قرص کلاژن یا پودر کلاژن؟ کدامیک بهتر است؟

تاریخ ایجاد :

قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟ تفاوت این دو چیست؟ تأثیر قرص کلاژن بیشتر است یا پودر کلاژن؟ حتما تاکنون اسم کلاژن یا مکمل های حاوی این ماده به گوشتان خورده است. کلاژن مهمترین پروتئین بدن به شمار می رود که در بافت های همبند نظیر: پوست، مو، ناخن ها، تاندون، لثه، غضروف و غیره تولید می شود و برای حفظ سلامت و جوانسازی این اعضای بدن بسیار ضروری است‌. این ماده در تولید قرص کلاژن یا پودر کلاژن‌ به کار می رود و به کمبود جبران آن در بدن کمک بسیاری می کند.

خرید و قیمت انواع مکمل های کلاژن

همانطور که می دانید، افزایش سن یا برخی از بیماری ها موجب کاهش کلاژن در بدن می شوند که در نتیجه آن پیری زودرس پوست، مو و ناخن ها اتفاق می افتد. همچنین وجود این ماده برای افزایش انعطاف پذیری و عملکرد استخوان ها و غضروف ها بسیار مفید است. قرص ها یا پودرهای کلاژن با انواع برندها تولید و به بازار عرضه می شوند. در این مطلب قصد داریم بعد از بررسی کامل کلاژن و‌ خواص آن به معرفی چند نمونه از بهترین محصولات حاوی این ماده بپردازیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

قرص کلاژن یا پودر کلاژن؟ کدامیک بهتر است؟

قرص کلاژن یا پودر کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن است که حدود 30 درصد از پروتئین های بدن و 70 درصد پروتئین پوست را تشکیل می دهد. این ماده در بافت های همبند وجود دارد و به صورت طبیعی در بدن تولید می شود، اما افزایش سن و برخی از عوامل دیگر در کاهش تولید طبیعی آن نقش مهمی دارند. از این رو شرکت های سازنده محصولات دارویی با تولید قرص، کپسول و پودر کلاژن به تامین این ماده مفید در بدن کمک می کنند. کلاژن موجب استحکام بافت پوست، مو و ناخن ها می شود و خاصیت ارتجاعی آنها را حفظ می کند.

این ماده در غضروف، استخوان و برخی دیگر از بافت های همبند وجود دارد و کمبود آن موجب ایجاد مشکلات حرکتی برای زنان و مردان می شود. پیری زودرس پوست، شکنندگی ناخن ها، ریزش مو و بسیاری از مشکلات دیگر ممکن است در اثر کاهش کلاژن در بافت این اعضا ایجاد شوند. برای پیشگیری از ایجاد این مشکلات، قرص کلاژن یا پودر کلاژن امروزه در سراسر جهان مصرف کنندگان بسیاری را به خود علاقه مند کرده است. این محصولات با انواع متفاوت برندها تولید می شوند و دارای درصدهای متفاوتی از کلاژن هستند.

خرید و قیمت پودر کلاژن کلاژینو
خرید و قیمت قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال
خرید و قیمت ساشه کلاژن گلد آدریان 20 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن گلد آدریان 60 عددی
خرید و قیمت قرص کلاژن یوروویتال 1000 میلی گرم
خرید و قیمت پودر کلاژینو بیوتی

کلاژن چیست؟

کلاژن نوعی پروتئین ساختاری است که 28 نوع بیوشیمیایی از آن در بافت های متفاوت بدن مانند: پوست، مو، غضروف ها، چشم، لثه و غیره یافت می شود. مولکول کلاژن در ترکیبات خود دارای دو اسید آمینه پرولین و گلیسین است. این دو ماده توسط بدن تولید می شوند و در صورت کمبود آنها، مصرف مکمل های حاوی کلاژن هیدرولیز شده بسیار مناسب است.

کلاژن صنعتی از پوست یا استخوان حیواناتی نظیر خوک یا گاو استخراج می شود. البته در برخی از مواقع این مکمل ها با ضایعات ماهی و سایر طیور نیز به تولید می رسند. کلاژن هیدرولیز شده در این مکمل ها دارای اندازه کوچکتری نسبت به کلاژن های طبیعی بدن است و به سرعت جذب آن می شود. بدین طریق با مصرف این محصولات، سلامت پوست، مو، ناخن ها، استخوان ها، تاندون ها، دندان ها و سایر بافت های دیگر بدن حفظ خواهد شد.

قرص کلاژن یا پودر کلاژن چیست؟

قرص کلاژن یا پودر کلاژن چه فوایدی دارند؟

کلاژن صنعتی دارای اشکال متفاوتی همچون: آمپول، قرص، کپسول، کرم و پودر است که با برندهای متفاوت به بازار عرضه می شود. این محصولات برای جبران کلاژن طبیعی بدن و حفظ جوانی آن گزینه بسیار مقرون به صرفه و ایده آلی هستند. افزایش سن را باید یکی از دلایل اصلی کاهش کلاژن در بدن به شمار آورد. طی این عارضه پوست، مو، ناخن ها، غضروف ها و استخوان ها سلامت، استحکام و زیبایی خود را از دست می دهند و جوانی افراد تحت تاثیر قرار می گیرد. مکمل های حاوی این ماده با نفوذ در لایه داخلی پوست قادر به رفع چین و چروک های پوستی و سایر مشکلات ناشی از کمبود کلاژن در این اعضا هستند.

این محصولات در هر نوعی که تولید می شوند، برای سلامت پوست، مو، ناخن و در حال کلی سلامت بدن افراد به خصوص کسانی که پا به سن گذاشته اند، فواید بسیاری دارند. قرص کلاژن یا پودر کلاژن هر دو محصولاتی پرفروش هستند که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این مکمل ها موجب تقویت استخوان ها، مفاصل، غضروف ها و ماهیچه ها می شوند و علاوه بر آن زیبایی و سلامت پوست، مو و ناخن ها را نیز حفظ می کنند.

قرص یا پودر کلاژن، کدام یک بهتر است؟

محصولات کلاژن ساز در دو نوع بسیار پرکاربرد پودر و قرص، توسط شرکت های دارویی متفاوتی به تولید می رسند. پودرها و قرص های حاوی کلاژن ممکن است دارای ترکیبات دیگری نظیر: زینک، ویتامین C، بیوتین و غیره نیز باشند. این ترکیبات در کنار کلاژن به تقویت بافت های همبند و بهبود عملکرد آنها کمک می کنند و برای سلامت عمومی بدن نیز مفید هستند.

کلاژن صنعتی تهیه شده از پوست خوک، گاو، ماهی و مرغ بسیار شبیه به کلاژن طبیعی بدن انسان است.‌ در این صورت جذب آن سریع تر در بدن اتفاق می افتد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی قرص کلاژن یا پودر کلاژن، عنوان می شود که کلاژن این محصولات در ابتدا به اسیدهای آمینه پرولین، گلیسین و هیدروکسی‌ پرولین تجزیه می‌ شوند. سپس این مواد با جذب در بافت های همبند به تولید کلاژن طبیعی می پردازند. البته تحقیقات و آزمایشات در این خصوص هنوز ادامه دارد. برای اینکه بدانید قرص یا پودر کلاژن کدامیک در تامین کلاژن مورد نیاز بدن بهتر عمل می کنند، باید به بررسی چند نمونه از بهترین پودرها و قرص های کلاژن ساز بپردازیم.

قرص یا پودر کلاژن، کدام یک بهتر است؟

بهترین مکمل های کلاژن ساز کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که گفته شد، کلاژن پروتئین ضروری بدن است که برای بهبود زخم ها، کاهش چین و چروک پوست، استحکام استخوان ها، بهبود عملکرد غضروف ها و غیره به کار می رود. مصرف مکمل های حاوی این ماده جریان خون را در ریز پوست افزایش می دهند و بدین طریق طراوت و شادابی آن را به ارمغان می آورند. در مواقعی که بدن با کمبود کلاژن مواجه است، قرص کلاژن یا پودر کلاژن برای جبران این کمبود تجویز می‌ شوند. البته مصرف این مکمل ها در صورتی که بدن با کمبود کلاژن مواجه باشد، توصیه می شود.

رژیم های لاغری یا کاهش وزن و افزایش سن به تدریج در افتادگی و شل شدگی پوست تاثیرگذار هستند. این مشکلات در ابتدا باید با مصرف غذاهای پروتئینی و میوه ها برطرف شوند. مکمل های مورد نظر نیز همراه با یک رژیم غذایی سالم به بهبود هرچه سریع تر اختلالات ایجاد شده روی پوست، مو، ناخن ها، استخوان ها و غضروف ها کمک می کنند. برای آشنایی با بهترین مکمل های کلاژن ساز مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پودر کلاژن کلاژینو

این پودر همانطور که از نام آن مشخص است، به دلیل برخورداری از کلاژن، مکملی جوانساز به شمار می رود. این پودر با برند کلاژینو به سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک می کند و به بهبود عملکرد آنها می‌پردازد‌. پودر کلاژن کلاژینو یکی از منابع بسیار مفید برای تامین پروتئین بدن ورزشکاران است که موجب تقویت استخوان ها و مفاصل آنها نیز می شود. برخی از افراد قادر به انتخاب قرص کلاژن یا پودر کلاژن نیستند و نمی دانند کدام محصول برای آنان بهتر است. این پودر تحت لیسانس فرانسه قرار دارد و برای سنین بالای 21 سال بسیار مناسب است. از جمله مزایای این پودر باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و جوانسازی پوست
  • تقویت استخوان ها و مفاصل
  • افزایش کارایی عضلات
  • از بین بردن و پیشگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست
  • کمک به کنترل وزن ورزشکاران
  • حاوی کلاژن ماهی بدون چربی و کلسترول
  • دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست
  • افزایش طراوت و شادابی بافت های همبند
  • حفظ استحکام ناخن ها
  • جلوگیری از نازک شدن تار مو و ریزش آن
  • افزایش انعطاف پذیری غضروف ها

این محصول با فرمولاسیون حرفه ای و پیشرفته ای به فرم پودر تولید می شود. در این صورت مولکول های کلاژن برای جذب بهتر در بدن به صورت ذرات کوچک یا پپتاید تجزیه می شوند. این مکمل به صورت پودر یا ساشه های کوچک و قابل حل در آب است که به راحتی قابل مصرف باشد. در این پودر از کلاژن های ماهی و موجودات دریایی استفاده شده است.

در هر ساشه 150 گرم کلاژن نوع 1 و 3 به صورت کلاژن هیدرولیز شده وجود دارد که به راحتی در مایعات حل می شود. این مقدار برای مصرف روزانه افراد کافی است. عدم استفاده از چربی، قند، کلسترول و مواد نگهدارنده در ترکیبات این پودر، مصرف آن را برای افراد دارای دیابت و کتوژنیک نیز بسیار مناسب کرده است. در صورتی که هنوز نمی‌دانید قرص کلاژن یا پودر کلاژن، کدامیک را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

خرید اینترنتی کلاژن کلاژینو

لینک خرید آنلاین کلاژن کلاژینو از داروهوم

پودر کلاژینو بیوتی

این پودر توسط شرکت دارویی معتبر کلاژینو در فرانسه فرموله می‌ شود و برای تقویت پوست، مو و ناخن ها بسیار مناسب است. کلاژن موجود در این پودر از نوع کلاژن ماهی است. در ترکیبات این پودر علاوه بر کلاژن از زینک، ویتامین‌ C، هیالورونیک اسید و بیوتین نیز استفاده شده است. این ساشه تمامی مواد مورد نیاز برای تقویت بافت های همبند را در خود دارد و یک مکمل منحصر به فرد برای زیبایی و تقویت پوست، مو و ناخن ها به شمار می رود. پودر کلاژینو بیوتی به صورت پپتیدهای کلاژن تولید می شود و در انواع نوشیدنی ها قابل حل است.

خواص پودر کلاژینو بیوتی

با مصرف روزانه یک عدد از این ساشه خواص زیر نصیب شما می شود:

  • کاهش چین و چروک های روی پوست
  • بهبود انعطاف پذیری و خاصیت الاستیسیته پوست
  • افزایش رطوبت رسانی به پوست برای شادابی و طراوت آن
  • موثر در تقویت‌ و استحکام ناخن‌ ها
  • افزایش ضخامت تارهای مو
  • جلوگیری از ریزش مو با افزایش استحکام فولیکول ها
  • محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی و اشعه مضر UV خورشید
  • ترمیم مشکلات پوستی
  • کمک به تسکین درد و بهبود عملکرد مفاصل
  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش تولید پروتئین به خصوص کراتین
  • محرک ساخت کلاژن و الاستین
  • کمک به رشد بافت های بدن در سنین رشد
  • موثر در کارکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول
  • بدون قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس

خرید اینترنتی کلاژینو بیوتی

لینک خرید آنلاین کلاژینو بیوتی از داروهوم

پودر کلاژن گلد آدریان

برای اینکه بدانید قرص کلاژن یا پودر کلاژن کدام یک برای بدن بهتر هستند، باید ویژگی ها و ترکیبات هر کدام از این مکمل ها را به صورت جداگانه بررسی کنید. یکی از این محصولات پودر کلاژن گلد آدریان نام دارد. این محصول به دلیل برخورداری کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و 3، ویتامین C و هیالورونیک اسید محصولی مفید در کاهش چین و چروک‌ های پوست، شکنندگی ناخن ها و ریزش موها به شمار می رود. این پودر خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند و مانع از افتادگی آن می شود. این ساشه یا پودر به راحتی در آب قابل حل است و خواص متعددی دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

  • روشن کننده پوست‌ های تیره یا دارای لک
  • بهبود دهنده زخم و التهابات پوستی
  • پیشگیری و درمان چین و چروک ‌های عمیق روی پوست
  • آبرسان و درخشان کننده قوی پوست، مو و ناخن ها
  • استحکام بخش ناخن ها
  • افزایش دهنده خاصیت ارتجاعی پوست
  • حفاظت پوست در برابر اثر رادیکال‌ های آزاد و اشعه خورشید
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی
  • بازسازی کلاژن جدید

خرید اینترنتی پودر کلاژن گلد آدریان

لینک خرید آنلاین پودر کلاژن گلد از داروهوم

قرص کلاژن گلد آدریان

در ترکیبات یک عدد از این قرص، 833 میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و 3 به کار رفته است. این قرص ضد چروک به شمار می رود و در جوانسازی پوست و رفع مشکلات آن بسیار موثر است. کلاژن هیدرولیز شده موجب افزایش سطح سلامت پوست، مو و ناخن ها می شود و در هضم غذا، سلامت مغز و استحکام مفاصل نیز مفید است.

کلاژن هیدرولیز شده شامل پپتیدهای محلول در آب با وزن مولکولی متفاوت می شوند. این پپتیدها دارای اسید آمینه های گلیسین، ال پرولین و ال هیدروکسی پرولین هستند و به سرعت در بدن جذب می شوند. این ماده در قرص کلاژن یا پودر کلاژن به راحتی در لایه های زیرین پوست نفوذ پیدا می کند و ظاهر آن را بهبود می بخشد. از طریق مصرف روزانه قرص کلاژن گلد آدریان طی 4 الی 12 هفته مشکلات پوستی، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها تا حدود زیادی برطرف می شوند.

خرید اینترنتی قرص کلاژن گلد

لینک خرید آنلاین قرص کلاژن گلد از داروهوم

قرص کلاژن پلاس ال لیزین یوروویتال

این قرص تحت لیسانس آلمان قرار دارد و در تولید آن از ترکیبات مفیدی نظیر: کلاژن، ال لیزین و ویتامین C استفاده شده است. ال لیزین نوعی اسید آمینه ضروری است که در انجام فعالیت های متابولیکی بدن و تولید کلاژن و الاستین نقش مهمی بر عهده دارد. این ماده همراه با ویتامین C در مکمل مورد نظر موجب افزایش تولید کلاژن در بدن می شود و بدین طریق برای ساختار عروق خونی، غضروف ها، لثه، پوست، مو و ناخن ها بسیار مورد است.

این مواد موجب احیای پوست و سایر بافت های پیوندی می شوند و از پیری زودرس این بافت ها جلوگیری به عمل می آورند. آبرسانی به پوست، حفظ خاصیت الاستیسیته آن، افزایش استحکام پوست، مو و ناخن ها، تقویت مفاصل، کاهش چین و چروک های پوست و غیره از جمله فواید استفاده از قرص کلاژن پلاس ال لیزین یوروویتال است. قرص کلاژن یا پودر کلاژن هر دو دارای خواص تقریبا مشابهی هستند، تنها نحوه مصرف و برخی از ترکیبات آنها با یکدیگر متفاوت است.

خرید اینترنتی کلاژن پلاس یوروویتال

لینک خرید آنلاین کلاژن پلاس یوروویتال از داروهوم

کلاژن پلاس آپوویتال

یکی دیگر از مکمل های محبوب حاوی کلاژن را باید قرص کلاژن پلاس آپوویتال نامید. در ترکیبات این محصول نیز از کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین C و آمینو اسید ال لیزین استفاده شده است. این قرص برای افزایش استحکام ساختار استخوان ها، پوست، مو و ناخن ها فواید بسیاری به همراه دارد. این قرص ضد چروک و مشکلات پوستی است و جوانسازی آن را با رطوبت رسانی به لایه های عمقی پوست انجام می دهد.

ویتامین‌ C و ال لیزین موجب تولید کلاژن در بدن می شوند و بدین طریق خواص ارتجاعی پوست را افزایش می دهند. در هر قرص از این محصول 30 میلی گرم ویتامین ث، 500 میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده و 50 میلی گرم ال لیزین به کار رفته است که برای تامین نیاز یک روز افراد در نظر گرفته می‌ شوند. در ادامه ویژگی‌ قرص کلاژن پلاس آپوویتال را بررسی می کنیم.

  • افزایش استحکام پوست، مو‌ و ناخن ها
  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست
  • جذب و هضم سریع کلاژن
  • کمک به سنتز بیشتر کلاژن در بدن
  • جلوگیری از ریزش مو و شکنندگی ‌ناخن

خرید اینترنتی کلاژن پلاس آپوویتال

لینک خرید آنلاین کلاژن پلاس آپوویتالاز داروهوم

خرید و قیمت انواع پودر و قرص کلاژن

بسیاری از افراد در انتخاب قرص کلاژن یا پودر کلاژن دارای تردید هستند و نمی دانند کدامیک از مکمل های حاوی کلاژن را برای جلوگیری از روند پیری پوست خود انتخاب کنند. این مکمل ها در انواع برندهای متفاوت تولید می شوند و ممکن است در برخی از ترکیبات با یکدیگر متفاوت باشند. فرم قرص این محصولات برای کسانی که دارای مشکل بلع نیستند، بسیار مناسب است. در غیر این صورت مصرف پودر کلاژن برای افراد مسن، کودکان و بیماران دارای مشکلات بلعیدن پیشنهاد می شود.

در ترکیبات اکثر این مکمل ها از کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین C، هیالورونیک اسید، ال لیزین و بیوتین استفاده شده است که این مواد در تحریک کلاژن سازی بدن و در نتیجه سلامت بافت های همبند نقش مهمی بر عهده دارند. از این رو اگر به دنبال یک مکمل کلاژن ساز بسیار موثر و محبوب هستید، در ابتدا ترکیبات و ویژگی های آن را تحت بررسی قرار دهید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم