بهترین قرص کلاژن ساز پوست کدام است؟

تاریخ ایجاد :

بهترین قرص کلاژن ساز پوست چیست؟ کلاژن پروتئین اصلی برای تامین سلامت پوست و مو به شمار می رود. این ماده مغذی که به خاصیت کشسانی پوست کمک می کند و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری به عمل می آورد، با افزایش سن در بدن با کاهش چشمگیر تولید مواجه خواهد شد. همین موضوع سبب خشکی پوست، کاهش خاصیت الاستیسیته و ایجاد چین و چروک روی نواحی مختلف پوست می شود. به همین جهت، استفاده از قرص کلاژن ساز برای ایجاد جوانسازی، شادابی و طراوت پوست به تمامی افراد بزرگسال پیشنهاد می شود.

بهترین قرص کلاژن سازی پوست:

خرید و قیمت انواع مکمل های کلاژن

مکمل ها با ساختار جادویی خود جذب این ماده مغذی را در بدن تسریع می بخشند. با این حال با مصرف گوشت مرغ، ماهی، گاو، بروکلی، گل کلم، بادمجان و … نیز می توان به تامین کلاژن بدن کمک کرد. همچنین با مصرف ویتامین C می توان به تولید کلاژن در بدن بیش از پیش امیدوار بود.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تاثیر کلاژن بر سلامت پوست

تاثیر کلاژن بر سلامت پوست

فراوان ترین پروتئین در بدن انسان ها کلاژن است. این ماده مغذی علاوه بر تاثیر روی زیبایی و سلامت پوست و موی افراد، در پیشگیری از پوکی استخوان نیز نقشی موثر را ایفا می کند. برخی از خواص کلاژن عبارتند از:

جوانسازی پوست

کلاژن با حفظ رطوبت پوست افراد می تواند در جلوگیری از ایجاد چروک های پوستی مثمر ثمر باشد. یکی از دلایل پیری پوست، خشکی و چروک آن به شمار می رود که با مصرف مکمل کلاژن و تامین این پروتئین مفید پیری و خشکی پوست جای خود را به پوستی جوان و باطراوت خواهد بخشید.

شادابی مو

با توجه به ساختار مو و تشکیل آن از کراتین باید عنوان کرد که کلاژن می تواند به تولید کراتین در بدن کمک کند و از این طریق منجر به سلامت مو شود. کراتین از آمینو اسیدها در بدن ساخته می شود و کلاژن با کمک به تولید کراتین، این چرخه را تکمیل خواهد کرد.

خاصیت آنتی اکسیدانی کلاژن سبب بهبود وضعیت پوست سر می شود و روند ریزش مو را در افراد متوقف خواهد کرد. مراقبت از فولیکول مو از دیگر ویژگی های کلاژن به شمار می رود. همچنین یکی دیگر از تاثیرات مثبت این ماده مغذی را می توان جلوگیری از سفید شدن مو دانست.

سلامت استخوان ها

کلاژن با یکپارچه سازی غضروف در بدن، به استحکام استخوان ها کمک شایانی می کند. این ماده مفید به تسکین درد مفاصل در بدن می پردازد. مصرف مکمل کلاژن در سنین بالاتر می تواند روند ابتلا به پوکی اسخوان را به صورت چشمگیری به تعویق بیندازد یا از ابتلا به آن پیشگیری به عمل آورد.

مصرف کلاژن از چه سنی باید شروع شود؟

با تحقیقات انجام شده در مورد کلاژن می توان اذعان کرد که این ماده مغذی با افزایش سن در بدن با کاهش تولید رو به رو خواهد بود. اگر چه این سن در تمامی افراد یکسان نیست، ولی کمی پس از 20 سالگی میزان تولید کلاژن در بدن رو به افول خواهد بود و بهتر است مصرف آن پس از 20 و پیش از 30 سالگی آغاز شود. به بیان بهتر 25 سالگی زمان خوبی برای شروع مصرف مکمل کلاژن به شمار می رود.

این بدان معنی نیست که افراد با سنین بالاتر نمی توانند از انواع مکمل های کلاژن استفاده کنند یا تاثیری برای آن ها خواهد داشت، بلکه به این معنی است که پیشگیری از ایجاد چروک و ابتلا به پوکی استخوان منطقی تر به نظر می رسد. با این حال افراد با سنین بالاتر نیز با مصرف این ماده مفید می توانند به کاهش چروک و سلامت استخوان ها کمک چشمگیری کنند.

آیا مصرف قرص کلاژن ساز، عوارض دارد؟

همانطور که می دانیم، مکمل های کلاژن با فرآیند هیدرولیز به دست می آید و با هدف جذب راحت تر و بهتر کلاژن به بدن تولید شده است. فواید بی نظیر این مکمل ها بر هیچ کس پوشیده نخواهد بود؛ با این حال برخی افراد با مصرف این نوع مکمل ها دچار برخی عوارض نادر خواهند شد. ریفلاکس، نفخ و درد معده از جمله عوارض احتمالی این مکمل ها به شمار می روند. در صورت بروز چنین عوارضی و از طریق مشورت با پزشک خود می توانید دوز مصرفی را به وعده های کوچکتری تقسیم کرده و این مشکل را حل کنید.

بهترین قرص کلاژن ساز پوست

توجه به سلامت و زیبایی پوست و مو در افراد سبب تنوع تولید مکمل کلاژن شده است. بسیاری از شرکت های معتبر داروسازی در سراسر دنیا با دریافت اهمیت این ماده مفید برای پوست، مو و استخوان ها به تولید فرآورده های حاوی کلاژن می پردازند. این دسته از مکمل ها با تحریک کلاژن سازی در بدن به جوانسازی و شادابی پوست و مو منجر می شوند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مکمل های کلاژن موجود در بازار می پردازیم.

در سایت healthline، در مقاله ای جامع، 15 مورد از بهترین قرص و پودرهای کلاژن ساژ خارجی معرفی شده که این بررسی بر اساس معیارهای نقل شده در زیر صورت گرفته است.

How we chose

We selected the products featured in this article based on the following criteria

type of supplement, such as powder or capsule

ingredients

third-party testing or certifications

dosage

قرص کلاژن گلد | بهترین قرص کلاژن خارجی

قرص کلاژن گلد آدریان که حاوی کلاژن هیدرولیز شده است، با کمک به درمان لکه های پوستی ناشی از آفتاب، روشن سازی پوست، رفع چین و چروک، افزایش خاصیت کشسانی پوست و … به جوانسازی و شادابی پوست کمک می کند. با توجه به مشکل بلعیدن قرص در برخی افراد، کلاژن گلد آدریان به صورت ساشه ای نیز در دسترس قرار گرفته است که طعم دلپذیر آن می تواند عدم تمایل افراد برای مصرف این ماده را از بین ببرد.

قرص کلاژن گلد

پودر کلاژن کلاژینو | بهترین پودر کلاژن خارجی

پودر کلاژن کلاژینو که یکی از بهترین مکمل های کلاژن به شمار می رود، از پوست ماهی مرغوب تهیه شده است و علاوه بر سلامت پوست و مو، به استحکام استخوان های بدن نیز کمک خواهد کرد. این محصول که به صورت پودر ارائه شده است، می تواند در ماست یا انواع نوشیدنی حل شده و سرو شود. مکمل کلاژن کلاژینو فواید بی نظیر دیگری را نیز برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کنترل وزن
  • آبرسانی پوست
  • تامین پروتئین روزانه بدن
  • تقویت مو و فولیکول آن
  • پیشگیری و درمان شکنندگی ناخن ها
  • مراقبت از سلامت مفاصل و استخوان های بدن

پودر کلاژن کلاژینو

پودر کلاژینو بیوتی | بهترین پودر کلاژن خارجی

پودر کلاژینو بیوتی با افزایش عملکرد در زمینه مراقبت و حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی افراد حاوی مقادیری از ویتامین C، زینک، بیوتین و هیالورونیک اسید است. همانطور که خاصیت بی نظیر کلاژن بر هیچ کس پوشیده نیست، می توان ادعا کرد که ترکیب جادویی این پودر عملکرد بی نظیری را در راستای سلامت بدن، پوست و مو ارائه کرده است. وجود ویتامین C موجود در این مکمل، سبب افزایش جذب کلاژن به بدن خواهد شد. همچنین این ویتامین یکی از عناصر اصلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

استحکام ناخن ها و رشد مو نیز از فواید بیوتین محسوب می شود. برای جلوگیری از ریزش مو و سلامت استخوان، مفاصل و پوست مصرف زینک یا همان روی توصیه می شود. این مکمل که حاوی مقادیر استانداردی از زینک است، در تامین این دسته از نیازهای بدن نیز موثر واقع خواهد شد.

کلاژینو بیوتی

کلاژن پلاس یوروویتال | بهترین قرص کلاژن ساز پوست خارجی

مکمل کلاژن پلاس یوروویتال را می توان به عنوان یک کلاژن ساز قوی در بازار معرفی کرد. این مکمل که در ترکیبات خود ریز مغذی های مفید دیگری همچون ال لیزین و ویتامین C را نیز گنجانده است، مزایای بی شماری را برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • انعطاف پذیری پوست
  • بهبود روند درمان زخم
  • استحکام مو و ناخن ها
  • افزایش سلامت پوست
  • آبرسانی، شفافیت و شادابی پوست

خواص شگفت انگیز ویتامین C نیز بر هیچ کس پوشیده نیست و می تواند در بهبود وضعیت و سلامت لثه، تقویت ایمنی بدن و … نقش موثری ایفا کند.

کلاژن پلاس یوروویتال

کلاژن پلاس آپوویتال | بهترین مکمل کلاژن خارجی

مکمل کلاژن پلاس آپوویتال که سرشار از کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین C و ال لیزین است، مکملی بی نظیر برای مراقبت از سلامتی پوست و موی افراد به شمار می رود. بهبود انعطاف پذیری مفاصل، خاصیت الاستیسیته پوست، ترمیم غضروف ها، بهبود وضعیت بافت بدن، تقویت مو و ناخن و … از جمله فواید مهم و مفید این مکمل محسوب می شوند. ویتامین C و ال لیزین موجود در این ترکیب شگفت انگیز را می توان عامل مهم دیگری برای جوانسازی پوست و مو توسط این مکمل دانست.

کلاژن پلاس آپوویتال

کلام آخر

کلاژن که همانند یک چسب قوی سبب خاصیت کشسانی در تمامی بافت های بدن مخصوصا پوست و مو خواهد شد، برای شادابی و سلامت پوست و مو ماده ای حیاتی محسوب می شود. مکمل کلاژن که با هدف تحریک بدن برای تولید بیشتر این ماده مفید مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به میزان چشمگیری کاهش تولید این ماده را در بدن جبران کند و روند پیری را به تعویق بیاندازد.

همانطور که عنوان شد، با افزایش سن تولید کلاژن در بدن با کاهش چشمگیری مواجه می شود. همین موضوع سبب بروز چین و چروک و خشکی پوست خواهد شد. آبرسانی و افزایش خاصیت الاستیسیته این ماده می تواند به رفع چروک و جوانسازی کمک شایانی کند. کلاژن هیدرولیز شده که به وفور در تمامی مکمل های مرغوب یافت می شود، قابلیت جذب بالاتر این ماده را در بدن ایجاد می کند. افرادی که مشکل بلعیدن قرص دارند، می توانند با مصرف پودر کلاژن ساز به تامین این ماده در بدن خود بپردازند و جوانی و شادابی را به پوست و موی خود هدیه دهند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم