کلسیم سیترات در بارداری، برای سلامت مادر و جنین

کلسیم سیترات در بارداری، برای سلامت مادر و جنین
تاریخ ایجاد :

در واقع بارداری یکی از دوران هایی است که مصرف هر نوع ماده مغذی باید با دقت صورت گیرد، زیرا بر سلامتی چند نفر تاثیرگذار است. همچنین کلسیم به دلیل نقش مهمی که در استخوان بندی و سلامت نوزاد و مادر دارد، ویتامین ضروری در طول حاملگی محسوب می شود.

شما هم می توانید قرص کلسیم سیترات در بارداری را به عنوان گزینه مناسب برای تامین کلسیم خود و فرزندتان انتخاب کنید.همچنین مکمل های مناسب در دوران بارداری می تواند کمبود به دلیل دریافت نکردن مواد معدنی از مواد غذایی را جبران کند. در واقع باید توجه کنید که قرص کلسیم سیترات در دوران بارداری یکی از بهترین گزینه های تامین کلسیم مادر و نوزاد محسوب می شود.
موارد مفیدی در مورد اهمیت، فواید و … قرص تقویتی Ca در طی بارداری در ادامه آورده ایم. شما هم می توانید برای داشتن یک بارداری مطمئن و دریافت صحیح ویتامین های مورد نیاز برای رشد کودک خود با ماه همراه شوید.

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

قرص کلسیم سیترات در بارداری

جذب کلسیم سیترات نسبت به سایر اشکال کلسیم راحت تر است و گزینه ای عالی برای زنان باردار محسوب می شود. همچنین تاثیرات قرص کلسیم در رشد نوزاد هیچ گونه عوارضی برای مادران در آینده ندارد. با این حال، دریافت کلسیم بیش از حد از طریق کلسیترات ممکن است، عوارض جانبی ناخوشایندی مانند گاز یا یبوست را نیز داشته باشد.
در واقع این قرص در افرادی که دوقلو باردارند یا در معرض خطر پره اکلامپسی هستند، کلسیم سیترات مفید است. مکمل های Ca در اشکال و دوزهای مختلفی وجود دارند. در دوران بارداری، دوست نداشتن غذا و تهوع داشتن ممکن است، باعث شود، مصرف غذاهای غنی از Ca برای شما محدود شود. بسیاری از پزشکان استفاده از قرص کلسیم سیترات در دوران بارداری را برای حل چنین مشکلاتی پیشنهاد می کنند.
همچنین به نظر می رسد، مصرف این مکمل بسیار راحت است. در واقع بسته به مرحله و موقعیت منحصر به فرد خود می توانید کمی بیشتر یا کمتر از این قرص استفاده کنید. هنگام تخمین مصرف Ca در دوران بارداری به کلسیمی که داروها وجود دارد، توجه کنید. به این دلیل که بسیاری از تسکین دهنده های سوزش سر دل بدون نسخه حاوی Ca هستند. در نتیجه اگر از این قرص ها در زمان بارداری استفاده می کنید، برچسب آن را بررسی کنید. در واقع قرص کلسیم سیترات را در این زمان با احتیاط مصرف کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب بهترین قرص برای درمان زگیل تناسلی زنان

اهمیت مصرف قرص کلسیم دار در دوران حاملگی

اگر در دریافت Ca کافی مشکل دارید یا فشار خون بارداری دارید، پزشک مکمل کلسیم سیترات را به شما توصیه می کند. در دوران حاملگی، برای سلامتی خود، رشد و نمو جنین به Ca بیشتری نیاز دارید. این ماده معدنی اهمیت زیادی در بارداری دارد. اگر مقدار توصیه شده را از طریق رژیم غذایی بدست نیاورید، بدن آن را از اسکلت و دندان شما می گیرد تا در جای دیگری استفاده کند. همین امر باعث می شود تا استخوان های شما بعد از بارداری ضعیف شود.
برای جلوگیری از مصرف بیش از حد Ca، قبل از استفاده از این قرص حتما در دوران حاملگی با پزشک مشورت کنید؛ زیرا مازاد آن نیز مضر است. همچنین احتمال دارد به اندازه کافی کلسیم در رژیم غذایی مصرف کنید و نیازی به مصرف مکمل ها نداشته باشید. در دوران بارداری، نیاز بدن زنان به کلسیم افزایش می یابد. این افزایش نیاز به دلیل رشد استخوان و دندان های جنین و همچنین افزایش حجم خون مادر است. به همین دلیل، دریافت کلسیم کافی در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین ضروری است. همچنین در برنامه غذایی خود مواد غنی از کلسیم را باید مورد توجه قرار دهند. در واقع این زنان باردار باید سبزیجات با برگ تیره، لوبیا، بادام، دانه کنجد، کشمش، توفو، شیر سویا مصرف کنند. همچنین با مشورت پزشک خود از قرص کلسیم سیترات برای بارداری نیز می توانید استفاده کنند.

بهترین زمان استفاده قرص کلسیم سیترات در دوران بارداری

شما در دوران بارداری برای دریافت بهتر کلسیم نیاز است از این مکمل 2 ساعت پس از صرف غذا مصرف کنید. مکمل Ca را باید صبح (تقریبا 1 ساعت بعد از صرف صبحانه) یا بعد از ظهر با آب زیاد مصرف کرد. همین امر باعث می شود تا فرصت داشته باشید که بیشتر در معرض نور خورشید قرار گیرید و جذب موثرتری از کلسیم را تجربه کنید. اگر مکمل آهن نیز مصرف می کنید، به خاطر داشته باشید، نباید همزمان با کلسیم مصرف شود، زیرا جذب آهن را مختل می کند. پزشکان توصیه می کنند که بین هر مکمل حداقل دو ساعت فاصله بگذارید.
همچنین شما باید کلسیم با دوز بالا را حداکثر از هفته 21 بارداری شروع کنید. در واقع مصرف آن را تا زمان زایمان ادامه مصرف ادامه دهید. علاوه بر این، زنان باردار نوجوان می توانند مصرف قرص کلسیم سیترات با دوز کم را در سه ماهه سوم شروع کنند. همچنین داشتن برخی مشکلات مانند: سطوح بالای کلسیم، بیماری کلیوی، بیماری قلبی، بیماری ریوی خطرناک است. در نتیجه از نظر پزشکی عوارض قرص کلسیم در حاملگی برای این گروه می تواند مشکل ساز باشد. قبل از استفاده از این مکمل حتما مشورت دارویی با پزشک را انجام دهید.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین مولتی ویتامین در دوران بارداری

فواید استفاده قرص کلسیم در طول بارداری

کودک در حال رشد شما برای تشکیل استخوان و دندان به کلسیم نیاز دارد. بالاخره این کلسیم ها در حال ساختن یک اسکلت کامل در درون شکم شما هستند. همچنین Ca یک ماده مغذی موثر برای بعضی اعضای بدن از جمله: قلب، عضله ها، اعصاب و هورمون های نوزاد محسوب می شود. در دوران بارداری، شما تمام کلسیم مورد نیاز کودک را به او می دهید. به همین دلیل وقتی کلسیم را به مقدار توصیه شده آن در روز استفاده کنید، از خود و کودکتان مراقبت خواهید کرد. در واقع اگر به اندازه کافی Ca دریافت نکنید، ممکن است با بیماری های استخوانی روبرو شوید.
اگر کلسیمی را که به نوزاد خود می بخشید، جایگزین نکنید با مشکلاتی جسمی مواجه می شوید. در واقع ممکن است با استخوان های ضعیف و خطر بیشتر پوکی استخوان در آینده مواجه گردید. همچنین عدم دریافت کلسیم کافی مضراتی برای سلامتی شما دارد که در ادامه به آن پردخته ایم:

  • بالا بودن فشار خون حین حاملگی
  • تولد زودتر از موعد
  • وزن کم هنگام تولد
  • بی حس بودن انگشتان و گزگز کردن آن ها
  • رشد کند نوزاد
  • عدم دریافت کلسیم کافی در استخوان توسط نوزاد
  • مشکلات مربوط به قلب
  • گرفتگی ساق و عضله ها
  • اشتهای کم

کمبود کلسیم در دوران بارداری می تواند عوارض جدی برای مادر و جنین داشته باشد. در موارد خیلی کم، خطر شکستگی استخوان افزایش می یابد. در موارد شدید و نادر، مقدار بسیار کم کلسیم می تواند منجر به مرگ شود. به علاوه در دوران حاملگی باید به مقدار کافی در استخوان های خود Ca را ذخیره داشته باشید تا برای کودک در حال رشد خود تامین کنید. همچنین شما می توانید با مشورت پزشک خود قرص کلسیم سیترات در حاملگی را برای جلوگیری از مشکلات ذکر شده استفاده کنید.

میزان مصرف کلسیم در بارداری

دریافت کلسیم بیش از حد بدون مصرف مکمل آن به ندرت اتفاق می افتد. اگر از کلسیترات استفاده می کنید، احتمالاً مقدار زیادی Ca را به بدن خود دارید، وارد می کنید. در واقع مهم است، بدانید که کدام مواد مغذی و چه مقدار از هر ماده مغذی کلسیم دارد؛ زیرا در دوران حاملگی مهم است. همچنین بهتر است در زمینه ویتامین هایی که در دوران حاملگی مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید. جالب این است که نیاز به کلسیم نسبت به نیازهای قبل از بارداری افزایش نمی یابد، اما جذب آن در بارداری دو برابر می شود.

مقدار مصرف قرص کلسیم سیترات مورد نیاز شما در طول حاملگی بستگی به سن و سه ماهه شما دارد. در واقع رشد استخوانی کودک شما در دوران سه ماهه سوم در اوج خود است. به همین دلیل در این مدت 250 تا 350 میلی گرم از Ca بدن شما به کودک در حال رشد منتقل می شود. آگاهی از میزان مصرف کلسیم و این که آیا مادر به مکمل کلسیم نیاز دارد یا خیر، به ویژه در سه ماهگی سوم بارداری مهم است.

همچنین مصرف مکمل کلسیم در دوزهای 1000 میلی گرم در طول حاملگی فواید زیادی دارد؛ زیرا راهی ایمن برای کاهش خطر پره اکلامپسی است. به همین دلیل مادران جوان کمی بیشتر به این مکمل در دوران حاملگی نیاز خواهند داشت. در واقع آن ها برای حفظ استخوان ها و ذخیره Ca در بدن خود نیاز به دوز بالاتری دارند. بنابراین، میزان مصرف قرص کلسیم سیترات در بارداری برای مادران باردار زیر 18 سال روزانه حداقل 1300 میلی گرم توصیه می شود.

سخن آخر

مدیریت مقدار کلسیمی که از منابع غذایی دریافت می کنید می تواند مشکل باشد، به همین دلیل است که مصرف مکمل Ca می تواند مفید باشد. همچنین باید بدانید مکمل ها در کنار فوایدی که برای شما دارند، ممکن است، نتایج ناخوشایندی را نیز ایجاد کنند. به خصوص اگر شرایط شما خاص باشد. در واقع بارداری یکی از دوران هایی است که مصرف هر نوع ماده مغذی باید با دقت صورت گیرد، زیرا بر سلامتی چند نفر تاثیرگذار است. همچنین کلسیم به دلیل نقش مهمی که در استخوان بندی و سلامت نوزاد و مادر دارد، ویتامین ضروری در طول حاملگی محسوب می شود.
شما هم می توانید قرص کلسیم سیترات در بارداری را به عنوان گزینه مناسب برای تامین کلسیم خود و فرزندتان انتخاب کنید. به علاوه برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این مکمل می توانید با مشاوران دارویی سایت دارهوم در ارتباط باشید

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم