بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین و نحوه مصرف قرص ال کارنیتین

تاریخ ایجاد :

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین با توجه به شرایط جسمی هر فرد و هدف او از مصرف این قرص متفاوت است. مکمل ال کارنیتین در دسته آمینو اسیدهای نیمه ضروری قرار می گیرد که مصرف آن در صورت عدم تولید طبیعی ال کارنیتین‌ توسط بدن ضروری است.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنتین هنگام صبح یا قبل از تمرینات ورزشی است. البته مصرف آن همراه با وعده های غذایی و بعد از تمرینات ورزشی نیز به ریکاوری بدن و رفع دردهای عضلانی کمک می‌ کند. در حالت کلی بدن برای لاغری و کاهش وزن به 500 الی 2000 میلی گرم ال کارنیتین‌ در طول روز نیاز دارد. اما برای افزایش سرعت چربی سوزی مصرف آن تا مقدار 4 گرم نیز مجاز است.

این محصول برای کاهش وزن و لاغری خواص بی‌ نظیری دارد و یکی از شناخته شده ترین مکمل های ورزشی است که اگر در زمان مناسب و به اندازه مصرف شود، تاثیر بیشتری روی بهبود عملکرد ورزشی و چربی‌ سوزی خواهد گذاشت. 

در ادامه :خرید مکمل های ورزشی

این محصول اگر در هنگام صبح و قبل از تمرینات ورزشی استفاده شود، بدون شک بیشترین اثر را روی افزایش سلامت کلی بدن به خصوص کاهش وزن و عضله سازی دارد. برای آشنایی با بهترین زمان و نحوه مصرف این مکمل همراه ما باشید. 

نقش بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین در تاثیرگذاری آن

قرص ال کارنیتین جز اسید آمینه هایی است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌ کند. ال کارنیتین‌ برای انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیر به میتوکندری و تولید انرژی بسیار مفید است. علاوه بر این بسیاری از ورزشکاران از این مکمل با هدف چربی سوزی، عضله سازی، جلوگیری از کوفتگی و خستگی عضلات استفاده می‌ کنند. 

این ماده به طور طبیعی در عضلات و بافت های ماهیچه ای ذخیره می شود. همچنین در کبد و خون نیز مقدار کمی از آن وجود دارد. برای جبران کمبود ال کارنیتین‌ در بدن، بهترین گزینه مصرف قرص های ال کارنیتین‌ است. این قرص برای تمامی افراد دارای کمبود ال کارنیتین‌ در بدن تولید می شود و در 3 شکل استیل ال کارنیتین‌، پروپیونیل ال کارنیتین و ال-کارنیتین ال-تارتارات موجود است. به همین دلیل هر کدام از قرص های ال کارنیتین‌ دارای نحوه مصرف متفاوتی هستند. 

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین به کاهش وزن اصولی، رفع خستگی عضلات بعد از ورزش، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد مغز، حفظ سلامت قلب، افزایش باروری و درمان اختلالات کبد کمک می‌ کند. به همین دلیل قبل از مصرف این مکمل بهتر است با پزشک مشورت کنید و بر اساس نیاز بدن خود و مشکلاتی که به آن درگیر هستید، این محصول را در بهترین زمان مصرف کنید.  

نحوه مصرف ال کارنیتین برای کاهش وزن و لاغری 

همانطور که گفته شد، شیوه مصرف قرص ال کارنیتین با توجه به هدف شما از مصرف متفاوت است. از آنجایی که یکی از مهمترین تاثیرات این قرص روی کاهش وزن و لاغری است، نحوه مصرف آن در این خصوص اهمیت بسیاری دارد. البته برای اطلاع دقیق از دوز مصرف این مکمل برای لاغری و کاهش وزن باید با پزشک متخصص مشورت کنید و طبق شرایط جسمی خود این محصول را مورد استفاده قرار دهید. 

مکمل‌ ال کارنیتین‌ با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری موجب افزایش سوخت و ساز آنها و در نتیجه تولید انرژی و کاهش وزن می شود. البته اگر بدن به انرژی نیاز نداشته باشد، متابولیسم چربی با مصرف این مکمل اتفاق نمی افتد. 

در حالت کلی بدن برای لاغری و کاهش وزن به 500 الی 2000 میلی گرم ال کارنیتین‌ در طول روز نیاز دارد. اما برای افزایش سرعت چربی سوزی مصرف آن تا مقدار 4 گرم نیز مجاز است. البته برای دریافت نتیجه مطلوب از این مکمل و عدم بروز عوارض جانبی، بهتر است نحوه مصرف این مکمل با مشورت پزشک مشخص شود.

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین برای لاغری و چربی سوزی 

یکی از خواص بسیار تاثیرگذار این مکمل، کاهش وزن محسوب می‌ شود. محصول مورد نظر به ورزشکاران و بدنسازان کمک می کند که سوخت و ساز بدن خود را بالا ببرند و از این طریق انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های ورزشی را به دست آورند. 

همچنین بدنسازان با سوخت چربی های اضافی بدن و عضلات، به تناسب اندام خواهند رسید. مصرف قرص ال کارنیتین‌ در بهترین زمان، جذب آن در بدن را افزایش می دهد و نتیجه این مکمل روی لاغری را تاثیرگذارتر خواهد کرد. به ورزشکاران یا افراد دارای فعالیت های شدید جسمی توصیه می شود که صبح بعد از بیدار شدن از خواب این محصول را استفاده کنند.

همچنین ورزشکاران برای بهبود عملکرد ورزشی و تامین انرژی بهتر است این قرص را یک ساعت قبل از شروع تمرینات استفاده کنند. در این صورت ال کارنیتین در چربی سوزی و کاهش وزن بدن تاثیر بیشتری دارد. سایر افراد برای کاهش وزن می توانند این محصول را همراه با وعده های غذایی مصرف کنند. 

در این صورت سرعت چربی سوزی افزایش پیدا می کند و آنان سریع تر به اندام ایده آل خود می رسند. همچنین مصرف این محصول با مکمل های حاوی امگا 3 و کافئین به اثرگذاری بهتر آن در سوزاندن چربی‌ ها و در نتیجه افزایش انرژی کمک می‌ کند.

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین برای بدنسازان

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین‌ برای بدنسازان یک ساعت قبل از تمرینات ورزشی است. در این صورت نیاز بدن آنان به این اسید آمینه تامین می‌ شود و از خستگی عضلات بعد از تمرینات نیز جلوگیری به عمل می آید. 

از آنجایی که دوزهای متفاوتی از این مکمل به تولید رسیده است، شاید تصور کنید که بهترین زمان مصرف هر دوز تفاوت دارد. باید بگوییم که زمان مصرف هیچکدام از مکمل های ال کارنیتین با یکدیگر متفاوت نیست و تمامی آنها باید حدود نیم تا یک ساعت قبل از تمرین بدنسازی مصرف شوند. همچنین برای تعیین بهترین زمان مصرف این قرص، مشورت با یک مربی بدنسازی یا پزشک کمک بسیاری به شما می کند. 

نحوه مصرف ال کارنیتین‌ برای بدنسازی 

بدنسازان باید این مکمل را به صورت روزانه و در یک دوره مشخص مصرف کنند که قادر به مشاهده نتیجه آن باشند. میزان مجاز مصرف این مکمل در طول روز بین 2 الی 4 گرم است. این میزان باید در 2 الی 3 نوبت متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. 

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

کسانی که به تازگی مصرف این مکمل را شروع کرده اند، بهتر است در ابتدا یک عدد از قرص ال کارنیتین‌ 1000 را به صورت روزانه مصرف کنند و سپس تعداد آن را به 2 عدد در روز افزایش دهند. در این صورت بازدهی بدنسازان بیشتر می شود و آنان انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را به دست خواهد آورد. 

برخی از منابع علمی اعلام کرده اند که مصرف همزمان ال کارنیتین‌ همراه با 30 الی 40 گرم کربوهیدرات سبب بهبود عملکرد ورزشی می شود. زیرا منابع دارای کربوهیدرات‌ در افزایش سطح انسولین بدن موثر هستند و به کارنیتین کمک می‌ کنند که به سلول‌ های عضلانی وارد شود. 

در صورت افزایش سطح انسولین در بدن همزمان با مصرف قرص ال کارنیتین، گلوکز بیشتری برای سلول‌ های عضلانی فراهم می‌ شود. در نتیجه انرژی و عملکرد بدنسازان نیز بالا می رود. 

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین‌ نیز به افزایش کارایی آن کمک می کند و قبل از مصرف باید مشخص شود. به عنوان مثال: اگر هدف بدنسازان از مصرف این مکمل ریکاوری عضلات باشد، بدون شک باید آن را بعد از ورزش مصرف کنند. در صورتی که بدنسازان با هدف کاهش وزن و جلوگیری خستگی بدن به مصرف این قرص روی آورند، بهتر است آن را قبل از تمرین ورزشی استفاده کنند. 

در ادامه بهترین نحوه مصرف این قرص برای بدنسازان و سایر ورزشکاران پیشنهاد می شود:

نحوه و بهترین زمان مصرف ال کارنیتین در سه روز اول: ورزشکاران مجاز به مصرف روزی یک عدد قرص ال کارنیتین‌ 500 میلی گرم هستند و توصیه می شود آن را قبل از تمرین ورزشی مصرف کنند.

نحوه مصرف در سه روز دوم: ورزشکاران یا بدنسازان قبل از تمرین یا همراه با هر وعده غذایی مجاز به مصرف روزی 3 عدد از این قرص با دوز 500 هستند.

از روز هفتم به بعد: در این مدت مصرف 1 الی 2 گرم از ال کارنیتین‌ به صورت روزانه و یک ساعت قبل از تمرین توصیه می شود.

نحوه مصرف قرص ال کارنیتین برای بهبود عملکرد مغز

یکی از خواص ال کارنیتین کمک به عملکرد مغز است. بر اساس مطالعات و تحقیقات به عمل آمده روی خواص این قرص، مکمل استیل ال کارنیتین قدرت یادگیری را افزایش می دهد و مانع از کاهش عملکرد ذهن به خصوص در دوران پیری می شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین‌ برای این منظور به صورت روزانه و در یک زمان مشخصی در صبح است. در این صورت ذهن افراد فعال تر می شود و از بیماری هایی نظیر: آلزایمر و سایر اختلالات مغزی جلوگیری خواهد شد. همچنین دوز مجاز برای مصرف قرص ال کارنیتین، 600 الی 2500 میلی گرم در روز است.

نحوه مصرف ال کارنیتین برای افراد  دارای دیابت نوع دو

قرص ال کارنیتین اگر به نحو درست و در بهترین زمان مصرف شود، خطر ابتلا به  دیابت نوع دو را کاهش می دهد. ال کارنیتین در کاهش سطح قند خون سهم بسزایی دارد و با افزایش آنزیمی به نام AMPK موجب می‌ شود که بدن از کربوهیدرات ها برای تولید انرژی و پیشگیری از دیابت استفاده کند. دوز مصرف این مکمل برای پیشگیری یا بهبود دیابت، 2000 گرم در روز عنوان شده است که باید حداقل به مدت یکسال استفاده شود.

در نتیجه

مشخص کردن نحوه و بهترین زمان مصرف قرص ال کارنیتین به شما کمک می کند که بدون مشاهده هیچ گونه عارضه ای، این مکمل را استفاده کنید. ورزشکاران، افراد دیابتی، افراد با هدف لاغری و غیره باید بر اساس نیاز بدن خود دوز مشخصی از این محصول را مورد استفاده قرار دهند.

در حالت کلی نباید بیش از 4 میلی گرم از این محصول را در طول روز استفاده کرد. همچنین بهترین زمان مصرف آن در هنگام صبح یا قبل از تمرینات ورزشی است. البته مصرف آن همراه با وعده های غذایی و بعد از تمرینات ورزشی نیز به ریکاوری بدن و رفع دردهای عضلانی کمک می‌ کند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم