تفاوت زینک و زینک پلاس چیست؟

تاریخ ایجاد :

تفاوت زینک و زینک پلاس چیست؟

آشنایی با مواد موجود در مکمل های زینک و زینک پلاس باعث می شود که بهتر تفاوت زینک و زینک پلاس را متوجه شوید. در تعریف مکمل ها متوجه شدیم که تنها ماده موجود در مکمل زینک فقط روی است، در صورتیکه در زینک پلاس علاوه بر روی انواعی از ویتامین ها و املاح معدنی نیز وجود دارد.

هر فرد باید با توجه به نیاز بدن خود یکی از این مکمل ها را انتخاب کند. به عنوان مثال ممکن است فردی فقط کمبود روی داشته باشد، پس بهتر است از زینک استفاده کند، اما گاهی فرد دچار ریزش مو و شکنندگی ناخن نیز می شود که بهتر است زینک پلاس را مورد استفاده قرار دهد.

زینک یا زینک پلاس؟ کدامیک برای شما مناسب تر است؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی خواص، ویژگی ها، شباهت و تفاوت های هر کدام بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید: قرص زینک پلاس چیست و زینک پلاس برای چی خوبه؟

زینک یا همان روی، دومین ماده معدنی فراوان در بدن است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. امروزه مواد غذایی بیش از حد در حال فرآوری شدن هستند، به نحوی که اکثر مواد مغذی درون غذاها از بین می رود. با توجه به اینکه بدن انسان روزانه به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد، لذا باید در پی حل مشکل بود. خوشبختانه علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که این مشکل با استفاده از مکمل های غذایی برطرف شود. قرص زینک و زینک پلاس نمونه هایی از این مکمل ها برای رفع نیاز روی و ویتامین ها در بدن هستند.

خرید انواع مکمل زینک پلاس از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

از مزایای روی، تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری مانند باکتری ها و ویروس ها است. مکمل غذایی زینک با ترکیبات عالی برای استفاده عموم در بازار عرضه می شود. افراد برای تامین ویتامین روزانه و تقویت سیستم ایمنی بدن خود از این مکمل ها استفاده می کنند، اما موضوع اینجاست که کدام مکمل بهتر است؟ فرق این دو مکمل چیست؟ در ادامه به بررسی و تفاوت این دو مکمل می پردازیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

تفاوت زینک و زینک پلاس در چیست؟

آشنایی اولیه با مکمل زینک

زینک همان روی است که در شیمی با علامت اختصاری Zn نشان داده می شود. این مکمل مقدار مناسبی روی دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست، مو و ناخن، افزایش رشد ذهنی و جسمی کودکان و نوجوانان، افزایش قدرت باروری و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مکمل زینک را می توان علاوه بر قرص در قالب شربت نیز تهیه کرد. برای شناخت تفاوت زینک و زینک پلاس، باید به این موضوع توجه کرد که در قرص یا شربت زینک فقط عنصر روی وجود دارد و مواد معدنی دیگری وجود ندارد، در صورتی که زینک پلاس حاوی ویتامین و مواد معدنی دیگری نیز است.

خرید زینک پلاس یوروویتال از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

آشنایی اولیه با زینک پلاس

مکمل غذایی زینک پلاس نیز دارای مقدار مناسبی روی است، با این تفاوت که در ترکیب آن علاوه بر روی ویتامین های دیگری مانند ویتامین‌ های گروه B یعنی ویتامین B1 ،B2 ،B3 ،B5 ،B7 و B9 و ویتامین C نیز وجود دارد. گاهی املاح معدنی مثل آهن و کلسیم نیز به این مکمل اضافه می شود.

ترکیبات این مکمل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند. این مکمل برای بهبود ناخن، سلامت پوست و حتی افزایش قدرت باروری بسیار موثر است. همچنین این ماده در ترمیم سریع زخم نیز موثر است. ویتامین های موجود در زینک پلاس به پرپشتی و لطافت مو و در نهایت داشتن سیستم دفاعی قوی در برابر بیماری ها کمک بسیاری می کند.

بیشتر بدانید: نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف زینک پلاس

تفاوت زینک و زینک پلاس

آشنایی با مواد موجود در مکمل های زینک و زینک پلاس باعث می شود که بهتر تفاوت زینک و زینک پلاس را متوجه شوید. در تعریف مکمل ها متوجه شدیم که تنها ماده موجود در مکمل زینک فقط روی است، در صورتیکه در زینک پلاس علاوه بر روی انواعی از ویتامین ها و املاح معدنی نیز وجود دارد.

هر فرد باید با توجه به نیاز بدن خود یکی از این مکمل ها را انتخاب کند. به عنوان مثال ممکن است فردی فقط کمبود روی داشته باشد، پس بهتر است از زینک استفاده کند، اما گاهی فرد دچار ریزش مو و شکنندگی ناخن نیز می شود که بهتر است زینک پلاس را مورد استفاده قرار دهد.

بیشتر بدانید: آیا قرص زینک پلاس چاق کننده است؟

آشنایی اولیه با مکمل زینک و زینک پلاس

مزایای مصرف زینک و زینک پلاس!

روی موجود در زینک یکی از مهم ترین عناصر برای بدن است که وجود آن تا پایان عمر ضروری خواهد بود. بسیاری از مکمل های مخصوص دوران بارداری و شیردهی دارای زینک هستند. حتی در دوران کودکی استفاده زینک پلاس اهمیت دارد. این مکمل کمک می کند که کودک رشد کامل و بهتری داشته باشد. در حقیقت تفاوت زینک و زینک پلاس در ویتامین های اضافی موجود در زینک پلاس است که برای تاثیر بهتر بر روند بهبود و سلامت افراد و عملکرد جسمانی آنها با ویتامین ها، به مکمل زینک افزوده شده است.

برخی از مزایای این مکمل ها به شرح زیر است:

  • قند خون و دیابت افراد را کنترل می کند.
  • سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.
  • زخم های سطحی و آکنه را بهبود می بخشد.
  • سلامت قلب را تامین و حفظ می کند.
  • روند بیماری دژانسیون ماکولا را کند می کند.

این مکمل ها برای همه افراد مفید هستند و تمامی افراد چه خانم ها و چه آقایان می توانند از آن استفاده کنند. البته با توجه به نیاز بدن و هدف استفاده از این مکمل می توانید مکمل های مخصوص خانم ها یا آقایان را انتخاب و مصرف کنید.

بیشتر بدانید: عوارض قرص زینک پلاس چیست؟ تداخل دارویی و موارد منع مصرف zinc plus

مزایای مصرف زینک و زینک پلاس!

مزایای مصرف زینک پلاس نسبت به زینک

تاکید بر این موضوع که مکمل زینک فقط شامل روی است، در صورتیکه مکمل زینک پلاس دارای انواعی ویتامین و املاح معدنی است، عاملی برای تشخیص تفاوت زینک و زینک پلاس می باشد. همانطور که روی برای تقویت بدن مورد اهمیت خواهد بود، انواع ویتامین ها نیز به صورت روزانه برای عملکرد بهتر بدن به خصوص تقویت مو و جوانسازی بدن مورد نیاز هستند. ترکیب روی و ویتامین ها باعث اثر بخشی بیشتر بر کاهش ریزش مو، بهبود سیستم ایمنی و متابولیسم بدن و موارد دیگر می شود. به همین دلیل افراد به دلیل ریزش مو، ناخن های شکننده و سایر مشکلات، تمایل بیشتری به استفاده از زینک پلاس دارند.

خرید انواع مکمل های تقویت کننده مو و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین داروهوم با قیمت استتنایی.

مزایای ویتامین ث

یکی از ویتامین های ضروری بدن که به صورت روزانه باید مصرف شود، ویتامین C است. معمولاً زنان روزانه به 75 میلی گرم و مردان به 90 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. بدن انسان به تنهایی قادر به تولید این ویتامین نیست. ویتامین C در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد که با مصرف روزانه آن ها قابل دریافت است، اما گاهی جذب آنها از طریق استفاده از میوه و سبزیجات به طور کامل تامین نمی شود، لذا افراد برای جذب این ویتامین مجبور به استفاده از مکمل ها به عنوان مثال زینک پلاس می شوند.

اثرات ناشی از ویتامین C بر بدن که یکی از عوامل تفاوت زینک و زینک پلاس محسوب می شوند، عبارت هستند از:

  • باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شود.
  • فشار خون را کنترل می کند و آن را متعادل نگه می دارد.
  • ابتلا به بیماری های قلبی و خطرات ناشی از آن را کاهش می دهد.
  • کلسترول بدن را کنترل می کند.
  • از آسیب به سلولها با خاصیت آنتی اکسیدانی جلوگیری می کند.

مزایای ویتامین های ب

ویتامین B نقش مهم و اساسی در سلامتی و تندرستی دارد. یکی از مهم ترین تفاوت زینک و زینک پلاس وجود این ویتامین در مکمل زینک پلاس است، زیرا این ویتامین باعث عملکرد صحیح مغز و متابولیسم مناسب بدن می شود. از دیگر مزایای ویتامین B در مکمل زینک پلاس:

  • باعث رشد گلبول های قرمز خون می شود.
  • کمک به هضم غذا می کند.
  • اشتها را افزایش می دهد.
  • باعث تولید هورمون ها می شود.
  • سطح انرژی را افزایش می دهد.
  • سبب بهبود بینایی می شود.
  • عملکرد مغز را بهبود می بخشد.
  • به سلامت قلب و عروق کمک می کند.
  • سطح تستوسترون در مردان را افزایش می دهد.
  • رشد مغز جنین در زنان باردار را انجام می دهد.
  • باعث کاهش نقایص مادرزادی در جنین می شود.

مزایای مصرف زینک پلاس نسبت به زینک

نحوه مصرف زینک و زینک پلاس

مقدار مصرف مکمل زینک با توجه به سن و جنسیت افراد متفاوت خواهد بود و بهتر است حتما با تجویز پزشک مقدار آن مشخص شود. استفاده بیش از حد زینک باعث می شود ایمنی بدن کاهش یابد و سبب تداخل با جذب مس شود، کمبود مس در بدن عاملی برای کم خونی است.

در مورد مصرف زینک پلاس برای بزرگسالان پیشنهاد می شود که روزانه یک عدد از این قرص با وعده ای غذایی مصرف شود و بیشتر از آن توصیه نمی شود. به دلیل تفاوت زینک و زینک پلاس و اینکه این داروها مکمل هستند، نباید آن ها را جایگزین رژیم غذایی کنید. همچنین پیشنهاد می شود در دوره بارداری و شیردهی طبق تجویز پزشک مصرف شوند.

خرید و قیمت زینک پلاس

عوارض جانبی زینک و زینک پلاس

فواید استفاده از این مکمل ها به قدری زیاد است که استفاده از آن در قالب مکمل بین افراد بسیار رایج شده است. همانطور که کمبود روی در بدن مشکل ایجاد می کند، مصرف بیش از حد آن نیز خطراتی در پی دارد. تفاوت زینک و زینک پلاس در عوارض آن تاثیر دارد. در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

عوارض ناشی از مصرف زیاد زینک عبارت هستند از:

  • باعث حالت تهوع و استفراغ می شود.
  • مصرف بیش از حد آن اشتها را از بین می برد.
  • باعث اسهال می شود.
  • دردهای شکمی را به وجود می آورد.
  • سبب سردرد می شود.
  • عملکرد ایمنی بدن را کاهش می دهد.
  • سطح کلسترول خوب در بدن را نیز کاهش می دهد.
  • حساسیت در بیماران تنفسی را افزایش می دهد.

عوارض استفاده زیاد از مکمل زینک پلاس عبارت هستند از:

  • یکی از ترکیبات مکمل زینک پلاس ماده آلورا قرمز است که ممکن است بر فعالیت و یادگیری کودکان تاثیرات منفی داشته باشد.
  • امکان بروز علایم آلرژیک از جمله عطسه، گرفتگی یا آبریزش بینی، صدا خس خس در سینه یا مشکل تنفسی، کهیر، تورم صورت، دهان، لب ها و گلو  وجود دارد که در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید به اورژانس مراجعه کنید.

زینک پلاس ممکن است عوارض دیگری را در بر داشته باشد که در این لیست قرار نگرفته است، لذا لازم است در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی غیر منتظره آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

تداخلات دارویی زینک و زینک پلاس

داروهای زیادی هستند که با سولفات روی و مواد تشکیل دهنده این مکمل ها تداخل ایجاد می کنند. به دلیل یکی بودن روی در دو مکمل تفاوت زینک و زینک پلاس در تداخل دارویی چندان تفاوت خاصی ندارد. برای هر دو مکمل لازم است درصورت استفاده از هرگونه دارو اعم از داروهای گیاهی، شیمیایی با نسخه یا بدون نسخه، به پزشک مراجعه کنید. مقدار داروها و ویتامین های مورد استفاده خود را با پزشک در جریان بگذارید.

تداخلات دارویی زینک و زینک پلاس

خرید انواع زینک و زینک پلاس

زینک یکی از مواد مغذی محسوب می شود که مصرف آن به صورت روزانه برای بدن ضروری است. تفاوت زینک و زینک پلاس با توجه به ترکیبات آنها و ویتامین های افزوده شده بر زینک پلاس مشخص می شود. اگر در تامین ویتامین های B و C با مصرف مواد غذایی روزانه خود اطمینان دارید، استفاده از مکمل زینک به تنهایی کافی است و نیازی به مصرف مکمل زینک پلاس نخواهد بود. اکثر زنان و مردان به دلیل ریزش موی شدید، کم خونی و ضعف در سیستم ایمنی بدن با توجه به کمبود ویتامین ها و روی در بدنشان مایل به استفاده از مکمل زینک پلاس هستند.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم