تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین را می دانید؟!

تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین
تاریخ ایجاد :

تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین چیست؟ تأثیر قرص بیوتین بیشتر است یا آمپول بیوتین؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به بررسی تأثیرات و تفاوت های آمپول و قرص بیوتین بپردازیم.

بسیاری از افراد متقاضی مکمل های تغذیه ای و دارویی در مورد تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین بی خبر هستند و نمی دانند که کدام یک از این محصولات برای رفع مشکلات پوست و موی آنان تاثیرگذارتر است. بدون شک هر محصولی خواص و ویژگی های مربوط به خود را دارد و به نوبه خود در درمان یا جلوگیری از مشکلی خاص به کار می رود.

خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ویتامین های گروه B است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها بر عهده دارد. این ویتامین محلول در آب اگر به طور روزانه در بدن تامین نشود، بدون شک کل عملکرد سیستم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل مکمل های حاوی این ماده در اشکال متفاوت قرص، آمپول، کپسول و غیره به تولید می رسند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. برای آشنایی با تفاوت های قرص و کپسول بیوتین تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین چیست؟

تاثیر تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین در خواص آنها

امروزه شاهد تولید انواع مکمل های ایرانی و خارجی حاوی بیوتین هستیم که همگی آنها برای بدن به خصوص پوست، مو و ناخن ها فواید بسیاری به همراه دارند. قرص و آمپول بیوتین با برندها و ترکیبات متفاوتی به تولید می رسند و در تمامی داروخانه ها و بدون تجویز پزشک قابل خریداری هستند. به دلیل دسترسی راحت به این مکمل ها بسیاری از افراد برای حل مشکلات مو و پوست خود تمایل به استفاده از آنها دارند. به همین دلیل باید قبل از خرید این مکمل ها از تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین اطلاع پیدا کرد.

این دو فرم از مکمل های بیوتین بیشترین محبوبیت را در بین مصرف کنندگان مکمل های غذایی و دارویی دارند. قبل از بررسی تفاوت های این دو آمپول باید بگوییم که هر دوی این مکمل ها از میزان مشخصی بیوتین برخوردار هستند که این ماده برای تولید کراتین مو، پوست و ناخن ها ماده ای ضروری به شمار می رود.

با جبران کمبود ویتامین B7 در بدن علائم کمبود این ماده مانند: شکنندگی ناخن ها، ریزش موها، خشکی پوست و غیره از بین می روند و سلامت بدن به خصوص این اعضای مهم آن حفظ می شود. بنابراین این مکمل ها با شکل های متفاوت و توسط شرکت های گوناگون تولید می شوند، ولی در خواص آنها هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

بیوتین در هر فرم و شکلی خواص مشابهی دارد و تاثیر آن تنها مربوط به دوز این مکمل است. بنابراین افرادی که دارای ریزش شدید مو یا مشکلات پوستی ناشی از کمبود بیوتین هستند، برای دریافت نتیجه سریع تر بهتر است دوزهای بالای این مکمل را زیر نظر پزشک استفاده کنند.

معرفی آمپول بیوتین و قرص بیوتین

قبل از بررسی تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین در ابتدا باید در مورد این ویتامین و خواص آن آشنا شوید. بیوتین که به نام ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یکی از مفیدترین و مهمترین ویتامین های خانواده B است که به تبدیل مواد غذایی به انرژی در بدن کمک بسیاری می کند.

بیوتین محلول در آب است و مصرف بیش از حد آن نیز ضرری برای بدن به همراه ندارد. به همین دلیل بیوتین موجود در مکمل های بیوتین به میزان مورد نیاز در بدن جذب می شود و عملکرد پوست، مو، چشم، کبد و سیستم عصبی را بهبود می بخشد. در ادامه به معرفی قرص و آمپول بیوتین می‌پردازیم.

قرص و آمپول بیوتین

مکمل های بیوتین در فرم قرص و آمپول دو نمونه از پرکاربردترین مکمل های تغذیه ای موجود در بازار هستند که بیشتر برای درمان ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها تولید می شوند. البته این مکمل ها در رفع مشکلات پوست و شکنندگی ناخن ها نیز مفید هستند و عملکرد بسیاری از اندام های بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

آشنایی با تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین برای کسانی که متقاضی خرید این قرص هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا کمبود بیوتین در بدن با علائم بسیاری خود را نشان می‌ دهد که خستگی، ترک لب ها، ایجاد حس سوزن سوزن شدن در دست ها و پاها از جمله مهمترین آنها است.

هر چقدر شدت این علائم بیشتر باشد، نشان دهنده کمبود شدید بیوتین موجود در بدن است. البته کمبود دقیق این ماده باید توسط پزشک و با انجام آزمایش خون مشخص شود. با این حال مصرف قرص و تزریق آمپول بیوتین راحت ترین و کم هزینه ترین راهکار برای حل مشکلات پوست، مو و ناخن ها است.

برای تاثیرگذاری بیشتر، آمپول بیوتین را با آمپول بپانتین استفاده می کنند. در حالت عادی دوز مصرفی بیوتین برای افراد بالای 18 سال باید 30 الی 100 میکروگرم در روز باشد. به همین دلیل پزشک با توجه به شرایط فیزیکی و کمبود این ماده در بدن قرص یا آمپول آن را تجویز می کند.

آشنایی با تفاوت قرص بیوتین و آمپول بیوتین

قبل از خرید بهترین مکمل های بیوتین آشنایی با تفاوت های آنها به شما کمک می کند که مطابق با کمبودهای بدن خود نوع مناسبی از آنها را تهیه و مصرف کنید. این محصولات به فرم خوراکی و تزریقی تولید می شوند و دارای تفاوت های زیر هستند:

طول دوره درمان

یکی از تفاوت های بسیار چشمگیر این محصولات مربوط به طول دوره درمان است. آمپول های تزریقی به طور مستقیم به جریان خون وارد می شوند و به سرعت بیوتین بدن را تامین می کنند. اما قرص های بیوتین در مدت زمانی طولانی تری به درمان مشکلات پوست، مو و ناخن ها می‌پردازند. به همین دلیل در زمان های که نیاز به درمان سریع تر است از آمپول و در مواقع دیگر قرص بیوتین تجویز می شود.

دوز مصرفی

از جمله تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین را باید در میزان دوز تولیدی آنها دانست. این محصولات بر اساس بیوتین موجود در خود دارای دوزهای متفاوتی هستند که هر کدام از آنها توسط شرکت های دارویی متفاوت تولید می شوند. در ایران قرص های خوراکی بیوتین با دوز 300 و 800 میکروگرم و 3، 5، 10 میلی گرم جز پرفروش ترین ها هستند. آمپول های بیوتین نیز به طور معمول با دوز  5 میلی گرم تولید می شوند.

قدرت جذب بیوتین در بدن

قرص خوراکی بیوتین نسبت به آمپول آن به تدریج در بدن جذب می شود و باید در دوره ای طولانی تر مصرف شود. اما تمام دوز آمپول بیوتین در همان لحظه از طریق خون به بدن وارد می شود و جذب آن خواهد شد. به همین دلیل آمپول بیوتین برای کسانی که کمبود شدید بیوتین دارند  و باید دوز بالای آن را به یکباره دریافت کنند، بسیار مناسب است.

میزان مصرف

تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین را باید در میزان مصرف آنها نیز دانست. از آنجایی که جذب قرص بیوتین در بدن پایین تر است، مصرف آن به صورت روزانه توصیه می شود. اما آمپول بیوتین باید یک الی دو بار در هفته تزریق شود. زیرا آمپول بیوتین دارای دوز بالاتر و جذب سریع تری در بدن است و باید با فاصله زمانی بیشتری تزریق شود. در غیر این صورت مصرف بیش از حد آمپول بیوتین ممکن است خطرناک باشد و عوارض غیر منتظره ای را ایجاد کند.

نتایج مصرف

نتایج مصرف قرص خوراکی بیوتین بعد از سه ماه حاصل می شود در صورتی که آمپول بیوتین در زمان 6 هفته تاثیرات خود را نشان می دهد. البته با توجه به شرایط هر فرد و میزان ریزش موی او این مدت ممکن است تا 3 ماه نیز ادامه پیدا کند. بنابراین باید گفت که برای دریافت نتیجه مطلوب از این مکمل ها باید به دوره مصرف آنها توجه کرد و هر کدام از آنها را در زمان و مدت مشخصی مصرف کرد.

تفاوت در عوارض و ایمنی

تفاوت قرص و آمپول بیوتین در ایمنی آنها نیز عنوان می شود. قرص ها نسبت به آمپول بیوتین از ایمنی بالاتری برخوردار هستند و عوارض کمتری دارند. اما آمپول بیوتین به دلیل یکباره وارد شدن به بدن، عوارض بیشتری دارد. به همین دلیل این آمپول تنها در موارد اورژانسی و زمانی که فرد دارای مشکلات بلع باشد، تجویز می شود.

همچنین ممکن است کمی از بیوتین موجود در آمپول از طریق ادرار دفع شود. اما قرص های بیوتین دارای نتایج پایدارتری هستند و به دلیل ورود تدریجی و مداوم بیوتین به بدن کمتر ثبات بالاتری در بدن دارند.

انتخاب بر اساس سلیقه

برخی از افراد برای دریافت نتیجه سریع تر از این مکمل ها ترجیح می دهند از آمپول بیوتین استفاده کنند. برخی دیگر نیز از تزریق آمپول واهمه دارند و قرص های خوراکی بیوتین را ترجیح می دهند. به هر حال هر فرد بر اساس سلیقه شخصی خود ممکن است نوع خاصی از این مکمل ها را مورد استفاده قرار دهد.

در نتیجه…

قبل از خرید مکمل های تغذیه ای باید با تفاوت های آنها آشنا شد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی تفاوت آمپول بیوتین و قرص بیوتین پرداختیم. قرص های بیوتین از نظر دوز، ایمنی، تاثیرگذاری، عوارض، قدرت جذب و غیره با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند.

به همین دلیل هر فرد با توجه به شرایط جسمی و علاقه شخصی خود  باید نوع مناسبی از این مکمل ها را برای تامین بیوتین مورد نیاز بدن خود استفاده کنند. البته قبل از مصرف این محصولات باید از کمبودهای بدن خود مطلع شوید و بنا به تشخیص پزشک از مناسب ترین مکمل بیوتین برای رفع مشکلات مو، پوست و ناخن خود استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم