آیا قرص آوودین برای دیسک کمر موثر است؟

تاریخ ایجاد :

دیسک کمر، عارضه ای بسیار شایع در بین مردم است. درد دیسک کمر بیشتر در ناحیه پایین کمر و به علت های متفاوتی مانند: کار سنگین یا نشستن های طولانی مدت به وجود می آید، اما راه حل درمان آن چیست؟ تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر از نظر پزشکی به اثبات رسیده است. این مکمل با ترکیبات فوق العاده خود، به درمان دیسک کمر و پیشگیری از آن کمک می کند. شما نیز می توانید با مشورت پزشک و با تغییر در سبک زندگی و مصرف قرص آوودین، از التهاب استخوان های کمر خود کاسته و استحکام آنها را افزایش دهید. در این مقاله، به بررسی تاثیر ترکیبات قرص آوودین برای دیسک کمر می پردازیم تا قبل از مصرف این دارو، از آن اطمینان حاصل کنید.

آووکادو، عصاره سویا، عصاره زنجبیل و ویتامین D3 از جمله ترکیبات موجود در آوودین است که به واسطه این مواد، خواص شگفت انگیز این مکمل خود را نشان می دهند. در سویا موادی از جمله پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین D و امگا 3 وجود دارد که همگی از مواد مورد نیاز برای تقویت استخوان ها و مفاصل به شمار می روند. از آنجایی که دیسک کمر نوعی بیماری استخوانی است، قرص آوودین برای درمان و همچنین پیشگیری از ایجاد آن مفید خواهد بود. بنابراین اگر شما نیز از درد و التهاب دیسک کمر خود رنج می برید و به دنبال راه حلی برای رهایی از این درد هستید، قرص آوودین به عنوان درمانی موثر در این زمینه شناخته می شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

چگونگی ابتلا به دیسک کمر و تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر

این بیماری در اثر بروز مشکل در بالشتک های موجود بین مهره های ستون فقرات به وجود می آید. دیسک، نام دیگر همین بالشتک های نرم و ژله ای با قسمت بیرونی سخت است که از ساییده شدن مهره ها روی یکدیگر جلوگیری می کند. این بیماری زمانی ایجاد می شود که بالشتک ها دچار آسیب شوند و خاصیت ژله ای خود را از دست بدهند. در این صورت مهره ها روی یکدیگر شروع به ساییدن می کنند و باعث درد و التهاب در قسمت کمر فرد خواهند شد.

ساییدگی یا پارگی دیسک، در برخی از موارد به علت افزایش سن به وجود می آید که به آن دژنراسیون دیسک می گویند. در سنین بالا دیسک کمر به مرور زمان خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می‌ دهد و دچار ساییدگی یا پارگی می شود. تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر به گونه ای است که التهابات دیسک کمر را کاهش می‌ دهد، به تسکین درد کمک می‌ کند و در بازسازی دیسک های آسیب دیده کمر نقش پررنگی دارد.

از علت های دیگر این بیماری، باید به بلند کردن اجسام سنگین به صورتی که بیشترین فشار وزن روی عضلات پشت کمر باشد، اشاره کرد. همچنین دیسک کمر ممکن است در اثر آسیب بیرونی ایجاد شود. به علاوه نشستن های طولانی مدت و کار مداوم و پر فشار، ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهد که در این صورت، بیماری دیسک کمر ایجاد خواهد شد.

بیشتر بدانید: فواید مصرف کپسول آوودین چیست؟

تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر چگونه است؟

دیسک کمر معمولا با درد در ناحیه کمر، بی حسی در پاها و عدم توانایی تکان دادن درست پاها خود را نشان می دهد. بعد از معاینه پزشک و اطمینان از وجود بیماری، بهتر است برای درمان آن از قرص آوودین استفاده کنید. لازم به ذکر است که مصرف این قرص باید همراه با تغییر در سبک زندگی و ورزش های تقویت کننده دیسک باشد تا تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر شما نمایان شود. ترکیبات این قرص شامل: آووکادو، عصاره سویا، عصاره زنجبیل و ویتامین D3 هستند که باعث افزایش تاثیر قرص آوودین روی بهبود دیسک کمر می شوند.

خرید انواع مکمل تقویت مفاصل و استخوان از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

تاثیر عصاره آووکادو روی سلامت استخوان های ستون فقرات چیست؟

برای اطمینان از سلامت دیسک میان مهره های ستون فقرات، ابتدا باید از سلامت استخوان ها اطمینان حاصل کنید. کلسیم، پتاسیم، ویتامین K، فسفر و منیزیم از ترکیبات عصاره آووکادو موجود در قرص آوودین هستند که برای سلامت استخوان ها و مفاصل فواید بسیاری دارند. ویتامین K موجود در آووکادو باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می شود. این ویتامین عامل اصلی تشکیل پروتئین ها در استخوان ها و مینرال شدن آنها در مغز استخوان است.

این ویتامین به دو صورت K1 و K2 در آووکادو یافت می‌ شود که اثر محافظتی بالایی روی استخوان ها دارد. مطالعات نشان داده اند که میزان دریافتی ویتامین K در روز باید 120 میکروگرم برای مردان و 90 میکروگرم برای زنان باشد. همچنین کمبود این ویتامین در بدن به مرور زمان باعث نرمی استخوان و کاهش تراکم آن می شود. به همین دلیل تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر تا حدود زیادی قابل درک خواهد بود.

بیشتر بدانید: قرص آوودین برای چیست؟

دانه سویا موجود در آوودین و کاهش درد دیسک کمر چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

شاید برایتان جالب باشد که سویا به عنوان مکمل غذایی برای افراد دارای درد مفاصل استفاده می شود. دانه های سویا سرشار از اسید های چرب امگا 3، کلسیم، 8 اسید آمینه ضروری، فیبر، آهن، روی و ویتامین‌ های گروه B هستند که امگا 3 باعث کاهش التهاب و درد مفاصل می شود. همچنین در زمان التهاب و درد مفاصل، بدن شروع به تولید سلول های ایمنی به نام ماکروفاژ می کند که این سلول ها عامل اصلی تولید مواد شیمیایی هستند. در واقع این مواد شیمیایی بر اثر تجمع در مفاصل باعث التهاب و درد می شوند. 

تحقیقات نشان داده است که امگا 3 موجود در سویا واکنش سلول های ماکروفاژ را خنثی می کند و از افزایش CXCL10 در خون جلوگیری به عمل می آورد. لازم به ذکر است که سلول های ماکروفاژ با آزاد کردن مواد شیمیایی، از ترمیم قسمت ملتهب مفاصل جلوگیری می کنند و باعث کند شدن بهبود طبیعی بدن می شوند. به همین خاطر است که رژیم های غذایی حاوی سویا برای درد مفاصل توصیه می شود. به همین دلیل تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر در جلوگیری از ایجاد التهاب بیشتر در مفاصل و افزایش سرعت روند بهبود دیسک کمر حائز اهمیت است.

خرید انواع مکمل های سویا و آووکادو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استثنایی.

منیزیم موجود در دانه های سویا برای تقویت عضلات ناحیه کمر

دانه‌های سویا حاوی منیزیم و ایزوفلاون هستند که حساسیت انسولین را بهبود می بخشند و به‌ افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌ کنند. مصرف منظم این لوبیا، خطر ابتلا به ‌سایر مشکلات سلامتی مزمن را نیز کاهش می دهد. برای کاهش درد دیسک کمر و ترمیم التهاب مفاصل آن بهتر است که به فکر تقویت عضلات پشتی بدن باشید؛ زیرا با کاهش عملکرد مهره های ستون فقرات، فشار بیشتری به عضلات وارد می شود. 

این فشار در صورت مهار نشدن توسط عضلات، موجب کند شدن روند ترمیم و آسیب بیشتر به دیسک می شود. منیزیم مهم ترین ماده معدنی موجود در دانه سویا است که برای تقویت عضلات و ساختار عصبی آنها ماده ای مفید به شمار می رود. این ماده علاوه بر این که باعث جذب بهتر کلسیم می شود، برای تقویت عملکرد عضلات کمر نیز بسیار موثر است. 

تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر به دلیل برخورداری از عصاره زنجبیل

مطالعات بسیاری تاثیر زنجبیل در کاهش التهابات بدن را تایید کرده اند. رهایی از التهاب و درد به وجود آمده در زمان بروز بیماری دیسک کمر، اولین اقدامی است که باید برای بهبود انجام داد. زنجبیل، فعالیت چندین ماده شیمیایی که باعث التهاب می شوند را خنثی می کند. اگر بخواهیم نگاهی به فرآیند کاهش درد توسط زنجبیل بیندازیم، بهتر است ابتدا به ماده سیلیسیلات اشاره کنیم. 

این ماده در بدن به عنوان اسید سالیسیلیک شناخته می شود که از ساخت ماده ای به نام پروستاگلاندین توسط اعصاب جلوگیری می کند. در واقع این ماده در بدن باعث ایجاد احساس درد می شود. زنجبیل حاوی مقادیر زیادی سیلیسیلات است که بدن آن را به اسید سالیسیلیک تبدیل می کند. در نتیجه با مصرف زنجبیل از تولید پروستاگلاندین ها جلوگیری می شود و کاهش درد اتفاق می افتد. عصاره زنجبیل موجود در قرص آوودین حاوی مقدار زیادی سیلیسیلات است که برای افزایش تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر بسیار مفید شناخته می شود.

بیشتر بدانید: عوارض قرص آوودین، موارد منع مصرف و تداخل دارویی آوودین چیست؟

ویتامین آفتاب معجزه ای برای استخوان ها و مفاصل

در سال 2010 ارتباط زیاد بین کمبود ویتامین D و درد استخوان ها کشف شد. در این مطالعه محققان دریافتند که افراد دارای کمردرد، سطح ویتامین D پایینی نسبت به توده استخوانی خود دارند. این ویتامین محلول در چربی با ساختاری هورمونی خود، باعث تقویت سیستم اسکلتی بدن می شود و از کاهش تراکم استخوان ها جلوگیری می کند. به طور کلی سطح ویتامین D توصیه شده در روز 600 واحد است. 

کلسیم عامل اصلی تقویت استخوان ها به شمار می رود. بدن برای جذب کلسیم نیازمند شکست ساختار آن است. این شکست باید توسط کاتالیزوری قوی انجام شود که این کاتالیزور قوی، ویتامین گروه D نام دارد. این ویتامین با جذب کلسیم در سلول ها باعث شکست ساختار آن می شود. همچنین ویتامین D عامل اصلی انعطاف پذیری مفاصل است. در واقع محققان ثابت کرده اند که کمبود این ویتامین باعث بروز بیماری دژنراسیون دیسک کمر می شود. 

بیشتر بدانید: آیا کپسول آوودین چاق کننده است؟

چگونه تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر را افزایش دهیم؟

مشورت با دکتر متخصص و ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی، کمک بسیاری در افزایش تاثیرگذاری قرص آوودین برای دیسک کمر کند. این تغییرات شامل موارد زیر می شوند:

  • ترک سیگار
  • تهیه یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی به خصوص کلسیم و ویتامین D
  • استفاده کردن از نوشیدنی های سالم به جای الکل
  • مصرف مکمل های مولتی ویتامین مینرال 
  • انجام ورزش های مناسب برای افرادی که دچار اختلالات مهرهای کمر هستند
  • تغییر در نوع و مدت زمان نشستن طولانی
  • تغییر در نحوه بلند شدن و ایستادن
  • استفاده از ابزارهای کمکی برای بلند کردن اجسام برای افرادی که در محل کار مجبور به جا به جایی اجسام سنگین هستند.
  • مراجعه به فیزیوتراپ 

به یاد داشته باشید، باید ابتدا عواملی که باعث بروز این اختلال در بدن شما شده اند را بررسی و تصحیح کنید و سپس با مصرف قرص آوودین و انجام توصیه های بالا، به درمان این بیماری بپردازید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که تاثیر قرص آوودین برای دیسک کمر را به صورت مفصل شرح دهیم. ترکیبات این قرص همگی برای تقویت استخوان ها و مفاصل مفید هستند. از آنجایی که دیسک کمر نوعی بیماری استخوانی است، قرص آوودین برای درمان و همچنین پیشگیری از ایجاد آن مفید خواهد بود.

پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین D و امگا 3 موجود در سویا همگی از مواد پروتئینی و معدنی مورد نیاز برای تقویت استخوان ها و مفاصل به شمار می رود که در قالب قرص آوودین جمع آوری شده اند. اگر شما نیز از درد و التهاب دیسک کمر خود رنج می برید و به دنبال راه حلی برای رهایی از این درد هستید، قرص آوودین به عنوان درمانی موثر در این زمینه شناخته می شود.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم