موارد مصرف قرص ال کارنیتین چیست؟

تاریخ ایجاد :

اگر خواهان خرید قرص ال کارنیتین هستید، ولی در خصوص موارد مصرف قرص ال کارنیتین اطلاعی ندارید، در این مقاله قصد داریم شما را با کاربردها و موارد مصرف این مکمل آشنا کنیم. بدون شک این قرص یکی از بهترین مکمل های محبوب به شمار می رود که در بین افراد به خصوص ورزشکاران شناخته شده است.

قرص مورد نظر به دلیل برخورداری از اسید آمینه غیر ضروری کارنیتین، موجب چربی سوزی و افزایش انرژی می شود. اکثر افراد از این مکمل برای کاهش وزن استفاده می کنند، ولی این محصول خواص بی نظیر دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی تمامی آنها می پردازیم.

موارد مصرف قرص ال کارنیتین تنوع بسیاری دارد و هر فرد با توجه به شرایط خاص خود این مکمل را استفاده می کند. یکی از مهمترین موارد مصرف این قرص تبدیل مواد غذایی به انرژی است؛ با این حال فواید دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می شود:
بهبود عملکرد ورزشی
کاهش فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی
کاهش علائم بعد از شیمی درمانی
بهبود عملکرد مغز
تقویت باروری مردان و زنان
بهبود عملکرد کلیه و کبد
کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2
بهبود عملکرد سیستم ایمنی

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

موارد مصرف قرص ال کارنیتین چیست؟

قرص ال کارنیتین دارای فواید فراوانی است و هر فرد بر اساس نیاز بدن خود باید از این مکمل استفاده کند. این محصول در دو دوز 1000 و 500 تولید شده است و نحوه مصرف آن با توجه به کمبود بدن هر فرد به ال کارنیتین و هدف او از مصرف مشخص می شود. یکی از مهمترین موارد مصرف این قرص تبدیل مواد غذایی به انرژی است. 

در واقع کارنیتین تولید شده از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین با انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیر به داخل میتوکندری، موجب بتااکسیداسیون آنها می شود. در این صورت انرژی مورد نیاز بدن از طریق تجزیه مواد غذایی تامین خواهد شد. همچنین با مصرف این قرص دیگر ذخایر گلیکوژن موجود در عضلات کاهش پیدا نمی کند و این امر موجب جلوگیری از ایجاد خستگی ورزشکاران می شود. 

این مکمل برای افراد دچار کمبود ال کارنیتین در بدن فواید بسیاری دارد و به بهبود شرایط قلب و عروق، کبد، کلیه و عملکرد مغز نیز کمک می کند. این قرص حاوی شکل فعال بیولوژیکی کارنیتین است که در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد، ولی افراد دچار کمبود این ماده بهتر است از مکمل های حاوی آن استفاده کنند. موارد مصرف قرص ال کارنیتین با توجه به نوع ال کارنیتین موجود در این مکمل متفاوت است که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

خرید انواع مکمل ال کارنیتین از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

موارد مصرف استیل ال کارنیتین

استیل ال کارنیتین یکی از انواع کارنیتین است که برای بهبود عملکرد مغز خواص بسیاری دارد. مکمل های حاوی این ماده برای افراد دچار بیماری‌ های زوال عصبی فواید فراوانی دارند.

خواص پروپیل ال کارنیتین

مکمل هایی که در ترکیبات آنها از پروپیل ال کارنیتین استفاده شده است، به رفع مشکلات گردش خون کمک می کنند. این مکمل ها برای کنترل فشار خون بالا بسیار موثر هستند. همچنین مطالعات نشان می دهند که پروپیل ال کارنیتین با بهبود تولید نیتریک اکسید، جریان خون را سرعت می بخشد و مانع از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

موارد مصرف قرص ال کارنیتین ال تارترات

یکی دیگر از انواع ال کارنیتین موجود در مکمل های تغذیه ای و ورزشی، ال کارنیتین ال تارترات نام دارد که به سرعت در بدن جذب می شود. معمولا از این نوع ال کارنیتین در مکمل های ورزشی برای ریکاوری و جلوگیری از گرفتگی عضلات بعد از تمرینات ورزشی استفاده می شود.

این ماده به کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات کمک می کند و بدین طریق، در جلوگیری از درد و خستگی عضلانی موثر است. همچنین افزایش انرژی بدن در هنگام ورزش نیز از جمله موارد مصرف دیگر این نوع ال کارنیتین است که از طریق چربی سوزی انجام می شود. مصرف این مکمل تاثیر فراوانی در پاکسازی لاکتات دارد که نتیجه آن، ریکاوری بهتر و سریع تر بدن بعد از ورزش های سخت است.

مکمل ال کارنیتین برای چه افرادی مفید است؟

موارد مصرف قرص ال کارنیتین برای کودکان و بزرگسالانی است که دارای کمبود کارنیتین‌ در بدن هستند. این ماده توسط اسید آمینه های لیزین و متیونین به طور طبیعی در کبد و کلیه ها تولید می شود. عدم مصرف مواد غذایی مفید مانند: گوشت، مرغ و ماهی موجب کاهش کارنیتین در بدن و در نتیجه ایجاد مشکلات فراوان برای افراد خواهد شد. به همین دلیل مصرف روزانه این قرص، نیاز بدن به ال کارنیتین را تامین می کند. 

گیاهخواران و وگان ها از جمله افرادی هستند که در معرض کمبود این ماده در بدن قرار دارند، زیرا از فرآورده های حیوانی استفاده نمی کنند. همچنین ورزشکاران نیز به این مکمل برای بهبود عملکرد ورزشی، افزایش سطح انرژی، چربی سوزی، ریکاوری عضلات و به طور کلی افزایش سطح سلامت بدن خود نیاز دارند. افراد مسن نیز برای افزایش میزان اسید آمینه های لیزین و متیونین بدن خود بهتر است این مکمل را به صورت روزانه مصرف کنند.

قرص ال کارنیتین برای چیست؟

مکمل ال کارنیتین نقش مهمی در سوخت و ساز سلول های بدن و تامین انرژی دارد. این محصول حاوی اسید آمینه ای است که اسیدهای چرب داخل سلول ها را تجزیه می کند و با هدایت آنها به سمت میتوکندری، انرژی لازم برای فعالیت های فیزیکی را به ارمغان می آورد. با این حال تامین انرژی از طریق چربی سوزی، تنها یکی از موارد مصرف قرص ال کارنیتین است که در ادامه به سایر آنها اشاره می کنیم.

بهبود عملکرد ورزشی

عضلات بدن برای افزایش استقامت خود در زمان انجام تمرینات ورزشی به ال کارنیتین نیاز دارند. این محصول با تقویت عضلات، کیفیت تمرین را بالا می برد. همچنین ال کارنیتین در کاهش اسید لاکتیک عضلات موثر است و بدین طریق، از درد و گرفتگی آنها بعد از تمرین نیز جلوگیری می کند. ریکاوری عضلات نیز از جمله فواید دیگر این قرص است که از طریق افزایش اکسیژن رسانی و خونرسانی به عضلات صورت می گیرد.

کاهش فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی

با مصرف روزانه این قرص فشار خون کنترل می شود و احتمال ابتلا به بیماری ها و نارسایی قلبی نیز کاهش پیدا می کند.

کاهش علائم بعد از شیمی درمانی

از آنجایی که شیمی درمانی موجب کاهش ال کارنیتین در بدن می‌ شود، به همین دلیل مصرف این مکمل برای کاهش علائم شیمی درمانی مانند: کسالت، خستگی و ضعف بدن مفید است.

بهبود عملکرد مغز یکی از موارد مصرف قرص ال کارنیتین

مصرف قرص ال کارنیتین موجب بهبود عملکرد مغز می شود. این محصول سلامت مغز را ارتقا می دهد و در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. به همین دلیل مصرف این مکمل به افراد مسن بسیار پیشنهاد می شود.

تقویت باروری مردان و زنان

یکی دیگر از موارد مصرف این قرص تقویت باروری است. با مصرف این مکمل تحرک اسپرم ها و تعداد آنها بیشتر می شود. همچنین غلظت مایع منی مردان با مصرف این مکمل افزایش پیدا می کند که روی بهبود باروری تاثیرگذار است. قرص ال کارنیتین موجب افزایش تخمک گذاری خانم ها می شود که به بهبود بارداری آنان کمک می کند.

بهبود عملکرد کلیه و کبد

ال کارنیتین در کلیه‌ ها و کبد تولید و ذخیره می شود، به همین دلیل ابتلا به نارسایی کلیوی یا کبدی در کاهش این ماده در بدن نقش دارند. یکی از موارد مصرف قرص ال کارنیتین، بهبود مشکلات کلیوی و کبدی است، زیرا این محصول ال کارنیتین مورد نیاز بدن را افزایش می دهد و مانع از کمبود مجدد آن در بدن می شود. افراد به خصوص بدنسازان برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب این محصول را مصرف می کنند. 

کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2

قرص ال کارنیتین در کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 سهم بسزایی دارد. این ماده با افزایش ترشح آنزیم AMPK در خون، میزان مصرف کربوهیدرات را بالا می برد. در نتیجه قند خون کاهش پیدا می‌ کند که در این صورت، دیابت نوع 2 قابل کنترل خواهد شد. همچنین با مصرف روزانه این محصول، مقاومت بدن به انسولین کم می‌ شود. 

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن با مصرف قرص ال‌کارنیتین افزایش پیدا می کند، زیرا این مکمل دارای آنتی اکسیدان ال کارنیتین است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و مانع از سرکوب آن توسط چربی می شود. در واقع با مصرف روزانه این محصول اثر استرس اکسیداتیو رادیکال های آزاد روی سلول های بدن نیز از بین می رود و بدین طریق، احتمال ابتلا به بیماری ها نیز کاهش پیدا می کند. 

یکی دیگر از خواص این محصول، کمک به کاهش التهابات بدن است که در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. ال کارنیتین از جمله مکمل های محبوب با خواص بسیار متنوع است که تمامی افراد به خصوص ورزشکاران از آن برای افزایش سطح کارایی فیزیکی و ذهنی خود استفاده می کنند.

خرید انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

 

در نتیجه…

موارد مصرف قرص ال کارنیتین تنوع بسیاری دارد و هر فرد با توجه به شرایط خاص خود این مکمل را استفاده می کند. مهمترین کاربرد قرص ال کارنیتین، کمک به فرآیند چربی سوزی و تولید انرژی است. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران از آن در زمان ورزش استفاده می کنند.

از دیگر موارد مصرف آن نیز باید به بهبود عملکرد قلب، مغز، کلیه، کبد و سیستم ایمنی اشاره کرد. همچنین این محصول حرفه ای با افزایش تخمک گذاری به بهبود باروری زنان کمک می کند و با افزایش تحرک و تعداد اسپرم ها نقش بسزایی در رفع مشکل ناباروری مردان نیز دارد. بنابراین این قرص را با توجه به نیاز بدن خود و مشکلاتی که با آن روبرو هستید، مصرف کنید و از نتایج آن نهایت استفاده را ببرید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم