معرفی بهترین مولتی ویتامین در دوران بارداری

تاریخ ایجاد :

در سال 2023 ارزش بازار مولتی ویتامین های بارداری سیصد میلیون دلار برآورده شده است. این موضوع حاکی از اهمیت مولتی ویتامین های بارداری است. در واقع مصرف مولتی ویتامین در دوران بارداری سلامتی مادر و جنین را تضمین می کند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

یکی از بهترین برندهای مولتی ویتامین های بارداری یوروویتال است که مکمل تخصصی پریناتال را برای بانوان باردار تولید می‌کند. اما بسیاری از بانوان می‌خواهند بدانند که قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال در بارداری تحت نظر برای آن ها تاثیرگذار است یا نه!این مولتی ویتامین حاوی 23 ماده معدنی و ویتامین است که می توان آن را در تمامی مراحل بارداری استفاده کرد. در این مقاله تفاوت مولتی ویتامین بارداری و خواص مولتی ویتامین بارداری، فواید، طرز مصرف و بهترین زمان مصرف آن و تداخل های دارویی آن را بررسی می کنیم.

خرید : بهترین مکمل های بارداری در داروهوم

مزیت های مولتی ویتامین بارداری نسبت به مولتی ویتامین عادی

شاخص ترین تفاوت مولتی ویتامین پریناتال میزان اسید فولیک، آهن، ید و ویتامین D آن است. دوزهای مولتی ویتامین پریناتال کامپلیت یوروویتال مخصوص زنان حامله تنظیم شده اند. برخی از ویتامین ها و یوروویتال معمولی مانند ویتامین هایی از جمله ویتامین A و ویتامین B6 می باشند که برای جنین و مادر خطرناک باشند.

در واقع دوز بالای ویتامین A سبب ناهنجاری و بد شکل شدن نوزاد می‌ شود. همچنین اگر در سه ماه اول دوره بارداری بیش از اندازه ویتامین A مصرف شود سقط جنین و ناهنجاری های را به همراه می آورد. همین طور افزایش ویتامین B6 در بدن مادر منجر به بی حسی و آسیب عصبی می شود.

آنچه خواهیم خواند: تشخیص دیابت نوع ۱ نوع ۲ و دیابت بارداری، سریعترین راه درمان دیابت

افزایش فولات مادر

اسید فولیک موجود در مولتی ویتامین بارداری یوروویتال، وضعیت فولات (فولات ماده تشکیل دهنده DNA است) مادر را افزایش می دهد. اگر فولات مادر کم باشد، موجب نقص لوله عصبی جنین می شود. علاوه بر این باعث بهبود بافت مادر می شود و در فرایند تقسیم سلولی و سنتز اسید آمینه تاثیر به سزایی دارد.

بهترین مولتی ویتامین در بارداری

تولید کلاژن مورد نیاز مادر و نوزاد

مقدار ویتامین C موجود در مکمل برای تولید کلاژن نوزاد و مادر ضروری است. همچنین کلاژن پروتئینی ضروری برای رشد استخوان،غضروف،استخوان‌ها و پوست است و جذب آهن را تا 67 درصد بهبود می بخشد که موجب متعادل شدن هموگلوبین خون می شود و از کم خونی جلوگیری می کند و میزان اکسیژن دریافتی جنین را افزایش می دهد.

رشد مغز و سیستم عصبی

ویتامین B6 برای رشد مغز و سیستم عصبی فرزند مورد نیاز است و سهم زیادی در تولید سروتونین و نوراپی‌نفرین نقش دارند. در صورت ترکیب ویتامین B12 با اسید فولیک، خطر اسپینا بیفتا و سایر نقایص مادرزادی مرتبط با ستون فقرات و سیستم عصبی نوزاد محو می شود.

جلوگیری از راشیتیسم

ویتامین D جاذب کلسیم در بدن است که برای ساخت استخوان های بچه لازم است و از راشیتیسم (بیماری که منجر به نرمی استخوان های کودک می شود) جلوگیری می کند.

خرید : شکم بند های موثر در بارداری

تولید تیروئید فرزند

از مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین بارداری ید است. بسیار برای تولید تیروئید الزامی است. تیروئید هورمونی است که میزان رشد سیستم عصبی و مغز بچه را تنظیم می کند. مولتی ویتامین بارداری یوروویتال کلیه این مواد لازم را در خود دارد و به همین دلایل مولتی ویتامین بارداری یوروویتال برتری بیشتری نسبت به مولتی ویتامین های عادی برای خانم های باردار دارد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نحوه مصرف  مولتی ویتامین بارداری یوروویتال

مولتی ویتامین بارداری کامپلیت یوروویتال را روزی یک بار با آب (240 میلی لیتر) مصرف کنید و هیچ گاه بیشتر از یکی در روز نخورید. چون مصرف بیش از یکی مقدار دوز بهینه را به هم می زند که برای بچه تان مضر است. مگر این که دکتر به شما این گونه تجویز نماید. در صورت بروز ناراحتی معده، این امکان را دارید که مولتی ویتامین را با غذا بخورید. به هیچ وجه هم قرص ها را خرد یا نصف نکنید. این طوری ممکن است بدنتان تمام مواد مورد نیازتان را برای خود و نوزادتان جذب نکند و راندمان یا بازده مولتی ویتامین بارداری کاهش یابد.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین بارداری یوروویتال

اگر تصمیم گرفته اید حامله شوید پس بهتر است مولتی ویتامین را قبل از این که برای بارداری تلاش کنید،تهیه کنید. متخصصین زایمان روز زایمان را از آخرین دوره قاعدگی تخمین می زنند. رشد جنین در دوازده هفته اول که نخاع و مغز جنین در حال رشد است اتفاق می افتد. جنین این لحظه ها است که به مولتی ویتامین بارداری بیشتر نیاز دارد.

اگر با وجود این که باردار هستید مولتی ویتامین معمولی استفاده می کردید. دیگر آن را کنار بگذارید. چون مولتی ویتامین عادی فقط برای یک نفر طراحی شده است، نه دو نفر. علاوه بر این مولتی ویتامین پریناتال یوروویتال فرقی ندارد آن را شب یا صبح مصرف کنید، در هر زمانی از طول روز می توانید آن را مصرف کنید.

بعد از زایمان هم مصرف مولتی ویتامین را قطع نکنید، نوزاد از طریق شیر مادر هنوز می تواند مواد مغذی مورد نیازش را بگیرد، ولی بعد از شیردهی دیگر می توانید مصرف مولتی ویتامین بارداری را قطع کنید. 

بیشتر بدانید :  فواید قرص پرگناکر در بارداری چیست؟

در صورت نخوردن مولتی ویتامین بارداری یوروویتال؛

در هیچ تحقیقاتی ثابت نشده است مصرف مولتی ویتامین بارداری حتمی یا ضروری است حتی برخی از افراد خرید مولتی ویتامین های بارداری را پوچ و بی معنی می دانند، چون بر این باورند این بسته های 60 عددی فقط اسید فولیک و ویتامین D آن ها ضروری است و بقیه مواد مغذی آن مثل آهن بیهوده یا برای بچه و مادر مضر هستند یا اصلا برای حاملگی کافی نیستند، یا این باور وجود دارد که می گوید: «ویتامین A برای جنین سمی است و باعث بروز نقص های مادرزادی در جنین می شود.» چنین حرفهایی چیزی جزء یک مشت خرافات بیش نیستند.

مولتی ویتامین پریناتال کامپلیت یوروویتال با قیمت مناسبی در داروهوم موجود است. اگر استطاعت مالی آن را نداشتید یا علاقه به تهیه آن ندارید می توانید رژیم های غذایی مخصوص بانوان باردار را بگیرید، ولی فراموش نکنید که اگر گیاهخوار هستید، بدانید هیچ منبع گیاهی برای تامین ویتامین B وجود ندارد. پس بهتر است مولتی ویتامین بارداری کامپلیت یوروویتال را مصرف کنید.

بهترین مولتی ویتامین در بارداری

تداخل های دارویی مولتی ویتامین بارداری کامپلیت یوروویتال

مولتی ویتامین بارداری کامپلیت یوروویتال با داروهای زیر تداخل دارد، این داروها عبارت اند از:

لووتیروکسین: (تداخل متوسط)

مصرف هم زمان مولتی ویتامین بارداری با لووتیروکسین (دارویی که برای درمان سرطان تیروئید و گواتر تجویز می شود.)، ممکن است اثر لووتیروکسین را کاهش دهد، بدین سان بین مصرف لووتیروکسین و مولتی ویتامین حداقل 4 ساعت فاصله بیندازید. 

منیزیم اکساید: (تداخل متوسط)

با کاهش میزان اسید در بدن، داروهایی مانند منیزیم اکساید (مکملی که هم منیزیم بدن را تامین می کند و هم برای زخم معده،سوزش سر دل و سوء هاضمه به کار می رود.)، ممکن است جلوی جذب مولتی ویتامین را در خون بگیرد. به همین دلیل مولتی ویتامین را دو ساعت قبل یا بعد از منیزیم اکساید استفاده کنید، تا اثر تداخل این دو را حداقل کنید.

امپرازول: (تداخل متوسط)

اگر از کمبود آهن یا کم خونی رنج می برید، قبل از استفاده از مولتی ویتامین بارداری با امپرازول (نوعی مهارکننده برای مشکلات مری یا رفلاکس معده)، حتما با دکتر خود مشورت کنید؛ زیرا امپرازول امکان دارد در جذب آهن اختلال ایجاد  کند و اثربخشی مولتی ویتامین را کم کند.

پانتوپرازول: (تداخل متوسط)

مثل مورد امپرازول، این دارو از جذب آهن مولتی ویتامین در بدن جلوگیری می کند، برای همین اگر زخم معده دارید، برای درمان آن حتما با دکتر خود برای عوض کردن یا تنظیم دوز های دارو یا مولتی ویتامین مشورت کنید. 

علاوه بر این ها از مصرف هم زمان مولتی ویتامین پریناتال با داروهای بیس فسفونات ها، لوودوپا (دارویی برای درمان پارکینسون)، برخی از آن آنتی بیوتیک ها مانند تتراسایکلین ها و کینولون ها خودداری کنید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نتیجه

با وجود این تفاوت های ذکر شده بهتر است به جای قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال در بارداری، قرص مولتی ویتامین پریناتال کامپلیت یوروویتال را مصرف کنید. اگر حامله نیستید همان مولتی ویتامین عادی را مصرف کنید، چون مواد مغذی مولتی ویتامین بارداری دوز کمتری نسبت به مولتی ویتامین عادی دارد و با مصرف آن هیچ نتیجه ای نمی گیرید که هیچ، پولتان را هم هدر می دهید. این را هم بدانید مولتی ویتامین های پریناتال باعث حاملگی نمی شوند. برای محکم کاری به داروهایی که مولتی ویتامین پریناتال کامپلیت یوروویتال با آن ها تداخل دارند، دقت کنید که اگر آن ها را مصرف می کنید با دکتر و متخصص خود در میان بگذارید. 

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم