فواید مصرف کپسول آوودین چیست؟

تاریخ ایجاد :

در این محتوا پیرامون فواید مصرف کپسول آوودین مطالب مفیدی را ارائه کرده ایم. اگر شما نیز برای کاهش درد و التهاب استخوان ها و مفاصل خود به دنبال دارویی موثر می گردید؟ یا اینکه در انتخاب کپسول آوودین و میزان تاثیر گذاری آن شک دارید؟ پس بهتر است تا پایان این محتوا همراه ما باشید.

این کپسول با خاصیت های درمانی موثر خود، معجزه ای برای تسکین درد و التهاب مفاصل شما به شما می رود. ترکیبات موجود در این دارو، کپسول آوودین را منحصر به فرد کرده است. برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد فواید کپسول آوودین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کپسول آوودین حاوی عصاره میوه آووکادو، عصاره دانه سویا، عصاره زنجبیل و ویتامین D3 است که به لطف این ترکیبات، اصلی ترین فایده آن برای کاهش درد، بهبود التهاب مفاصل و افزایش تراکم استخوان ها می باشد. کاهش التهاب مفاصل، حفظ سلامت روده ها، کنترل وزن و بهبود سیستم انتقال اعصاب در بدن، همگی از دیگر مزیت های مصرف کپسول آوودین به شمار می روند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. در این مقاله سعی کردیم فواید مصرف کپسول آوودین را به صورت مفصل شرح دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آشنایی کلی با ترکیبات و فواید مصرف کپسول آوودین

برای پی بردن به فواید مصرف کپسول آوودین، ابتدا لازم است از ترکیبات موجود در آن مطلع شوید. این کپسول حاوی عصاره میوه آووکادو، عصاره دانه سویا، عصاره زنجبیل و ویتامین D3 است که از میزان این ترکیبات می توان به 300 میلی گرم ترکیب عصاره آووکادو و سویا، 100 میلی گرم عصاره زنجبیل و 400 واحد ویتامین D3 اشاره کرد.

تمامی این ترکیبات خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تسکین دهندگی دارند. به همین دلیل با مصرف این قرص، بسیاری از دردهای مفصلی، بیماری های التهابی مفاصل مانند آرتروز، پوکی استخوان، آسیب دیدگی غضروف ها و استخوان ها درمان و بازسازی می شوند. به همین دلیل این کپسول به صورت تخصصی برای سهولت در مفاصل آسیب دیده و کاهش درد و التهاب مفاصل کاربرد دارد.

البته با مصرف این مکمل کاملا گیاهی و معجزه آسا از تخریب پیشرونده غضروف‌ ها و مفاصل نیز جلوگیری می شود. به همین دلیل امروزه بسیاری از پزشکان این محصول غذایی و دارویی را برای بهبود شرایط ویژه و خاص افراد دارای مشکلات این چنینی تجویز می کنند. برای آشنایی بیشتر با فواید مصرف کپسول آوودین و ویژگی های ترکیبات موجود در آن، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

خرید انواع مکمل تقویت مفاصل و استخوان از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

فواید عصاره جادویی آووکادو موجود در قرص آوودین برای سلامتی

یکی از ترکیبات اصلی و مهم کپسول آوودین، آووکادو است که تاثیر بی نظیری روی سلامت فرد مصرف کننده می گذارد. مواد مغذی و ترکیبات اصلی آووکادو، این میوه را در دنیای سلامتی و تندرستی بسیار محبوب کرده است. آووکادو میوه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است که امروزه به علت شهرت بالای خود در کالیفرنیا، سالانه بیش از 400 میلیون پوند تولید می شود. از مزیت های این میوه باید به موارد زیر اشاره کرد:

منبع عالی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن

شاید به جرات بتوان گفت که آووکادو از معدود میوه هایی است که بیشترین مواد مغذی اساسی برای بدن را دارد. بسیاری از این مواد مغذی مانند: منیزیم، ویتامین C، ویتامین E و فولات در رژیم غذایی تعداد زیادی از مردم یافت نمی شود. همچنین این میوه منبع بسیار خوبی برای چربی های سالم، فیبر، ویتامین و مواد معدنی به شمار می رود. به علاوه پتاسیم موجود در عصاره آووکادو موجود در قرص آوودین برای تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد سیستم عصبی ضروری است.

فواید مصرف کپسول آوودین برای سلامت روده

فیبر برای سلامت دستگاه گوارش و رشد باکتری های سالم در روده و معده بسیار مهم است. هر آووکادو حدود 14 گرم فیبر دارد و به همین علت این میوه را سرشار از فیبر می دانند. کپسول آوودین به علت عصاره آووکادو موجود در آن، بعد از مصرف در بدن باعث تولید چربی به نام SCFA می شود. این چربی به سوخت و ساز سلول های روده بزرگ کمک می‌‌ کند و از سرطان کولورکتال و بیماری التهابی روده جلوگیری به عمل می آورد.

حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

عصاره آووکادو موجود در کپسول آوودین دارای ترکیبات فعال زیستی از جمله: کاروتنوئیدها، ویتامین C، ویتامین E و ترکیبات فنلی است. تحقیقات نشان داده اند که خاصیت آنتی اکسیدانی این مواد از دستگاه عصبی و قلب محافظت می کند. به عنوان مثال: کاروتنوئیدهای عصاره آووکادو از جمله: لوتئین، کاروتن و بتاکاروتن از آسیب های اکسیداتیو که منشا بسیاری از بیماری ها است، جلوگیری خواهند کرد. فواید مصرف کپسول آوودین به دلیل برخورداری از این عصاره گیاهی بسیار چشمگیر است.

خرید انواع مکمل های سویا و آووکادو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

فواید دانه سویا موجود در قرص آوودین برای بهبود مفاصل

دانه سویا از ارزشمندترین پروتئین های گیاهی است. دانه سویا یک منبع عالی برای تامین تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن محسوب می شود. عصاره دانه سویا موجود در کپسول آوودین نیز از همین مواد مغذی برخوردار است. در ادامه به ترکیبات مفید و فواید عصاره دانه سویا موجود در کپسول آوودین می پردازیم.

ترکیبات سویا و فواید آن برای سلامتی

سویا به عنوان پروتئین گیاهی شناخته می شود. این پروتئین شامل: گلیسرین و کنگلیسینین است که این مواد بعد از تجزیه در سلول های بدن، موجب کاهش کلسترول مضر بدن می شوند. همچنین دانه سویا از چربی های اسید لینولئیک تشکیل شده است که نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود؛ بلکه با تنظیم کالری روزانه بدن به کاهش اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن و در نهایت تنظیم وزن کمک می‌ کند.

از خصوصیات دیگر دانه سویا باید به پایین بودن کربوهیدرات آن اشاره کرد. این امر باعث می شود که دانه سویا شاخص گلیسمی پایینی داشته باشد. به همین دلیل فواید مصرف کپسول آوودین برای افراد دارای بیماری قند خون توسط پزشکان علم تغذیه تایید شده است. همچنین سویا دارای مقدار قابل توجهی فیبر محلول و نامحلول است. این فیبرها توسط باکتری های روده بزرگ تجزیه می شوند که باعث تولید نوع خاصی از چربی در بدن به نام SCFA خواهد شد. این چربی زنجیره کوتاه از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند و برای بهبود سلامت معده بسیار مفید است.

بیشتر بدانید: آیا قرص آوودین برای دیسک کمر موثر است؟

مقابله با ابتلای زنان و مردان به سرطان

مطالعات نشان داده اند که مصرف سویا باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه در بانوان و سرطان پروستات در آقایان می شود. ایزوفلاون ها و لوناسین ها از ترکیبات سویا به حساب می آیند که از ایجاد توده های سرطانی در بدن جلوگیری می کنند. همچنین ایزوفلاون ها مسئول بسیاری از اثرات مفید دانه سویا هستند.

تضمین سلامت استخوان ها

اگرچه از فواید مصرف کپسول آوودین به طور کلی می توان به سلامت استخوان ها اشاره کرد، اما دانه سویا در این زمینه نقش مهمی دارد، زیرا ایزوفلاون های موجود در دانه سویا باعث جلوگیری از کاهش تراکم استخوان ها می شوند. همچنین تاثیر این ماده در زنان یائسه بسیار بیشتر است؛ چرا که ایزوفلاون ها با برقراری تعادل هورمونی و تولید هورمون استروژن، باعث ثبات استخوان ها می شوند.

بیشتر بدانید: قرص آوودین برای چیست؟

عصاره زنجبیل و فواید بی شمار آن برای سلامت بدن

زنجبیل را در شکل های متفاوت و به صورت پودر شده، خشک و تازه مصرف می کنند. در تولید کپسول آوودین از عصاره زنجبیل استفاده می شود که تمامی خاصیت ها و فواید گیاه زنجبیل در عصاره به دست آمده آن حفظ شده است. از فواید مصرف کپسول آوودین به دلیل زنجبیل موجود در آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

خواص دارویی جینجرول

جینجرول به عنوان اصلی ترین ترکیب زیستی موجود در عصاره زنجبیل شناخته می شود که مسئول بسیاری از خواص دارویی زنجبیل است. همچنین این ماده به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهابی بسیار قوی شناخته می شود که به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

بهبود قند خون افراد دیابتی

مطالعات انجام شده در سال 2020 نشان داد که پس از مصرف عصاره زنجبیل، قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار کاهش پیدا کرده است. در این بررسی 10 فرد دیابتی، روزانه به میزان 3000 میلی گرم عصاره زنجبیل را در مدت 13 هفته مصرف کردند. همچنین مواد معدنی موجود در گیاه زنجبیل باعث تنظیم گلوکز در خون می شوند.

کاهش سطح کلسترول مضر در بدن از جمله فواید مصرف کپسول آوودین

سطح بالای کلسترول LDL در بدن باعث اختلالات زیادی از جمله بیماری های قلبی می شود. کلسترول LDL برای بدن مضر و کلسترول HDL برای بدن بسیار مفید است. در بررسی 26 فرد مصرف کننده عصاره زنجبیل در سال 2022 مشخص شده است که زنجبیل می تواند کلسترول بدن را تنظیم کند. به این صورت که کلسترول LDL را کاهش و کلسترول HDL را افزایش می دهد.

بیشتر بدانید: عوارض قرص آوودین، موارد منع مصرف و تداخل دارویی آوودین چیست؟

مزایای مصرف ویتامین D3 موجود در مکمل آوودین

یکی دیگر از فواید مصرف کپسول آوودین، وجود ویتامین D3 در آن است. این ویتامین که به ویتامین آفتاب نیز معروف است، در سلامت استخوان های بدن نقش مهمی دارد. با این حال تحقیقات جدید نشان داده است که بیشتر از نیمی از جمعیت جهان به میزان کافی ویتامین D3 دریافت نمی کنند. ویتامین D3 به دلیل برخورداری از مزایای زیر مورد توجه علم تغذیه قرار دارد:

عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند

توصیه همیشگی پزشکان برای پیشگیری از ابتلا به اختلالات سیستم ایمنی بدن، استفاده از مکمل های ویتامین D3 است، زیرا این ویتامین تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین از بروز بیماری هایی مانند: آرتریت و روماتوئید جلوگیری می کند. مطالعات دیگری نشان داده است که کمبود ویتامین D3 در خون موجب بروز بیماری مولتیپل اسکلروزیس می‌‌ شود.

وزن بدن را تنظیم می کند

تحقیقات جدید در مورد فواید مصرف کپسول آوودین نشان داده است که ویتامین D3 موجود در این قرص باعث کاهش وزن اصولی می شود. این ویتامین با تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد می کند و با تنظیم رشد سلول های چربی مانند لیپوتن، می تواند وزن شما را تنظیم کند. همچنین به علت تولید هورمون هایی مانند سروتونین باعث تنظیم اشتها می شود.

سیستم انتقال دهنده عصبی بدن را بهبود می بخشد

ویتامین D3 باعث تولید هورمون سروتونین می شود. این هورمون انتقال دهنده های عصبی بدن را بهبود می بخشد و فعالیت آنها را تنظیم می کند. همچنین احساسات منفی، افسردگی و استرس را کاهش می دهد. از فواید دیگر هورمون سروتونین، می توان به بهبود خلق و خو و عملکرد مغز اشاره کرد.

بیشتر بدانید: آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟

در نتیجه…

همانطور که در بالا شرح دادیم، فواید مصرف کپسول آوودین به علت ترکیبات فوق العاده آن بسیار زیاد است. از کاهش التهاب مفاصل، حفظ سلامت روده ها تا کنترل وزن و بهبود سیستم انتقال اعصاب در بدن، همگی از مزیت های مصرف کپسول آوودین به شمار می روند.

اگر چه اصلی ترین فایده این کپسول برای کاهش درد، بهبود التهاب مفاصل و افزایش تراکم استخوان ها است؛ اما از فواید دیگر مصرف کپسول آوودین نیز نمی توان چشم پوشی کرد. در این مقاله سعی کردیم فواید مصرف کپسول آوودین را به صورت مفصل شرح دهیم که برای مصرف این دارو اطمینان خاطر داشته باشید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم