عوارض شربت فروگلوبین چیست؟ تداخل دارویی و موارد منع مصرف

 عوارض شربت فروگلوبین
تاریخ ایجاد :

مکمل های تغذیه ای در کنار فواید خود ممکن است عوارضی نیز داشته باشند. احتمال بروز عوارض شربت فروگلوبین نیز مانند سایر مکمل های تغذیه ای برای برخی از افراد بیشتر از سایرین است. کسانی که دچار حساسیت، مشکلات گوارشی و بیماری های خاص هستند یا از داروهای به خصوصی استفاده می‌ کنند، باید در زمان مصرف این شربت احتیاط های لازم را انجام دهند.

عوارض شربت فروگلوبین در صورت عدم مصرف به اندازه شامل موارد زیر می شود:
  • ایجاد علائم مسمومیت مانند: حالت تهوع، استفراغ و غیره
  • ناراحتی های معده و دستگاه گوارش
  • حس طعم نامطبوع و تلخ در داخل دهان
  • سردرد و سرگیجه
  • ایجاد آلرژی به ترکیبات موجود در این مکمل
  • بروز اختلالات عصبی و پرخاشگرانه
  • افزایش اشتها و چاقی
  • بروز یبوست

البته این عوارض جانبی در بسیاری از مواقع برای تمامی افراد اتفاق نمی افتند. اما در صورت بروز هر کدام از عوارض ذکر شده، بدون شک باید مصرف این شربت را قطع کنید و پزشک را در جریان قرار دهید.

استفاده به اندازه و صحیح از این مکمل بدون شک خطر بروز عوارض احتمالی را کاهش می‌ دهد. این شربت جز مکمل های خون ساز است که در محتویات آن آهن، اسید فولیک، زینک، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین B12، عسل، مس و برخی ریز مغذی های دیگر وجود دارد. این ترکیبات برای درمان کم‌ خونی و از بین بردن خستگی و ضعف بدن بسیار مفید هستند و کارایی مغز را نیز افزایش می‌ دهند. با این حال استفاده بی رویه از این شربت نیز مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

خرید شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس

عوارض شربت فروگلوبین بیشتر است یا فواید آن ؟

مکمل های مخصوص کم خونی باید زمانی استفاده شوند که فرد با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن مواجه باشد. در غیر این صورت مصرف مکمل‌ ها خطرناک است و عوارض بسیاری به همراه دارد. شربت فروگلوبین ویتابیوتیکس جز مکمل های کامل و بسیار پرفروش خون ساز است که مصرف آن به افراد دچار کم خونی و فقر آهن توصیه می شود. این فرآورده حاوی ترکیبات مفید و مغذی است که به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کنند. در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی سریع تر به ارگان های بدن منتقل می شوند. این مکمل غذایی فوق العاده حاوی آهن، زینک، اسید فولیک، مس، هسل، عصاره مالت، ویتامین C، ویتامین‌ های B6 و B12 و غیره است که برای رفع کم خونی و پیشگیری از ابتلا به آن ترکیبات ضروری محسوب می شوند. افرادی که دچار ضعف عمومی، خستگی، کم خونی و عدم تمرکز هستند، باید این شربت را زیر نظر پزشک و با دستورالعمل او مصرف کنند که شاهد بروز عوارض شربت فروگلوبین نباشند. در ترکیبات این مکمل از لاکتوز، الکل، رنگ‌ های مصنوعی، چربی و مخمر استفاده نشده است. به همین دلیل تمامی افراد بالای 1 سال و حتی گیاه خواران نیز قادر به مصرف آن هستند. محصول مورد نظر به تولید هموگلوبین خون کمک می‌ کند و از ابتلا به کم خونی در دوران بارداری و شیردهی نیز جلوگیری خواهد کرد. آهن موجود در این مکمل به آهستگی جذب بدن می شود و از تجمع آهن اضافه در معده و  دستگاه گوارش ممانعت به عمل می آورد. به دلیل اثر مطلوب و ملایم این شربت روی معده، عوارض گوارشی آن بسیار ناچیز است. بنابراین می‌توان گفت که شربت فروگلوبین مکملی بسیار حرفه ای از تولیدات شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است که فواید بسیاری دارد و اگر  به درستی مصرف شود، عوارض احتمالی آن نیز بروز پیدا نخواهند کرد. خرید شربت فروگلوبین ب۱۲ ویتابیوتیکس

عوارض شربت فروگلوبین در صورت عدم مصرف به اندازه آن

مکمل فروگلوبین به جبران کمبود ویتامین‌ ها و مواد معدنی در بدن کمک می‌ کند و  اگر به اندازه و به موقع مصرف شود، خطر ابتلا به کم خونی را از بین می برد. این شربت برای زنان باردار و کسانی که دچار سو تغذیه و اختلالات گوارشی هستند، بسیار مقوی است و نیازهای اساسی بدن آنان به ریز مغذی ها را تامین می کند. این مکمل در حفظ تعادل غلظت آب در سلول ها و کنترل سطح اسیدیته بدن موثر است و برای درمان و پیشگیری از فقر آهن گزینه منحصر به فردی عنوان می شود. حال شاید بپرسید که آیا این مکمل دارای عوارض احتمالی نیز است؟ بدون شک تمامی مکمل های غذایی و دارویی اگر به طور صحیح مصرف نشوند، خطرناک هستند. میزان مصرف مجاز این محصول برای کودکان 1 الی 8 سال، روزانه 5 میلی‌ لیتر یا یک قاشق مرباخوری و افراد 9 تا 18 سال 10 میلی لیتر و به صورت دو دوز 5 میلی‌ لیتری توصیه می شود. افراد بالای 19 سال نیز برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی مجاز به مصرف سه وعده 5 میلی‌ لیتری از این مکمل هستند. عوارض شربت فروگلوبین در صورت عدم مصرف به اندازه شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد علائم مسمومیت مانند: حالت تهوع، استفراغ و غیره
  • ناراحتی های معده و دستگاه گوارش
  • حس طعم نامطبوع و تلخ در داخل دهان
  • سردرد و سرگیجه
  • ایجاد آلرژی به ترکیبات موجود در این مکمل
  • بروز اختلالات عصبی و پرخاشگرانه
  • افزایش اشتها و چاقی
  • بروز یبوست

البته این عوارض جانبی در بسیاری از مواقع برای تمامی افراد اتفاق نمی افتند. اما در صورت بروز هر کدام از عوارض ذکر شده، بدون شک باید مصرف این شربت را قطع کنید و پزشک را در جریان قرار دهید. همچنین قبل از مصرف این مکمل به خصوص برای کودکان، دستورالعمل های درج شده روی بسته بندی آن را مطالعه کنید یا از پزشک برای اطلاع از طرز استفاده صحیح و به اندازه از آن کمک بخواهید.

خرید انواع مکمل های کم خونی از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

عوارض شربت فروگلوبین در صورت مصرف با سایر داروها (تداخل دارویی فروگلوبین)

یکی از مهمترین عواملی که سبب بروز عوارض این شربت می‌ شود، مصرف همزمان آن با برخی از داروها است. همچنین برخی از داروها اثر بخشی این مکمل را کاهش می‌ دهند و عوارض جانبی بسیاری را برای مصرف کنندگان ایجاد می کنند. به همین دلیل قبل از مصرف این فرآورده، پزشک را در جریان انواع داروها یا مکمل های مصرفی خود قرار دهید که از بروز خطرات ناشی از تداخلات دارویی به شما کمک کند. در حالت کلی این شربت نباید همراه با داروهای زیر مصرف شود و در صورت لزوم بین مصرف آنها با فروگلوبین باید حداقل چند ساعت فاصله باشد.

  • فلوروراسیل
  • داروهای ضد انعقاد خون همچون وارفارین
  • کلسیتریول
  • آنتی بیوتیک ها مانند: مینوسایکلین و داکسی سایکلین، سیپروفلوکساسین و تتراسایکلین
  • کاپسیتابین
  • داروهای ضد اسید معده
  • دیمرکاپرول
  • داروهای ضد قارچ مانند: فلوکونازول و ایتراکونازول
  • استامینوفن
  • مکمل کلسیم
  • داروهای تیروئید همچون: لووتیروکسین

خرید انواع مکمل های آهن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

عوارض احتمالی شربت فروگلوبین برای بزرگسالان

برای اینکه با عوارض شربت فروگلوبین آشنا شوید، باید در ابتدا ترکیبات این فرآورده را مورد بررسی قرار دهید. زیرا هر کدام از ترکیبات موجود در این مکمل 200 سی سی فواید و عوارض خود را دارند که در صورت عدم مصرف به اندازه، خطرناک هستند. البته احتمال ایجاد عوارض جانبی برای بزرگسالان بسیار نادر است. اما در صورتی که این مشکلات بروز پیدا کنند، بدون شک سلامتی افراد را در معرض خطر قرار می دهند. به همین دلیل قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. مهمترین عوارض این مکمل شامل: حس طعم تلخ در دهان، ناراحتی های معده و سردرد می شوند. همچنین برخی از افراد در موارد حاد آلرژی و مسمومیت دارویی را نیز تجربه می کنند. البته این مشکلات در حالت طبیعی ایجاد نمی شوند و تنها در صورت مصرف خودسرانه احتمال بروز آنها افزایش پیدا می‌ کند.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل های درمان کم خونی کدامند؟ (بهترین قرص آهن برای درمان کمخونی)

عوارض شربت فروگلوبین برای کودکان

شربت فروگلوبین در گروه مکمل‌ های مفید کمک تغذیه ای قرار دارد که حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌ های ضروری بدن است. این شربت به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود‌ برای حفظ سلامت کودکان بالای یک سال استفاده می شود و به رفع کمبود ریز مغذی های بدن آنان کمک می‌ کند. کودکان دچار سو تغذیه با مصرف این شربت اشتهای بسیاری به دست می آورند و ممکن است در اثر پرخوری دچار افزایش وزن و چاقی شوند. زیرا کمبود آهن، زینک و ویتامین C در کاهش اشتها، کاهش وزن و سو تغذیه کودکان نقش مهمی دارد. ترکیبات این مکمل که برای رفع کم خونی یا پیشگیری از آن مفید شده است، شامل: آهن، زینک، کلسیم، مس، منگنز، ویتامین (B1) ،(B2)‌ ،(B6)، فولیک اسید، (B12) و ویتامین C می شوند. کودکان دچار کم اشتهایی و کمبود وزن با مصرف به اندازه شربت فروگلوبین به وزن ایده آل خود خواهند رسید. اما والدین باید غذاهای مفید و مقوی را همراه با این مکمل برای کودکان تهیه کنند که از چاقی آنان جلوگیری شود. از دیگر عوارض شربت فروگلوبین برای کودکان باید به سیاه شدن دندان های آنها اشاره کرد‌. زیرا آهن موجود در این مکمل اگر به طور مستقیم روی دندان ها قرار گیرد، احتمال سیاه شدن دندان های کودک را بالا می برد. البته برای جلوگیری از بروز این عارضه، شربت فروگلوبین باید با سرنگ به کودک خورانده و بعد از مصرف حتما یک لیوان آب نوشیده شود. البته عوارض ناشی از مصرف این مکمل بسیار ناچیز است، ولی به والدین توصیه می‌ شود که قبل از شروع آن با پزشک متخصص کودکان مشورت کنند. خرید کپسول فروگلوبین ب۱۲ ویتابیوتیکس

رابطه شربت فروگلوبین و یبوست

این مکمل حاوی بهترین فرم از آهن یعنی فروس بیس گلیسینات است که نسبت به سایر مکمل های آهن عوارض گوارشی کمتری دارد. این نوع آهن به آهستگی در بدن جذب می شود و مشکلاتی از قبیل یبوست را ایجاد نمی کند. با این حال مصرف بی رویه این مکمل موجب افزایش بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی در بدن می شود و ممکن است احتمال بروز یبوست را بالا ببرد. برای جلوگیری از این عارضه، مصرف مقادیر زیاد آب در طول روز و انجام فعالیت های ورزشی توصیه می شود.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل های درمان کم خونی کدامند؟ (بهترین قرص آهن برای درمان کمخونی)

در نتیجه…

در صورتی که دچار عوارض شربت فروگلوبین شده اید، مصرف آن را قطع کنید و به پزشک خود اطلاع دهید. البته عوارض احتمالی این مکمل شامل: سردرد، حس طعم بد در دهان، ناراحتی های معده و افزایش وزن می‌ شوند. در موارد حاد و مصرف بیش از اندازه این مکمل نیز احتمال بروز مسمومیت و آلرژی وجود دارد. همچنین این محصول را همزمان با برخی از داروهای نام برده شده مصرف نکنید، زیرا منجر به ایجاد عوارض جانبی می خواهد شد. در موارد عادی عوارض خاصی از آن گزارش نشده است.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم