شمال آمریکا می روید. این گیاه دارای انواع گونه های متفاوت است و بر اساس گونه خود خواص متعددی نیز دارد. جینسینگ در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و امروزه یکی از داروهای بسیار موثر در افزایش انرژی به شمار می رود.

بهبود حافظه و جلوگیری از تحلیل انرژی در بدن یکی از خواص بسیار بی نظیر این گیاه است. فواید مکمل های انرژی زا حاوی جینسینگ شامل افزایش طول عمر، رفع خستگی، بهبود سرطان، افزایش میل و توان جنسی، تقویت بدن و غیره می شوند. همچنین عوارض مصرف بیش از حد جینسینگ نیز شامل سردرد، حالت تهوع، گیجی، تشنج و غیره است که در صورت مصرف به اندازه آن این عوارض بروز پیدا نمی کنند. از دیگر فواید جینسینگ باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای خواص آنتی اکسیدانی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مقاومت سازی بدن در برابر عوامل خارجی
  • کاهش ضعف بدن
  • بهبود عملکرد مغز و هیپوتالاموس
  • کاهش ابتلا به بیماری های لاعلاج همچون سرطان

خرید و قیمت انواع مکمل های روغن ماهی و امگا 3

فواید جینسینگ در مکمل های انرژی زا

تاثیر کراتین در محتویات مکمل های رفع کننده خستگی

کراتین یکی دیگر از موادی است که بدن به طور طبیعی آن را در عضلات تولید می کند. البته این ماده برای ورزشکاران بسیار مهم است. زیرا کمبود آن در بدن موجب تحلیل عضلات می شود و بدین طریق ساختار آن را از بین می برد.

کراتین در ترکیبات بسیاری از مکمل های انرژی زای مخصوص بدنسازی استفاده می شود که به رشد عضلات سرعت ببخشد. این ماده در افزایش انرژی بدن، پیشگیری از بیماری های سیستم عصبی و مغزی، پارکینسون و تحلیل حافظه جلوگیری به عمل می آورد.

خرید و قیمت پودر کلاژن کلاژینو
خرید و قیمت قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال
خرید و قیمت ساشه کلاژن گلد آدریان 20 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن گلد آدریان 60 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن یوروویتال 1000 میلی گرم
خرید و قیمت پودر کلاژینو بیوتی

نقش کربوهیدرات‌ ها در محتویات مکمل های انرژی زا

کربوهیدرات ها برای تامین انرژی بدن بسیار مفید هستند و کمبود آنها موجب کاهش متابولیسم بدن و ایجاد حس خستگی خواهد شد. این مواد با تبدیل به گلیکوژن، انرژی لازم برای فعالیت ارگان های بدن را تامین می کنند و بدین طریق نقش مهمی در رفع خستگی و کسالت بدن دارند. بر اساس مطالعات صورت گرفته روی کربوهیدرات ها این مواد برای انجام فعالیت های روزانه بدن حتی در زمان خواب نیز مفید هستند. به همین دلیل در ترکیبات مکمل های انرژی زا از آنها به وفور استفاده می شود.

کمبود این مواد در افت قند خون، کاهش حافظه و ابتلا به بیماری های جسمی و ذهنی بسیار موثر است. این محصولات به ورزشکاران کمک می کنند که تمرکز خود را افزایش دهند و عملکرد بهتری داشته باشند.

قیمت و خرید کپسول هیرویت هلث اید
قیمت و خرید قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس
قیمت و خرید قرص فولیکوژن اروند فارمد
قیمت و خرید قرص پیلفود کمپلکس
قیمت و خرید قرص رینفولتیل فارمالایف

انرژی زای حاوی کربوهیدرات

کافئین و تاثیر آن در افزایش انرژی بدن

کافئین از جمله موادی است که بدن برای تامین انرژی خود به آن نیاز دارد. این ماده با جذب فیبرهای عضلانی در سیستم عصبی، از کاهش انرژی در بدن جلوگیری می کند. کافئین خستگی و دردهای بدنی را کاهش می دهد و یک ماده مفید در بهبود عملکرد جسمی و ذهنی بدن به خصوص بعد از تمرینات سخت ورزشی است.

کافئین موجود در مکمل های انرژی زا قدرت بدنی را افزایش می دهند و بدین طریق استقامت بدن ورزشکاران و سایر افراد را بالا می برند. البته مصرف بیش از حد این ماده سبب بی خوابی، افزایش تپش قلب و اضطراب می شود که باید در هنگام مصرف، احتیاط های لازم را در نظر گرفت.

گلوتامین و تاثیرات آن روی بدن

این ماده بیشتر در مکمل های بدنسازی استفاده می شود و برای افزایش انرژی بدن گزینه ای ایده آل است. گلوتامین از دردهای عضلانی در حین تمرینات شدید جلوگیری می کند و استفاده از آن در ترکیبات مکمل های بدنسازی، کسالت و خستگی بعد از این تمرینات را از بین می برد.

پروتئین و مزایای آن در بهبود انرژی بدن و رفع خستگی آن

پروتئین ماده ای مفید در افزایش حجم عضلات و جلوگیری از تحلیل آنها است. این ماده سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در چربی سوزی بسیار موثر است. پروتئین در مکمل های انرژی زا برای بهبود قدرت بدنی به کار می رود و خستگی، درد و کسالت بدن را برطرف می کند.

نقش ویتامین های گروه B در فواید مکمل های انرژی زا

بدون شک ویتامین های ب کمپلکس را باید جزء ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن دانست که باید آنها را از طریق مصرف مواد غذایی یا مکمل ها در بدن تامین کرد. این ویتامین ها برای افزایش انرژی بدن کاربرد گسترده ای دارند و مانع از کسالت و خستگی آن می شوند.

ویتامین های گروه B همچون فولیک اسید در ساخت پروتئین های خون موثر هستند و از این طریق مانع از کم‌ خونی بدن نیز می شوند. با افزایش خونرسانی، اکسیژن و سایر مواد مغذی سریع تر به اندام های بدن انتقال پیدا می کنند و بدین طریق از خستگی و کسالت ناشی از کم‌ خونی در بدن جلوگیری به عمل می آید.

عوارض مکمل های حاوی مواد انرژی زا

این مکمل ها نیز مانند سایر مکمل ها دارای عوارضی هستند. از این رو نباید از آنها انتظار معجزه داشت. البته مصرف به اندازه و مشخص این محصولات تا حدود زیادی از ایجاد عوارض احتمالی آنها جلوگیری به عمل می آورد. این مکمل ها در حالت کلی دارای عوارض زیر هستند:

  • تحریک سیستم عصبی
  • ابتلا به اختلالات قلبی
  • بی خوابی
  • کاهش آب بدن
  • افزایش تپش قلب
  • گرمازدگی
  • ایجاد لرزش در اندام ها
  • توهم
  • کاهش وزن
  • افزایش فشار خون
  • تشنج
  • سکته مغزی و ایست قلبی
  • حالت تهوع و سردرد
  • ابتلا به دیابت
  • ایجاد مشکلات گوارشی، کبدی، کلیوی و قلبی
  • اختلال در گردش خون

برای جلوگیری از خطرات مکمل های انرژی زا، بهتر است قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت های لازم را انجام دهید.‌ در این صورت با خیال راحت قادر به مصرف آنها خواهید بود.

فواید مکمل های انرژی زا به طور کلی

فواید مکمل های انرژی زا بر اساس ترکیبات آنها مشخص می‌ شود. این محصولات همانطور که از نام آنها مشخص است، برای رفع خستگی و افزایش انرژی سلول های بدن به کار می روند. این مکمل ها علاوه بر این دارای فواید دیگری نیز هستند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

تقویت بدن و افزایش انرژی برای بهبود عملکردهای جسمی

ورزشکاران یا سایر افراد عادی برای انجام فعالیت های بدنی خود به انرژی نیاز دارند. از آنجایی که مصرف مواد غذایی به تنهایی انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن را تامین نمی کند، استفاده از مکمل های انرژی زا گزینه بسیار مناسبی است. زیرا این محصولات دارای ترکیباتی مفید هستند که بدن را تقویت می‌ کنند و از ضعف بدنی جلوگیری به عمل می آورند.

این مکمل ها سطح عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهند و به آنها توان و انرژی لازم برای انجام فعالیت های سنگین را می بخشند. در صورت عدم مصرف مکمل های انرژی زا، این فعالیت ها خستگی بدن را افزایش می دهند و موجب تحلیل عضلات نیز می شوند. مکمل های رفع کننده خستگی دارای ویتامین ها و سایر مواد مغذی هستند که سطح مایعات در بدن را تنظیم می کنند و بدین طریق بازدهی آنان را افزایش می دهند.

خواص سم زدایی مکمل های انرژی زا

این مکمل ها همچون نوشیدنی های انرژی زا ممکن است در ترکیبات خود دارای عصاره های گیاهی مفیدی همچون خار مریم باشند. در این صورت با مصرف آنها سموم بدن دفع می‌ شود و سلامت کبد حفظ خواهد شد. نوشیدنی های کم کالری و کربوهیدرات بهترین گزینه برای افزایش سطح انرژی بدن ورزشکاران به شمار می روند. زیرا این محصولات به سلامتی بدن کمک می کنند و آمادگی بدن را برای انجام فعالیت های روزانه نیز افزایش می دهند.

بهبود فعالیت های ذهنی و مغزی

با اطلاع از فواید مکمل های انرژی زا بدون نگرانی قادر به مصرف این مکمل ها خواهید بود. این محصولات مواد لازم برای انجام فعالیت های ذهنی را به مغز می رسانند و بدین طریق از کاهش حافظه جلوگیری به عمل می آورند.

مکمل های انرژی زا به تمامی افراد کمک می کنند که به تقویت ذهن خود بپردازند و بدین طریق تمرکز بالایی را در کار یا انجام فعالیت های دیگر به دست آورند.

بهبود فعالیت ذهنی با انرژی زا

افزایش سیستم ایمنی بدن

این محصولات دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مفیدی در ترکیبات خود هستند. این مواد از بدن در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت های بدنی محافظت می کنند و بهترین گزینه برای تقویت سیستم ایمنی به شمار می روند. خواص آنتی اکسیدانی این مکمل ها از ابتلا به بیماری ها جلوگیری به عمل می آورد و خستگی، درد و ضعف بدن را کاهش می دهد.

انواع مکمل های افزایش دهنده انرژی بدن

بدن انسان برای بهبود عملکرد خود به مواد مفید نیاز دارد. ویتامین‌ ها و سایر ریز مغذی های موجود در این مکمل ها، بدن را تقویت می کنند و انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزمره را برای بدن به ارمغان می آورند. از آنجایی که تنوع مکمل های انرژی زا بسیار زیاد است، در ادامه چند نمونه از بهترین و محبوب ترین برندهای موجود در بازار را مورد بررسی قرار می دهیم.

قرص دابل بول نیچرز اونلی

این قرص یکی از مکمل های بسیار پرفروش در بازار است که در دسته بندی مکمل های انرژی زا قرار می گیرد. این محصول بسیار محبوب با برند نیچرز اونلی تولید می شود و حاوی عصاره جینسینگ، تائورین، ویتامین های گروه B و عصاره گوارانا است.

این ترکیبات برای رفع خستگی مفید هستند و با تقویت بدن از ضعف آن جلوگیری به عمل می آورند. مکمل مورد نظر برای بیماران دارای مشکلات حرکتی به خصوص ام اس تجویز می شود و به رفع سندروم خستگی کمک بسیاری می کند. دابل بول به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و علاوه بر ارتقای انرژی بدن، در حفظ سلامت آن موثر است. از این مکمل در موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • جلوگیری از افسردگی، گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی
  • رفع خستگی و ضعف بدن
  • بهبود عملکرد بدن
  • تقویت حافظه
  • حل مشکلات عصبی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کنترل دیابت
  • کاهش میل به خوردن غذا
  • تنظیم فشار خون
  • رفع مشکلات جنسی
  • حفظ سلامت قلب و عروق
  • بهبود کارکرد عضلات
  • افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن
  • درمان التهابات و عفونت های بدن

خرید اینترنتی دابل بول

لینک خرید آنلاین دابل بول از داروهوم

قرص رد جینسینگ ویتامین لایف

قرص رد جینسینگ در ترکیبات خود دارای مواد معدنی، ویتامین‌ C، ویتامین‌ E، ویتامین A، فولیک اسید، منیزیم و جینسینگ قرمز است که بدن را در برابر انواع مشکلات مقاوم می سازد. این محصول قدرت و توان بدن را افزایش می دهد و برای تامین انرژی از دست رفته بدن گزینه ایده آلی است. قرص مورد نظر برای رفع خستگی، ضعف و کسالت بدن نیز به کار می رود. بهبود عملکرد جنسی از دیگر ویژگی های قرص رد جینسینگ برند ویتامین‌ لایف است.

از دیگر فواید این محصول باید به تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد قلب و عروق، افزایش قدرت سیستم ایمنی، حل اختلالات عصبی، رفع مشکلات جنسی مردان و زنان، تقویت حافظه، افزایش تعداد اسپرم ها، بهبود استقامت بدن و جوانسازی پوست اشاره کرد.

خرید اینترنتی رد جینسینگ

لینک خرید آنلاین رد جینسینگ از داروهوم

قرص سیبرجین هلث اید

این مکمل محصولی محبوب است که تحت لیسانس شرکت هلث اید انگلستان به تولید می رسد. این محصول انرژی بدن را تامین می کند و مانع از خستگی بعد از فعالیت های سخت بدنی می شود. عصاره جینسینگ مهمترین ماده موجود در سیبرجین است که خواص زیر را به آن بخشیده است:

  • ارتقای توانایی ذهنی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • رفع التهابات بدن
  • تقویت قوای جسمی و جنسی
  • جوانسازی پوست و مو
  • افزایش جریان خون
  • تنظیم فشار خون
  • بهبود مشکلات ناشی از سرطان

خرید اینترنتی سیبرجین

لینک خرید آنلاین سیبرجین از داروهوم

سایر مکمل های محبوب در افزایش انرژی بدن شامل موارد زیر می شوند:

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم در مورد فواید و عوارض مکمل های انرژی زا توضیحات مفیدی را اختیار شما قرار دهیم. این مکمل ها علاوه بر افزایش انرژی بدن، به رفع خستگی ناشی از فعالیت های سخت بدنی کمک می کنند. محصولات مورد نظر دارای کافئین، جینسینگ، عصاره های گیاهی، ویتامین‌ ها، مواد معدنی، کراتین و سایر زیر مغذی های انرژی زا در ترکیبات خود هستند.

این مواد بدن را در برابر انواع بیماری ها مقاوم می کنند و با تقویت ذهن موجب کاهش ابتلا به آلزایمر می‌ شوند. البته مصرف بی رویه این محصولات ممکن است عوارضی از قبیل گر گرفتگی، سردرد، افزایش فشار خون، دیابت، حالت تهوع، گیجی و غیره را به همراه داشته باشد. از این رو قبل از مصرف آنها باید مشورت های لازم با پزشک صورت گیرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم