بهترین قرص برای اعصاب معده چیست؟ معرفی 10 قرص معروف خارجی

بهترین قرص برای اعصاب معده
تاریخ ایجاد :

بسیاری از ما ممکن است قبل از انجام یک کار استرس زا و یا بعد از مشاجره با اطرافیان خود دچار معده درد عصبی شویم. زیرا معده نیز پر از اعصاب است و با مغز ارتباط دارد. نگرانی و استرس می تواند در طولانی مدت سبب ایجاد آسیب فیزیکی بر دستگاه گوارش شما شود.در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین قرص برای اعصاب معده بپردازیم.

بهترین قرص برای اعصاب معده

در مرحله اول شما نیاز دارید که استرس و اضطراب خود را مدیریت کنید، اما بهتر است در کنار آن از بهترین قرص برای اعصاب معده نیز کمک بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دارو برای اعصاب معده آشنا کنیم:

عکس قرص اعصاب معده

  • قرص فاموتیدین

  • قرص کلیدینیوم سی

  • قرص امپرازول

  • قرص رابپرازول

  • قرص دی سیکلومین

  • قرص لانسوپرازول

  • قرص پنتوپرازول

  • قرص موتیدون

  • قرص سیزاپراید

  • قرص دایمتیکون

از جمله قرص های کاهش درد معده می باشند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

معرفی 10 قرص معده درد عصبی

قرص معده درد عصبی

شما نیز ممکن است در زندگیتان در موقعیت های استرس زا قرار گرفته و علائم اضطراب را به صورت درد معده تجربه کرده باشید. استرس و اضطراب می تواند علائم ناخوشایند و دردناکی را در معده شما ایجاد کند. در صورت ادامه دار شدن استرس و نگرانی این علائم ممکن است پایدارتر باشند.

این زمان هارایط بهتر است به دنبال روش هایی برای آرام کردن خود باشید و استرس خود را مدیریت کنید. در کنار مدیریت استرس و از بین بردن عوامل آن می توانید از داروی درمان استرس معده نیز استفاده کنید. استفاده از بهترین قرص برای اعصاب معده می تواند روند بهبودی شما را تسریع کند. در ادامه به معرفی 10 قرص اعصاب معده به همراه عکس قرص اعصاب معده می پردازیم که بیشترین تاثیر را در درمان معده درد عصبی دارند.

1. قرص فاموتیدین (Famotidine)

رفلاکس معده یکی از علائمی است که ممکن است در بیماران مبتلا به معده درد عصبی ایجاد شود و به دلیل بازگشت اسید معده به مری اتفاق می افتد. قرص فاموتیدین در دسته دارویی مسدودکننده های گیرنده هیستامین یا داروهای کاهش دهنده اسید معده قرار می گیرد. 

این دارو علاوه بر قرص به صورت شربت نیز استفاده می شود، اما ممکن سبب برخی عوارض مانند سرگیجه، سردرد و اسهال شود. قرص رانیتیدین و سایمتیدین نیز همانند فاموتیدین جزء دسته مسدود کننده های گیرنده هیستامین هستند و به درمان زخم و کاهش اسید معده کمک می کنند. سایت webmd درباره مزایای استفاده از این قزص برای کاهش اسید معده گفته است:

Famotidine is known as an H2 blocker. It works by reducing the amount of acid in your stomach. It is used to prevent and treat heartburn and other symptoms caused by too much acid in the stomach (acid indigestion).Check the ingredients on the label even if you have used the product before

2. قرص کلیدینیوم سی (Clidinium C)

قرص کلیدینیوم سی از ترکیب داروهای کلردیازپوکساید (Chlordiazepoxide) و کلیدینیوم بروماید (Clidinium Bromide) تشکیل شده است. کلیدینیوم سبب شل شدن عضلات معده و روده می شود و اسید معده را نیز کاهش می دهد.

 از طرف دیگر کلردیازپوکساید جزء بنزودیازپین ها یا داروهای ضعیف کننده سیستم عصبی است و به کاهش اضطراب و رفع اسپاسم روده و معده کمک می کند. با وجود این کلردیازپوکساید می تواند منجر به برخی عوارض جانبی مانند خواب آلودگی و حالت تهوع شود و حتما باید توسط پزشک تجویز شود. استفاده طولانی مدت از این قرص عصب معده ممکن است اثر بخشی آن را از بین ببرد.

3. قرص رابپرازول (Rabeprazole)

قرص رابپرازول برای معده درد عصبی

از قرص رابپرازول در درمان بیماری هایی مانند زخم اثنی عشر و ریفلاکس معده استفاده می شود. این قرص همچنین می تواند به همراه آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین در درمان زخم هایی که ناشی از عفونت معده است، موثر باشد. قرص رابپرازول به عنوان مهارکننده پمپ پروتون (PPI)، سبب کاهش اسید معده نیز می شود. تهیه این دارو بدون نسخه ممکن نیست و حتما باید توسط پزشک تجویز شود.

4.قرص امپرازول (Omeprazole)

قرص امپرازول با کاهش اسید معده می تواند برخی از علائم بیماران مانند سوزش سر دل را برطرف کند. از طرف دیگر این دارو به درمان بیماری رفلاکس معده و پیشگیری از سرطان مری کمک می کند. امپرازول جزء دسته مهارکننده های پمپ پروتون(PPI) شناخته می شود و ممکن است عوارض جانبی نیز به دنبال داشته باشد. سایت ashcroftpharmacy درباره کاربرد این قرص گفته است:

Gastritis – Gastritis is a condition that involves inflammation of the stomach lining. The excess acid produced during gastritis can worsen the inflammation and cause discomfort. Omeprazole’s acid-reducing ability helps create a more favorable environment for the stomach lining to heal, alleviating gastritis symptoms

5.قرص دی سیکلومین (Dicyclomine)

قرص دی سیکلومین در دسته داروهای ضد اسپاسم قرار می گیرد و بیشتر برای درمان سندرم روده تحریک پذیر مصرف می شود. با وجود این می توان از این قرص جهت بهبود گرفتگی معده نیز استفاده کرد. قرص دی سیکلومین به شل شدن عضلات معده و روده کمک می کند، اما ممکن است در برخی افراد سبب بروز عوارض جانبی نیز بشود.

قرص دی سیکلومین

6.قرصلانسوپرازول (Lansoprazole)

لانسوپرازول بهترین قرص معده خارجی است که از آن برای کاهش اسید معده و درمان بیماری رفلاکس استفاده می شود. این دارو که با عنوان لانزوپرازول نیز شناخته می شود می تواند سبب بهبودی زخم یا از بین بردن عفونت معده نیز شود. قرص لانزوپرازول همچنین می تواند از به وجود آمدن زخم معده در بیمارانی که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف می کنند، جلوگیری کند.

7. قرص پنتوپرازول (Pantoprazole)

قرص پنتوپرازول که با نام تجاری نولپازا نیز شناخته می شود می تواند برای برطرف کردن اسید معده مورد استفاده قرار بگیرد. این قرص هم به صورت سوسپانسیون خوراکی و هم به صورت تزریق وریدی استفاده می شود. پنتوپرازول که جزء دسته مهار کننده های پمپ پروتون قرار دارد در کاهش علائم ناشی از بیماری ریفلاکس معده نیز موثر است. با وجود این بهتر است که این دارو را به صورت طولانی مدت استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است سبب بروز برخی عوارض خطرناک شود.

8.قرص موتیدون (Motidon)

قرص موتیدون یکی دیگر از قرص هایی است که برای کاهش علائم معده درد عصبی مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص به عنوان بهترین قرص معده خارجی می تواند اسید معده را کاهش دهد و معمولا برای درمان رفلاکس و زخم معده نیز تجویز می شود. قرص موتیدون به صورت جویدنی و کپسول در دسترس است و معمولا یکبار در روز می توانید از آن استفاده کنید. 

قرص موتیدون

9. قرص سیزاپراید (Cisapride)

قرص سیزاپراید معمولا برای افراد مبتلا به دیابت تجویز می شود. این افراد به دلیل وجود اختلال در سیستم عصبی دچار علائمی مانند رفلاکس معده و سوزش سر دل می شوند. قرص سیزاپراید با افزایش حرکات معده به برطرف کردن سوء هاضمه کمک می کند. این دارو معمولا باید چند بار در روز مورد استفاده قرار بگیرد و بهترین زمان برای مصرف آن قبل از غذا خوردن و هنگام خواب است. به نقل از سایت clevelandclinic درباره کاربرد این قرص:

CISAPRIDE (SIS a pride) is used to treat heartburn in patients with gastroesophageal reflux disease (GERD). Because of the serious risks associated with this medicine it should only be used when lifestyle changes and other medicines have not worked

10. قرص دایمتیکون (Dimethicone)

دایمتیکون جزء داروهای کاهش دهنده نفخ به شمار می رود که می تواند با از بین بردن گاز معده و روده درد شما را تسکین دهد. نفخ شکم ممکن است در اثر سریع غذا خوردن و یا زیاده روی در مصرف غذاهای چرب باشد. درست است که این دارو اثر فوق العاده ای در کاهش نفخ شکم دارد، اما ممکن است سبب بروز برخی عوارض مانند اسهال شود. قرص دایمتیکون معمولا به صورت جویدنی مصرف می شود و استفاده از آن در دوران بارداری یا شیردهی ممکن است خطرناک باشد. بنابراین، قبل از مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید.

قرص دایمتیکون

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین داروی گیاهی برای اعصاب معده

شما می توانید با استفاده از داروهای گیاهی استرس خود را کاهش دهید، بنابراین این داروها می توانند بهترین دارو برای معده درد عصبی شما باشند. بابونه یکی از داروهای گیاهی است که در کاهش استرس تاثیر بسیار زیادی دارد و می توانید از آن به صورت دمنوش استفاده کنید. این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی به کاهش مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه، حالت تهوع و استفراغ کمک می کند.

خرید قرص دایجستیو اید گلدن لایف

علاوه بر بابونه، زنجبیل نیز یکی دیگر از درمان های طبیعی برای معده درد به شمار می رود. شما می توانید از زنجبیل دمنوش درست کرده و به همراه لیمو میل کنید. این ریشه برای سیستم گوارشی شما بسیار عالی است و به رفع ناراحتی معده کمک می کند. همچنین می توانید از رازیانه و شیرین بیان نیز برای تسکین مشکلات گوارشی نظیر سوء هاضمه و نفخ استفاده کنید.

خرید کپسول کلگارد هولیستیکا

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

یکی از قرص هایی که خوردن بیش از حد آن باعث درد معده می شود، قرص زینک پلاس می باشد. برای آشنایی با عوارض قرص زینک پلاس مقاله مربوط به آن را حتما بخوانید.

بهترین قرص برای اعصاب معده چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های بهترین قرص برای اعصاب معده

همانطور که اشاره کردیم مغز و معده شما به نحوی با یکدیگر مرتبط هستند. این بدان معناست که وقتی چیزی مانند اضطراب را در مغز تجربه می کنید می تواند سبب ناراحتی در معده شما شود. در وهله اول بهترین دارو برای معده درد عصبی کنترل استرس و اضطراب است. فعالیت بدنی منظم و تغییر عادات غذایی نیز می توانند روش های مناسبی برای بهبود درد معده عصبی باشد. 

اگر علائم عصبی معده با تغییر سبک زندگی بهبود نیابد، بهتر است به دنبال یک قرص برای معده درد عصبی خود باشید. برخی از علائمی که مبتلایان به آن دچار می شوند شامل درد و گرفتگی شکم، نفخ و سوزش معده می شود که استفاده از داروهای معده می تواند سبب از بین بردن این علائم و تسکین معده درد شوند.

بنابراین، بهترین قرص معده درد باید به کاهش علائم بیماری شما کمک کند و در عین حال کمترین عوارض را داشته باشد. با وجود این بهتر است قبل از استفاده هر نوع دارو، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید؛ زیرا عامل ایجاد کننده معده درد ممکن است همیشه استرس نباشد و شاید ناشی از یک بیماری دیگر باشد.

بیشتر بدانید:  بهترین داروهای ضد افسردگی، آرامش بخش و ضد اضطراب کدام اند؟

خلاصه کلام

استرس بخشی عادی از زندگی روزمره است و به نوعی اجتناب از آن غیر ممکن است، اما شما می توانید با مدیریت استرس از اثرات آن بر معده خود بکاهید. برای مدیریت و کنترل استرس روش های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها انجام فعالیت بدنی منظم است.

در کنار مدیریت استرس می توانید از بهترین قرص معده درد برای کاهش عوارض بیماری استفاده کنید. ما در این مقاله به معرفی بهترین قرص برای اعصاب معده پرداختیم. همچنین شما را با 10 قرص برای معده درد عصبی آشنا کردیم. با وجود این در صورت ادامه دار شدن علائم بهتر است که به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا علائم شما همیشه به دلیل معده درد عصبی نیست و گاهی می تواند نشان دهنده مشکلات جدی تر باشد.

 

سوالات متداول

1- بهترین قرص برای سوزش معده چیست؟

قرص معده فاموتیدین، قرص کلیدینیوم سی، قرص سیزاپراید و قرص معده سایتوتک بهترین قرص برای سوزش معده محسوب می شوند.

2- بهترین قرص برای معده درد عصبی چیست؟

قرص های فاموتیدین، کلیدینیوم سی، امپرازول، رابپرازول، دی سیکلومین، قرص لانسوپرازول، قرص پنتوپرازول، قرص موتیدون، قرص سیزاپراید و قرص دایمتیکون از بهترین قرص های معده درد عصبی می باشند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم