بیوتین چیست؟ فواید مصرف بیوتین برای پوست مو

تاریخ ایجاد :

بیوتین چیست؟ فواید مصرف بیوتین یا ویتامین B7 چیست؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با فواید مصرف انواع قرص و مکمل های بیوتین برای پوست و مو آشنا شوید.

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، یکی از ویتامین های B کمپلکس است که به بدن کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. کلمه “بیوتین” از کلمه یونانی باستان “biotos”  گرفته شده است که به معنای “زندگی” یا “رزق و روزی” است. ویتامین های B و به ویژه بیوتین به سلامت پوست، مو، چشم، کبد و سیستم عصبی کمک می کند. بیوتین نیز یک ماده مغذی حیاتی در دوران بارداری محسوب می شود، زیرا برای رشد جنین بسیار مهم است.

خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین

اکثر مردم بیوتین مورد نیاز خود را از خوردن یک رژیم غذایی سالم دریافت می کنند، اما ادعاهای زیادی وجود دارد که دریافت بیوتین بیشتر، می تواند قند خون شما را تنظیم کند، مو، پوست و ناخن ها را تقویت کند و به مادران باردار کمک کند تا نوزادان سالم تری داشته باشند. از این رو بهترین راه دریافت و تامین بیوتین بدن استفاده از مکمل های بیوتین است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بیوتین یا ویتامین H چیست؟

فواید مصرف بیوتین یا ویتامین H

همانطور که گفتیم بدن ما برای کمک به تبدیل برخی مواد مغذی به انرژی به بیوتین نیاز دارد. بیوتین بر جنبه های مختلف سلامتی تاثیرات مفیدی می گذارد. در ادامه فواید بیوتین را به طور کامل بررسی می کنیم.

تاثیر بیوتین بر سلامت پوست، مو و ناخن

بیوتین نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن های شما دارد. اگر بیوتین کافی دریافت نکنید، ممکن است دچار ریزش مو شوید. کراتین یک پروتئین اساسی است که در سلامت مو، پوست و ناخن ها نقش بسزایی دارد. واضح است که بیوتین زیرساخت کراتین بدن شما را بهبود می بخشد. همچنین این ویتامین به حفظ غشاهای مخاطی پوست کمک می کند. هنگامی که افراد کمبود بیوتین دارند، یکی از علائم آن جوش های قرمز و پوسته پوسته شدن پوست است. بیوتین همچنین نقش مهمی در فرآیند متابولیسم چربی ایفا می کند که برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

ثابت شده است که بیوتین استحکام و سلامت ناخن را بهبود می بخشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه یک مکمل 2.5 میلی گرمی به مدت 6 ماه ضخامت ناخن را تا 25 درصد افزایش می دهد. برای افرادی که ناخن های شکننده دارند، استفاده ی روزانه بیوتین می تواند به کاهش شکستگی ناخن کمک کند.

تاثیر قرص بیوتین برای ریزش مو: در حالی که تحقیقات نشان داده اند که بیوتین می تواند ریزش مو را معکوس کند از این رو مصرف مکمل های بیوتین مطمئناً به داشتن موهای سالم تری کمک می کند. یکی از نشانه های اصلی کمبود بیوتین ریزش مو است.

تاثیر بیوتین بر سلامت پوست، مو و ناخن

تاثیر بیوتین بر دیابت

برخی از تحقیقات نشان می دهند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است از مصرف مکمل های بیوتین برای کمک به تنظیم سطح گلوکز خون سود ببرند. با این حال، تحقیقات تاکنون قطعی نیست. بر اساس مطالعه دیگری که روی حیوانات انجام شد، بیوتین ممکن است به جلوگیری از آسیب کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 وابسته به انسولین کمک کند.

شما می توانید مکمل های دیابت را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

تاثیر بیوتین بر رشد جنین

اگرچه نادر است، اما زنان باردار ممکن است دچار کمبود بیوتین شوند. برای کمک به تقویت سلامت کودک، استفاده از مکمل های دوران بارداری حاوی بیوتین و اسید فولیک به زنان باردار توصیه می شود. با این حال، دوزهای بالای بیوتین می‌تواند برای نوزاد خطرناک باشد.

خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید
خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون
خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم
خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

تاثیر بیوتین بر رشد جنین

آیا بیوتین چاق کننده است؟

برخی ادعا می کنند که مصرف بیوتین می تواند باعث افزایش وزن شود. هیچ تحقیق علمی برای اثبات قطعی این ادعا وجود ندارد. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد ویتامین B می تواند با شیوع چاقی مرتبط باشد.

کمبود بیوتین در چه افرادی بیشتر است؟

افراد زیر بیشتر در معرض خطر کمبود بیوتین قرار دارند:

  •  زنان باردار
  • افراد مبتلا به بیماری های کبدی
  • کسانی که در جذب مواد مغذی مشکل دارند، مانند مبتلایان به بیماری کرون

عوارض کمبود بیوتین

کمبود بیوتین به اندازه ی کمبود ویتامین های دیگر رایج نیست. تعداد کمی از افرادی که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده می کنند، برای داشتن بیوتین کافی دچار مشکل می شوند. با این حال، کمبود بیوتین ممکن است در برخی افراد رخ دهد. موارد زیر از علائم کمبود بیوتین هستند:

  • بثورات قرمز روی پوست به خصوص در صورت
  • پوست خشک یا پوسته پوسته شده
  • خشکی چشم
  • موهای شکننده
  • ریزش مو
  • خستگی، بی خوابی یا مشکل در خوابیدن
  • از دست دادن اشتها
  • حالت تهوع
  • افسردگی
  • احساس سوزش به خصوص سوزش در دست ها و پاها
  • درد عضلانی
  • تغییرات در دستگاه روده (ناراحتی مکرر معده)
  • ترک خوردن در گوشه های دهان
  • تشنج و مشکل در راه رفتن

رفع کمبود بیوتین با مکمل ها

بیوتین هم به صورت مولتی ویتامین و هم در مکمل ها موجود است. مکمل های بیوتین به طور معمول در سه مقدار وجود دارد: 10، 50 و 100 میکروگرم. لازم به ذکر است که قبل از شروع مکمل بیوتین باید با پزشک خود مشورت کنید. به ندرت، بیوتین می تواند با سایر داروها تداخل داشته باشد. این موضوع می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند.

تداخل داروهای مختلف با مکمل بیوتین

برخی از داروهایی که مصرف می کنید ممکن است بر سطح بیوتین در بدن شما تأثیر بگذارند و مصرف بیوتین اضافی ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. به گفته مؤسسه ملی بهداشت، مصرف برخی از داروهای صرع برای حداقل یک سال می تواند سطح بیوتین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همیشه پزشک خود را از مصرف مکمل های بیوتین مطلع کنید.

ویژگی های یک مکمل بیوتین خوب

موارد زیر از ویژگی های یک مکمل بیوتین خوب هستند:

  • جلوگیری از ریزش موها
  • تقویت بافت پوست
  • جلوگیری از شکنندگی ناخن ها
  • محافظت از غشاهای مخاطی پوست و مو
  • تبدیل مواد غذایی به انرژی
  • مؤثر در تجزیه پروتئین ها و متابولیسم چربی و کربوهیدرات ها
  • کاهش سطح استرس

مکمل های بیوتین

مکمل های بیوتین به راحتی در دسترس هستند و اغلب می توان آنها را در داروخانه ها خریداری کرد. این مکمل ها می توانند در غالب مکمل هایی که فقط حاوی بیوتین هستند یا مکمل های ترکیبی حاوی سایر ویتامین های B کمپلکس موجود باشند.

مکمل های بیوتین

نحوه ی مصرف مکمل بیوتین

بهتر است مکمل های بیوتین را طبق مقدار و دستوری که روی محصول نوشته شده یا طبق دستور پزشک یا داروساز استفاده نمایید. اگر یک وعده از مصرف دارو را فراموش کردید برای جبران آن از بیوتین اضافی استفاده نکنید و در صورتی که زمان مصرف دوز بعدی نزدیک بود از مصرف دوز قبلی صرف‌نظر کنید. مصرف بیش از حد بیوتین به دلیل اینکه یک ویتامین محلول در آب است، ممنوع است.

مقدار توصیه شده برای مصرف بیوتین

بین 30 تا 100 میکروگرم (mcg) بیوتین در روز اغلب برای نوجوانان و بزرگسالان توصیه می شود.

بهترین زمان برای مصرف مکمل های بیوتین

از آنجایی که ویتامین های گروه B باعث افزایش سطح انرژی بدن می شوند. بنابراین بهترین زمان برای مصرف مکمل های بیوتین در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب است.

عوارض مکمل های بیوتین

از آنجایی که بیوتین یک ویتامین محلول در آب است، مقدار اضافی آن هنگام ادرار کردن به سادگی از بدن شما دفع می شود. در حالی که بدن اکثر افراد می تواند مکمل های بیوتین را مدیریت کند، برخی از افراد عوارض جانبی خفیفی مانند حالت تهوع و مشکلات گوارشی را گزارش می کنند. هیچ علامت سمیت شناخته شده ای در ارتباط با بیوتین بیش از حد وجود ندارد. می توانید مکمل های بیوتین را با مشورت پزشک با خیال راحت استفاده کنید.

بهترین مکمل های بیوتین

انتخاب یک مکمل بیوتین خوب برای استفاده از مزایای بیوتین بسیار مهم است. مکمل های زیر از جمله بهترین مکمل های بیوتین به شمار می روند:

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم فواید بیوتین بیشمار است. بیوتین یکی از ویتامین های گروه B است که می توان از طریق مکمل ها مقدار مناسبی از آن را برای بدن تامین کرد. این ویتامین به بدن کمک می کند تا موادغذایی را به انرژی تبدیل کند و نقش های مهم دیگری نیز در سلامت بدن به عهده دارد. بیوتین، سلامت مو و ناخن را تقویت کرده و زمینه یک بارداری سالم را فراهم می کند.

شما می توانید مکمل های بیوتین را با مناسب ترین قیمت و اطمینان از اصالت کالا، از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم