بهترین تقویت کننده بعد از کاشت مو چیست؟

تاریخ ایجاد :

یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران در رابطه با تقویت موها بعد از کاشت مو است. این روش به عنوان بهترین راه‌ برای از بین بردن طاسی سر، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن موها شناخته می‌شود. با کاشت مو دیگر نباید نگران طاسی سر خود باشید زیرا پزشکان کاشت مو را به عنوان یک روش دائمی معرفی کرده‌اند و در صورت رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت مو می‌توانید موهایی خوش حالت و خوش فرم داشته باشید. اما آنچه بیش از هر موضوع دیگری بر نتیجه کاشت مو تاثیرگذار است رعایت نکات مراقبتی و استفاده از روش‌های تقویت کننده بعد از کاشت مو سر است. اگر می‌خواهید بدانید که با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان موجب تقویت موی سر شد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

آیا موهای کاشت شده نیاز به تقویت دارند؟

موها از زمانی که کاشته می‌شوند برای ثبات بیشتر نیاز به تقویت کننده دارند زیرا بنیه و انرژی لازم برای رشد در آن‌ها وجود ندارد. در این مدت زمان بهتر است علاوه بر اینکه به نکات مراقبتی که پزشک توصیه می‌کند پایبند باشید، باید از روش‌های مختلف تقویت مو هم استفاده کنید. مراجعه کنندگان با توجه به سیستم بدنی که دارند و با مشورت پزشک یکی از بهترین راه‌ها را برای تقویت موهای کاشته شده انتخاب می‌کنند.

روش های تقویت مو بعد از کاشت مو

روش‌های بسیار متعددی برای تقویت موهای کاشته شده وجود دارد اما همه این روش‌ها نمی‌توانند موفقیت آمیز باشند. هر یک از این روش‌ها با توجه به وضعیت جسمی فرد، وضعیت موهای کاشته شده و غیره نتیجه متفاوتی خواهد داشت. از بهترین روش‌های تقویت موهای کاشته شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغذیه سالم:

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بعد از کاشت مو باید به آن توجه کنید، روش‌های تقویت مو است. بعد از کاشت مو باید با استفاده از روش‌ها مختلف فولیکول‌های کاشته شده را تقویت کنید تا بتوانند به رشد خود ادامه دهند. یکی از رایج‌ترین راه‌ها داشتن یک برنامه غذایی اصولی است. به هیچ عنوان تا 10 روز بعد از کاشت مو از غذاهای شور، چرب و شیرین استفاده نکنید. سعی کنید از غذاها و میان وعده‌هایی استفاده کنید که سرشار از حبوبات، لبنیات، ماهی، آجیل، سبزیجات، آهن، روی و گوشت باشد.

مصرف داروها و مکمل ها:

داروهای رایجی وجود دارد که باعث تقویت موهای کاشته شده می‌شود، پزشکان به منظور تقویت موها و جلوگیری از ریزش موی سر این داروها را تجویز می‌کنند. بهتر است این داروها را راس ساعت مصرف کنید تا تاثیرگذار باشند، از رایج‌ترین داروها و مکمل‌های بعد از کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین C: ویتامین C موجب بهبود و التیام جای زخم می‌شود و در اتصال فولیکول‌های پیوندی به پوست سر نقش بسیار مهم و پر رنگی دارد.
  • ویتامین E: مصرف این ویتامین خون‌رسانی به پوست سر را افزایش داده و موجب افزایش اکسیژن در بافت مو می‌شود.
  • بیوتین: یکی از ضروری‌ترین و بهترین ویتامین‌ها برای رشد موی سر، بیوتین است.
  • روی: یکی دیگر از مهم‌ترین عناصری که موجب تقویت موهای کاشته شده می‌شود روی است. این دارو باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
  • اسید فولیک: یکی از داروهایی که موجب تولید سلول‌های خونی می‌شود اسید فولیک است، این دارو بعد از خون‌رسانی به فولیکول‌ها به رشد و تقویت آن‌ها کمک بسیاری می‌کند.
  • زینک: فواید مصرف زینک بر سلامت موها بر هیچکسی پوشیده نیست، یکی از مهم‌ترین مکمل‌هایی که باید بعد از کاشت مو مصرف شود زینک است.
  • هیرویت: این مکمل‌های سرشار از ویتامین B، مواد معدنی، سیستئین، زینک، اسیدهای آمینه، متیونین و غیره است. مصرف هیرویت بعد از کاشت مو به افزایش ضخامت موها، تقویت فولیکول‌های مو و درخشندگی موها کمک بسیاری می‌کند.

فینستراید:

مصرف فینستراید از تبدیل تستسترون به دی هیدروسترون جلوگیری کرده و بدین ترتیب از ریزش فولیکول‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف این دارو به رشد موهای تازه کاشته شده کمک بسیاری خواهد کرد.

ماینوکسیدیل:

یکی از داروهای محلول که بعد از کاشت مو باید از آن استفاده کنید ماینوکسیدیل است، این دارو به صورت موضعی و طبق دستور پزشک باید مصرف شود.

مزوتراپی مو:

مزوتراپی موی سر با افزایش گردش خون در پوست سر، تحریک سرعت رشد موها مواد مغذی مورد نیاز برای رشد فولیکول‌های کاشته شده را فراهم می‌کند. این روش با تحریک لایه مزودرم موجب متعادل کردن هورمون‌های بدن و رشد موهای جدید می‌شود.

پی آر پی مو:

یکی از روش‌های پزشکی که معمولا برای کسانی که ریزش مو شدیدی دارند توصیه می‌شود، پی آر پی یا پلاسمای غنی شده از پلاکت است. در این روش فاکتورهای رشد مورد نیاز برای تقویت موهای کاشته شده را از خون فرد استخراج می‌کنند به همین دلیل درصد موفقیت بسیار بالایی دارد و آلرژی و حساسیت کمتری ایجاد می‌کند. پروتئین‌هایی که به سلول‌ها متصل شده و موجب تکثیر و رشد آن‌ها می‌شود به کاهش خونریزی بعد از کاشت مو، بهبود و التیام زخم‌ها، جلوگیری از شوک موها بعد از کاشت مو و غیره کمک بسیاری می‌کند.

تونیک تقویت مو:

تونیک‌های تقویت مو سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین B ، ویتامین E، امگا6، امگا3 و غیره هستند و مصرف روزانه آن‌ها بعد از کاشت مو می‌تواند به پرپشت شدن و ضخامت موهای کاشته شده کمک بسیاری کند.

ورزش کردن: ورزش کردن بعد از 2 هفته از کاشت مو امکان‌پذیر است، به منظور بهبود گردش خون در پوست سر و جذب بهتر ویتامین‌ها می‌توانید ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی را انتخاب کنید.

جمع بندی

ریزش مو دلایل مختلفی دارد، در این میان ریزش موی شدید یا ارثی که منجر به طاسی نیز می‌شود فقط یک راه درمان به نام کاشت مو دارد. خوشبختانه این روش نتایج بسیار خوب و در عین حال ماندگار و طبیعی دارد. حتی اگر بانک موی ضعیف هم داشته باشید یا وسعت طاسی سر شما زیاد باشد جای نگرانی نیست. با یک هزینه معقول می‌توانید موهایی زیبا و طبیعی داشته باشید. حتی امکان پرداخت هزینه به صورت اقساط در کلینیک صدف وجود دارد. اما بهتر است ابتدا مشاوره بگیرید تا با همه چیز در مورد کاشت مو ، مزایا کاشت مو، معایب و عوارض آن آشنا شوید و مشخص کنید که کدام روش کاشت مو برای شما بهتر است.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم