معرفی قرصهای موثر براي خشکي مغز 

تاریخ ایجاد :

قرص براي خشکي مغز چيست؟ داروها و مکمل هایی موجود هستند که استفاده از آنها براي بهبود تمرکز، حافظه و عملکرد کلی مغز موثر بوده و توجه زيادي را به خود جلب کرده است. 

از جمله قرص برای خشکی مغز میتوان به:

  • پیراستام
  • فولاسین
  • قرص منتال انرژی یوروویتال
  • کپسول جینک اکتیو گلدن
  • مکمل نروزان پلاس ویتابیوتیکس
  • ممانتین
  • ریتالین
  • مودافنیل

اشاره کرد.در ادامه به فواید هریک اشاره کردیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید.داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

در سال های اخیر داروهايي که به عنوان تقویت کننده های شناختی نیز شناخته می شوند، به دلیل پتانسیل آنها برای بهبود تمرکز، حافظه و عملکرد ذهنی محبوبیت پیدا کرده اند. اين داروها با دقت فرموله شده اند تا انتقال دهنده های عصبی خاص را در مغز هدف قرار دهند و فعالیت آنها را افزایش داده و عملکرد شناختی را بهبود بخشند. در این مقاله داروهای بهبود عملکرد مغز و حافظه را بررسی می کنیم.

خرید :بهترین مولتی ویتامین های برای سالمندان در داروخانه داروهوم

پیراستام؛ کمک به فعاليت مغز

افرادی که تشنج های میوکلونیک یا علائم زوال عقل را تجربه می کنند ممکن است از پیراستام استفاده کنند. این قرص براي خشکي مغز است و عملکرد مغز را تقویت کرده و به شما در مدیریت التهاب یا درد کمک کند. 

نوتروپیک ها یا داروهای هوشمند، مواد طبیعی یا مصنوعی هستند که برای بهبود عملکرد ذهنی شما طراحی شده اند. پیراستام در نوع خود اولین داروی نوتروپیک محسوب می شود به دو صورت کپسول و پودر عرضه می شود. مهم ترين کاربردهاي پيراستام در ادامه بيان شده است. 

  • تقويت عملکرد مغز : پیراستام ممکن است عملکرد ذهنی را بهبود دهد اما اثرات آن به زمان نیاز دارد تا ظاهر شود. 
  • بهبود بيماري آلزايمر: پیراستام ممکن است عملکرد ذهنی در بيماران زوال عقل و علائم بیماری آلزایمر را بهبود دهد. 

در نتيجه ميتوانيد با توصيه پزشک از داروي پيراستام براي تقويت حافظه و بهبود عملکرد مغز استفاده کنيد.

قرص خشکی مغز

فولاسین، فولات و اسید فولیک؛ تقويت عملکرد مغز

اسید فولیک، همچنین به عنوان ویتامین B9 شناخته می شود، یک ماده مغذی ضروری است که نقش مهمی در عملکرد بدن از جمله سلامت مغز و حافظه دارد. معمولاً این ترکیبات در غذاهایی مانند سبزیجات سبز برگ، مرکبات، لوبیاها و غلات غنی شده یافت می شود. در حالی که اسید فولیک برای عملکرد کلی شناختی مهم است، به طور خاص یک داروی تقویت کننده حافظه در نظر گرفته نمی شود.

با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل اسید فولیک ممکن است تاثیر مثبتی بر حافظه و عملکرد شناختی، به ویژه در افراد با سطوح پایین فولات داشته باشد. توجه به این نکته مهم است که تحقیقات بیشتری برای درک کامل فواید بالقوه اسید فولیک بر حافظه مورد نیاز است.

قرص منتال انرژی یوروویتال ؛ کمک به فعاليت هاي ذهني

قرص منتال انرژی یوروویتال يکي از داروهايي است قرص برای خشکی مغز است که با دارا بودن عناصر و ويتامين هاي مختلف مي تواند براي سلامت مغز مفيد باشد. ساير کاربردهاي قرص منتال انرژي يوروويتال عبارتند از: 

  • برای عملکرد ذهنی و عملکرد شناختی: حاوی ترکیبی متعادل از ویتامین ها و مواد معدنی به همراه عصاره جینکو، جینسینگ و گوارانا و کوآنزیم Q10 است. اسید پانتوتنیک به عملکرد ذهنی طبیعی کمک می کند. روی، آهن و ید به عملکرد شناختی طبیعی کمک می کنند.
  • عملکرد روانی: منیزیم، اسید فولیک، ویتامین های B و ویتامین C به عملکرد طبیعی روانی کمک می کنند.
  • سیستم عصبی: برخی از ویتامین های B، مس، ید و منیزیم به عملکرد طبیعی سیستم عصبی کمک می کنند.
  • تقسیم سلولی و محافظت از سلول: ویتامین های C، E، B2 و سلنیوم، منگنز و روی به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند. آهن، اسید فولیک و ویتامین های D و B12 در فرآیند تقسیم سلولی نقش دارند.
  • متابولیسم انرژی زا: ویتامین های B، منیزیم، ید، مس، آهن و ویتامین C به متابولیسم طبیعی انرژی کمک می کنند.

در نتيجه قرص منتال انرژي يورويتال مي تواند به سيستم عصبي و بهبود عملکرد شناختي مغز و حافظه کمک کند. توصيه مي شود قبل از مصرف اين دارو با پزشک مشورت کنيد. 

قرص خشکی مغز

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید.داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

کپسول جینک اکتیو گلدن لایف : تقويت کننده حافظه

مکمل جینک اکتیو حاوي عصاره گیاه جینکو بیلوبا است. جینکو بیلوبا گیاهی است که خواص درماني شگفت انگیزي دارد. اين دارو باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز می شود. همچنین اين داروي گياهي مشکلات شنوایی مثل وز وز گوش را بهبود مي دهد. 

این گیاه عملکرد گردش خون را در بدن تنظیم می کند و از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند. جینکو ضد آلزایمر است و قوای جنسی را در آقایان تقویت خواهد کرد.

این محصول  همه خواص شگفت انگیز این گیاه را دارد. مصرف این مکمل در جوانان سبب تقویت حافظه و حضور ذهن شده و در میانسالان و سالمندان به پیشگیری از اختلالات ذهنی و آلزایمر کمک می کند.

قرص خشکی مغز

مکمل نروزان پلاس ویتابیوتیکس؛ تقویت عملکرد سیستم عصبی و مغز 

مکمل نروزان پلاس یک مکمل غذایی است که به طور خاص برای حمایت از عملکرد مغز و سلامت شناختی فرموله شده است و قرص برای خشکی مغز می باشد این مکمل ترکيبي از مولتی ویتامین و مواد معدنی با اسیدهای چرب امگا 3 است. 

اسیدهای چرب امگا 3، مانند EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) و DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک)، مواد مغذی ضروری هستند که برای سلامت مغز مهم هستند. آنها نقش مهمی در حفظ ساختار و عملکرد سلول های مغز و همچنین حمایت از فرآیندهای شناختی مانند حافظه و یادگیری دارند.

مکمل نروزان پلاس ویتابیوتیکس برای ارائه ترکیبی متعادل از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری برای حمایت از سلامت کلی مغز طراحی شده است. حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B، آهن، روی، منیزیم و آنتی اکسیدان ها است که برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی مهم هستند.

قرص خشکی مغز

ممانتین؛ برای درمان بیماری آلزایمر

ممانتین دارویی است که عمدتاً برای درمان بیماری آلزایمر استفاده می شود و قرص برای خشکی مغز محسوب می شود. این ماده با تنظیم فعالیت گلوتامات که یک انتقال دهنده عصبی درگیر در فرآیندهای یادگیری و حافظه در مغز است، عمل می کند. ممانتین گلوتامات را به طور متعادلي بازيابي مي کند و از تحریک بیش از حد و آسیب به سلول های عصبی جلوگیری می کند.

ممانتین در درجه اول برای بیماری آلزایمر تجویز می شود. اما مزایای بالقوه آن در سایر اختلالات شناختی و شرایطی که بر حافظه و عملکرد مغز تأثیر می گذارد نيز مورد مطالعه قرار گرفته است.

ممانتین در بهبود عملکرد شناختی و حافظه در شرایطی مانند زوال عقل عروقی زوال عقل بیماری پارکینسون و آسیب مغزی تروماتیک مفید باشد. با این حال، توجه به این نکته که اثربخشی ممانتین در این شرایط هنوز در حال مطالعه است و نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد.

ریتالین: تقویت شناختی و بهبود حافظه

ریتالین که به عنوان متیل فنیدات نيز شناخته می شود

یک داروی تجویزی است که معمولا برای درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) استفاده می شود. این کار با افزایش سطح برخی از مواد شیمیایی در مغز که به تمرکز و توجه کمک می کند، عمل می کند

در حالی که ریتالین عمدتاً برای ADHD استفاده می شود،مزایایی برای تقویت شناختی از جمله بهبود حافظه نیز داشته باشد. ریتالین می تواند حافظه فعال یعنی توانایی نگهداری و دستکاری اطلاعات در ذهن در مدت زمان کوتاه را تقویت کند.

فقط باید تحت نظارت یک متخصص مراقبت های بهداشتی استفاده شود، زیرا می تواند عوارض جانبی داشته باشد و ممکن است برای همه مناسب نباشد. مهم است که با پزشک مشورت کنید تا در مورد مزایا و خطرات استفاده از ریتالین برای تقویت حافظه صحبت کنید.

قرص خشکی مغز

مودافنیل: بهبود اثرات شناختي مغز

مودافینیل قرص برای خشکی مغز است که برای بهبود بیداری در افراد مبتلا به اختلالات خواب مانند نارکولپسی، آپنه انسدادی خواب و اختلال خواب شیفت کاری استفاده می شود. همچنین برای اثرات بالقوه افزایش شناختی آن، به ویژه بر حافظه و توجه، مورد مطالعه قرار گرفته است.

مودافنیل در موارد خاصی ممکن است به بهبود حافظه کمک کند. براي بررسي بهتر اين موارد بهتر است از متخصص مغز و اعصاب کمک گرفت. اين دارو مانند هر داروی ديگر عوارضی هم به دنبال دارد و استفاده از آن به منظور افزايش حافظه و تمرکز در افراد معمولي به هيچ وجه توصیه نمی شود.

اسیدهای چرب امگا 3 براي سلامت مغز

اسیدهای چرب امگا 3 چربی های ضروری هستند که برای سلامت مغز و عملکرد شناختی از جمله حافظه مهم محسوب می شوند. آن ها نقش مهمی در ساختار و عملکرد سلول های مغز ایفا می کنند و در فرآیندهای مختلفی که از سلامت مغز حمایت می کنند نقش دارند.

تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA)، ممکن است به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کند. DHA جزء اصلی مغز است و برای رشد و نگهداری سلول های مغزی مهم است.

اسیدهای چرب امگا 3 همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. التهاب مزمن در مغز با زوال شناختی و بیماری های عصبی مرتبط است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید.داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

حرف آخر

در اين مقاله به بررسي دارو و قرص براي خشکي مغز پرداختيم. داروها و مکمل هايي وجود دارند که باعث بهبود عملکرد شناختي مغز و حافظه مي شوند. اين داروها و مکمل ها حتما بايد تحت نظر پزشک مصرف شوند. با مشاوران ما در سايت داروهوم تماس بگيريد تا براي خريد داروهاي بهبود عملکرد حافظه و مغز شما را راهنمايي کنند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم