افزایش ضخامت مو: برای ضخیم شدن تار مو چه بخوریم؟

تاریخ ایجاد :

موهای پرپشت، ضخیم و درخشان زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع برای افزایش ضخامت مو باید به آن رسیدگی کرد.

افراد در برخی از مواقع قادر به مصرف مواد غذایی سالم نیستند یا در سنین متفاوت دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می‌ شوند. در این صورت برای جلوگیری از کاهش ضخامت موها، بهتر است از قرص های حاوی ویتامین ‎‌ها، املاح و سایر ریز مغذی‌ های ضروری بدن استفاده کنند. برای آشنایی با انواع قرص های پرپشت کننده مو تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قیمت و خرید محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو

در داروخانه آنلاین داروهوم با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

افزایش ضخامت مو

قرص افزایش ضخامت مو

برای ضخیم تر شدن تار موی سر چه قرصی بخوریم؟ در محتویات برخی از مکمل ها و قرص های تغذیه ای از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر ریزمغذی های مورد نیاز بدن استفاده می شود که کمبود این مواد در بدن را جبران کنند. بنابراین اگر دلیل کاهش ضخامت مو، کمبود ریزمغذی ها باشد، قرص های مولتی ویتامین بهترین گزینه برای افزایش ضخامت تارهای مو هستند. انواع قرص های ضخیم کننده مو شامل موارد زیر می شوند.

قیمت و خرید کپسول هیرویت هلث اید قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس

مولتی ویتامین ها و مینرال ها

یکی از انواع قرص های بسیار مفید برای پرپشت شدن مو، مولتی ویتامین ها و مینرال ها هستند. این مکمل ها به صورت قرص و سایر اشکال دیگر در بازار به فروش می رسند و در ضخیم شدن موها نقش موثری دارند.

مولتی ویتامین ها شامل ترکیباتی از قبیل: انواع ویتامین ها به خصوص فولیک اسید، ویتامین B7 یا بیوتین، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D، اسید های چرب امگا3 و امگا 6، آهن، زینک و غیره هستند. این مواد با تغذیه رسانی به مو موجب تقویت و در نتیجه افزایش ضخامت مو می شوند.

برخی از قرص های مولتی ویتامین بسیار محبوب برای تقویت مو شامل موارد زیر می شوند:

  • قرص اکوفن
  • قرص هیرویت
  • قرص ویتامین ریجن دایت
  • قرص هیرتامین
  • قرص پاورفیت

مصرف این مکمل ها در دوز مشخص ضرری برای بدن به همراه ندارد و استفاده از آنها همراه با محصولات دیگر مراقبت از مو همچون: ماسک مو، روغن های تقویت کننده مو و غیره به حفظ سلامت موها کمک می کنند.

خرید و قیمت زینک پلاس

قرص های تجویزی با نسخه پزشک برای افزایش حجم مو

برخی از قرص ها نیز بدون تجویز پزشک قابل خرید نیستند. این قرص ها برای کسانی که از مشکل نازک شدن مو رنج می برند، تجویز می شوند که در ادامه آنها را عنوان می کنیم.

  • قرص اسپیرونولاکتون

این دارو برای رفع نازکی موهای ناشی از افزایش هورمون آندروژن، تجویز می شود. در واقع این قرص ضد آندروژن است.

  • قرص فیناستروئید

فیناستروئید یکی از داروهای مهم در رفع ریزش مو و افزایش ضخامت مو است که برای مردان تجویز می‌ شود.

  • قرص کورتیکواستروئید

این قرص نیز جز داروهای نسخه ای است و برای رفع علائم التهابی که منجر به نازک شدن تارهای مو می شود، مناسب است.

قیمت و خرید قرص فولیکوژن اروند فارمد قیمت و خرید قرص پیلفود کمپلکس قیمت و خرید قرص رینفولتیل فارمالایف

داروی افزایش ضخامت تارهای مو

برای انتخاب داروی مناسب افزایش دهنده ضخامت مو بهتر است در ابتدا با انجام آزمایشات متفاوت از میزان ریزمغذی های بدن خود اطلاع پیدا کنید. سپس با مشورت پزشک، دارو، قرص یا مکمل مخصوص برای پرپشت شدن موی خود را خریداری کنید. زیرا هر قرص برای درمان نوع خاصی از مشکلات مو تولید می شود و مصرف خودسرانه آن ممکن است، به ریشه مو آسیب جدی وارد کند.

به عنوان نمونه قرص هیرونیک برای افزایش ضخامت مو، استحکام ریشه و سرعت رشد موها مناسب است و مکمل پرفکت هیر ایکس درخشش بالایی به مو می بخشد. همچنین در ترکیبات این محصول از اسیدهای آمینه و بیوتین استفاده شده است که موجب افزایش سرعت رشد مو و پرپشت شدن آن می شوند. بتاکاروتن موجود در محتویات این مکمل نیز برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید است.

این قرص ها با توجه به ترکیبات موجود در خود برای درمان کم پشتی مو به کار می روند. البته اگر مو به دلایل ارثی، هورمونی و کم کاری تیروئید نازک شود، به تنهایی با مکمل های تغذیه ای درمان نمی شود و حتما باید در کنار این محصولات از قرص های متعادل کننده سطح هورمون بدن نیز استفاده کرد. در ادامه برخی از داروهای بسیار موثر برای پرپشت شدن موها را بررسی می کنیم.

قرص تقویت کننده مو هیرتامین

این مکمل گیاهی دارای ترکیباتی از قبیل: ویتامین‌ ها، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مانند: آلوئه ورا، رزماری، گیاه دم اسبی، زردچوبه، فلفل سیاه، برهمی، گزنه و غیره است. این ترکیبات موجب افزایش ضخامت تارهای مو و تقویت فولیکول ها می‌ شوند.

داروی ماینوکسیدیل بهترین محلول برای افزایش ضخامت مو

ماینوکسیدیل یکی از داروهای پرپشت کننده تارهای مو است که به صورت محلول موضعی تولید می شود.

داروهای ضد آندروژن

این نوع از داروها نیز برای رفع مشکل نازکی مو مناسب هستند. این داروها با کاهش هورمون آندروژن در مردان و زنان به جلوگیری از ریزش و کم شدن حجم مو کمک می کنند. البته داروهای ضد آندوژن باید با تجویز پزشک خریداری شوند.

مولتی ویتامین مینرال

این نوع از داروها به صورت مکمل های تغذیه ای به فروش می رسند و تمامی افراد قادر به استفاده از آنها هستند. مولتی ویتامین مینرال با جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن به پرپشت شدن موها کمک می کند. مهمترین مولتی ویتامین های مخصوص مو شامل: بیوتین، زینک پلاس، قرص امگا 3 و امگا 6، ویتامین C، مکمل آهن، ویتامین D و مکمل ب کمپلکس می شوند.

این مکمل های تغذیه ای یکی از تاثیرگذارترین محصولات برای رفع نازکی موها هستند که با تغذیه رسانی به مو نقش پررنگی در حفظ سلامت آن بر عهده دارند.

خرید و قیمت انواع مولتی ویتامین عمومی و مینرال مکمل های مناسب افزایش ضخامت مو

چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو می شود؟

مکمل ها به دلیل محتویات مغذی خود فولیکول مو را تقویت می کنند و در جلوگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت مو بسیار مفید هستند. البته مصرف مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها همراه با این محصولات نیز باید در اولویت قرار گیرد.

خرید و قیمت قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس خرید و قیمت کپسول زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم خرید و قیمت قرص زینک پلاس یوروویتال 15 میلی گرم

تاثیر ویتامین A در افزایش ضخامت و حجم مو

ویتامین A با تولید سبوم از پوست سر در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. بدین طریق موجب جلوگیری از ریزش مو می شود.

ویتامین C و نقش آن در پرپشت شدن مو

ویتامین C نیز آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که با تقویت سیستم ایمنی مانع از ریزش، شکنندگی و نازک شدن موها می شود.

ویتامین های گروه B

ویتامین‌ های گروه B به خصوص، ویتامین B3، بیوتین و فولیک اسید به رشد مو کمک می کنند و با بازسازی سلول ها و تولید اسیدهای چرب ضروری، فولیکول های آسیب دیده مو را ترمیم می کنند. این ویتامین ها به خصوص بیوتین در افزایش حجم مو نیز فواید بسیاری دارند.

خرید و قیمت انواع مکمل های بیوتین خرید و قیمت قرص بیوتین یوروویتال خرید و قیمت کپسول بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید خرید و قیمت قرص بیوتین 1000 میکروگرم برونسون خرید و قیمت قرص بیوتین هلث اید 800 میکروگرم خرید و قیمت قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم

تاثیر ویتامین E در ضخامت مو

این ویتامین آنتی اکسیدانی قوی است که استرس اکسیداتیو رادیکال های آزاد را خنثی می کند و برای درمان مشکلات مو به خصوص کم حجم شدن مو بسیار موثر است.

ویتامین D، افزایش دهنده حجم مو

این ویتامین نیز فولیکول های مو را تقویت می کند و موجب رشد سلولی و حجیم شدن موها می شود. ویتامین D انتی اکسیدانی قوی است که با تقویت سیستم ایمنی، عوامل خارجی کاهش دهنده حجم موها را از بین می برد و به حفظ سلامت مو کمک می کند.

خرید و قیمت کپسول زینک پلاس یوروویتال 5 میلی گرم خرید و قیمت کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم خرید و قیمت کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا

بهترين قرص برای افزایش ضخامت مو

بهترین قرص برای ضخیم‌ شدن مو باید با توجه به دلیل کاهش حجم مو انتخاب شود. به همین دلیل نمی توان یک قرص خاصی را برای این منظور معرفی کرد.

اگر کاهش حجم مو به دلیل مشکلات هورمونی و ارثی نباشد، قرص های زیر بهترین گزینه برای ضخیم شدن موها به شمار می روند.

  • قرص زینک مانند: زینک پلاس یوروویتال و یونی زینک
  • قرص های حاوی پروتئین
  • قرص های حاوی امگا 3 مانند: کپسول کیوتن و روغن ماهی ترید فارمد
  • مکمل های حاوی ویتامین C و زینک مانند: قرص ویتامین ث و زینک یوروویتال
  • قرص آهن مانند: قرص آهن و ویتامین ث رزاویت
  • قرص حاوی ویتامین D مانند: کپسول ویتامین D3 2000 او پی دی فارما

روش هایی برای ضخیم شدن موی سر

برای ضخیم شدن موها روش های متعددی وجود دارد که بهترین و ساده ترین آنها مصرف مکمل های تغذیه ای همراه با رژیم غذایی سالم است. زیرا در بیشتر مواقع کاهش حجم مو به دلیل سو تغذیه ایجاد می شود‌.

اسیدهای چرب، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی مو ضروری هستند. به همین دلیل کمبود آنها موجب شکنندگی و نازکی تارهای مو می شود. علاوه بر مصرف مکمل ها و داروها، استفاده از روش های دیگر مانند: مالیدن روغنی ها و ژل های گیاهی به کف سر و ساقه مو، شستشوی درست موها، انتخاب محصولات بهداشتی مناسب مو و غیره در ضخیم شدن موها نقش مهمی دارند.

خرید و قیمت انواع مکمل های افزایش ضخامت مو

افزایش ضخامت مو موجب زیباتر شدن چهره افراد می شود. موها به دلایل متفاوتی دچار کاهش حجم و در نتیجه ریزش می شوند که مهمترین دلیل آن کمبود ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب است.

انواع قرص ها و داروهای بدون نسخه و تجویزی برای افزایش حجم موها به تولید رسیده است که هر کدام از آنها دارای ترکیبات مشخصی هستند. به همین دلیل قبل از تهیه این محصولات باید میزان هر کدام از مواد موجود در محتویات آنها بررسی شود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم