قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن

تاریخ ایجاد :

مصرف مکمل های حاوی کلاژن بهترین گزینه برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، ریزش مو، شکستگی‌ ناخن ها، دردهای مفصلی و غیره است. برای برخی از افراد سوال ایجاد می‌ شود که قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟  برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید در ابتدا با انواع قرص و پودر کلاژن آشنا شد، سپس بر اساس مزایا و معایب هر کدام از آنها، مناسب ترین مکمل کلاژن را انتخاب کرد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله مطالب مهم در مورد تفاوت های قرص و پودر کلاژن را عنوان کنیم که در سریع ترین زمان ممکن بهترین کلاژن مورد نیاز بدن خود را انتخاب کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن

چگونه بفهمیم قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

پودر و قرص کلاژن دو محصول بسیار محبوب و پر خاصیت از مکمل‌ های کلاژن هستند که با برندهای متفاوتی به تولید می رسند. این مکمل ها ویژگی‌ های ظاهری متفاوتی دارند، اما خواص و کاربردهای آنها تقریبا با یکدیگر مشابه است. پودر و قرص کلاژن ممکن است با دوزها و ترکیبات اضافی متفاوتی نیز به تولید برسند. در این صورت تغییرات بسیاری در خواص آنها ایجاد خواهد شود.  اگر نیاز به مکمل های کلاژن دارید و نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، بهتر است با یک پزشک متخصص تغذیه یا پوست مشورت کنید. در این صورت بدون کوچکترین نگرانی، محصول مورد نظر خود را خریداری و استفاده خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با قرص و پودر کلاژن ادامه این مقاله به شما کمک بسیاری می کند.

پودر کلاژن

پودرهای حاوی کلاژن به صورت ساشه تولید می شوند که در هر بسته بندی چندین ساشه وجود دارد. این مکمل ها ممکن است تنها دارای ماده ژلاتین باشند یا ترکیبات دیگری مانند: اسید هیالورونیک، ویتامین C، زینک و ویتامین های گروه B در ترکیبات آنها استفاده شود. در این صورت خواص پودر ژلاتین افزایش پیدا می کند.  اگر بپرسید که قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن، باید به شما بگوییم که هیچ محصولی به دیگری برتری ندارد و هر کدام از آنها باید متناسب با نیاز بدن و شرایط جسمی هر فرد انتخاب شوند. پودرهای کلاژن دارای نحوه مصرف راحت تری هستند و با انواع نوشیدنی های گرم و سرد حل می شوند.  این نوع مکمل ها جذب بالایی در بدن دارند و استفاده از آنها همراه با غذاهای آبکی مانند ماست، سوپ و غیره نیز ممکن است. امروزه پودرهای کلاژن بدون بو، رنگ و طعم طرفداران بسیاری را به خود علاقه مند کرده اند، زیرا بدون تغییر طعم غذا یا نوشیدنی تاثیرات شگفت انگیز خود را روی بدن باقی می گذارند. پودرهای کلاژن برای افراد ناتوان در بلعیدن یا کسانی که ترس از مصرف قرص دارند، گزینه مناسبی عنوان می شوند.

قرص کلاژن

قرص های کلاژن نیز در دوزهای متفاوت تولید می شوند و با یک لیوان آب به راحتی قابل مصرف هستند. قرص ها برای کسانی که می خواهند بدون دردسر و در سریع ترین زمان ممکن پروتئین کلاژن مورد نیاز بدن خود را تامین کنند، بهترین گزینه به شمار می روند. قرص های حاوی کلاژن نیز به سرعت جذب بدن می شوند و تاثیرات خود را روی پوست، مو، مفاصل، استخوان ها، عضلات و غیره باقی می گذارند. پروتئین کلاژن موجود در قرص ها نیز از بدن گاو، پوست مرغ و ماهی استخراج می‌ شود که هر کدام از آنها تاثیرگذاری متفاوتی دارند. بنابراین اگر بخواهیم بگوییم که قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن، باید هزینه ها، سبک زندگی و علاقه شخصی افراد را مد نظر قرار دهیم، زیرا قرص و پودر کلاژن در خواص و مزایا بسیار شبیه به هم هستند و هر دوی آنها سلامتی بدن را ارتقا می دهند  و به از بین رفتن چین و چروک های پوستی، مشکلات مفصلی، ریزش مو، ساییدگی غضروف ها و غیره کمک می کنند.

تفاوت های قرص و پودر کلاژن 

پودر و قرص یا کپسول کلاژن از جمله محصولاتی هستند که تنوع بسیاری دارند و این تنوع موجب گیج شدن افراد و تردید در انتخاب آنها می شود. برای اینکه بدانید قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن، باید تمامی ویژگی ها و خواص این مکمل ها را مد نظر قرار دهید. این محصولات دارای تفاوت های زیر هستند.

تفاوت در دوز مصرفی 

کلاژن های پودری با نوع قرص آن در دوزهای تولید شده دارای تفاوت های اساسی هستند. از آنجایی که پودر کلاژن به صورت ساشه تولید می شود، دوز کلاژن موجود در آن ممکن است با قرص ها تفاوت داشته باشد. به دلیل اینکه قرص ها دارای اندازه کوچکی هستند، احتمال مصرف دو یا سه عدد از آنها برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن بالا است، اما مصرف یک ساشه از پودر کلاژن در هر زمان از روز کلاژن بدن را تامین می کند و تاثیرات بسیار مفیدی روی سلامت بدن به خصوص پوست باقی می گذارد.

فرم یا شکل تولید شده

پودرهای کلاژن همانطور از نام آنها مشخص است، در ساشه های کوچک بسته بندی می‌ شوند. در هر بسته از مکمل کلاژن پودری چندین عدد از این ساشه ها وجود دارد که در بیشتر مواقع تعداد آنها 30 عدد در نظر گرفته می شود‌. بنابراین اگر روزانه یک ساشه مصرف شود، یک بسته کلاژن پودری برای مصرف یک ماه افراد کافی است.  اما در یک بسته قرص یا کپسول حاوی کلاژن تعداد بیشتری قرص قرار دارد. این قرص ها نیز با توجه به دوز کلاژن موجود در آنها بسته بندی می شوند و قابل مصرف روزانه هستند. بنابراین نمی توان گفت که قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن، زیرا این محصولات باید با توجه به چگونگی نحوه مصرف آنها توسط مخاطبان انتخاب شوند.

تفاوت در سرعت جذب و تاثیرگذاری 

کلاژن پودری به دلیل حل شدن در آب و استفاده راحت، هضم سریع تری نسبت به قرص های کلاژن دارد. قرص های حاوی کلاژن باید وارد معده شوند و سپس کلاژن موجود در آنها بعد از چند ساعت توسط بدن جذب می شود. به همین دلیل افرادی که می خواهند سریع تر نتیجه مکمل کلاژن را دریافت کنند، بهتر است نوع پودری آن را در نوشیدنی مورد علاقه خود، ترجیحا آب پرتقال حل کنند و سپس آن را مورد استفاده قرار دهند. کلاژن موجود در پودرها از نوع کلاژن هیدرولیز شده است و به راحتی توسط بدن هضم و جذب می شود.

تفاوت در نحوه مصرف پودر و قرص کلاژن 

پودرهای کلاژن دارای تطبیق پذیری بالایی هستند و به دلیل عدم برخورداری از رنگ و طعم خاص، با انواع نوشیدنی های سرد، گرم، غذاها، اسموتی، ماست، میوه و غیره قابل حل هستند، اما قرص ها و کپسول های کلاژن‌ را باید با یک لیوان آب یا آب میوه طبیعی بلعید. به همین دلیل برخی از افراد در جواب این پرسش که قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن، پودر آن را ترجیح می دهند‌. البته برخی از افراد به دلیل شرایط کاری خود زمان کافی برای مخلوط کردن این پودرها در نوشیدنی را ندارند و مصرف قرص کلاژن‌ را ترجیح می‌ دهند. همچنین قرص های کلاژن در زمانی که افراد در بیرون از خانه یا در سفر هستند، نیز بهتر و راحت تری مصرف می شوند.

راحت و بی دردسر

برخی از افرادی که دارای مشکلات بلع هستند یا نگرانی از بابت خفگی با قرص دارند، بهتر است از مکمل های پودری کلاژن استفاده کنند. 

قیمت متفاوت پودر و قرص کلاژن

یکی از تفاوت های این مکمل ها را باید هزینه آنها عنوان کرد. این مکمل ها با توجه به دوز، نوع کلاژن، تعداد، برند و ترکیبات دیگر خود قیمت گذاری می شوند. بنابراین برخی از افراد ترجیح می دهند که از مکمل های کم قیمت تر و مقرون به صرفه تر برای تامین کلاژن بدن خود استفاده کنند. برای اطلاع از قیمت این محصولات و مقایسه آنها با هم، مراجعه به سایت های آنلاین داروخانه ای بهترین گزینه است.

انواع قرص و پودر کلاژن ایرانی و خارجی 

اگر جز آن دسته افرادی هستید که نمی دانید، قرص کلاژن بهتر است با پودر کلاژن، و در پی یافتن بهترین محصول از این ماده هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که نظر یک متخصص یا پزشک را در این زمینه جویا شوید. زیرا انواع متفاوتی از قرص ها و پودرهای کلاژن در بازار موجود هستند که در صورت عدم اطلاع از ویژگی های آنها، ممکن است نوع نامناسب آن را خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر شما با این مکمل ها در ادامه برخی از بهترین برندهای پودر و قرص کلاژن‌ را به شما معرفی می کنیم که با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

در نتیجه

در واقع افراد بسیاری در پی رسیدن به این پرسش هستند که قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن. به همین دلیل در این مقاله انواع پودر و قرص کلاژن را بررسی کردیم و با ذکر تفاوت ها و شباهت های آنها، انتخاب را بر عهده مصرف کننده گذاشتیم. پودرهای کلاژن‌ در شکل، دوز، قیمت، نحوه مصرف، برند، سرعت جذب و راحتی در مصرف با قرص های کلاژن تفاوت های اساسی دارند، اما هر دوی این مکمل ها اثرات یکسانی روی بدن باقی می گذارند و برای رفع چروک، درد مفاصل، مشکلات روده، ریزش مو و غیره بسیار مفید هستند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم