آیا مصرف قرص پاورفیت موجب چاقی می شود؟

آیا مصرف قرص پاورفیت موجب چاقی می شود؟
تاریخ ایجاد :

چاقی را باید یکی از شایع ترین مشکلات عصر جدید دانست که تعداد بسیار زیادی از مردان، زنان و کودکان به آن مبتلا هستند. در واقع بسیاری از بیماری ها به واسطه چاقی ایجاد می شوند. قرص پاورفیت، از جمله مکمل های افزایش دهنده سیستم ایمنی و سطح سلامت بدن است که علاقه مندان بسیاری دارد. در جواب به این سوال رایج که آیا مصرف پاورفیت موجب چاقی می شود؟ باید بگوییم که هیچ گونه منبع علمی در این خصوص وجود ندارد که تأثیر این قرص در افزایش وزن را تأیید نماید.

پاورفیت، از جمله مکمل های فرموله شده توسط شرکت فرانسوی هولیستیکا است که از عصاره خشک شده قارچ شیتاکه تولید می شود. در ترکیبات این قرص از هیچگونه ماده چاق کننده و مصنوعی استفاده نشده است. عصاره قارچ شیتاکه تنها ماده به کار رفته در این مکمل به شمار می رود که مصرف خوراکی آن در شرق آسیا بسیار رواج دارد‌‌. این قارچ کالری بسیار کمی دارد و یکی از منابع غنی فیبر محلول در آب به شمار می رود. این مکمل  نه تنها باعث چاقی نمیشود, بلکه ممکن است موجب لاغری نیز شود.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

 از این رو نباید به حدس و گمان های بی مورد در مورد پاورفیت توجه کرد. مکمل مورد نظر برای افزایش ایمنی بدن و کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی تجویز می‌ شود و خواص بسیار فوق العاده ای در افزایش سطح سلامت عمومی بدن دارد.

بنابراین اگر به دنبال یک مکمل طبیعی تقویت کننده و ارتقا دهنده سیستم ایمنی بدن بدون هیچگونه عوارض جانبی هستید، تهیه این قرص را فراموش نکنید. برای اطلاع از عوارض این قرص و تاثیر آن روی چاقی، در ادامه به بررسی محتویات و فواید آن روی سلامت بدن می پردازیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

پاورفیت چه نوع قرصی است و آیا پاورفیت موجب چاقی می شود؟

بدون شک یافتن یک مکمل خوب و حرفه ای کاری دشوار است، زیرا انواع و اقسام این مکمل ها با برندهای متفاوت در بازار موجود هستند و عدم اطلاع در مورد ترکیبات و نحوه تولید آنها، انتخاب را برای مصرف کنندگان دشوار می سازد.‌ به همین دلیل قصد داریم یکی از بهترین مکمل های تولید شده در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن را بررسی کنیم. پاورفیت، از جمله مکمل های فرموله شده توسط شرکت فرانسوی هولیستیکا است که از عصاره خشک شده قارچ شیتاکه تولید می شود.

در واقع این گیاه منحصر به فرد، در ژاپن و چین طرفداران بسیاری دارد و امروزه در سراسر جهان به عنوان یک ماده مغذی کامل در رژیم غذایی افراد مصرف می شود. در تولید این مکمل از رنگ های مصنوعی و نگهدارنده شیمیایی استفاده نمی شود و تنها ترکیب آن قارچ شیتاکه است. این قارچ بومی در طب سنتی شرق آسیا برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

استفاده از این قارچ در ترکیبات قرص پاورفیت، به آن خواص درمانی بخشیده است. هدف از تولید این قرص، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش قدرت جسمی، انرژی و سطح سلامت عمومی بدن است. پژوهش های صورت گرفته روی خواص این قرص نشان از تاثیرات چشمگیر آن روی سلامت بدن می دهد. در محتویات یک عدد از این قرص، 1750 میلی گرم پودر قارچ شیتاکه به کار رفته است که نیاز روزانه بدن به ریزمغذی هایی همچون: ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می کند.

خرید انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

قرص پاورفیت چه نوعی قرصی است؟

آیا ترکیبات موجود در قرص پاورفیت موجب چاقی می شود؟

کپسول پاورفیت چاق کننده است؟ همانطور که گفته شد، در ترکیبات این قرص از هیچگونه ماده چاق کننده و مصنوعی استفاده نشده است. عصاره قارچ شیتاکه تنها ماده به کار رفته در این مکمل به شمار می رود که مصرف خوراکی آن در شرق آسیا بسیار رواج دارد‌‌. این قارچ کالری بسیار کمی دارد و یکی از منابع غنی فیبر محلول در آب به شمار می رود.

در ترکیبات این قارچ و همچنین قرص پاورفیت، کمپلکس ویتامین های گروه B، مواد معدنی همچون: سلنیوم، آهن، مس، منیزیم، منگنز، زینک، پتاسیم، فسفر، ویتامین D و اسیدهای آمینه ضروری بدن به کار رفته است. در واقع پروتئین های موجود در این قارچ مانند پروتئین های گوشت هستند و با سایر پروتئین های گیاهی تفاوت دارند. این پروتئین ها زمینه ساز تولید قندهای ضروری و بتاگلوکان ها در بدن هستند. پلی ساکاریدهای غلیظ شده لنتینان، KS₂ و AC₂P در این قارچ نیز خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارند و به از بین بردن سلول های سرطانی نیز کمک می کنند.

برخی از متخصصان برای بررسی تاثیر این قارچ روی افزایش وزن، میزان مشخصی از آن را روی موش ها آزمایش کرده اند. در واقع این قارچ در رژیم غذایی پرچرب موش های در حال افزایش وزن استفاده شد که نتیجه آن کاهش کلسترول خون، چربی کبد و پیشگیری از مسدود شدن شریان ها بود. این تحقیقات نشان داد که مکمل پاورفیت به هیچ وجه در چاقی و افزایش وزن تاثیری ندارد. بنابراین مصرف کنندگان قرص پاورفیت با خیال راحت و بدون ترس از چاق شدن قادر به مصرف آن هستند.

بیشتر بدانید: فواید قرص پاورفیت چیست؟

آیا ترکیبات موجود در مکمل پاورفیت موجب افزایش وزن می شوند؟

آیا قارچ شیتاکه موجود در قرص پاورفیت موجب چاقی می شود؟

آیا قارچ چاق کننده است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا این قرص تاثیری در چاقی یا افزایش وزن دارد، در ابتدا باید میزان ترکیبات آن را مورد بررسی قرار دارد. از آنجایی که در تولید این مکمل تنها از عصاره قارچ شیتاکه استفاده می شود، ترکیبات این قارچ و میزان آنها را بررسی می کنیم.

فواید ویتامین های گروه B موجود در قارچ شیتاکه روی کنترل وزن

از آنجایی که کربوهیدرات ها و چربی ها مهمترین عامل چاقی و افزایش وزن به شمار می روند، باید بگوییم که در هر 15 گرم از این قارچ، 11 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 2 گرم فیبر و 44 کالری وجود دارد. کالری و کربوهیدرات کم موجود در این قارچ نشان از عدم چاق کننده بودن آن می‌ دهد. قارچ شیتاکه گیاهی کم کالری است که کربوهیدرات های ضروری و مفید بدن را تامین می کند. این کربوهیدرات ها به دلیل عدم هضم و تجزیه به قند ساده در سلامت بدن و تولید انرژی سلول های آن نقش مهمی بر عهده دارند.

فواید ویتامین های گروه B و مواد معدنی در متابولیسم چربی ها

ترکیبات موجود در این قارچ به خصوص ویتامین های گروه B و مواد معدنی موجود در آن، برای تبدیل غذا به انرژی تاثیر فوق العاده ای دارند و بدین طریق قرص پاورفیت از افزایش وزن و چاقی پیشگیری می کند، زیرا متابولیسم غذای مصرف شده در بدن به سرعت صورت می‌گیرد و انرژی آن تامین می شود.

تاثیر بتاگلوکان موجود در قارچ شیتاکه در کاهش چاقی

یکی از ترکیبات بسیار مفید موجود در این مکمل، بتاگلوکان نام دارد. این ماده نوعی فیبر محلول در آب است که با ورود به بدن موجب کاهش میل به مصرف غذا می شود، زیرا این ماده با پر کردن حجم معده، احساس سیری در افراد ایجاد می کند. از این رو نباید این قرص را جز مکمل های چاق کننده به شمار آورد.

نقش آنزیم‌ های لیپوپروتئین در کاهش چربی های بدن

آنزیم های لیپوپروتئین موجود در قارچ شیتاکه، موجب کاهش اسیدهای چرب غیر تصفیه شده یا اشباع شده در بدن می شوند. این ماده در کاهش ذخیره چربی ها در عروق خونی و رسوب آنها در شریان ها نیز موثر است. به همین دلیل قرص پاورفیت برای کاهش وزن و افزایش سطح سلامت قلب و عروق، مکملی مفید به شمار می رود. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا قرص مورد نظر روی افزایش وزن و چاقی تاثیرگذار است، باید بگوییم، خیر؛ زیرا مصرف این مکمل به دلیل ترکیبات منحصر به فرد آن موجب کاهش اشتها و عدم استفاده از مواد غذایی پرکالری می‌ شود.

بیشتر بدانید: درمان زگیل تناسلی با قرص پاورفیت

آیا قارچ شیتاکه موجود در مکمل پاورفیت دارای ترکیبات چاق کننده است؟

آیا مکمل پاورفیت لاغرکننده است؟

در پاسخ به این سوال که آیا مصرف پاورفیت موجب چاقی می شود؟ با بررسی ترکیبات این مکمل، به جواب قطعی نه رسیدیم. این مکمل به طور تخصصی برای افزایش ایمنی بدن و تقویت سیستم دفاعی بدن تولید می شود و سطح سلامت عمومی آن را افزایش می دهد. بنابراین نباید از آن به عنوان مکمل لاغری و کاهش وزن استفاده کرد، زیرا شرکت سازنده آن برای درمان بسیاری از بیماری ها نظیر: زگیل تناسلی، بیماری های عفونی و ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی، بهبود تبخال و غیره آن را فرموله کرده است.

این مکمل با افزایش انرژی بدن، از ایجاد خستگی و کسالت جسمی جلوگیری می کند و به دلیل ارتقای قوای جسمی، برای بیماران، افراد مسن و ورزشکاران بسیار مفید است. از آنجایی که قرص پاورفیت موجب چاقی نمی شود، نباید آن را مکمل لاغری به شمار آورد، اما افرادی که به دلیل رژیم غذایی خاص خود قادر به مصرف مکمل های لاغرکننده نیستند، این قرص از افزایش وزن آنان جلوگیری به عمل می‌ آورد.

البته لاغری و کاهش وزن باید با توجه به برنامه غذایی و ورزشی مناسب با شرایط فیزیکی هر فرد صورت گیرد. در غیر این صورت تنها مصرف مکمل ها برای رسیدن به وزن ایده آل کافی نیست. حتی در برخی از مواقع ممکن است آسیب های جدی به سیستم داخلی بدن وارد شود. از این رو قبل از مصرف هرگونه مکمل دارویی یا تغذیه ای باید پزشک تغذیه را در جریان قرار داد.

بیشتر بدانید: پاورفیت یا قرص ایمیونس؟

آیا مکمل پاورفیت لاغرکننده است؟

نحوه و زمان مصرف پاورفیت برای افزایش سوخت و ساز بدن چگونه است؟

این مکمل به طور کلی برای کاهش وزن استفاده نمی شود، زیرا ترکیبات موجود در آن به افزایش سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی آن کمک بسیاری می کنند. البته خواص این مکمل در کاهش اشتها را نباید نادیده گرفت. با این حال اگر به دنبال کاهش وزن هستید، با کمک پزشک تغذیه خود مکمل لاغری مناسبی را انتخاب کنید.

همزمان با مصرف این نوع از مکمل ها، قرص پاورفیت نیز به افزایش سلامت بدن و پیشگیری از عوارض لاغری کمک می کند. مصرف این مکمل برای افرادی که در پی افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن خود هستند، به میزان 1 الی 2 عدد در روز پیشنهاد می شود. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی کافی است به مدت حداقل یک ماه، روزانه دو عدد از این قرص مصرف شود.

بهترین زمان مصرف این قرص نیز نیم ساعت قبل از صبحانه و ناهار است، زیرا در این ساعات روز بدن به انرژی زیادی برای انجام فعالیت های روزمره خود نیاز دارد. مصرف این محصول در غروب و شب پیشنهاد نمی شود، زیرا تولید انرژی بسیار در این ساعات، موجب ایجاد اختلال در خواب افراد خواهد شد.

بیشتر بدانید: عوارض کپسول پاورفیت چیست؟

خواص قرص پاورفیت در جلوگیری از افتادگی پوست ناشی از کاهش وزن چیست؟

در این قرص از قارچ شیتاکه که منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است، استفاده می شود. از آنجایی که یکی از عوارض لاغری، افتادگی پوست و ایجاد چروک روی آن است، این آنتی اکسیدان ها در کاهش روند پیری و ایجاد جوانی آن نقش مهمی برعهده دارند. همچنین با مصرف قرص پاورفیت از تاثیر مخرب رادیکال های آزاد روی پوست و مو کاسته می شود و این امر در طراوت و زیبایی این اعضای مهم بدن بسیار موثر است.

سلنیوم موجود در قارچ شیتاکه نیز به درمان مشکلات پوستی مانند آکنه کمک می کند و موجب ارتقای سطح سلامت پوست می‌ شود. ویتامین C و مس نیز از جمله ترکیبات موجود در این قارچ هستند که به تقویت فولیکول های مو می پردازند و از ریزش ناشی از کمبود ریز مغذی ها در بدن جلوگیری می کنند. بدین طریق علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ریزش موی ایجاد شده توسط رژیم های سخت لاغری برطرف می شود.

بیشتر بدانید: بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی

نحوه و زمان مصرف پاورفیت برای افزایش سوخت و ساز بدن چگونه است؟

نتیجه گیری…

بدن برای انجام فعالیت ها و حفظ سلامت خود به مواد مغذی نیاز دارد. با مصرف برخی از مکمل های تقویت کننده، این مواد در بدن تامین می شوند. قرص پاورفیت یکی از این مکمل های طبیعی است که به دلیل برخورداری از عصاره قارچ شیتاکه به افزایش سلامت بدن کمک می‌ کند. این مکمل به کاهش وزن یا چاقی ارتباطی ندارد و ممکن است موجب لاغری نیز شود.

کالری کم این قارچ در کنار کربوهیدرات های مفید، ویتامین های گروه B، مواد معدنی، اسید آمینه های ضروری و فیبر بتاگلوکان موجب افزایش سطح متابولیسم بدن و کاهش میل به مصرف مواد غذایی پرکالری می شود. مصرف این قرص همراه با مکمل های لاغری بهترین گزینه برای رفع افتادگی پوست، ریزش مو و سایر مشکلات ناشی از کاهش وزن است. بنابراین با توجه به تجویز پزشک و هدف استفاده از این مکمل باید میزان مشخصی از آن در روز و ترجیحا نیم ساعت قبل از صبحانه، ناهار و تمرینات ورزشی مصرف شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم