درمان فشار خون پایین در منزل | بهترین قرص تنظیم فشار خون

درمان فشار خون پایین در منزل
تاریخ ایجاد :

فشار خون پایین یا افت فشار خون، یک وضعیت ناتوان کننده است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. علی رغم علائم جدی این وضعیت، فشار خون پایین اغلب در خانه با تغییر سبک زندگی و درمان‌های طبیعی قابل درمان است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی علائم فشار خون پایین، بهترین روش‌های درمان فشار خون پایین در منزل و معرفی بهترین قرص موجود در بازار برای تنظیم فشار خون بپردازیم. چه به دنبال یک راه حل طبیعی یا یک دارو باشید، این مقاله هر آنچه را که باید در مورد درمان فشار خون پایین بدانید را پوشش می‌دهد. بنابراین از شما دعوت میکنیم در این مسیر قدم به قدم همراه ما باشید.

علائم فشار خون پایین چیست؟

علائم فشار خون پایین یا افت فشار خون بسته به شدت و مدت زمان بیماری می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال، در ادامه برخی از علائم رایج فشار خون پایین را بررسی کرده‌ایم.

  • سبکی سر یا سرگیجه: این نشانه می‌تواند از احساس خفیف چرخش محیط اطراف به دور سر تا احساس اینکه ممکن است بیهوش شوید، متغیر باشد.
  • غش کردن: این نشانه می‌تواند زمانی رخ دهد که فشار خون به‌طور ناگهانی کاهش یابد و افت کند.
  • حالت تهوع یا استفراغ: زمانی که فشار خون برای مدت طولانی پایین باشد، حالت تهوع یا استفراغ رخ می‌دهد.
  • احساس ضعف: فشار خون پایین همچنین می‌تواند باعث احساس ضعف و خستگی شود.
  • سردرد: فشار خون پایین می‌تواند باعث سردرد شود که ممکن از سردرد خفیف تا شدید متغیر باشد.
  • تپش قلب: تپش قلب به احساس تند شدن ضربان یا تپش شدیدتر از حد معمول قلب اشاره دارد که از علائم دیگر فشار خون پایین به شمار می‌آید.
  • تاری دید: فشار خون پایین می‌تواند باعث تغییرات موقتی در بینایی نظیر نقاط کور موقت یا دید تونلی شود.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم مهم است که فرد به دنبال رسیدگی‌های پزشکی یا درمان فشار خون پایین در منزل باشد؛ زیرا هر کدام از این علائم می‌توانند نشانه‌های یک وضعیت پزشکی جدی‌تر باشند یا به وضعیت‌های خطرناک‌تری بیانجامند.

علائم فشار خون پایین چیست؟

درمان فشار خون پایین در منزل

فشار خون پایین را در اغلب موارد می‌توان با تغییرات در سبک زندگی درمان و مدیریت کرد. در ادامه ۱۰ راهکار برای درمان فشار خون پایین در منزل را بررسی کرده‌ایم.

  • مایعات بیشتری بنوشید

کم آبی می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود؛ زیرا بدن مایعات کافی برای حمایت از گردش خون مناسب را ندارد. یکی از راهکارهای موثر و مهم در درمان فشار خون پایین در منزل نوشیدن مایعات است. نوشیدن مایعات فراوان نظیر آب، آب میوه و نوشیدنی‌های ورزشی به حفظ حجم خون در بدن کمک می‌کند و می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

  • غذاهای غنی از سدیم بیشتری بخورید

مصرف کم سدیم می‌تواند منجر به کاهش فشار خون شود. سدیم یک الکترولیت مهم محسوب می‌شود که به تنظیم حجم و فشار خون کمک می‌کند. بنابراین، افزایش مصرف سدیم و افزودن نمک به غذا می‌تواند به افزایش فشار خون کمک کند. غذاهای غنی از سدیم نظیر آجیل شور، ترشیجات و آب گوشت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین سعی کنید به هر وعده غذایی یک یا دو سر انگشت نمک بیشتری اضافه کنید.

  • دراز بکشید و پاهایتان را بالا ببرید

اگر احساس سبکی سر یا سرگیجه دارید که از نشانه‌های افت فشار خون است، یکی از راه‌های فوری درمان فشار خون در منزل این است که با بالا نگه داشتن پاهایتان دراز بکشید. این امر می‌تواند به جریان خون به قلب و افزایش فشار خون کمک کند تا خون به سمت قلب برگردد.

  • از مصرف کافئین و الکل اجتناب کنید

کافئین موجود در چای، قهوه یا نوشابه باعث باریک شدن رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. الکل نیز می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کند و منجر به کاهش موقت فشار خون شود. بنابراین از نوشیدن مقادیر زیاد الکل خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند فشار خون را حتی بیشتر نیز کاهش دهد.

  • سیگار و نیکوتین را ترک کنید

سیگار کشیدن می‌تواند فشار خون و سطح اکسیژن را کاهش دهد و رگ‌های خونی را باریک کند. اجتناب از نیکوتین می‌تواند به کاهش سطح استرس و افزایش فشار خون کمک کند. بنابراین توصیه می‌شود که سیگار را ترک کنید تا فشار خونتان تنظیم شود.

  • به‌ طور منظم ورزش کنید

همانطور که می‌دانید ورزش منظم می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق و تنظیم فشار خون طبیعی کمک کند. بنابراین ورزش یکی از راه‌های موثر درمان فشار خون پایین در منزل محسوب می‌شود. پس توصیه می‌شود که به مرور و با ورزش‌های با شدت پایین مانند پیاده روی یا شنا، فعالیت بدنی خود شروع کنید و افزایش دهید.

  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید

مصرف یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل مزایای فراوانی برای فشار خون پایین دارد. به‌طوری‌که می‌تواند به افزایش فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق کمک شایانی کند. این تغییرات همچنین شامل مصرف بیشتر غذاهای حاوی پتاسیم و کلسیم می‌شود که می‌تواند به تعادل اثرات افزایش مصرف سدیم کمک کند. به نقل از سایت emedicinehealth.com درباره این روش:

Low carbohydrate foods. Drinking lots of water. Foods high in vitamin B12 such as eggs, meat, milk products, fortified breakfast cereals, and some nutritional yeast products. Foods high in folate such as dark leafy green vegetables, fruits, nuts, beans, eggs, dairy, meat, poultry, seafood, and grains.

  • استرس‌ خود را مدیریت و تکنیک‌های تمدد اعصاب را تمرین کنید

تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب نظیر مدیتیشن، تنفس عمیق یا یوگا می‌توانند به کاهش استرس و افزایش فشار خون کمک کند. وقتی استرس را تجربه می‌کنیم، بدن ما هورمون‌هایی مانند آدرنالین و کورتیزول ترشح می‌کند که ترشح مداوم این هورمون‌ها تاثیری منفی بر فشار خون دارند. بنابراین از آنجایی که استرس می‌تواند بر فشار خون شما تأثیر بسزایی بگذارد، سعی کنید با یافتن بهترین ابزاری که مناسب شما باشد، راه‌ هایی برای کاهش و مدیریت استرس خود بیابید. این کار برای درمان ضربان قلب پایین در منزل نیز توصیه می شود.

  • فشار خون خود را کنترل و نظارت کنید

سنجیدن فشار خون در منزل می‌تواند به شما کمک کند تا سطح فشار خون خود را پیگیری و نظارت کرده و هرگونه تغییر یا روند غیرطبیعی را شناسایی کنید. با زیرنظر داشتن فشار خون خود می‌توانید در صورت تغییرات و روندهای غیرطبیعی مدام با یک متخصص صحبت کرده تا علت زمینه‌ای را تعیین کنید و گزینه‌های درمانی که ممکن است شامل مصرف داروها و قرص‌های فشار خون پایین شود را به شما ارائه دهد.

فشار خون خود را کنترل و نظارت کنید

  • از جوراب‌های فشاری استفاده کنید

اگر دوره‌های مکرر افت فشار خون را تجربه می‌کنید، با پزشک خود در مورد استفاده از جوراب‌های فشاری صحبت و مشورت کنید. جوراب‌های فشاری می‌توانند یک فشاری ملایم روی پاها اعمال کرده و به جلوگیری از جریان خون به پاها یا دور شدن از قلب کمک کنند. این امر باعث افزایش فشار خون در قسمت فوقانی بدن و مغز می‌شود.

با گنجاندن این نکات درمانی در برنامه روزانه خود می‌توانید به مرور علائم فشار خون پایین خود را مدیریت کرده و به بهبود سلامت کلی خود کمک شایانی کنید. با مدیریت و درمان فشار خون پایین خود قادر خواهید بود که با کاهش و رفع علائم افت فشار خون، کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید.

بهترین قرص تنظیم فشار خون

یکی از گزینه‌های درمانی برای کنترل فشار خون قرص‌های تنظیم فشار خون هستند. قرص‌های فشار خون برای فشار خون پایین مهم و ضروری هستند؛ زیرا می‌توانند به افزایش فشار خون و تسکین علائمی همچون سرگیجه، خستگی و غش کمک کنند. فشار خون پایین یا افت فشار خون در صورت عدم درمان می‌تواند خطرناک و حتی تهدیدی برای زندگی باشد. این قرص‌ها با افزایش حجم خون در شریان‌ها یا کاهش میزان مایع از دست رفته در ادرار عمل می‌کنند. این امر به حفظ فشار خون طبیعی و جلوگیری از نوسانات خطرناک فشار خون کمک می‌کند.

مکمل‌های امگا ۳ نیز با مزایای فراوانی که برای سلامت قلب و عروق دارند، در تنظیم فشار خون پایین نیز مفید محسوب می‌شوند. زیرا این مکمل‌ها به کاهش التهاب و بهبود عملکرد رگ‌های خونی معروف هستند و منجر به کاهش فشار خون می‌شوند. بنابراین برای درمان فشار خون پایین در منزل می‌توانید از مزایای این مکمل‌ها نیز بهره ببرید.

شایان ذکر است که همواره توصیه می‌شود به دنبال محصولاتی باشید با مواد طبیعی، کیفیت بالا و با دقت طراحی شده‌اند. همچنین منبعی را پیدا کنید که برای کمک به حفظ سطح فشار خون سالم، بهترین مکمل‌های امگا ۳ و قرص‌های تنظیم فشار خون موجود در بازار را به دقت بررسی و انتخاب کرده باشد تا بتوانید مطمئن باشید که انتخاب هوشمندانه‌ای کرده‌اید.

بهترین قرص تنظیم فشار خون

اگر به دنبال راهی موثر و ایمن برای کنترل فشار خون پایین خود هستید، ممکن است بخواهید مجموعه‌ای از قرص‌های تنظیم فشار خون و مکمل‌های امگا ۳ داروهوم را بررسی کنید که تمام مزایای بالا را داراست. در ادامه تنها برخی از طیف وسیع بهترین قرص امگا 3 و قرص‌های تنظیم فشار خون موجود در داروهوم را مشاهده خواهید کرد.

  1. کپسول هیپوفار نوتک فار ۶۰ عددی
  2. کپسول سوپر کلسیم با ویتامین د۳ مگنوم ویتامین ۶۰ عددی
  3. قرص جوشان منیزیم پلاس B۶ برونسون ۲۰ عددی
  4. کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهراوی
  5. کپسول لایفز دی اچ ای برونسون ۲۰۰ میلی‌گرم ۳۰ عددی
  6. قرص وازوگل گل دارو ۳۰ عددی
  7. قرص آلیوم اس دینه ۵۰ عددی
  8. کپسول بلود پرکسیر ادیب اکسیر ۶۰ عددی
  9. قرص کرومیوم هلث برست ۳۰ عددی
  10. قرص سیر و زیره سندروس ۶۰ عددی
  11. کپسول هارت مکس هلث اید ۶۰ عددی
  12. کپسول امگا ۳ امگا رکس دانا ۵۰ عددی
  13. کپسول رویال ژلی نوتراسن ۴۰۰ میلی‌گرم ۳۰ عددی
  14. شربت امگا ۳ مکس یورو ویتال حجم ۲۰۰ میلی لیتر
  15. سافت ژل امگا ویژن کودکان و نوجوانان دانا ۴۰ عددی
  16. سافت ژل امگا ۳ جی ام وی نیوتریشن ۵۰ عددی
  17. کپسول اولترا امگا ۳ ویتا بیوتیکس ۶۰ عددی
  18. کپسول امگا ۳ ۶ ۹ وانا پیور نور لایف ۱۰۰ عددی
  19. سافت ژل هربال امگا ۳ ۱۰۰۰ میلی‌گرم باریج اسانس ۳۰ عددی
  20. سافت ژل امگا ۳ رزاویت ۶۰ عددی
  21. کپسول امگا ۳ یوروویتال ۳۰ عددی
  22. کپسول امگا ۳ ویتارمونیل ۱۰۰ عددی
  23. کپسول نرم ژلاتینی امگا ۳ ویواتیون ۳۰ عددی
  24. سافت ژل امگا ۳ نکستایل ویتامینز ۱۰۰ میلی‌گرمی ۶۰ عددی

چه به دنبال دارویی برای استفاده روزانه باشید، چه به چیزی نیاز داشته باشید که فقط در صورت نیاز از آن استفاده کنید، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را پیدا خواهید کرد.

سخن آخر

همانطور که گفته شد و دریافتید، فشار خون پایین یا افت فشار خون، یک اختلال شایع است که می‌تواند علائمی نظیر سرگیجه، غش، حالت تهوع و ضعف را ایجاد کند. با درمان علت زمینه‌ای و اعمال تغییرات در سبک زندگی مانند مصرف بیشتر مایعات و غذاهای غنی از سدیم، دراز کشیدن با بالا بردن پاها و پوشیدن جوراب‌های فشاری می‌توان به درمان فشار خون پایین در منزل و مدیریت علائم آن پرداخت.

علاوه‌بر این، ممکن است لازم باشد برای حفظ سطح فشار خون سالم، قرص‌های تنظیم فشار خون همچون قرص‌هایی که در داروهوم وجود دارند، در نظر گرفته شوند. شایان ذکر است که هنگام بررسی گزینه‌های درمانی، بهتر است که با یک متخصص نیز مشورت کرده و توصیه‌های ایشان را دنبال کنید.

 

سوالات متداول

1- بهترین روش درمان فشار خون پایین در منزل چیست؟

مایعات بیشتری بنوشید، غذاهای غنی از سدیم بیشتری بخورید، دراز بکشید و پاهایتان را بالا ببرید، از مصرف کافئین و الکل اجتناب کنید، سیگار و نیکوتین را ترک کنید، به‌ طور منظم ورزش کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید، استرس‌ خود را مدیریت و تکنیک‌ های تمدد اعصاب را تمرین کنید، فشار خون خود را کنترل و نظارت کنید و از جوراب‌ های فشاری استفاده کنید.

2- بهترین قرص تنظیم فشار خون چیست؟

کپسول هیپوفار نوتک فار ۶۰ عددی، کپسول سوپر کلسیم با ویتامین د۳ مگنوم ویتامین ۶۰ عددی، قرص جوشان منیزیم پلاس B۶ برونسون ۲۰ عددی
کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهراوی، کپسول لایفز دی اچ ای برونسون ۲۰۰ میلی‌گرم ۳۰ عددی، قرص وازوگل گل دارو ۳۰ عددی، قرص آلیوم اس دینه ۵۰ عددی و کپسول بلود پرکسیر ادیب اکسیر ۶۰ عددی از بهترین قرص های تنظیم فشار خون هستند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 900,000+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم