معرفی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

تاریخ ایجاد :

شما ممکن است به دلیل فعالیت های روزانه، شغل سخت  یا مسئولیت های بی پایان، دچار خستگی و کمبود انرژی شوید، اما این دلیل خوبی برای احساس بی انرژی بودن و خستگی دائمی نیست. احساس خستگی گاهی می تواند به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب و کمبود مواد مغذی باشد.

با مصرف بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی می توانید این کمبود ها را برطرف کرده و انرژی خود را افزایش دهید. این مقاله شما را با 5 مورد از بهترین مولتی ویتامین ها برای رفع خستگی و سرحال شدن آشنا می‌کند.

از بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی میتوان به

  • قرص منیزیم پلاس ای اچ ۳۰ عددی
  • ساشه منیزیم ۴۰۰ آپو ویتال ۳۰ عددی
  • قرص آیزن آپو ویتال ۴۰ عددی
  • قرص جوشان انرژی آپو ویتال ۲۰ عددی
  • شربت مولتی سانستول ۲۰۰ گرمی

اشاره کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

آیا میدانستید :  بهترین قرص برای تقویت میل جنسی آقایان کدام است؟

کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند بر میزان انرژی شما تاثیر گذار باشد. در صورت عدم دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن از رژیم غذایی، می توانید با مصرف مولتی ویتامین از کمبودهای رایج جلوگیری کنید. مواد مغذی موجود در مولتی ویتامین ها به بدن کمک می کند تا از انرژی موجود در غذا برای بهبود عملکردهای روزانه استفاده کند. به عنوان مثال، ویتامین های B  به بدن کمک می کنند تا از انرژی کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها استفاده کند.

به همین دلیل است که محصولات B کمپلکس را به عنوان مکمل های ویتامین انرژی می شناسید. اگر به اندازه کافی ویتامین B را از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، این بر توانایی بدن شما برای استفاده موثر از انرژی غذا تاثیر گذار است.

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

یک متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تا بهترین دوز و مارک ویتامین را برای مصرف انتخاب کنید، اما شکل مکمل می تواند به انتخاب شما باشد. آیا دوست دارید قرص ها را قورت دهید یا مصرف یک مایع راحت تر است؟ یا قرص های جویدنی را ترجیح می دهید؟ بنابراین، بهترین ویتامین برای رفع خستگی ویتامینی است که بیشتر به آن تمایل دارید؛ زیرا احتمال بیشتری دارد که آن را طبق برنامه مصرف کنید.

5 مورد از بهترین مولتی ویتامین ها برای رفع خستگی و سرحال شدن

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی خوب نیست و با مشکل خستگی دست و پنجه نرم می کنید، افزودن مکمل ها به برنامه غذایی تان می تواند به رفع کمبود مواد مغذی و افزایش انرژی شما کمک کند.  برای دانستن اینکه آیا سطح برخی از مواد مغذی شما پایین است یا خیر، لازم است که آزمایش دهید. بنابراین، قبل از خوردن هر نوع مکمل لازم است که با پزشک خود مشورت کنید. 

پزشک شما بر اساس نتایج آزمایش خون می تواند هر گونه کمبود را تشخیص دهد و بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی را توصیه کند. در ادامه قصد داریم شما را با 5 مکمل انرژی زا برای رفع خستگی آشنا کنیم.

1. قرص منیزیم پلاس ای اچ ۳۰ عددی

این قرص حاوی منیزیم کافی برای افزایش انرژی بدن و کاهش خستگی های عضلانی است. قرص منیزیم پلاس ای اچ همچنین می تواند از عملکرد عضلات پشتیبانی کرده و سطح متابولیسم بدن را افزایش دهد. از طرف دیگر بهبود دهنده سندرم پیش از قاعدگی است و عملکرد سیستم عصبی را تنظیم می کند. از آن جایی که این قرص دارای ویتامین های گروه ب و ویتامین D است، در محافظت از استخوان ها و کاهش علائم افسردگی نقش به سزایی دارد.

بیشتر بدانیم :  چرا پزشکان مصرف قرص جوشان منیزیم را برای ورزشکاران را توصیه می کنند؟

2. ساشه منیزیم ۴۰۰ آپو ویتال ۳۰ عددی

ساشه منیزیم با طعم پرتقال یکی از مکمل های مناسب برای حفظ عملکرد طبیعی عضلات و سیستم عصبی است. این محصول می تواند انرژی شما را افزایش دهد و به رفع خستگی کمک کند.  به علاوه نقش قابل توجهی در بهبود گرفتگی عضلات دارد.

3.قرص آیزن آپو ویتال ۴۰ عددی

این قرص به دلیل داشتن آهن، ویتامین C و فولیک اسید می تواند برای جلوگیری از ابتلا به کم خونی موثر باشد. از طرف دیگر با تولید انرژی مطلوب از بروز خستگی و ضعف جلوگیری می کند. قرص آیزن آپو ویتال دارای مقادیر مناسبی آهن، فولیک اسید، ویتامین C و ویتامین های گروه ب است و نیاز روزانه بدن را تامین می کند. از دیگر فواید این قرص می توان به افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، حفظ عملکرد طبیعی عضلات و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد.

4. قرص جوشان انرژی آپو ویتال ۲۰ عددی

این قرص که با طعم مطلوب پرتغال تهیه شده است، سبب افزایش توانایی ورزشکاران در برابر ورزش های سنگین می شود. از طرفی به دلیل داشتن تورین به تامین انرژی بدن کمک می کند. قرص جوشان انرژی آپو ویتال حاوی ویتامین های گروه B است و سبب بهبود عملکرد ذهنی و افزایش قدرت تمرکز می شود.

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

خرید : مکمل های ورزشی با قیمت استثنایی در داروخانه داروهوم

5. شربت مولتی سانستول ۲۰۰ گرمی

این شربت با طعمی دلپذیر حاوی انواع ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان و بزرگسالان است. از طرفی می تواند بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی بدن نیز باشد. شربت مولتی سانستول همچنین در تقویت و رشد استخوان ها، درمان کم خونی، تحریک کلاژن سازی و ترمیم مشکلات پوستی کمک کننده است.

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

تاثیر مولتی ویتامین بر رفع خستگی روزانه

بدن ما به مانند یک ماشین برای انجام تمامی فرایند هایش به سوخت نیاز دارد. در حقیقت هر اتفاقی که در بدن شما می افتد، از هضم غذا و ساخت هورمون گرفته تا تنفس و ضربان قلب به انرژی نیاز دارد. ما حتی برای فکر کردن و احساس کردن نیز به انرژی نیاز داریم. در واقع مغز تشنه انرژی است و حدود 20 درصد از کل انرژی شما را مصرف می کند.

بدن شما می تواند از غذاهای مختلفی که مصرف می کنید انرژی بسازد، اما برای انجام این فرآیند به ترکیبات کوچکی به نام ریز مغذی نیاز دارد. یک رژیم غذایی متعادل باید تمام ریز مغذی های مورد نیاز بدن شما را تامین کند. بنابراین، اگر به طور مرتب احساس خستگی می کنید، احتمالا باید به رژیم غذایی خود بیشتر توجه داشته باشید. با وجود این باز هم ممکن است رژیم غذایی شما فاقد این مواد مغذی باشد و مصرف مولتی ویتامین به شما در تامین این ریز مغذی ها کمک خواهد کرد.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

عناصر تشکیل دهنده بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

هنگامی که احساس خستگی می کنید، ممکن است به این فکر بیفتید که انرژی خود را با مصرف یک میان وعده شیرین افزایش دهید. اما این احساس سستی همیشه ناشی از کمبود انرژی نیست و ممکن است  به دلیل رژیم غذایی نامناسب و فاقد ویتامین های ضروری باشد. بنابراین، مصرف کافئین و قند اضافی نمی تواند مشکل  شما را به طور اساسی برطرف کند.

زمانی که بیش از حد معمول احساس خستگی می کنیم، دلیل آن دریافت نکردن ویتامین ها و مواد معدنی کافی است. با این حال، لازم نیست که برای رفع خستگی از ویتامین های اضافی و غیر ضروری استفاده کنید. نیاز هر فرد به ویتامین به مواردی مانند سن، رژیم غذایی و عوامل دیگر بستگی دارد.

مکمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که در طول روز هوشیار و پرانرژی بمانید، اما جایگزینی برای نیازهای اولیه بدن شما نیستند. در حقیقت خواب کافی، خوردن یک رژیم غذایی سالم، هیدراته ماندن و ورزش منظم می تواند بهترین ویتامین برای انرژی بدن باشد.

اگر به طور کلی سبک زندگی سالمی دارید، اما همچنان احساس ضعف می کنید، استفاده از بهترین ویتامین ها برای رفع خستگی روزانه را به شما توصیه می کنیم. این مکمل ها  برخلاف برخی از راه‌حل‌ها که انرژی موقتی ایجاد می‌کنند، می‌توانند خستگی های گاه به گاه شما را از بین ببرند.

با وجود این خستگی مزمن می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای جدی تر باشد و برای برطرف کردن آن لازم است که با پزشک خود صحبت کنید.  در ادامه مقاله شما را با بهترین مکمل های رفع خستگی که در افزایش انرژی موثر هستند، آشنا خواهیم ساخت.

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

1. ویتامین   B Complex؛ یک مکمل عالی برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو

ویتامین B کمپلکس یک مکمل حاوی تمام ویتامین های B است که عبارت اند از تیامین(B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)،اسید پانتوتنیک(B5)، پیریدوکسین(B6)، فولات(B9)، کوبالامین(B12) و کولین. درست است که کولین به عنوان یک ویتامین شناخته نمی شود، اما عملکرد آن بسیار شبیه به ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها در تبدیل غذا به انرژی نقش موثری دارند. ویتامین‌های B6 و B12 دو ویتامین ضروری هستند که نقش تعیین کننده ای در تشکیل گلبول‌های قرمز و رساندن اکسیژن به سلول های بدن دارند. مصرف الکل و افزایش سطح استرس می تواند جذب ویتامین B را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

به طور برعکس، رژیم های غذایی که ویتامین B کمتری دارند، منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف می شوند. به عنوان مثال افراد وگان یا گیاهخوار ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامین B باشند؛ زیرا غذاهای حیوانی به طور کلی بهترین منابع ویتامین های B هستند.

2. ویتامین C؛ آنتی اکسیدان حیاتی برای حفظ سطح انرژی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان حیاتی است که با استرس مبارزه می کند. همچنین برای سیستم عصبی مهم است؛ زیرا به تنظیم متابولیسم انرژی در نورون ها کمک می کند. در مقایسه با سایر مواد مغذی ویتامین C به مقدار زیاد در بدن ذخیره نمی شود. تنها در غدد فوق کلیوی است که مقادیر زیادی از این ویتامین ذخیره می شود و به این غدد در حفظ عملکرد طبیعی کمک می کند.

ویتامین C همچنین در پاسخ به استرس و تولید کورتیزول موثر است که برای حفظ سطح انرژی ضروری است. یکی از ترکیبات عالی با این ویتامین، آهن است که می تواند جذب آن را افزایش دهد. به عنوان مثال ترکیب غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات با غذاهای گیاهی غنی از آهن مانند اسفناج می تواند بسیار موثر باشد.

3. ویتامین D و ارتباط مستقیم آن با خستگی

ویتامین D برای حمایت از سیستم ایمنی سالم، رشد استخوان ها و تولید هورمون های تولید مثل ضروری است. همچنین بین سطوح پایین ویتامین D و خستگی ارتباط مستقیمی وجود دارد. یکی از بهترین روش ها برای جذب ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، اما بسیاری از افراد به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند. برای اطلاع یافتن از کمبود ویتامین D، بهتر است از پزشک خود بخواهید تا سطح خون را آزمایش کند و از مقدار مناسب مصرف این مکمل برای شما مطمئن شود.

 4. منیزیم؛ ماده معدنی ضروری برای بهبود عملکرد ماهیچه ها و تولید انرژی

منیزیم یکی مواد معدنی موجود در بدن است که برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی مختلف از جمله عملکرد ماهیچه ها، اعصاب و تولید انرژی مورد نیاز است. این ماده معدنی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، بادام و سبزی های دارای برگ تیره یافت می شود.

مشکلات خواب می تواند باعث خستگی شما شود و منیزیم کیفیت خواب شما را بهبود خواهد بخشید. شما با مصرف این مکمل به طور طبیعی به خواب می روید و احساس آرامش بیشتری می کنید. منیزیم همچنین می تواند سبب شل شدن عضلات شما شود و از گرفتگی آن ها جلوگیری کند.

5. آهن؛ ماده معدنی ضروری برای بهبود عملکرد بدن

آهن یک ماده معدنی ضروری است که به گردش اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند. همچنین برای عملکرد و رشد مناسب سلول های بدن ضروری است. کمبود آهن علت اصلی کم خونی محسوب می‌شود که می تواند توانایی های شناختی را مختل کند، ایمنی را کاهش دهد و بر عملکرد کاری تاثیر منفی بگذارد. کمبود آهن در بین کسانی که عادت ماهانه دارند شایع است و با بارداری نیاز به آهن افزایش می یابد.

گوشت و غذاهای دریایی منابع عالی آهن در رژیم غذایی هستند. اگر گیاهخوار هستید، آجیل، لوبیا، عدس، اسفناج و غلات می توانند مواد غذایی غنی شده از آهن برای شما باشد. در صورت لزوم، استفاده از مکمل‌های آهن به حفظ سطح مناسب آهن کمک می‌کنند، اما توجه داشته باشید که مکمل‌های آهن در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند عوارض جانبی شدیدی را ایجاد کنند. بنابراین، اگر به دنبال افزایش انرژی هستید، نباید فقط آهن را به عنوان مکمل مصرف کنید. مصرف آهن زمانی ضروری است که میزان آن در خون کم باشد. قبل از مصرف مکمل آهن حتما با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

6. ملاتونین؛ هورمون اجتناب ناپذیر برای بهبود کیفیت خواب

ملاتونین یکی از هورمون های طبیعی بدن است که به ما در به خواب رفتن کمک می کند. این هورمون به وضوح با سطح انرژی مرتبط است و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. هورمون ملاتونین به واسطه تاریکی در غده صنوبری مغز تولید می شود و قرار گرفتن در معرض نور ممکن است سبب اختلال در تولید این هورمون شود. مصرف مکمل ملاتونین سبب ایجاد وابستگی یا اعتیاد نمی شود، بلکه به نوعی می تواند به خواب غیر عادی کمک کند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

  خلاصه کلام

به احتمال زیاد شما نیز روزهایی را تجربه کرده اید که کاملا احساس خستگی و بی حالی می کنید. مهمترین دلیل کاهش انرژی و خستگی می تواند کمبود های تغذیه ای باشد و بهترین راه برای افزایش انرژی و رفع خستگی استفاده از یک رژیم غذایی متعادل است.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و تحرک کافی در کنار استفاده از بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی می تواند انرژی شما را افزایش داده و عملکرد روزانه شما را بهبود ببخشد. با این حال، لازم است که قبل از مصرف مکمل ها حتما با پزشک خود مشورت کنید؛ زیرا امکان تداخل میان داروهای شما با این مکمل ها وجود دارد. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم