بهترین مولتی ویتامین برای کودکان؛ چگونه مکمل‌های مناسب را انتخاب کنیم؟

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان
تاریخ ایجاد :

کودکان از بدو تولد تا رسیدن به سن بلوغ نیاز دارند تا انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را از طرق مختلف جذب کنند. راز سلامت و شادابی کودکان در داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی است.

از طرفی برخی از کودکان مخصوصا در سنین پایین‌تر، همه مواد غذایی را نمی‌خورند. به همین سبب بدنشان دچار کمبود ویتامین می‌شود. در این مرحله لازم است تا با استفاده از مکمل های رشد و تقویت کودکان نیاز بدنی آن‌ها را رفع کنید. برای آشنایی با انواع و بهترین مولتی ویتامین‌های کودکان این مقاله را بخوانید.

فهرست مطالب show

انواع مولتی ویتامین مورد نیاز کودک

بسته به نیاز کودک، ویژگی‌های بدنی و وجود کمبود یا حساسیت‌های بدنی، مولتی ویتامین‌های کودکان متفاوت هستند. همچنین سن کودک نیز تعیین کننده مولتی ویتامین مصرفی او خواهد بود. بهترین مولتی ویتامین برای کودکان، مکملی است که تمام مواد مغذی برای بدن او را داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که ممکن است یک مولتی ویتامین علیرغم داشتن تمام مواد مغذی و ویتامینه برای کودک شما مناسب نباشد. چرا که کودک به ترکیبات آن حساسیت دارد. قبل از انتخاب مولتی ویتامین در وهله اول باید با پزشک کودک مشورت کنید. نیاز او شناسایی شود و همچنین فرمی که کودک بدون مشکل بتواند آن را میل کرده و جذب کند را انتخاب کنید.

به نقل از سایت www.nhs.uk  کودکان از 6 ماهگی تا 5 سالگی هر روز باید مکمل ها و ویتامین داده شود.

The government recommends all children aged 6 months to 5 years are given vitamin supplements containing vitamins A, C and D every day. Babies who are having more than 500ml (about a pint) of infant formula a day should not be given vitamin supplements. This is because formula is fortified with vitamins A, C and D and other nutrients.

Babies who are being breastfed should be given a daily vitamin D supplement from birth, whether or not you’re taking a supplement containing vitamin D yourself.

تمام کودکان بین ۶ ماه تا ۵ سال هر روز مکمل‌های ویتامینی حاوی ویتامین‌های A، C و D مصرف کنند.

نوزادانی که روزانه بیش از ۵۰۰ میلی‌لیتر (حدود یک پیمانه) شیر خشک مصرف می‌کنند، نیازی به مصرف مکمل‌های ویتامینی ندارند، زیرا شیر خشک با ویتامین‌های A، C و D و سایر مواد مغذی غنی شده است.

نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، باید از بدو تولد روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر خودتان مکمل حاوی ویتامین D مصرف می‌کنید یا خیر.

جدول بهترین مولتی ویتامین برای کودکان

نام مولتی ویتامین گروه سنی ترکیبات کلیدی ویژگی‌ها دوز پیشنهادی
مولتی ویتامین X 2 تا 5 سال ویتامین D3، ویتامین C، آهن تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی یک عدد قرص روزانه همراه غذا
مولتی ویتامین Y 5 تا 10 سال کلسیم، ویتامین A، روی کمک به رشد استخوان‌ها و بهبود عملکرد مغز یک عدد قرص جویدنی در صبح
مولتی ویتامین Z بالای 10 سال ویتامین‌های گروه B، ویتامین E تقویت رشد عمومی بدن و جلوگیری از کمبود ویتامین‌ها یک قرص همراه ناهار یا شام
مولتی ویتامین قطره‌ای A 6 ماه تا 2 سال ویتامین D3، آهن، زینک مناسب برای نوزادان و تقویت رشد فیزیکی 10 قطره روزانه پس از وعده غذایی
مولتی ویتامین جویدنی B 3 تا 12 سال ویتامین C، کلسیم، منیزیم تقویت سیستم ایمنی و افزایش تمرکز یک عدد قرص جویدنی روزانه همراه وعده اصلی

فرم های مختلف مولتی ویتامین برای کودکان

کودکان در سنین مختلف نیاز دارند تا فرم مناسبی از بهترین مولتی ویتامین و مکمل‌های بچگانه را دریافت کنند. به طور مثال کودکان شیرخوار نمی‌توانند قرص و کپسول بخورند و باید از قطره و شربت برای آن‌ها استفاده کرد.

فرم‌های مختلف مولتی ویتامین برای کودکان شامل قطره، شربت، قرص جویدنی یا بلعیدنی و کپسول هستند. باتوجه‌به سن کودکان برای آن‌ها فرم‌های مختلف تجویز می شود. نوزادان و کودکان زیر 1 سال باید مولتی ویتامین‌های قطره‌ای مصرف کنند. برای کودکان یک ساله تا 12 ساله شربت تجویز می‌شود. از 7 سالگی به بعد قرص جویدنی نیز می‌توانند دریافت کنند. بعد از 12 سالگی نیز مولتی ویتامین‌های کپسولی و قرص بلعیدنی برای آن‌ها مجاز است.

هر یک از انواع مولتی ویتامین نیازهایی را در کودکان رفع می‌کنند. بسته به نیاز کودک و کمبود در هر بخش از بدن، پزشک ممکن است نوع متفاوتی از مولتی ویتامین را تجویز کند. بااین‌حال اگر با دکتر داروساز هم مشورت کنید می‌تواند شما را راهنمایی کند. مشاوران داروهوم می‌توانند به شما کمک کنند.

به دلیل این که مولتی ویتامین‌ها مواد مغذی و بی‌ضرر هستند، اغلب می‌توانید بدون نگرانی آن‌ها را به فرزند خود بدهید. بااین‌حال بهتر است از قبل نیازی که برای آن قصد مولتی ویتامین دادن به او را دارید، شناسایی کنید. در بخش‌های بعد با بهترین مولتی ویتامین‌ها برای کودکان با اهداف مختلف آشنا می‌شوید. همچنین بهترین مولتی ویتامین خارجی برای کودکان را در کنار انواع ایرانی آن معرف خواهیم کرد.

مولتی ویتامین های تقویت رشد کودکان

مولتی ویتامین‌های تقویت و رشد برای کودکان شامل مکمل‌هایی است که به رشد قدی، وزنی و عضله‌سازی کودک کمک می‌کند. این مکمل‌ها کمک می‌کنند تا کودک رشد طبیعی خود را بهتر طی کند. با اینکه رشد در کودکان تا 60 درصد مرتبط با ژنتیک است، اما تاثیر 40 درصد باقی‌مانده را نباید فراموش کنید.

کودکانی که دچار کمبود ویتامین‌های رشدی باشند در قد و وزن نسبت به همسالان خود عقب‌تر هستند. مکمل‌های تقویت رشد قدی و وزنی با دارا بودن آمینواسیدهای تقویت کننده رشد استخوان‌ها و عضلات مانند ال آرژنین، باعث تکثیر سلول‌های صفحات رشد شده و رشد طول استخوان‌ها را افزایش می‌دهند.

همچنین اگر قصد افزایش وزن در کودک خود را به کمک مولتی ویتامین دارید، باید بدانید این مکمل‌ها با تقویت شاخص توده بدنی بدون چربی در کودکان به وزن‌گیری سالم آن‌ها کمک می‌کنند. مولتی ویتامین‌های افزایش وزن، اغلب حاوی انواع ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات هستند. آن‌ها را باید در کنار وعده‌های غذایی یا همراه با نوشیدنی‌های میوه‌ای به فرزند خود بدهید تا کالری دریافت کنند. ممکن است بنا به دلایلی برخی از کودکان مبتلا به ریزش مو شوند توصیه میشود که در این موارد علاوه بر مراجعه به پزشک به دنبال بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو هم باشید. مصرف این قرص ها می تواند علاوه بر کودکی در بزرگسالی هم اثر بخش باشند اما بدون نظر پزشک نباید مصرف شوند.

ترکیبات مولتی ویتامین های تقویت رشد کودک

در مکمل‌هایی که برای تقویت رشد قدی و وزنی کودکان تجویز می‌شوند. اول از همه ال آرژنین باید وجود داشته باشد. همانطور که در بخش قبل گفته شد. این ماده یک آمینواسید اثرگذار در صفحات رشد است. در زیر سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین‌های رشد کودکان را مشاهده می‌کنید.

  • ویتامین D: کمک به جذب کلسیم. تقویت رشد استخوان‌ها و عضلات و طی کردن روند رشد طبیعی در بهترین حالت.
  •  ویتامین C: کمک به جذب آهن دریافتی از مواد غذایی، حفظ سلامت لثه و دندان، کمک به رشد استخوان‌ها و مفاصل
  •  ویتامین E: بهبود سیستم ایمنی، آنتی اکسیدان محافظت‌کننده از بدن و محافظت از پوست و سلامت چشم‌ها.
  •  ویتامین‌های گروه B: بهبود سوخت و ساز بدن و تامین انرژی روزانه، بهبود کارکرد سیستم عصبی، تقویت ذهن و حافظه و آزاد کردن انرژی از پروتئین‌های دریافتی بدن کودک.
  •  کلسیم: الزامی برای رشد استخوان‌ها در کودکان، کمک به داشتن دندان‌های سالم، کودکان از یک سالگی به بعد باید 700 میلی گرم حداقل کلسیم روزانه دریافت کنند.
  • پتاسیم: الکترولیتی مهم برای تقویت کارایی ماهیچه‌ها و عضلات است. کمک می‌کند تا مواد مغذی وارد سلول‌ها شده و مواد زائد دفع شوند. از یک سالگی تا سه سالگی کودک باید 3000 میلی گرم در روز پتاسیم دریافت کند.

به‌علاوه در مکمل‌های رشد وجود کربوهیدرات، ترکیبی مهم است. کربوهیدرات‌ها منابع انرژی برای بدن هستند. انرژی روزانه کودک از کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای، قندی یا فیبری تامین می‌شود. همچنین این ماده سلامت قلب و مغز و سایر ارگان‌ها را تضمین می‌کند.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد کودک

معرفی بهترین مولتی ویتامین های تقویت رشد برای کودکان

برای آن که بهترین مولتی ویتامین برای کودکان در زمینه رشد قدی و وزنی را انتخاب کنید، باید موارد گفته شده در بخش‌های قبل را حتما به یاد داشته باشید. در زیر مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌های مناسب رشد کودکان که در داروخانه داروهوم می‌یابید، لیست شده‌اند.

 قطره بیبی جویس یوروویتال

 

 قطره بیبی جویس یوروویتال

 قطره بیبی جویس یوروویتال

 شربت زینک پلاس یوروویتال

 شربت زینک پلاس یوروویتال

 شربت زینک پلاس یوروویتال

 

فرم‌های مختلف این مکمل‌ها برای کودکان در سنین مختلف مناسب است. علاوه‌بر این موارد می‌توانید انواع و اقسام دیگر مولتی ویتامین رشد کودکان را در داروهوم بیابید.

برای مطالعه بیشتر: چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند؟

مولتی ویتامین تقویت سیستم ایمنی کودک

ضعیف‌تر بودن سیستم ایمنی کودکان نسبت به بزرگسالان، دلیل بیشتر مریض شدن کودکان، خرسالان و حتی نوجوانان است. در یک مثال ساده، سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های ویروسی کودکان را از زمانی که شروع به مدرسه رفتن می‌کنند در نظر بگیرید.
مولتی ویتامین‌های تقویت سیستم ایمنی کودکان حاوی آهن، ویتامین D، ویتامین C، و ویتامین E، هستند. به علاوه امگا3 دارند که عملکرد سیستم ایمنی و مغز کودکان را تقویت می‌کند. آهن اکسیژن را از ریه‌ها به سایر ارگان‌های بدن می‌برد و کمک می‌کند تا تمام اعضای بدن به اندازه کافی اکسیژن داشته باشند.

به‌علاوه با کمک به تولید سلول‌های قرمز خون، از فقر آهن و کم خونی ناشی از آن جلوگیری می‌کند. کودکان باید در کنار مولتی ویتامین‌های حاوی آهن، قطره آهن نیز مصرف کنند، چرا که بدن آن‌ها اغلب دچار کمبود آهن است.

ویتامین E و ویتامین C دو آنتی اکسیدان قوی هستند که خاصیت ضد التهابی دارند. وظیفه دقیق این دو ویتامین، تقویت سیستم ایمنی بدن کودک است. کودکانی که ویتامین C و ویتامین E را در کنار مواد غذایی مفید، از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها دریافت می‌کنند، نسبت به همسن و سالان خود کمتر مریض می‌شوند.

بهترین مولتی ویتامینهای تقویت ایمنی در کودکان

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان با هدف تقویت سیستم ایمنی، آن دسته از مکمل‌ها هستند که در کنار ویتامنین‌ها و مواد معدنی گفته شده در بخش قبل، ویتامین D، کلسیم، فیبر، ویتامین A و پروبیوتیک نیز داشته باشند. در زیر چند مورد از بهترین این مکمل‌ها نام برده شده‌اند.

 شربت ایمیونس ویتابیوتیکس

مناسب برای کودکان و بزرگسالان، حاوی مقادیر مناسب از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی. کودکان دو بار در روز و هر باز نیم تا یک قاشق مرباخوری و بزرگسالان یک تا دو قاشق مرباخوری مجاز به استفاده هستند.

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس

 سافت ژل امگا ویژن کودکان و نوجوانان دانا

حاوی ویتامین های D3 و امگا3 برای تقویت سیستم ایمنی، کمک به جذب کلسیم، فسفر و پتاسیم در رشد بدنی. کودکان و نوجوانان می‌توانند روزانه یک عدد از این سافت ژل را همراه آب کافی میل کنند.

 قطره خوراکی ایمیوسنس ویتان

کمک می‌کند تا بدن کودکان در برابر بیماری‌ها مقاوم شود. طعم پرتقال دارد و کودکانی که از دارو فراری هستند را جذب می‌کند. برای مصرف باید به کودکان 6 ماهه تا دو سال روزی 1 میلی لیتر دهید و کودکان بعد از 2 سال را پزشک تجویز می‌کند.

 قرص جویدنی ویتامین ث 250 یوروویتال

مناسب برای کودکانی که دائم دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. تقویت ذهن، حافظه و سیستم ایمنی بدن. کودکان می‌توانند روزی یک عدد از این قرص بخورند.

علاوه‌بر این موارد می‌توانید قرص‌های دیگر داروهوم مانند شربت‌های زینک پلاس و مولتی سانستول و قطره‌های آ+د را نیز به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای کودکان با هدف تقویت سلامت عمومی بدن استفاده کنید.

بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت سیستم رشد کودک

مکمل های بهبود خواب در کودکان

خواب یکی از مهمترین عوامل رشد در کودکان است. بیشترین رشد قدی هم در ساعات خواب اتفاق می‌افتند. حتی برای بزرگسالان نیز افزایش قد تا ده میلی متر در خواب دیده شده است. کودکان از زمان به دنیا آمدن باید روزانه 16 ساعت بخوابند. این زمان با بالا رفتن سن کودک کمتر می‌شود و تا جوانی و 18 سالگی به 9 ساعت در شبانه روز می‌رسد.

کودکانی که نمی‌توانند خوب بخوابند، اغلب خلق و خوی خوبی ندارند، بیشتر از سایرین پرخاشگر می‌شوند و رشد وزنی و قدی خوبی نیز نخواهند داشت. اگرچه بهترین راهکار برای خواب کودکان استفاده از دارو نیست، اما برخی مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها کمک می‌کنند تا کودک خواب آرامتری داشته باشد. بهتر بخوابد و انرژی لازم از خواب خوب را دریافت کند. این مکمل‌ها در کنار داشتن ویتامین‌های لازم برای احساس آرامش در هنگام خواب کودک، از ترکیبات گیاهی برخوردار هستند. این ترکیبات کمک می‌کنند تا خواب کودکان عمق پیدا کرده تا فعالیت‌های ارگان‌های درون بدنی بهتر انجام شوند. در نتیجه هم رشد و نمو بهتر می‌شود و هم سیستم عصبی و عملکرد شناختی بهبود پیدا می‌کند. به مطلب زیر از سایت wohum توجه کنید:

During sleep, a child’s brain goes into overdrive. Memories are consolidated, emotions are regulated, and new information is processed. Adequate sleep allows the brain to function optimally, impacting everything from learning and focus to mood and behavior.

“در طول خواب، مغز کودک بیش از بیداری کار می کند. خاطرات تثبیت می شوند، احساسات تنظیم می شوند و اطلاعات جدید پردازش می شوند. خواب کافی به مغز اجازه می دهد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد و همه چیز از یادگیری و تمرکز گرفته تا خلق و خو و رفتار را تحت تاثیر قرار دهد.”

بهترین مولتی ویتامین های بهبود خواب برای کودکان

زمانی‌ که به دنبال انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای کودکان جهت بهبود خواب آن‌ها هستید، باید توجه داشته باشید که این مکمل‌ها بهتر است زیر نظر پزشک یا دکتر داروساز تجویز شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که اغلب مواد تشکیل‌دهنده این مکمل‌ها گیاهی بوده و ضرر ندارند. در زیر 4 مورد از بهترین مولتی ویتامین‌های بهبود خواب کودکان را نام برده‌ایم.

 پودر کیدز کالم بی هیویر کاروسوس نچرال هلث

با داشتن منیزیم به خواب کودک کمک می‌کند. ویتامین C و زینک دارد که تعادل عاطفی و عملکرد شناختی کودک را تقویت کرده و با داشتن سیلیکون از بافت‌های همبند محافظت می‌کند. برای کودکان دو تا 3 سال روزی یک پیمانه (1.25 گرم) را در 100 میلی‌لیتر آب حل کرده و مصرف کنند. مصرف در کودکان 4 تا 8 سال 2 پیمانه در 200 میلی‌لیتر و بالای 8 سال 4 پیمانه به اندازه 5 گرم در 200 میلی‌لیتر آب است.

پودر کیدز کالم بی هیویر کاروسوس نچرال هلث

پودر کیدز کالم بی هیویر کاروسوس نچرال هلث

 شربت سیموسد سیمرغ دارو عطار

با ترکیبات گیاهی مانند بادرنجبویه و بابونه به بی‌خوابی کودک کمک می‌کند. باید بین نیم تا یک ساعت قبل از خواب آن را مصرف کنید. مقدار مصرف در کودکان 6 ماهه تا 1 ساله 5 میلی‌لیتر، 1 تا 2 ساله 10 میلی‌لیتر، 2 تا 3 ساله 15 میلی‌لیتر، 3 تا 6 ساله 20 میلی‌لیتر و بزرگترها با نظر پزشک است.

 شربت کیدزی اسلیپ دایونیکس فارما

حاوی ویتامین و مواد معدنی مناسب برای کمک به بهبود خواب در کودکان و ایجاد احساس آرامش. نحوه مصرف در کودکان 6 تا 13 سال به صورت وزنی است؛ یعنی به ازای هر 5 کیلوگرم وزن کودک، 2.5 میلی‌لیتر از این شربت استفاده می‌شود.

این مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها را نباید به عنوان دارو درمانی برای فرزند خود استفاده کنید. اولویت بهبود خواب برای کودکان، داشتن یک روتین درست و برنامه خواب درست است. به‌علاوه مصرف برخی غذاها مانند شیرینی و کربوهیدرات در ساعات نزدیک به خواب نیز می‌تواند باعث بی‌خوابی کودک شود.

اهمیت خواب کافی در کودکان

مولتی ویتامین و مکمل درمان کم خونی در کودکان

کم خونی در کودکان شایع است. مخصوصا کودکانی که مادران کم خون یا با مشکل فقر آهن دارند. این کودکان ممکن است در آینده و با شروع فعالیت‌های بدنی و فکر با مشکلات ذهنی و جسمی نیز دست و پنجه نرم کنند. از طرفی اگر مادر در دوران بارداری مکمل‌های آهن مصرف کرده باشد و در دوران شیردهی نیز داروهای آهن دار مصرف کند، معمولا کودک تا 6 ماهگی مشکل کمبود آهن ندارد.

کمبود آهن دراز مدت منجر به کم خونی می‌شود. به همین دلیل لازم است تا اگر کودک کمبود آهن دارد یا تشخیص کم خونی حتی سطحی گرفته است، از مکمل و مولتی ویتامین درمان کم خونی استفاده کند.

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان که بتواند به کم خونی کمک کند باید در کنار فاکتور آهن، ویتامین‌های خانواده B را نیز دارا باشد. مخصوصا B9 یا فولیک اسید که مغز استخوان را وادار می‌کند تا گلبول‌های قرمز بیشتری بسازد. به این ترتیب از وقوع کم خونی جلوگیری می‌کند. ترکیب این ویتامین‌ها در کنار مواد معدنی مهم در درمان کم خونی کودکان موثر است.

بهترین مولتی ویتامین درمان کم خونی در کودکان

اگر به دنبال مکملی می‌گردید که در کنار داروهای درمانی کم‌خونی به کودکتان کمک کند، بتواند انرژی روزانه بدن او را بالا ببرد و احساس خستگی ناشی از کم‌خونی را بهبود ببخشد، در ادامه بهترین‌ها را می شناسید. این مکمل‌ها را در داروخانه آنلاین داروهوم به‌راحتی خواهید یافت. اغلب داروهای کم‌خونی حاوی آهن هستند و به فرم قطره ارائه می‌شوند.

 قطره لیپوزوفر بی اس کی

روزانه یک میلی‌لیتر به فرم خوراکی مجاز است.

 قطره لیپوزوفر بی اس کی

 قطره لیپوزوفر بی اس کی

 قطره آهن فروکیدز یوروویتال

بهترین مولتی ویتامین خارجی برای کودکان و تولید آلمان است. کودکان زیر دو سال روزانه 15 قطره می‌توانند مصرف کنند.

 

 شربت فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس

حاوی سایر ویتامین‌های مهم برای درمان کم‌خونی کودکان. نحوه مصرف برای کودکان 1 تا 3 سال نصف قاشق چایخوری و روزی یک بار، کودکان بین 4 تا 6 سال روزی دو بار با همان مقدار، کودکان 7 تا 12 سال روزی یک یا دو بار و به مقدار یک قاشق چایخوری از شربت است.

شربت فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس

 شربت فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس

 شربت ول کید لیپوزومال ویتابیوتیکس

فولیک اسید، B12 و آهن را با هم دارد. کودکان 2 تا 8 سال روزی یک بار نصف قاشق مرباخوری و کودکان بزرگتر تا 12 سال روزی یک قاشق مرباخوری مصرف کنند.

 شربت ول کید لیپوزومال ویتابیوتیکس

 شربت ول کید لیپوزومال ویتابیوتیکس

 شربت ویتاگلوبین ویتان

به کودکان و اطفال روزی 25 میلی‌لیتر معادل نصف قاشق چایخوری از این شربت داده می‌شود. بزرگسالان می‌توانند 9 میلی‌لیتر معادل یک قاشق استفاده کنند.

 شربت آیزن سافت آپوویتال

کودکان 4 تا 10 سال می‌توانند 2.5 میلی لیتر از این شربت برای جلوگیری از کم‌خونی استفاده کنند. برای بزرگسالان و نوجوانان روزانه 5 میلی لیتر مجاز است.

این محصولات مکمل‌های کمک درمانی محسوب می‌شوند. مولتی ویتامین‌هایی که می‌توانند در کنار داروهای درمانی کم‌خونی به کودکان و در برخی مواقع بزرگسالان کمک کنند تا از مشکلات فقر آهن و آنمی حاصل از آن دور بمانند.

سخن آخر

بهترین مولتی ویتامین برای کودکان باتوجه‌به نیاز کودک، سن او و ترکیبات مکمل مشخص می‌شود. ابتدا باید مشخص کنید برای چه هدفی قصد خرید مولتی ویتامین برای کودک خود دارید. سپس با مشورت گرفتن از پزشک یا داروسازان مجرب داروهوم اقدام به تهیه بهترین مکمل برای کودک خود کنید.

توجه داشته باشید قبل از مصرف مطمئن شوید کودک به هیچ یک از ترکیبات آن حساسیت نداشته باشد. همچنین در برخی موارد حساسیت‌های موقتی مانند اسهال یا یبوست در مصرف مکمل‌ها طبیعی است. زمانی باید مصرف مولتی ویتامین را برای کودک قطع کنید که این عوارض ادامه‌دار و شدید شوند. مصرف کنترل شده مولتی ویتامین ها می تواند مشکلات زیادی را حل کنند. به عنوان مثال درد مفاصل که از کودکان دور است اما اگر به دنبال پاسخ پرسش بهترین ویتامین برای درد مفاصل چیست می گردید توصیه میشود که مطالب سایت داروهوم را مطالعه کنید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای کودکان چه زمانی است؟
    بهتر است مولتی ویتامین را صبح‌ها یا همراه با وعده غذایی به کودک بدهید تا جذب بهتری داشته باشد و از ناراحتی‌های گوارشی جلوگیری شود.
  2. آیا مصرف مولتی ویتامین برای کودکان ضرری دارد؟
    اگر مطابق با دستور پزشک یا دوز پیشنهادی مصرف شود، عموماً ضرری ندارد. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است عوارضی داشته باشد.
  3. آیا همه کودکان به مولتی ویتامین نیاز دارند؟
    نه همه کودکان نیاز ندارند، اما کودکانی که دچار کمبود مواد مغذی هستند یا تغذیه نامناسب دارند، ممکن است به مولتی ویتامین نیاز داشته باشند.

نوشته های مرتبط

نظرات

2 replies on “بهترین مولتی ویتامین برای کودکان؛ چگونه مکمل‌های مناسب را انتخاب کنیم؟”

زیبا گفت:

سلام! خیلی ممنون از مقاله خوبتون درباره بهترین مولتی ویتامین برای کودکان. من همیشه دنبال یه مولتی ویتامین مناسب برای پسرم بودم که از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی کامل باشه. به نظرتون کدوم برند بیشتر پیشنهاد میشه برای کودکان زیر 5 سال؟

نیلوفر گفت:

مقاله خیلی خوب و کاربردی بود! دختر من خیلی بدغذاست و فکر می‌کنم این مولتی ویتامین‌ها می‌تونن کمک کنن. ولی می‌خواستم بدونم مصرف طولانی‌مدتش ضرری نداره؟ آیا نیاز به مشاوره با پزشک هست قبل از شروع مصرف؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 900,000+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم