روی یا زینک چیست؟ مصرف قرص زینک برای چی خوبه؟

قرص زینک برای چی خوبه؟
تاریخ ایجاد :

زینک چیست؟

چرا مصرف انواع قرص و مکمل های زینک توصیه می شود؟ زینک یا همان روی یک عنصر مغذی است که نقش های حیاتی متعددی در بدن بازی می کند. در واقع روی، پس از آهن دومین ماده معدنی کمیاب بدن محسوب می شود. از آنجایی که بدن قادر به تولید این ماده نیست، مقدار مورد نیاز آن باید حتماً توسط مواد غذایی و مکمل ها به بدن برسد. از مهمترین منابع دریافت زینک می توان به انواع آجیل های خام، گوشت قرمز، غلات، انواع لوبیا ها و گوشت مرغ اشاره کرد. همچنین مصرف انواع مکمل های روی یکی دیگر از راه های دریافت این ماده معدنی می باشد.

روی، می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک کند. این ماده همچنین دارای اثرات ضد میکروبی است، به این معنی که می تواند به درمان بیماری های پوستی باکتریایی مانند آکنه باکتریایی کمک کند. یکی از علائم کمبود روی، ریزش مو است، فولیکول های مو و ناخن ها، به سرعت در حال رشد هستند و جایگزینی سریعی دارند، به این معنی که برای رشد سلولی به مقدار زیادی روی نیاز دارند.

خرید انواع قرص و مکمل زینک از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

زینک در واکنش های آنزیمی شرکت می کند و در سنتز پروتئین و DNA نیز دخالت دارد. تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، بهبود سرماخوردگی و عفونت از تاثیرات بسیار مطلوب زینک به شمار می رود. زینک می تواند روند تقسیمات سلولی و رشد را پشتیبانی نماید. این ماده در بهبود وضعیت پوست و مو نیز بسیار مؤثر است و روند التیام زخم های پوستی را سرعت می بخشد. خاصیت آنتی اکسیدانی که در زینک وجود دارد، باعث می شود تا سلول ها در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو حفظ شوند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

زینک چیست؟

 بهترین قرص زینک کدام است؟

انواع مکمل های زینک در سایت معتبر داروهوم یافت می شوند. بهتر است که آن ها را با مشورت پزشک خود مصرف کنید. تعدادی از آن ها عبارت هستند از:

بیشتر بدانید: معرفی بهترین قرص و مکمل زینک: بهترین قرص روی کدام است؟

انواع مکمل های زینک و موارد مصرف آن ها

مصرف مکمل های زینک در قالب قرص، کپسول و شربت بسیار رایج است. زینک یک ماده معدنی بسیار مفید با خاصیت آنتی اکسیدانی برای بدن است که سبب تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، تقویت مفاصل و استخوان ها، کمک به بهبود باروری، تقویت حافظه و کاهش کم خونی می شود. امروزه بسیاری از افراد برای اطمینان از اینکه ویتامین ها، املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدنشان تأمین می شود، از مکمل های تقویتی استفاده می کنند.

مکمل های زینک در اشکال گوناگونی از جمله شربت، کپسول، قرص خوراکی، و جویدنی موجود است که قرص خوراکی یکی از متداول ترین نوع آن به حساب می آید. همانطور که پیشتر گفتیم، همه افراد نیازمند دریافت مقدار کافی زینک می باشند که بعضی از افراد، آن را از طریق مواد غذایی دریافت می کنند، اما بعضی افراد نیازمند دریافت این ماده معدنی از طریق مکمل ها می باشند. این نکته قابل ذکر است که در صورت نیاز به مصرف مکمل های زینک، حتما با پزشک مشورت نمایید، زیرا مصرف خودسرانه قرص روی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و در صورت مصرف زیاد، ممکن است بدن دچار عوارض شود. از جمله بهترین مکمل های زینک عبارتند از:

خرید انواع مکمل زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

تاثیر زینک بر ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد در طول دوران زندگیشان با آن مواجه می شوند و هنگامی که مو شروع به ریزش می کند، حس ناخوشایندی به وجود می آید. افراد با مشاهده هر تار موی از دست رفته، نگرانی هایشان بیشتر شده و به دنبال راهی سریع برای درمان آن هستند. یکی از داروهای موثر، مصرف مکمل های زینک است. این عنصر یکی از ضروریات مورد نیاز بدن است که از طریق منابع غذایی به بدن می‌ رسد و به تنظیم سطح هورمون های بدن کمک می نماید.

کمبود این ماده معدنی در بدن به دلایل مختلفی از جمله بیماری های مزمن رخ می دهد. از علائم اصلی کمبود روی در بدن، ریزش مو است. اسهال، مشکلات پوستی همچون پسوریازیس و تحلیل رفتن عضلات نیز از دیگر علائم کمبود زینک است. زینک با تنظیم سطح هورمون های بدن، به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک شایانی می کند. روی برای تقسیم سلول های فولیکول ضروری بوده که این منجر به بهبود رشد مو می شود.

بیشتر بدانید: خواص قرص زینک چیست؟ فواید مصرف مکمل زینک

قرص زینک پلاس چیست؟

مکمل های زینک تنها حاوی عنصر روی هستند و برای تامین دیگر ویتامین ها، مصرف سایر مکمل ها و مواد غذایی ضروری است. قرص زینک پلاس با داشتن ویتامین های گروه ب، ویتامین ث و سایر املاح معدنی همچون کلسیم و آهن، این نیاز را برطرف نموده است. ترکیب این ویتامین ها در کنار هم، باعث افزایش اثرات مثبت آن ها می شود. به طور کلی مصرف قرص زینک پلاس جنبه تقویتی داشته و نیاز بدن را با مصرف تنها یک مکمل به طور کامل برطرف می نماید. مکمل زینک پلاس را می توان برای دوره های طولانی و مداوم مورد استفاده قرار داد. از بهترین محصولات زینک پلاس عبارتند از:

بیشتر بدانید: قرص زینک پلاس چیست و زینک پلاس برای چی خوبه؟

قرص زینک پلاس چیست؟

بهترین برند های قرص زینک پلاس

همانطور که پیشتر گفتیم، قرص های زینک پلاس علاوه بر زینک، حاوی بارزترین ویتامین ها و املاح معدنی می باشند. به طور کلی مکمل های زینک پلاس به صورت قرص، کپسول و شربت با برندهای متفاوتی در بازار موجود می باشند. نمونه شربت برای کودکان بسیار مناسب است، زیرا بلعیدن قرص برای آن ها مشکل می باشد. این مکمل های با برندهای خارجی و ایرانی موجود هستند. از جمله برندهای خارجی می توان به یوروویتال، هلث اید، ویتابیوتیکس، آپویتال و سان لایف اشاره کرد. همچنین برندهای ایرانی همچون دانا، لیبرتی سوئيس و او پی دی فارما هستند که تاثیری یکسان و مشابه نمونه های خارجی می باشند.

بهترین زمان مصرف مکمل های زینک

همه افراد در طول زندگیشان به روی نیاز دارند، اما این نیاز در کسانی که ریزش مو دارند، رژیم گیاهخواری دارند، بانوان باردار و شیرده و کسانی که دچار سوء تغذیه هستند، بیشتر است. تامین این ماده معدنی در بدن با مصرف بعضی مواد غذایی و دریافت مکمل ها برطرف می شود. بهترین زمان مصرف مکمل های زینک 1 الی 2 ساعت قبل از غذا می باشد، در عین حال ممکن است، بعضی افراد با خوردن این مکمل ها دچار مشکلات گوارشی شوند که در این صورت، بهتر است همراه با وعده غذا مصرف شود. بهتر است بین مصرف مکمل های زینک با مکمل های آهن و کلسیم چند ساعت فاصله باشد.

خرید انواع مکمل های تقویت کننده مو و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

عوارض مصرف قرص زینک و تداخلات دارویی

مکمل های زینک نیز مانند دیگر مکمل ها ممکن است در صورت مصرف بیش از اندازه دچار مشکلاتی شوند. این محصولات ممکن است در برخی افراد عوارضی همچون اسهال، درد شکم، دل پیچه، تهوع، بی اشتهایی، خستگی و سردرد را به دنبال داشته باشند؛ در صورت بروز تداوم و تشدید این علائم حتماً با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین مصرف طولانی مدت مکمل روی می تواند خطر کاهش جذب  مس را به همراه داشته باشد. از طرفی دریافت بیش از حد آن نیز با نشانه هایی مانند حالت تهوع، سر گیجه، سرفه و خشکی گلو مشخص می شود.

جهت استفاده از این محصولات در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مربوطه مشورت شود. از مصرف همزمان این مکمل ها با آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و سیپروفلوکساسین، بیس فسفونات ها (مانند آلندروئیت، رزیدرونات و اتیدرونات) و داروهای ضد صرع مانند توئین و لوودوپا خودداری کنید. همچنین مکمل زینک اگر همزمان با مصرف مکمل های کلسیم، آهن، منیزیم و مس، استفاده شود، تداخل ایجاد کرده و در جذب این ترکیب ها اختلال ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: عوارض قرص زینک پلاس چیست؟ تداخل دارویی و موارد منع مصرف zinc plus

بهترین مکمل های زینک

جمع بندی

مکمل های زینک با فرمولاسیونی ایده آل و عملکردی بسیار مطلوب، به منظور استفاده روزانه افراد فرموله شده است. استفاده از این قرص ها علاوه بر محافظت از ساختار پوست و مو، عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند. زینک، دومین ماده معدنی بدن می باشد که نقش مهمی در فرآیندهای بیولوژیکی بدن دارد و از آنجایی که این ماده اساسی و مفید در بدن ذخیره نمی شود، باید توسط یک مکمل قوی و مؤثر برای بدن فراهم گردد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم