عوارض قرص زینک پلاس ب کمپلکس چیست؟

عوارض قرص زینک پلاس ب کمپلکس
تاریخ ایجاد :

عوارض قرص زینک پلاس ب کمپلکس چیست؟ این قرص جز مکمل های بسیار قوی برای رفع و جلوگیری از ریزش مو، مشکلات پوستی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، تقویت قدرت باروری، افزایش رشد جسمی و ذهنی کودکان، بهبود اشتها و افزایش سلامت کلی بدن است. به دلیل فواید بی شمار این مکمل بسیاری از افراد در پی خرید آن هستند. البته افراد در کنار این فواید، ممکن است عوارض جانبی نادری را نیز مشاهده کنند‌.

این عوارض در صورت مصرف بیش از اندازه و بد موقع این مکمل بروز پیدا می کنند و شدت آنها با توجه به شرایط جسمی و سنی هر فرد متفاوت است. در ادامه برخی از شایع ترین عوارض این مکمل که شامل ایجاد مشکلات گوارشی، ایجاد ضعف در دست و پاها، ایجاد سردرد و سرگیجه و غیره می شوند را بررسی می کنیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

عوارض زینک پلاس ب کمپلکس

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در قرص زینک پلاس ب کمپلکس خواص بی شماری برای سلامت بدن به خصوص پوست، مو و رشد ناخن دارند و به جبران کمبود این مواد در بدن کمک می کنند. این قرص اگر به اندازه کافی و در زمان مشخص مصرف شود، عوارضی به همراه ندارد، اما استفاده بی رویه از آن سبب بروز مشکلات بسیاری برای افراد خواهد شد.

رایج ترین عوارض این قرص شامل: سردرد، سرگیجه، مشکلات گوارشی، حساسیت، درد معده، افزایش اشتها و غیره می شوند که ممکن است در برخی از افراد بروز پیدا کنند. بنابراین شرایط جسمی، جنسیت و سن مهمترین عواملی هستند که در زمان مصرف این مکمل باید به آنها توجه کرد. در این صورت عوارض ناشی از این قرص به حداقل می رسند. برای آشنایی با رایج ترین عوارض قرص زینک پلاس ب کمپلکس همراه ما باشید.

عوارض زینک پلاس ب کمپلکس

ایجاد سردرد و سرگیجه

یکی از عوارض مصرف بیش از حد این مکمل ایجاد سردرد و سرگیجه است. این عارضه به دلیل افزایش بیش از حد زینک در بدن ایجاد می شود که برای جلوگیری از بروز آن کافی است مکمل مورد نظر را در دوز مشخص و به اندازه مصرف کنید. همچنین در صورت طولانی شدن سردرد و سرگیجه پزشک را در جریان قرار دهید.

ایجاد ضعف در دست و پاها

این عارضه به دلیل کمبود مس در بدن ایجاد می شود، زیرا یکی از عوارض افزایش بیش از حد زینک در بدن، کاهش سطح مس است. مصرف طولانی مدت و بیش از اندازه قرص زینک پلاس ب کمپلکس احتمال کمبود مس در بدن را افزایش می دهد. از این رو بی حسی دست و پا که ناشی از مشکلات عصبی است از جمله عوارض مصرف بیش از حد این مکمل عنوان می شود.

بیشتر بدانید: تفاوت زینک و زینک پلاس چیست؟

ایجاد مشکلات گوارشی

برخی از افراد با مصرف دوز بالای این مکمل دچار مشکلات گوارشی مانند: اسهال، دل درد و دل پیچه می شود. این مشکلات شایع ترین عوارضی هستند که بعد از افزایش بیش از حد زینک در بدن بروز پیدا می کنند. همچنین این عوارض در برخی از افراد به دلیل حساسیت های گوارشی ایجاد می شوند که برای جلوگیری از پیدایش آنها کافی است مکمل مورد نظر را همراه با غذا و در دوز پایین مصرف کرد.

بروز علائم آلرژی به ترکیبات قرص زینک پلاس ب کمپلکس

حساسیت یا آلرژی خطرناک ترین عارضه ای محسوب می شود که ممکن است بعد از مصرف این قرص ایجاد شود. البته احتمال بروز این عارضه بسیار نادر است. افراد دارای حساسیت به ترکیبات این قرص بهتر است از مصرف آن خودداری کنند و در صورت مصرف و بروز علائمی مانند: تنگی نفس، مشکلات پوستی، ورم زبان و لب پزشک را در جریان قرار دهند.

خرید انواع قرص و مکمل های زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

بروز علائم آلرژی به ترکیبات قرص زینک پلاس ب کمپلکس

برخی از افراد تصور می کنند که با مصرف بیش از حد این قرص نتیجه آن سریع تر حاصل می شود. باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است و اگر قرص مورد نظر در دوز مشخصی مصرف نشود، بدون شک عوارض خطرناکی را به همراه خواهد داشت، زیرا افزایش بیش از حد زینک و ویتامین ها در بدن موجب بروز مشکلات متعددی همچون: درد معده، مشکلات گوارشی، چاقی، حساسیت و غیره می شوند. از این رو نباید بیش از مقدار توصیه شده از این مکمل استفاده کرد.

البته شرایط جسمی، سن، جنسیت و برخی از عوامل دیگر نیز در ایجاد عوارض احتمالی این مکمل نقش مهمی دارند. به همین دلیل هر فرد بر اساس نیاز بدن خود به زینک و ویتامین ها باید زیر نظر پزشک متخصص دوز مناسبی از این مکمل را مصرف کند که بدون مشاهده هیچ گونه عارضه ای از تاثیرات مفید آن نهایت استفاده را ببرد.

خرید انواع مکمل های سلامت پوست، مو و ناخن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

سایر عوارض مکمل زینک پلاس ب کمپلکس چیست؟

این قرص مانند سایر قرص های تقویت سیستم ایمنی بدن باید به اندازه و در دوره ای مشخص مصرف شود. در غیر این صورت عوارضی را در پی دارد. برای پیشگیری از  ایجاد عوارض احتمالی قرص زینک پلاس ب کمپلکس بهتر است آن را با دستور پزشک مصرف کنید که علاوه بر کاهش اثرات منفی آن، نتایج شگفت انگیز این قرص را در مدت کوتاهی مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با رعایت دستورالعمل های درج شده روی بسته بندی این مکمل، عوارض آن را کاهش دهید. در غیر این صورت ممکن است عوارض زیر را مشاهده کنید:

  • تکرر ادرار
  • افزایش ضربان قلب
  • ایجاد حس خواب آلودگی
  • ضعف و کسالت بدن ناشی از کاهش انرژی
  • کاهش عملکرد سیستم ایمنی
  • ایجاد کهیر و مشکلات پوستی
  • افزایش اسید اگزالیک در ادرار
  • سرگیجه و حالت تهوع
  • کاهش میزان کلسترول مفید خون
  • ایجاد مشکل در خوابیدن

خرید قرص زینک پلاس یوروویتال 15 میلی گرم از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

آیا قرص زینک پلاس ب کمپلکس چاق کننده است؟

چاقی یا افزایش وزن در اثر مصرف بیش از حد غذاهای پرکالری و عدم تحرک بدنی ایجاد می شود. این قرص حاوی انواع ویتامین های گروه B و زینک است که هر کدام از آنها در بهبود اشتها نقش مهمی دارند. چاقی بعد از مصرف این قرص به دلیل جبران کمبود این ترکیبات در بدن است که در اثر افزایش اشتها ایجاد می شود. البته افزایش وزن بعد از مصرف قرص زینک پلاس ب کمپلکس مسئله نگران کننده ای نیست، زیرا تاثیر آن در این خصوص بسیار کم است. با این حال برای جلوگیری از افزایش اشتها و پرخوری، توصیه می شود که این قرص را در شب و بعد از شام میل کنید.

بیشتر بدانید: آیا قرص زینک پلاس چاق کننده است؟

مطابق مطالب گفته شده در سایت healthline، هنگامی که مکمل های زینک طبق دستورالعمل استفاده می شوند، می توانند یک راه ایمن و موثر برای افزایش مصرف روی و بهبود چندین جنبه از سلامت شما باشند. با این حال، عوارض جانبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. روی می تواند عوارض جانبی منفی از جمله مشکلات گوارشی ایجاد کند. همچنین ممکن است در جذب مس اختلال ایجاد کند و اثر بخشی آنتی بیوتیک های خاص را کاهش دهد.

When used as directed, zinc supplements can be a safe and effective way to increase your zinc intake and improve several aspects of your health However, there are also side effects to consider. Zinc can cause negative side effects, including digestive issues. It may also interfere with the absorption of copper and reduce the effectiveness of certain antibiotics

خرید انواع ویتامین های گروه B از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

سخن پایانی

در نتیجه باید بگوییم که قرص زینک پلاس ب کمپلکس مکملی کمک تغذیه ای است که برای درمان ریزش مو، مشکلات پوست و ناخن ها استفاده می شود. مصرف بی رویه و طولانی مدت این مکمل در افزایش بیش از حد زینک و ویتامین های گروه B در بدن تاثیر بسیاری دارد. از این رو برخی از عوارض قرص زینک پلاس ب کمپلکس مانند: سردرد، مشکلات گوارشی، حساسیت، ضعف بدن، افزایش وزن و غیره با مصرف بیش از حد این قرص در بدن ایجاد می شوند که در صورت تشدید این عوارض باید مصرف مکمل را قطع کرد و پزشک را در جریان قرار داد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

سوالات متداول

1- عوارض زینک پلاس ب کمپلکس چیست؟

تکرر ادرار، مشکلات گوارشی، افزایش ضربان قلب، ایجاد حس خواب آلودگی، ضعف و کسالت بدن ناشی از کاهش انرژی،کاهش عملکرد سیستم ایمنی ایجاد کهیر و مشکلات پوستی، حالت تهوع و استفراغ و ایجاد مشکل در خوابیدن از مهم ترین عوارض قرص زینک پلاس ب کمپلکس می باشند.

2- آیا قرص زینک پلاس ب کمپلکس چاق کننده است؟

این قرص حاوی انواع ویتامین های گروه B و زینک است که هر کدام از آنها در افزایش اشتها نقش مهمی دارند. چاقی بعد از مصرف این قرص به دلیل جبران کمبود این ترکیبات در بدن است که در اثر افزایش اشتها ایجاد می شود.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم