طریقه مصرف کلاژن به چه صورت است؟

طریقه مصرف کلاژن
تاریخ ایجاد :

مکمل های کلاژن در عصری که همه به دنبال زیبایی و جوانی هستند، معجزه ای خاموش به شمار می روند، زیرا این مکمل ها کلاژن مورد نیاز بدن را تامین می کنند و علاوه بر جلوگیری از ایجاد چروک و درمان آن، برای سلامت بافت های همبند نیز مفید هستند. طریقه مصرف کلاژن یکی از سوالات رایجی است که توسط افراد پرسیده می شود. از آنجایی که مکمل های کلاژن در اشکال و برندهای بسیار متنوع تولید می شوند، طریقه مصرف آنها نیز با یکدیگر یکی نیست. همچنین این محصولات برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی، مفاصل، عضلات، غضروف ها و استخوان ها تجویز می‌ شوند و شیوه مصرف مربوط به خود را دارند که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل هر کدام از آنها بپردازیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

طریقه مصرف کلاژن به چه صورت است؟

طریقه مصرف کلاژن‌ به چه عواملی بستگی دارد؟

در واقع عوامل بسیاری در نحوه مصرف این مکمل بسیار پر خاصیت و محبوب تاثیر می گذارند. کلاژن یکی از مفیدترین پروتئین های مورد نیاز بدن است که حدود 70 درصد آن در پوست و 30 درصد آن در سایر بافت های بدن تولید می شود. بدیهی است که کاهش کلاژن‌ در بدن سبب به وجود آمدن بسیاری از مشکلات از قبیل پیری پوست، درد زانو، ریزش مو، شکنندگی ناخن ها، پوکی استخوان و غیره خواهد شد. از آنجایی که تولید طبیعی این ماده به مرور زمان در بدن کاهش پیدا می کند، مصرف مکمل کلاژن بهترین گزینه برای جلوگیری از این مشکلات خواهد بود. البته طریقه مصرف کلاژن به عوامل متعددی بستگی دارد که به صورت کلی آنها را در ادامه این مطلب عنوان می کنیم.

  •  نوع منبع کلاژن به کار برده شده در مکمل (گاوی، دریایی، مرغی یا کلاژن هیدرولیز شده)
  • میزان و تعداد ترکیبات اضافی موجود در محتویات مکمل کلاژن (هیالورونیک اسید، ویتامین های گروه B، ویتامین C و غیره)
  • برند یا شرکت تولید کننده مکمل
  • شکل مصرفی مکمل (قرص، پودر، نوشیدنی، کپسول و غیره)
  • چگونگی فرآوری کلاژن‌ و تاثیرگذاری آن روی نواحی متفاوت بدن 
  • نحوه مصرف بر اساس سن و‌ جنسیت مصرف کنندگان 
  • بررسی شرایط جسمی افراد و نوع بیماری های آنها 
  • هدف از مصرف کلاژن (جوانسازی پوست، رفع مشکلات مفاصل، بدنسازی و غیره)

طریقه مصرف کلاژن به صورت پودر چگونه است؟

بدون شک یکی از فرم های بسیار پرطرفدار مکمل های کلاژن، نوع پودری آنها است. این نوع از مکمل ها همانطور که از نام آنها مشخص است قابل استفاده در بسیاری از نوشیدنی ها و غذاهای آبکی هستند. پودر کلاژن نیز خود دارای انواع متفاوتی است که هر کدام از آنها شیوه مصرف مربوط به خود را دارند. در واقع شرکت های تولید کننده پودر کلاژن نحوه مصرف محصولات خود را روی بسته بندی آنها درج می کنند. به همین دلیل حداکثر و حداقل میزان مصرف آنها مشخص است. با این حال برخی از این مکمل ها ممکن است دارای طریقه مصرف نباشند. در این صورت باید در این زمینه با یک پزشک متخصص مشورت کرد. پودر کلاژن قابل حل در نوشیدنی های گرم و سرد حتی در ماست است. چگونگی مصرف این محصول تا حدود زیادی به ذائقه افراد بستگی دارد. اما در میزان مصرف پودر کلاژن باید دقت شود. زیرا مصرف بیش از حد این مکمل نیز جایز نیست و ممکن است سبب ایجاد مشکلات گوارشی شود.  طریقه مصرف کلاژن پودری در بیشتر مواقع 1 الی 2 ساشه در روز است.‌ البته این میزان با توجه به سن و نوع مشکلات هر فرد مشخص می شود. این مکمل ها در هر زمانی از روز با معده پر یا خالی قابل استفاده هستند. البته برخی از پزشکان توصیه می کنند که مکمل های کلاژن را هنگام صبح و با معده خالی مصرف کنید. در این صورت اسید معده قادر به از بین بردن برخی از کلاژن ها نخواهد بود. همچنین کلاژن با معده خالی و همراه با یک قرص ویتامین C سریع تر جذب بدن می شود و تاثیرگذارتر خواهد بود. البته افرادی که دارای مشکلات معده یا گوارش هستند، بهتر است این پودر را همراه با غذا به خصوص در زمان صبحانه میل کنند.

مدت زمان مصرف مکمل کلاژن چقدر است؟

همانطور که گفته شد کلاژن به فرم های متفاوت در بازار موجود است و برای جلوگیری یا درمان بسیاری از مشکلات از آن استفاده می شود. به همین دلیل دوز کلاژن‌ موجود در هر مکمل نیز یکسان نیست. طریقه مصرف کلاژن و مدت زمان استفاده از آن نیز بر اساس نیاز بدن مشخص می شود.  برخی از افراد برای جوانسازی پوست خود از این مکمل ها استفاده می کنند. در این صورت باید مصرف روزانه حداقل 5 الی 10 گرم از آن را تا مدت 8 هفته ادامه دهند. برخی دیگر از افراد نیز برای حفظ سلامت مفاصل و استخوان ها خود متقاضی مصرف این محصول هستند که در این صورت باید آن را به صورت روزانه و در مدت 12 هفته متوالی مصرف کنند. بنابراین مدت زمان مصرف این مکمل برای همه افراد یکسان نیست و این موضوع باید طبق نظر پزشک یا دستورالعمل درج شده روی بسته بندی کلاژن مشخص شود.

طریقه مصرف کلاژن به صورت شربت چگونه است؟

شربت کلاژن یکی دیگر از مکمل های بسیار محبوب این ماده در بازار به شمار می‌ رود که به دلیل برخورداری از سایر ریزمغذی های دیگر برای سلامت بدن و تحریک کلاژن سازی آن فواید بسیاری به همراه دارد. این نوع از مکمل های حاوی کلاژن سلامت پوست، ناخن و موها را افزایش می دهند و مصرف روزانه آنها نتیجه چشمگیری در تاثیرگذاری آنها خواهد گذاشت.  البته مهمترین نکته در نتیجه بخش بودن این محصول، نحوه مصرف درست و مداوم آن است. البته دوز انواع برندهای تولید کننده شربت های کلاژن نیز یکسان نیست و این امر در طریقه مصرف کلاژن‌ تاثیر می گذارد. در حالت عادی بزرگسالان مجاز به مصرف 10 میلی لیتر یا دو قاشق چایخوری از این محصول در طول روز هستند که بهتر است این میزان یکبار در روز و همراه با وعده غذایی، آب یا آب لیمو مصرف شود. در این صورت سرعت جذب آن در بدن افزایش پیدا می کند.  برخی از شربت های حاوی کلاژن مانند شربت بامبو کلاژن یوهلث به صورت بطری های یکبار مصرف 30 میلی لیتری به تولید می رسد که در محتویات هر بطری 15 میلی لیتر محلول کلاژن خوراکی وجود دارد. قبل از مصرف این مکمل باید محتویات آن در 15 میلی لیتر آب حل شود و بعد از تکان دادن مورد استفاده قرار گیرد. برای تاثیرگذاری بیشتر این مکمل بهتر است روزانه یک بطری از آن قبل از غذای اصلی میل شود.

قرص و کپسول کلاژن را چگونه مصرف کنیم؟

طریقه مصرف کلاژن‌ هایی که به فرم قرص تولید می شوند نیز با توجه به دوز قرص مورد نظر، نوع کلاژن به کار رفته در آن و برند محصول متفاوت است. قرص ها و کپسول های حاوی کلاژن به راحتی در دسترس هستند و نحوه مصرف آنها نیز بسیار راحت و ساده است. در هر عدد قرص یا کپسول از این ماده میزان مشخصی کلاژن به کار رفته است که دوز آن را مشخص می کند. به همین دلیل افراد متقاضی این محصولات باید در ابتدا از مقدار نیاز بدن خود به کلاژن اطلاع داشته باشند.  میزان مصرف روزانه این قرص ها برای تمامی افراد متفاوت است ولی به طور کلی برای بهبود سلامت مو و پوست، افراد باید روزانه 2.5 الی 10 گرم از پپتید کلاژن به را مدت 8 الی 12 هفته استفاده کنند. در این صورت جوانسازی پوست اتفاق می افتد و چین و چروک های روی آن از بین می‌ روند. همچنین طریقه مصرف کلاژن‌ به صورت قرص برای افراد دارای مشکلات مفاصل و آرتریت به صورت 10 گرم پپتید کلاژن یا یک الی دو عدد قرص در طول روز است. این دوز مصرفی باید به مدت حداقل پنج ماه ادامه داشته باشد که نتیجه آن در درمان آرتریت خود را نشان دهد. البته با توجه به شدت ضایعه ایجاد شده برخی از تولید کنندگان قرص کلاژن مصرف 30 گرم پپتید کلاژن در روز را نیز مجاز می دانند. این قرص ها بهتر است با یک لیوان آب و همراه با غذا یا بدون آن میل شوند‌. همچنین شب هنگام خواب بهترین زمان برای مصرف آنها است، زیرا در زمان شب مراحل تولید کلاژن و ترمیم بافت های بدن بدن سریع تر اتفاق می‌ افتد.

بهترین زمان و طریقه مصرف کلاژن چگونه مشخص می شود؟

طریقه مصرف کلاژن‌ با توجه به شرایط هر فرد و دوز مکمل مورد نظر مشخص می شود که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

افراد دارای مشکلات گوارشی 

برخی از افراد دارای مشکلات گوارشی یا روده هستند که برای این افراد بهترین زمان مصرف کلاژن با معده خالی و هنگام صبح است. همچنین مصرف این مکمل ها همراه با وعده‌ های غذایی اصلی نیز امکان پذیر است. در این صورت مشکلات گوارشی کمتری نیز بروز پیدا خواهد کرد.

افراد با مشکلات بی خوابی

از آنجایی که کلاژن موجب بهبود خواب می شود، این افراد بهتر است قبل از خواب از مکمل‌ های حاوی کلاژن همراه با یک لیوان شیر استفاده کنند. در این صورت کیفیت خواب آنها بهبود خواهد یافت.

در نتیجه…

در نتیجه باید بگوییم که اطلاع از طریقه مصرف کلاژن یکی از مهمترین نکاتی است که در تاثیرگذاری آن نقش مهمی دارد. مکمل های حاوی کلاژن به صورت قرص، کپسول، پودر و شربت تولید می شوند که هر کدام از آنها طریقه مصرف مربوط به خود را دارند. همچنین برندها و دوزهای این مکمل ها با یکدیگر یکسان نیست. به همین دلیل نمی توان برای مصرف تمامی مکمل های کلاژن یک دستورالعمل بخصوصی را عنوان کرد. بنابراین قبل از خرید این محصولات و مصرف آنها، بهتر است از پزشک متخصص تغذیه کمک بخواهید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم