برای تقویت استخوان چه قرصی بخوریم؟

تقویت مفاصل و استخوان
تاریخ ایجاد :

برای تقویت استخوان چه قرصی بخوریم؟ بهترین درمان پوکی استخوان و درد مفاصل چیست؟ به محل اتصال یک استخوان با یک یا چند استخوان دیگر، مفصل می گویند. مفاصل موجب می شوند تا استخوان ها بتوانند در کنار یکدیگر حرکت کنند. بین استخوان‌ها، بافتی انعطاف‌پذیر به نام غضروف وجود دارد که حرکت روان مفصل را فراهم می سازد. غضروف ها بر روی هم حرکت می کند و از ساییده شدن استخوان‌ها بر روی یکدیگر جلوگیری می‌نماید. دو استخوانی که در کنار یکدیگر مفصل را تشکیل می دهند، توسط رباط ها به یکدیگر متصل شده اند.

استخوان ها نیز مانند سایر قسمت‌های بدن بافت زنده‌اند و با افزایش سن و به مرور زمان، به تدریج چگالی خود را از دست می دهند، اما روش‌هایی برای مقابله با از دست دادن طبیعی توده استخوانی وجود دارد. درد، تورم و خشکی در حرکت از معمول ترین مشکلاتی است که در کارکرد مفاصل به وجود میاید. یکی از مهمترین عواملی که به پیشگیری از بروز مشکلات مفاصل و همچنین استحکام استخوان ها کمک می نماید، مصرف مکمل ها است.

خرید انواع مکمل تقویت مفاصل و استخوان از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

بهترین درمان التهاب مفاصل چیست؟ مکمل های مفاصل و استخوان ها با داشتن ترکیباتی قوی و تاثیرگذار، جهت استفاده روزانه افراد به منظور مراقبت از استخوان ها، مفاصل و عضلات فرموله شده است. هدف استفاده از این مکمل های غذایی، کاهش درد و التهاب مفاصل، حفظ استحکام استخوان، تنظیم انقباض عضلات، حفظ تراکم و توده استخوانی  و به بهبود تحرک در افراد می باشد. در ادامه با علت و راهکارهای درمان درد مفصل و استخوان بیشتر آشنا می شویم.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

مفاصل و استخوان

علت درد و التهاب مفاصل

التهاب مفاصل یا همان آرتریت، سبب ایجاد درد و ناراحتی در مفصل می شود. در صورت عدم رسیدگی، این درد باعث اختلال در کارهای روزمره و ساده نیز می گردد. آرتروز یا دردهای مفصلی در خانم ها به دلیل یائسگی بسیار شایع می باشد. از جمله نقاطی که بیشتر به این عارضه دچار می شوند، می توان به مفاصل زانو، گردن، مهره‌های کمر، انگشتان، مچ دست و لگن اشاره کرد. درد مفاصل می تواند نشان از کمبود بعضی ویتامین ها، املاح و مواد معدنی نیز باشد، برخی از مواد و کمبودهای ویتامینی و ارتباط آنها با درد مفاصل عبارتند از:

ویتامین دی: این ویتامین، جذب کلسیم، فسفر و منیزیم را بهبود می بخشد. همچنین می تواند به تقویت استخوان ها کمک فراوانی نماید و از شکنندگی و ضعیف شدن استخوان ها جلوگیری به عمل آورد. ویتامین دی، خطر بروز نرمی و پوکی استخوان و پرانتزی شدن پاها را کاهش می دهد.

کلسیم: کلسیم، یک عنصر شیمیایی و از مهم ترین مواد معدنی برای بدن است که طیف وسیعی از نقش ها را در بدن بازی می کند. وجود کلسیم، برای استحکام استخوان و دندان بسیار ضروری می باشد، بنابراین حدود %99 از حجم این ماده، درون ساختار استخوان ها و دندان ها یافت می شود. با افزایش سن، به مرور چگالی استخوان رو به کاهش می رود؛ کلسیم در این امر دخالت کرده و سرعت پیشروی این اتفاق طبیعی را کاهش می دهد. در نهایت این مینرال ضروری، مانع از ابتلا به پوکی استخوان می گردد.

منیزیم: منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است که در صد ها واکنش بیوشیمیایی بدن دخالت دارد. حدود 60% از حجم این ماده در استخوان ها یافت می شود و مابقی آن در عضلات، بافت ها و خون توزیع می گردد. منیزیم جذب کلسیم را افزایش می دهد و در حفظ سلامت استخوان ها نقش بسزایی دارد. این ماده معدنی در تقویت ماهیچه ها و انقباض و شل شدن عضلات نیز تاثیر می گذارد.

فسفر: فسفر دومین ماده معدنی فراوان در بدن است که در عملکردهای ضروری کاربرد دارد. فسفر می تواند به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک فراوانی کند. همچنین فسفر در مصرف برخی ویتامین ها و مواد معدنی بدن مانند منیزیم، روی، ویتامین های گروه ب و ویتامین D تعادل را حفظ می نماید. از دیگر وظایف فسفر در بدن می توان به کاهش دردهای عضلانی پس از ورزش اشاره کرد.

گلوکزآمین: این ماده، نوعی ترکیب طبیعی و ضد التهاب بوده و در بافت های همبند، غضروف ها، رباط ها و مایع اطراف مفاصل وجود دارد و در انعطاف پذیری مفاصل و سالم ماندن غضروف ها، بسیار مؤثر است. گلوکزامین، علائم بیماری آرتروز را به صورت چشمگیری کاهش داده و از ساییدگی مفصل ها جلوگیری می کند. همچنین این ماده موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی می شود و از سرعت روند تخریب غضروف ها نیز می کاهد. از دیگر فواید گلوکزامین، می توان به آنتی اکسیدانی بودن آن اشاره کرد که سلول ها را از تخریب شدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، حفظ می نماید.

بیشتر بدانید: تأثیر کلاژن‌ بر مفاصل چیست؟

مکمل های مفاصل و استخوان

علت درد مفاصل در زنان

یکی از شایع ترین دردها در بین زنان و مردان، درد مفاصل می باشد که این عارضه در بین زنان به دلایل مختلف بیشتر شایع می باشد. از جمله عواملی که باعث بروز مشکل در مفاصل بین زنان است، می توان به یائسگی اشاره داشت، زیرا هورمون های زنانه بر روی مفاصل آن ها اثر می گذارد و زمانی که فردی یائسه می شود، هورمون استروژن کمتری تولید می شود و همین اتفاق بر روی غضروف های بین مفاصل اثر می گذارد و موجب درد مفاصل می شود. از دیگر عوامل می توان به ضعیف بودن فیزیولوژی بدن، کم و زیاد شدن هورمون های بدن، بارداری، چاقی و کم تحرکی اشاره داشت.

خرید انواع مکمل غضروف ساز از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

بهترین مکمل های پیشگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان یا همان ضعیف شدن استخوان ها، هیچ گونه علائم واضح و مشخصی ندارد به همین علت پزشکان به آن بیماری خاموش می گویند. از مهمترین و واضح ترین دلایل آن می توان به شکستگی ها با کوچکترین ضربه اشاره کرد. به طور کلی اگر احساس کردید قدتان نسبت به گذشته کوتاه تر شده است و یا با ضربه خفیفی، استخوان های شما دچار شکستگی می شود، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید. همچنین مصرف برخی مکمل های مناسب، برای درمان و پیشگیری از پیشرفت پوکی استخوان بسیار مناسب است. از جمله این مکمل ها عبارتند از:

قرص یونی فلکس لیبرتی سوییس

شربت کلسیم سافت آپوویتال

قرص روکش دار سیترابن هولیستیکا

علائم پوکی استخوان

بهترین قرص غضروف ساز آمریکایی

از آنجایی که مفاصل نقش مهمی را در بدن ما ایفا می کنند، سلامت آنها بسیار اهمیت دارد. عوامل مختلفی مانند فعالیت بیش از حد، وزن زیاد، تغذیه نامناسب و حرکات بدنی نادرست، سلامت مفاصل و استخوان را به خطر می‌اندازند. به همین دلیل بیشتر افراد با بالا رفتن سن، دچار مشکلات مفصلی شده و از درد مفاصل رنج می‌برند. برای تسکین درد و مشکلات مفصلی، قرص‌های غضروف ساز بسیاری تولید و به بازار عرضه شده است که برای پیشگیری از تحلیل غضروف ها توصیه می شود. این مکمل ها معمولا از 4 ترکیب اصلی گلوکزآمین، کندرویتین، اس آدنوزیل ال متیونین و متیل سولفونیل متان تشکیل شده اند که فواید بسیاری برای بازسازی مفاصل و کاهش درد دارند. کپسول تریپل فلکس نیچرمید، یکی از بهترین قرص های غضروف ساز آمریکایی است.

آشنایی با آرتروز و راه های پیشگیری از ابتلا به آن

آرتروز یکی از شایع ترین بیماری های مفاصل و استخوان است که با افزایش سن و معمولا برای کسانی که عضلات ضعیفی دارند، رخ می دهد. اضافه وزن، انجام حرکات سنگین، نشستن و یا ایستادن طولانی مدت و انجام حرکاتی که به مفاصل فشار بیش از حد وارد کند، سبب بروز این بیماری می شود. از آنجایی که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما با مصرف بعضی مکمل ها، می توان از پیشرفت و تشدید علائم این بیماری جلوگیری کرد. از جمله مکمل های مناسب برای آرتروز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرص ویتاکل فورت گلدن لایف

کپسول آوودین هولیستیکا

کپسول کارتیدنس هلث برست

قرص استئوفلکس هلث اید

آشنایی با بهترین محصولات مفاصل و استخوان

افزایش تخریب بافت های استخوانی و عدم جایگزینی آن سبب ضعیف شدن استخوان ها شده و با کوچکترین ضربه دچار شکستگی می شود. به طور کلی هر چه در سن پایین ذخیره توده استخوانی بیشتر باشد، در سنین بالا استخوان ها قوی تر خواهند بود. شیوه زندگی و تغذیه مناسب برای داشتن استخوان های سالم، لازم و ضروری است. اگر چه کلسیم در تمام سنین برای استخوان ها لازم است و باید در رژیم غذایی گنجانده شود، ولی ویتامینD نیز نقش اساسی را ایفا می‌کند. مصرف مکمل هایی که به حفظ سلامت مفاصل و استخوان ها کمک می کنند، بسیار اهمیت دارد. در ادامه با چند مکمل و نحوه عملکرد آن ها در این زمینه آشنا می شوید:

قرص کلترکس پلاس هلث برست: با فرمولاسیونی منحصر به فرد و عملکردی بسیار مطلوب، برای استفاده روزانه افراد جهت مراقبت از استخوان ها فرموله شده است. این مکمل به حفظ تراکم و توده استخوانی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در سالمندان و بانوان یائسه کمک شایانی می کند.

قرص یونی فلکس لیبرتی سوییس: این قرص حاوی مواد بسیار فعال مانند کلسیم، MSM، ویتامین D و زینک است که موثر در تسکین دردهای مفصلی و التهاب مفاصل و تقویت کننده استحکام استخوان ها می باشد.

کپسول آوودین هولیستیکا: این مکمل حاوی عصاره سویا و آووکادو است که در محافظت از غضروف ها و کاهش دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم نقش بسزایی دارد.

قرص ویتامین د3 1000 میکروگرم هلث اید: همانطور که از اسم محصول پیداست، حاوی ویتامین D3 است که نقش موثری در حفظ سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

قرص ویتاکل فورت گلدن لایف: این مکمل حاوی کلسیم، نقش بسزایی در حفظ سلامت استخوان ها، جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، جلوگیری از شکنندگی و ضعیف شدن استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به نرمی استخوان و آرتروز دارد.

نحوه مصرف مکمل های مفاصل و استخوان

اکثر محصولاتی که برای حفظ سلامت و افزایش استحکام استخوان ها تهیه شده اند، دارای کلسیم می باشند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که کلسیم، موجب کاهش جذب بسیاری از داروها می شود؛ از این رو باید حتماً فاصله حداقل 2 الی 3 ساعت بین مصرف کلسیم و سایر داروها رعایت شود. همچنین از مصرف همزمان مکمل های کلسیم با آنتی بیوتیک هایی همچون تتراسایکلین و سیپروفلوکساسین، داروهایی مانند آلندرونات، لووتیروکسین و مکمل های آهن و منیزیم اجتناب نمایید. خانم های باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف این مکمل ها، با پزشک مشورت کنند و طبق دوز تجویز شده مصرف نمایند.

نتیجه گیری

به طور کلی، مفاصل سبب ایجاد حرکت استخوان ها می شوند. استخوان ها به عنوان مهمترین بافت بدن محسوب می شوند که تمام اعضای بدن بر روی آن ها استوار هستند. کلسیم نیز جز مواد معدنی لازم و ضروری برای سلامت استخوان ها می باشد. در گروهی از افراد، به دلایل مختلف، میزان کلسیم مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی دریافت نمی‌شود، زمانیکه بدن کلسیم کافی دریافت نکند، کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌ها برداشت می‌کند و با جایگزین نشدن آن، فرد دچار پوکی استخوان می‌شود. در نتیجه، مصرف مکمل های کلسیم برای حفظ بافت و توده استخوان ها بسیار ضروری است. به طور کلی این مکمل ها، سبب تقویت استحکام استخوان ها، تسکین دردهای مفصلی و التهاب مفاصل، کاهش دردهای ناشی از آرتریت و محافظت از غضروف ها و کاهش دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم می شوند.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم