قرص هیرتامین چاق کننده است؟

قرص هیرتامین چاق کننده است
تاریخ ایجاد :

بسیاری از افراد از قرص هیرتامین برای تقویت و رشد موهای خود استفاده می‌کنند. این قرص می‌تواند تاثیرات قابل قبولی روی سلول‌های موها و کف سر شما بگذارد، اما نگرانی که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کند، تاثیرات این قرص روی افزایش وزن است.

در واقع بسیاری از افرادی که با مشاوران یا متخصصان در رابطه با این قرص صحبت می‌کنند، این سوال را می‌پرسند که آیا قرص هیرتامین چاق کننده است؟ برای اینکه دیگر نیازی به مراجعه به متخصصان نداشته باشید و از تاثیرت قرص هیرتامین روی افزایش یا کاهش وزن مطمئن شوید، ما در این محتوا به بررسی همین سوال یعنی آیا قرص هیرتامین چاق کننده است یا خیر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان فهمید که قرص هیرتامین چاق کننده است یا خیر؟

در مطلب هیرتامین چیست درباره قرص هیرتامین، نحوه تشخیص هیرتامین اصل و خواص آن برای رشد موها به طور کامل صحبت کردیم. برای اینکه از تاثیرات این قرص روی افزایش یا کاهش وزن مطلع شویم و به این سوال که آیا قرص هیرتامین چاق کننده است، پاسخ دهیم، باید ابتدا روش‌هایی که می‌توانیم از طریق آن‌ها به جواب سوال برسیم را بررسی کنیم.

یکی از این روش‌ها این است که این قرص را روی افراد مشخصی آزمایش کنیم و وزن آن‌ها طی دوره‌های مشخص اندازه‌گیری کرده تا بتوانیم متوجه تاثیرات قرص بر وزن افراد شویم. این کار کمی زمان‌بر و نیازمند زیرساخت‌های مناسب است. درصورتی‌که می‌توانیم با بررسی ترکیبات این قرص به‌راحتی به تاثیرات آن روی وزن افراد پی ببریم. این روش بسیار ساده‌تر و کارآمدتر است و نتیجه بهتری به ما می‌دهد. در نتیجه بیایید برای اینکه به سوال قرص هیرتامین چاق کننده است یا خیر با بررسی ترکیبات این قرص پاسخ دهیم.

ترکیبات قرص هیرتامین

ترکیبات قرص هیرتامین

قرص هیرتامین از ترکیبی منحصربه‌فرد برای تقویت و رشد موها برخوردار است، اما کدام یک از این ترکیبات می‌توانید روی افزایش وزن تاثیر بگذارد و آیا قرص هیرتامین چاق کننده است؟ در ادامه به هر یک از ترکیبات این قرص و تاثیرات آن روی افزایش وزن خواهیم پرداخت.

بیوتین اولین ترکیب قرص هیرتامین

بیوتین، یا همان ویتامین B7، یکی از ویتامین‌های گروه ب است که در سلامتی موها، پوست و ناخن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. این ماده نقش کلیدی در رشد و تقویت موها دارد و به عنوان عاملی مهم در ساختار کراتین، پروتئین اصلی موها، عمل می‌کند.

همچنین بیوتین می‌تواند سلامت موها را بهبود بخشد. با مصرف مناسب بیوتین، شکنندگی و ترک‌خوردگی موها کاهش می‌یابد و موها مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌های خارجی مانند حرارت و محصولات شیمیایی دارند. سایت health.clevelandclinic درباره مقدار مناسب مصرف بیوتین در روز گفته است:

If you’re experiencing alopecia, your doctor may recommend certain biotin supplements or a higher biotin-rich diet as a way to combat hair loss. They may recommend upping your dosage to 3 milligrams (or 3,000 mcg) a day.

توجه داشته باشید که بیوتین به تنهایی تاثیری در افزایش یا کاهش وزن ندارد، اما در فرآیند های متابولیک بدن دخالت دارد و می‌تواند تاثیری بر سطح انرژی و متابولیسم داشته باشد. متابولیسم سالم و بهینه اهمیت زیادی در کنترل وزن بدن دارد. نکته مهم این است که بیوتین به خودی خود نباید به عنوان عامل چاق کننده در نظر گرفته شود. در نتیجه وجود بیوتین نمی‌تواند عبارت قرص هیرتامین چاق کننده است را تایید کند.

کمپلکس فوق آنتی اکسیدانی در قرص هیرتامین

کمپلکس فوق آنتی‌اکسیدانی که شامل زردچوبه، دانه فلفل سیاه، کاین و آلوئه ورا است، ترکیبی گیاهی متشکل از عناصری با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی به‌شمار می‌رود. این عناصر می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد کمک کنند.

بهترین قرص ریزش مو،زردچوبه و آلوئه ورا دارای خواص تحریک کننده برای رشد مو هستند. آن‌ها می‌توانند فرایند رشد مو را تحریک کرده و به تقویت ریشه‌ها و فولیکول‌های مو کمک کنند. این اثر می‌تواند منجر به رشد مویی سالم، قوی و با حجم بیشتر شود. آلوئه ورا نیز خواص مرطوب کننده قوی دارد و می‌تواند به حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی آن کمک کند.

این کمپلکس فوق آنتی‌اکسیدانی اثرات چاقی ندارد؛ چراکه دارای خواص ضد اکسیدانی است که می‌تواند در حفظ سلامت عمومی بدن و پیشگیری از آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند، اما چاقی یا کاهش وزن موثر نیست. پس فعلا عبارت کپسول هیرتامین چاق کننده است به‌علت وجود این کمپلکس رد می‌شود.

کمپلکس فوق آنتی اکسیدانی در قرص هیرتامین

عصاره دم اسب در قرص هیرتامین چاق کننده است؟

عصاره دم اسب ترکیب گیاهی است که از گیاه دم‌ اسبی (Equisetum arvense) به دست می‌آید. این گیاه حاوی ترکیبات فعالی است که می‌تواند تاثیراتی روی موهای سر و وزن بدن داشته باشد.

این عصاره می‌تواند به عنوان منبع غنی از سیلیسیم عمل کند که می‌تواند به تقویت ساختار موها و افزایش قوت و حجم آن‌ها کمک کند. سیلیسیم به تقویت ریشه‌ها و فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین عصاره دم اسب دارای خواص تنظیم کننده چربی سر است. تحقیقات مربوط به تاثیرات عصاره دم اسب روی وزن بدن محدود است و نتایج قطعی و یکسانی در این زمینه وجود ندارد، اما بیشتر تحقیقات به عدم تاثیر روی افزایش وزن و تاثیر بسیار اندک روی کاهش وزن اشاره داشتند. در نتیجه هنوز هم نمی‌توان گفت که قرص هیرتامین چاق کننده است.

رزماری؛ گیاهی معروف به گیاه تقویت رشد مو

رزماری برای تقویت رشد مو

رزماری گیاهی دارویی با نام علمی Rosmarinus officinalis است که در مناطق مختلف جهان رشد می‌کند. این گیاه از طریق عصاره و روغن موجود در برگ‌ها و شاخه‌ها به عنوان ترکیبی طبیعی استفاده می‌شود. رزماری می‌تواند به تقویت ریشه‌های مو و افزایش رشد آن‌ها کمک کند. ترکیبات فعال موجود در رزماری می‌توانند به عنوان محرکی برای روند رشد موها عمل کرده و بهبود سلامت فولیکول‌های مو را تسهیل کنند.

رزماری همچنین خواص ضد قارچی و ضد التهابی دارد که می‌تواند به کنترل شوره و التهاب‌های پوستی، مانند درماتیت سبورئیک کمک کند. تحقیقات محدودی درباره تاثیرات رزماری روی چاقی انجام شده است، اما نتایج قطعی و یکسانی وجود ندارد و تحقیقات بیشتری نیاز است تا تاثیرات آن روی وزن بدن به طور دقیق مشخص شود. با این حال برخی ادعاها وجود دارد که رزماری می‌تواند به عنوان مکملی در رژیم غذایی و ورزشی برای کاهش وزن بدن مفید باشد. در نتیجه وجود رزماری هم عبارت کپسول هیرتامین چاق کننده است را رد می‌کند.

گزنه؛ گیاهی با خواص ضد التهابی و ضد قارچی

گزنه (گزنه‌ی طبیعی یا زنجبیل) ریشه‌ی گیاهی است که به عنوان محصولی طبیعی و گیاهی در قرص هیرتامین استفاده می‌شود. این گیاه خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی‌اکسیدانی دارد.

خواص ضد التهابی و ضد قارچی گزنه می‌تواند به کنترل شوره و خارش سر کمک کند. به‌طور کلی استفاده از محصولات حاوی گزنه، مانند شامپوها و روغن‌های مو می‌تواند به بهبود وضعیت پوست سر و کاهش شوره و خارش کمک کنند.

بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف گزنه می‌تواند به کاهش اشتها و افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک کند. این امر می‌تواند منجر به افزایش سوخت‌وساز کالری و کاهش چربی بدن شود. همچنین گزنه می‌تواند به کنترل اضطراب و استرس مرتبط با مصرف غذا کمک کند. در نتیجه وجود این گیاه در قرص هیرتامین نمی‌توانید تایید کننده عبارت قرص هیرتامین چاق کننده است، باشد.

طبق گفته سایت healthline در مورد خواص گیاه گزنه گفته شده:

Stinging nettle is a nutritious plant popular in Western herbal medicine. It may reduce inflammation, hay fever symptoms, blood pressure and blood sugar levels — among other benefits.
Stinging nettle (Urtica dioica) has been a staple in herbal medicine since ancient times.Ancient Egyptians used stinging nettle to treat arthritis and lower back pain, while Roman troops rubbed it on themselves to help stay warm.Its scientific name, Urtica dioica, comes from the Latin word uro, which means “to burn,” because its leaves can cause a temporary burning sensation upon contact.

عصاره برگ Bacopa Monnieri؛ عصاره‌ای برگرفته از طب سنتی هندی

عصاره برگ Bacopa Monnieri، که با نام علمی Bacopa Monnieri extract شناخته می‌شود، گیاهی دارویی است که در طب سنتی هند استفاده می‌شود. این گیاه خواص ضد استرس، تقویت حافظه، ضد افسردگی و ضد التهابی دارد

این عصاره می‌تواند به تقویت پایه‌های مو و جلوگیری از افتادگی موها کمک کند. گیاه Bacopa Monnieri می‌تواند به ساختار موها قوت و استحکام بیشتری بدهد و از شکنندگی و آسیب دیدگی موها جلوگیری کند. به‌علاوه به‌علت کنترل استرس از ریزش موها به‌علت عوامل عصبی نیز جلوگیری خواهد کرد. همچنین عصاره برگ Bacopa Monnieri می‌تواند به تنظیم سطح هورمون‌های استرس مرتبط با چاقی کمک کند. استفاده از این عصاره ممکن است به کاهش اضطراب و استرس مرتبط با خوردن غذا کمک کرده و در نتیجه به کنترل وزن بدن بپردازد. پس این عصاره کوچکترین تاثیری روی چاقی ندارد و باز هم نمی‌توانیم بگوییم که قرص هیرتامین چاق کننده است.

عصاره برگ Bacopa Monnieri

ویتامین A، C، D3، B1، B2، B3، B5، B6، B12 در قرص هیرتامین

هر کدام از این ویتامین‌ها تاثیر بخصوص روی رشد و تقویت موهای سر دارد. در ادامه به تاثیر چند تن از این ویتامین‌ها خواهیم پرداخت:

ویتامین B3 در ترکیبات هیرتامین

● ویتامین A می‌تواند به حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از خشکی و شوره کمک کند.
● ویتامین C در تولید کلاژن، که یک پروتئین مهم برای ساختار موها است، نقش دارد.
● ویتامین D3 می‌تواند به تنظیم تولید سبوم پوست سر کمک می‌کند.
● ویتامین B3 می‌تواند به بهبود جریان خون به پوست سر کمک کند.
● ویتامین B5 می‌تواند خشکی سر را کاهش دهد.

اما هیچ یک از ویتامین‌های A، C، D3، B1، B2، B3، B5، B6، B12 که در قرص هیرتامین وجود دارند به طور مستقیم چاق کننده نیستند. در واقع برخی از ویتامین‌ها می‌توانند در کاهش وزن و حفظ سلامتی تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال ویتامین C که آنتی‌اکسیدانی قوی است می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.

نیاسینامید یا ویتامین B3 در قرص هیرتامین چاق کننده است؟

نیاسینامید یا ویتامین B3، یکی از ویتامین‌های موجود در خانواده ویتامین B است. این ویتامین در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی بدن نقش دارد و برای سلامتی عمومی بدن بسیار مهم است. نیاسینامید ممکن است بتواند روند ریزش مو را کاهش دهد. این ویتامین می‌تواند به بهبود عملکرد فولیکول‌های مو کمک کند و رشد مو را تحریک نماید.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که نیاسینامید می‌تواند بر سطح کلسترول خون تاثیر بگذارد و سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد. این امر ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی که مرتبط با چاقی است، مفید باشد. در نتیجه وجود این ویتامین نیز نمی‌تواند عبارت قرص هیرتامین چاق کننده است را تایید کند.

نیاسینامید یا ویتامین B3

فلز روی و سلنیوم در قرص هیرتامین و تاثیرات آن بر چاقی

فلز روی و سلنیوم هر دو تاثیرات بسیار مثبتی روی رشد و تقویت مو دارند. برای مثال فلز روی می‌تواند در فعالیت برخی از آنزیم‌های مرتبط با ساختار موها شرکت کرده و به عنوان عامل کمکی در فرآیند رشد و تقویت موها عمل کند. همچنین سلنیوم می‌تواند ترشح چربی را تنظیم کند و مشکلاتی مانند چربی زیاد، خارش و التهاب پوست سر را کاهش دهد.

از طرفی برخی مطالعات نشان داده‌اند که روی می‌تواند در کنترل احساس سیری بدن موثر باشد. نقص روی ممکن است باعث اختلال در سیگنال‌های غذایی مختلف شود که باعث افزایش خواسته‌های غذایی و مصرف بیش از حد غذا می‌شود. سلنیوم نیز نقشی در تنظیم فعالیت هورمون‌ها مانند هورمون تیروئید دارد. نقص سلنیوم می‌تواند باعث عوارضی مانند اختلالات تیروئیدی شود که می‌تواند تاثیر مستقیمی بر میزان سوخت و ساز بدن و کنترل وزن داشته باشد.

آیا هیرتامین چاق کننده است؟

آیا قرص هیرتامین چاق کننده است؟

حال می‌توانیم با اطمینان خاطر به این سوال که آیا هیرتامین چاق کننده است پاسخ دهیم. ترکیبات قرص هیرتامین هیچکدام نمی‌توانند تاثیراتی روی افزایش وزن داشته باشند. در نتیجه با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این قرص چاق کننده نیست، اما برخی از ترکیبات مانند روی یا سلنیوم در اثر کاهش یا افزایش در بدن می‌توانند کنترل وزن بدن را بهم بریزند. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

سخن پایانی

در این محتوا به بررسی تک تک ترکیبات قرص هیرتامین و تاثیرات آن‌ها روی چاقی پرداختیم. در نهایت هم پاسخی مناسب به این سوال که آیا قرص هیرتامین چاق کننده است یا خیر دادیم. امیدواریم که مطالب فوق در این زمینه شما را راهنمایی کرده باشد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 900,000+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم