آمپول دکسپانتنول و بیوتین چیست و چگونه مصرف می شود؟

آمپول بیوتین و دکسپانتنول
تاریخ ایجاد :

از آمپول بیوتین و دکسپانتنول چگونه استفاده کنیم؟ نحوه مصرف آمپول دکسپانتنول و بیوتین چگونه است؟ میزان تأثیر آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو و درمان ریزش مو چقدر است؟ ریزش مو یکی از مشکلات بسیار شایعی است که بسیاری از افراد به آن درگیر هستند. موها از اعضای مهم چهره به شمار می روند که در افزایش شادابی و جوانی نقش مهمی دارند. راه کارهای بسیاری برای حفظ سلامت موها وجود دارد که مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول یکی از راحت ترین و محبوب ترین آنها است.

از آنجایی که این آمپول ها دارای دوز بالایی از بیوتین و بپانتین هستند، تزریق آنها نباید به صورت روزانه صورت گیرد. برای آشنایی با این آمپول ها و چگونگی مصرف آنها مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آمپول دکسپانتنول و بیوتین چیست؟

مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول یکی از درمان های بسیار پرطرفدار برای درمان ریزش مو، رفع مشکلات پوستی و شکنندگی ناخن ها است. این آمپول ها حاوی ویتامین های B7 و B5 هستند و نحوه مصرف این مکمل ها ارتباط مستقیمی با تاثیر آنها دارد‌.

این آمپول ها در بسته بندی های مجزا تولید می شوند و باید به طور همزمان برای رفع ریزش مو و سایر مشکلات دیگر موها به عضله بازو تزریق شوند. در این صورت اثرگذاری آنها افزایش پیدا می کند و نتیجه مورد نظر سریع تر حاصل می شود. البته نحوه استفاده از این مکمل ها نیز در نتبیجه بخش بودن آنها موثر است و باید به آن توجه شود. خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین در داروهوم.

آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو

آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو

اگر دچار ریزش شدید مو هستید، حتما نام مکمل بیوتین را که یک نوع قرص تقویت مو می باشد، شنیده اید. این دارو در موارد حاد تجویز می‌ شود و استفاده خودسرانه از آن به هیچ وجه جایز نیست. زیرا با تزریق این دو آمپول، دوز بالایی از ویتامین B7 و B5 به صورت مستقیم وارد بدن می شود و احتمال ایجاد عوارض جانبی را افزایش می‌ دهد.

البته این ویتامین ها به صورت محلول در آب هستند و مقدار اضافی آنها به راحتی از طریق ادرار دفع خواهد شد. با این حال برخی از افراد ممکن است به دلیل شرایط جسمی خود مانند فشار خون بالا دچار عوارض احتمالی و خطرناک این دارو شوند.

آمپول های مورد نظر که در بیشتر مواقع به طور همزمان به دو عضله بدن تزریق می شوند، از تاثیرگذاری بالایی در درمان مشکلات پوست، مو و ناخن ها برخوردار هستند. مصرف آمپول دکسپانتنول و بیوتین در درمان ریزش شدید مو بهترین گزینه محسوب می شود. زیرا این آمپول ها با تامین بیوتین و بپانتین مورد نیاز بدن به جبران کمبود این مواد کمک می کنند و موجب افزایش رشد و حجم موها می شود.

این ویتامین ها برای تقویت فولیکول های مو بسیار حائز اهمیت هستند و به جلوگیری از  ریزش شدید مو کمک می کنند. البته فواید این آمپول ها بسیار متنوع است و با تزریق آنها مشکلات پوست و ناخن ها نیز برطرف خواهد شد. در صورتی که این آمپول ها در زمان مناسبی به عضله تزریق شوند به تنظیم متابولیسم و افزایش انرژی بدن نیز کمک می کنند.

قرص بیوتین یوروویتال 60 عددی

فواید آمپول بیوتین و دکسپانتنول

بیوتین  یکی از مفیدترین ویتامین های گروه B است که آن را با نام B7 یا H (مخفف Hair) می شناسند. از آنجایی که بدن قادر به ساخت بیوتین نیست، باید از مواد غذایی حاوی این ماده استفاده کرد. البته بسیاری از افراد دارای تغذیه صحیح و اصولی نیستند و به همین دلیل دچار کمبود این ویتامین در بدن می شوند.

 

 Combing test, Standard scalp photography and trichoscan assessment were performed before the first treatment session and one and 8 weeks after the last one. Patients’ satisfaction and drug adverse reactions were also recorded. One and eight weeks after the last treatment session, hair fall count and total hair density significantly improved in both groups (p-value <0.01 for hair fall count and 0.04 and 0.02, for hair density in Pars and Bayer groups, respectively). There was no significant difference between the two groups in any other trichoscan parameter, except for improvement in terminal/vellus hair ratio in the Bayer group in both follow up visits, compared to the Pars group (p-value = 0.02 and 0.033 for weeks one and eight). Six-week treatment with both brands of biotin and dexpanthenol was effective and safe in people with diffused pattern hair loss.

ترجمه : تست شانه زدن، عکاسی استاندارد پوست سر و ارزیابی تریکواسکن قبل از اولین جلسه درمان و  8 هفته پس از آخرین جلسه انجام شد. رضایت بیماران و عوارض دارویی نیز ثبت شد. یک هفته بعد از آخرین هفته پس از آخرین جلسه درمان، تعداد ریزش مو و تراکم کل مو در هر دو گروه به طور معنی‌داری بهبود یافت (p-value <0.01 برای تعداد ریزش مو و 0.04 و 0.02 برای تراکم مو در گروه‌های پارس و بایر). تفاوت معنی داری بین دو گروه در هیچ پارامتر دیگر تریکواسکن وجود نداشت، به جز بهبود نسبت موی انتهایی به مو در گروه بایر در هر دو ویزیت پیگیری، در مقایسه با گروه پارس (p-value = 0.02 و 0.033 برای هفته اول. و هشت). درمان شش هفته ای با هر دو برند بیوتین و دکسپانتنول در افراد مبتلا به ریزش مو با الگوی منتشر موثر و بی خطر بود.

منبع : pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35791704

 

برای پیشگیری از کمبود بیوتین یا جبران آن در بدن باید از مکمل های حاوی این ماده استفاده کرد. این مکمل ها به صورت قرص، شربت، آمپول و غیره تولید می شوند و دارای دوزهای متفاوتی هستند. مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول یکی از روش های بسیار مفید و کارآمد برای جبران بیوتین در بدن و رفع مشکلات شدید مو و پوست است.

این ماده در بدن ذخیره نمی شود و باید به صورت روزانه از مکمل های حاوی آن استفاده کرد. البته این آمپول دوز بالایی از بیوتین و بپانتین را به بدن وارد می کند و نحوه استفاده از آن با قرص ها و کپسول های حاوی این مواد متفاوت است و استفاده روزانه از آن توصیه نمی شود.

در محتویات آمپول دکسپانتنول و بیوتین از ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید نیز استفاده شده است. این ویتامین یکی از مفیدترین ویتامین های گروه B است که همراه با بیوتین برای بدن فواید زیر را به همراه دارد:

  • کمک به افزایش سلامت پوست‌، مو و ناخن ها
  • بهبود متابولیسم بدن
  • کمک به کاهش گلوکز خون
  • افزایش عملکرد سیستم عصبی و کبد
  • کمک به افزایش بینایی
  • افزایش تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی
  • بهبود عملکرد هورمون های جنسی
  • بهبود دستگاه گوارش
  • افزایش حجم و درخشندگی موها
  • جلوگیری از ریزش مو و نازک شدن موها

کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید 30 عددی

بهترین زمان مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول

این آمپول یکی از مکمل های تغذیه ای بسیار قوی است که بدون تجویز پزشک هم قابل استفاده است. اما به دلیل عوارض جانبی بالای آن مصرف این مکمل با تجویز پزشک پیشنهاد می شود. دوز آمپول دکسپانتنول و بیوتین نیز باید توسط پزشک مشخص شود. زیرا هر دوز از این آمپول برای درمان مشکلات متفاوت پوست و مو کاربرد دارد و مصرف بیش از حد آن ممکن است خطر ایجاد عوارض احتمالی آن را افزایش دهد.

دوره مصرف این آمپول نیز با توجه به وضعیت هر فرد مشخص می شود. به همین دلیل نمی توان مدت مشخصی را برای تمامی افراد عنوان کرد. با این حال شرکت های تولید کننده آمپول بیوتین و بپانتین، مصرف این مکمل را برای دوره ای مشخص به مدت حداقل یک ماه و نیم ضروری می دانند. زیرا در این مدت مواد مغذی آمپول ها به تقویت فولیکول های مو می پردازد و آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو و باعث افزایش رشد مو می شود.

این آمپول ها به صورت عضلانی هستند و باید به طور همزمان در دو عضله بدن تزریق شوند. در این صورت خواص آنها افزایش پیدا می کند و نتیجه مورد نظر آن سریع تر قابل مشاهده خواهد بود. مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول به درمان بسیاری از بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن ها کمک می کند. به همین دلیل پزشکان متخصص پوست و مو برای کسانی که دارای مشکلات شدید ریزش مو هستند، این دارو را تجویز می کنند.

آمپول بیوتین و بپانتین برای کسانی که دارای مشکلات هضم و بلع هستند، گزینه مناسبی به شمار می شود. زیرا دیگر نیازی به مصرف روزانه قرص بیوتین ندارند. این آمپول زمانی که افراد با مشکل عدم جذب قرص بیوتین مواجه باشند نیز قابل استفاده است.

 

 

میزان دوز مصرفی آمپول‌ بیوتین و دکسپانتنول

این آمپول ها حاوی بیوتین و بپانتین هستند و در بیشتر مواقع برای درمان مشکلات شدید مو و پوست استفاده می شوند‌. البته به دلیل دوز بالای این ویتامین ها در آمپول‌ های مورد نظر از آنها برای درمان افسردگی های خفیف یا بهبود دیابت نیز استفاده می شود‌. ویتامین B7 و B5  تاثیر فوق العاده ای روی رشد موها و افزایش ضخامت آنها می گذارند و از شکنندگی ناخن ها نیز جلوگیری می کنند.

مصرف آمپول دکسپانتنول و بیوتین در بهبود آلوپسی سکه ای نیز بسیار موثر است. با توجه به نوع مشکلاتی که افراد به آن درگیر هستند، دوز مصرفی این آمپول ها نیز متفاوت خواهد بود. البته لازم به ذکر است که آمپول بیوتین و بپانتین در صورتی که افراد دارای کمبود شدید این ویتامین ها باشند، به رفع مشکلات پوست، مو و ناخن ها کمک می کند. در غیر این صورت مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا احتمال ایجاد عوارض آن بسیار بالا است.

دوز مصرفی این مکمل نیز برای تمامی افراد یکسان نیست. اما پزشکان معولا یا هفته ای یک بار به مدت ۶ هفته،  یک و با دو آمپول ۳ بار در هفته به مدت ۶ هفته و یا ماه اول هر هفته ۲ تزریق همزمان از هر دو آمپول و ماه دوم و سوم یک تزریق همزمان از هر دو محصول را تجویز میکنند. علت تفاوت در دوز تزریق این هست که کسانی که دارای مشکلات شدید ریزش مو هستند، باید دوز بالاتری از این مکمل را تزریق کنند. این آمپول ها توسط شرکت های متفاوتی در ایران و خارج از آن تولید می شوند و هر کدام از آنها دارای دوز مشخصی از بیوتین و بپانتین هستند.

دکسپانتنول همان آمپول بپانتین است که در ایران تولید می شود. این آمپول یکی از محصولاتی محسوب می‌ شود که با قیمت کمتری در بازار به فروش می رسد و دوز آن نیز متفاوت است. البته بیشتر آمپول های بیوتین و بپانتین در دوز 5 میلی گرم تولید می شوند و نیاز بدن به این ویتامین ها را تامین می کنند. به عبارت دیگر در محتویات هر آمپول بیوتین 5 میلی‌ گرم بیوتین موجود است. در هر 2 میلی لیتر آمپول دکسپانتنول، 500 میلی‌ گرم ویتامین B5 یا بپانتین استفاده شده است که برای بدن ضرری به همراه ندارد.

نحوه تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول

نحوه تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول نیز تاثیر بسیاری در نتیجه آن دارد. از آنجایی که این محصولات به صورت آمپول تولید می شوند، باید آنها را به عضله تزریق کرد‌. در این صورت محتویات آنها به سرعت وارد خون می شود و تاثیر خود را باقی می گذارد.

در هر بسته بندی 6 آمپول‌ بیوتین و 6 آمپول دکسپانتنول وجود دارد که به صورت مجزا به فروش می رسند. نحوه تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول بهتر است هنگام روز در عضله بازو تزریق شوند. زیرا یکی از تاثیرات آنها افزایش متابولیسم بدن و تولید انرژی است. نحوه مصرف آنها نیز برای کسانی که با مشکلات شدید ریزش مو مواجه نیستند، 1 بار در هفته و به مدت 6 هفته ضروری است.

افراد دارای مشکلات حاد ریزش مو نیز باید در طول هفته 2 عدد از هر کدام از این آمپول ها را به مدت 6 هفته تزریق کنند. روند درمان ریزش مو و رشد موهای جدید حداقل 4 ماه به طول می انجامد. به همین دلیل برای دریافت نتیجه موثر از این آمپول ها بهتر است مصرف آنها در ماه دوم و سوم نیز به میزان دو تزریق و سپس یک تزریق در هر ماه ادامه داشته باشد. البته این آمپول ها تا مدت زمان 6 ماه نیز بنا به دستور پزشک قابل مصرف هستند.

قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون 60 عددی

در نتیجه…

آمپول بیوتین و دکسپانتنول حاوی ویتامین های B7 و B5 هستند و یکی از درمان های بسیار پرطرفدار برای درمان ریزش مو، رفع مشکلات پوستی و شکنندگی ناخن ها محسوب می شوند. به طور معمول در ماه اول باید هر هفته دو عدد از این دو آمپول و در ماه های بعدی یک آمپول از هر کدام از این مکمل ها به عضله تزریق شود. در این صورت بدون ایجاد عوارض احتمالی نتیجه مورد نظر حاصل خواهد شد. البته برای دریافت نتیجه مطلوب از این آمپول ها بهتر است آنها را با تجویز پزشک مصرف کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

 

سوالات متداول

1- عوارض آمپول دکسپانتنول و بیوتین چیست؟

مصرف بیش از حد آمپول دکسپانتنول و بیوتین ممکن است خطر ایجاد عوارض احتمالی همچون حساسیت‌های پوستی مانند خارش، لکه‌های قرمز، درماتیت و احساس سوزش پوستی را افزایش دهد.

2- تاثیر آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو چیست؟

مصرف آمپول بیوتین و دکسپانتنول یکی از درمان های بسیار پرطرفدار برای درمان ریزش مو می باشد.

3- آیا آمپول دکسپانتنول و بیوتین چاق کننده است؟

خیر. زیرا بیوتین در تجزیه چربی‌های بدن و تبدیل آن‌ها به قندی که بتوان از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کرد، نقش دارد و تاثیری در افزایش وزن ندارد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم