درمان فوری قلب درد عصبی در منزل (10 راهکار موثر)

درمان قلب درد عصبی در منزل
تاریخ ایجاد :

تا‌به‌حال برایتان پیش آمده است که وسط جر و بحث ناگهان قلبتان درد بگیرد؟ گرفتگی تیز و دردناکی که تا چند دقیقه مهمان ناخوانده قلبتان می‌شود و نگرانی را به جان شما تزریق می‌کند. قلب درد عصبی که در عموم افراد شایع است و در پی حملات عصبی، جر و بحث‌ها، استرس‌ها و تنش‌ها به وجود می‌آید، راهکارهای موثر خانگی هم دارد. درمان قلب درد عصبی در منزل، شامل کارهای ساده‌ای است که در این مقاله به 10 راهکار موثر آن می‌پردازیم.

قلب درد عصبی چیست؟

اگر سابقه بیماری‌های قلبی ندارید و در خانواده‌تان هم کسی دچار مشکلات قلبی نیست، شاید برایتان عجیب باشد که دچار قلب درد می‌شوید. ممکن است وقتی یک حادثه دردناک مانند مرگ عزیزی را پشت سر گذاشته‌اید، دچار قلب درد شده باشید. از شدت ترس قفسه سینه‌تان تیر بکشد یا اضطراب و استرس شدید قلبتان را سنگین کند.

یک دانشمند ژاپنی قلب درد عصبی ناشی از ناراحتی‌های عمیق، آسیب‌های بزرگ و تروما و مانند طلاق، شکست عاطفی و مرگ را تاکوتسوبو یا سندروم قلب شکسته نامیده است. این حالت درد در قلب علائمی دارد که در بخش بعد می‌خوانید.
قلب درد عصبی، دردی ناگهانی در قلب است.

شناسایی علائم قلب درد عصبی

قلب درد عصبی را نباید با حملات قلبی اشتباه بگیرید. قلب درد عصبی معمولا ناگهانی آغاز شده و به همان سرعت ظهور نیز محو می‌شود. درحالی‌که حملات قلبی و قلب درد ناشی از مشکلات قلبی از درد خیفی شروع می‌شوند و ادامه می‌یابد.

علاوه‌بر این، درد قلبی که عصبی باشد فقط سینه و قلب را درگیر می‌کند؛ حملات قلبی ممکن است از دست و معده شروع شود. در زیر علائمی که به کمک آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید این درد یک حمله عصبی است یا ناشی از بیماری را می‌خوانید.

⦁ درد عصبی قلب ناگهانی و با سوزش در قفسه سینه همراه است.

⦁ اگر قلب درد با احساس سنگینی در قفسه سینه از مدت‌ها پیش همراه شما بوده و حالا شدید شده باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا علامت مشکلات قلبی است.

⦁ قلب درد عصبی با ضربان بالا، احساس کوبنده در قلب و انقباضات قفسه سینه شروع می‌شود.

⦁ قلب درد عصبی موضعی است و دیگر مناطق بدن را درگیر نمی‌کند. اگر قبل از شروع درد در قفسه سینه سایر اعضای بدن، مخصوصا بازوها و کتف درگیر درد شدند باید بدون معطلی به بیمارستان بروید.

در کنار این موارد؛ تپش قلب شدید، تند شدن تنفس و گر گرفتگی نیز از علائم قلب درد عصبی هستند. این حالت بیشتر زمانی اتفاق می‌افتند که فرد در واکنش جنگ یا گریز قرار می‌گیرد.

در این دو واکنش بدن برای بقا شروع به ترشح آدرنالین می‌کند که به واسطه آن فشار خون بالا می‌رود و ضربان قلب تند می‌شود. در پی این حالت تنفس سریع، سطحی و کم عمق می‌شود که ادامه پیدا کردن آن برای برخی احساس سنگینی و درد در قفسه سینه را در پی دارد.

شناسایی علائم قلب درد عصبی

علت و دلیل قلب درد عصبی

درد قلب که علت بیماری و حمله قلبی ندارد را می‌توان در منزل با راهکارهای خانگی آرام کرد. به شرطی که دلیل آن را ابتدا بیابید و در پی برطرف کردن آن باشید. درمان قلب درد عصبی در منزل با پیدا کردن علت درد و تنش راحت خواهد بود. قلب درد عصبی تحت عوامل مختلفی به وجود می‌آید.
⦁ استرس و اضطراب
⦁ عصبانیت شدید
⦁ ترس ناگهانی مانند تصادف، زلزله
⦁ ناراحتی عمیق ناشی از فقدان، شکست، طلاق
⦁ حملات عصبی پانیک

از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث درد در قلب به صورت عصبی شوند. در زمانی‌که زندگی‌ها ماشینی شده و تلاش‌ها برای بهبود روابط، سلامت بدن، کسب‌و‌کارها و دیگر مسائل زندگی خود تبدیل به عوامل استرس‌زا شده‌اند، طبیعی است که قلبتان گاهی درد بگیرد. در این حالت لازم است راهکارهای موثری را بلد باشید که اولا بتوانید خود را آرام کنید و دوما از درد قلب خود بکاهید. در بخش‌های بعد 10 راهکار مفید برای درمان قلب درد عصبی در منزل ارائه می‌شود.
غم و اندوه، استرس و اضطراب، تروما و آسیب‌های روحی باعث قلب درد عصبی می‌شوند.

راه های درمان قلب درد عصبی در منزل

برای درمان قلب درد عصبی حتما لازم نیست دارو مصرف کنید. لازم نیست از این دکتر به آن دکتر بروید و درمان خاصی را پیش بگیرید. به شرط آن که مطمئن باشید، این درد ناشی از بیماری و مشکلات قلبی نیست. با راهکارهایی ساده از عوامل ایجاد قلب درد عصبی دور خواهید شد و به زندگی سالم خود باز خواهید گشت.

راه های درمان قلب درد عصبی در منزل

ابتدایی ترین و ساده ترین کار برای رفع درد عصبی قلب؛ تنفس عمیق

هر جا احساس کردید قلبتان سنگین شده و درد می‌کند. شروع به تنفس عمیق کنید. این حالت مخصوصا زمانی که بسیار عصبانی هستید یا فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنید، کارآمد است. تنفس شکمی و عمیق کمک می‌کند روی کل بدنتان متمرکز شوید و با آرام کردن جریان خون و فشارهای عصبی درد را کاهش دهید.

عمل دم را طی 5 تا 8 ثانیه به آرامی انجام دهید. در این چند ثانیه نفس گرفتن سعی کنید از شکم نفس بکشید به‌طوری‌که شکمتان باد کند. سپس 4 ثانیه نفس خود را نگه دارید. 7 ثانیه را برای عمل بازدم خرج کنید. در این جا نیز نیاز دارید تا از تنفس را شکمی انجام دهید. به طوری‌که شکمتان کامل به داخل کشیده شود.

مدیتیشن؛ راهی برای رهایی از قلب درد عصبی

از آنجا که یکی از علل اصلی درد قلب، اضطراب و تنش‌های روزانه است، مدیتیشن را فراموش نکنید. مراقبه کمک می‌کند از استرس و تنش دور شوید، آرامش را مهمان قلبتان می‌کند و هیولای احساسات منفی را از قلبتان بیرون می‌راند.

مدیتیشن حتی به اندازه چند دقیقه کوتاه در روز کمک می‌کند تا بتوانید به افکارتان سروسامان دهید. از تنش‌ها دور شوید و قلبتان را پر از احساسات خوب و آرامش کنید. بهترین راه درمان برای قلب درد عصبی در منزل مراقبه است. چرا که هم به کاهش فشارهای عصبی ناشی از اضطراب کمک می‌کند و هم به تمرکز در ادامه زندگی روزانه کمک خواهد کرد.

مدیتیشن نه تنها به درمان قلب درد عصبی کمک می‌کند، بلکه روحتان را نیز جلا می‌دهد.

پذیرش نیمه تاریک وجود برای مقابله با درد قلب

وقتی قلبتان بی خود و بی جهت درد می‌گیرد. انگار چیزی روی قلبتان سنگینی می‌کند؛ به جستجوی درون خود بپردازید. چیزی مانند یک احساس، یک موضوع حل نشده، فکری بیرون ریخته نشده یا نشخواری آنجا پنهان شده است. موضوعی که باید آن را بپذیرید تا رها شوید.

وقتی درونتان ناآرام است. وقتی هنوز با احساساتتان آشتی نکرده‌اید. وقتی هنوز از آنچه در افکارتان می‌گذرد، آگاهی ندارید، آشفتگی‌ها به راحتی باعث احساس سنگینی و درد در قلبتان می‌شوند. چرا که قلب مامنی برای تمام احساسات و افکار شما است. احساساتی که در قلب تلنبار می‌شوند. وقتی شما هیچ دری را برای بیرون رفتن آن‌ها باز نمی‌گذارید، شورش می‌کنند. زندانیانی که زندان خود را تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌یابند و در نهایت با احساس درد بروز پیدا می‌کنند.

معجزه نوشتن در هنگام قلب درد عصبی

پس از انجام دادن کارهایی که در بخش‌های قلب گفته شد، به سراغ معجزه نوشتن بروید. حتی با یک بار امتحان کردن این روش، خواهید دید چه باری از روی قلبتان برداشته شده است. میزان سبکی دوش‌هایتان پس از نوشتن آن‌چه از ذهن و قلبتان می‌گذرد را حس خواهید کرد.
نوشتن ساده‌ترین درمان قلب درد عصبی در منزل است

ورزش و رژیم غذایی سالم؛ روتینی برای درمان خانگی قلب درد عصبی

بهترین راهی که می‌توانید از دردهای ناگهانی، تیر کشیدن‌های عصبی و سنگینی قفسه سینه خلاص شوید، انتخاب سبک زندگی سالم است. در زندگی سالمی که غذاهای سالم جای غذاهای چرب و مضر را می‌گیرد و ورزش جزئی از روتین روزانه می‌شود، قلب درد عصبی جایی ندارد.

درمان قلب درد عصبی در منزل با ورزش‌های سبک و اضافه کردن غذاهای مغذی به سبد غذاهای روزانه کاری بسیار ساده است. تنها با روزی چند دقیقه ورزش سبک در خانه، یک پیاده روی صبحگاهی، اضافه کردن سبزیجات، میوه‌ها و آب کافی در زندگی روزانه خود، معجزه سلامتی را خواهید دید و دیگر درگیر قلب درد عصبی نخواهید شد.

دمنوش گل گاو زبان برای آرامش و درد قلب ناشی از عصبانیت

گل گاو زبان، گیاهی است نشاط آور و در عین حال آرامش بخش که در طب سنتی کاربردهای زیادی دارد. یکی از کاربردهای آن کاهش فشارهای عصبی است. دمنوش گل گاو زبان به عنوان یک درمان قلب درد عصبی در منزل به کار می‌رود. یک لیوان از این دمنوش احساس آرامش را در بدنتان به جریان می‌اندازد، افسردگی و عصبانیت را دور می‌کند و حتی باعث می‌شود که راحت‌تر بخوابید.

دمنوش گل بهارنارنج؛ نوازش نسیم بهاری به قلب دردناک

بهارنارنج خاصیت مقابله با هیجانات عصبی دارد. دمنوش بهار نارنج را برای تسکین و درمان قلب درد عصبی در منزل استفاده کنید. با روزی یک لیوان از این دمنوش از از بروز شوک‌های عصبی و تنش‌های خلقی که قلب را درگیر می‌کند، دور خواهید شد. در کنار کاهش درد عصبی قلب این دمنوش قبل از خواب، به داشتن یک خواب راحت نیز کمک می‌کند.

درمان قلب درد عصبی خانگی با دمنوش لاوندر

اسطوخودوس یا لاوندر یکی از گیاهان دارویی با خاصیت آرام بخش است. دمنوش اسطوخودوس زمانی که عصبی هستید، استرس دارید یا احساس غم شدیدی را تجربه می‌کنید، از درد قلب عصبی جلوگیری خواهد کرد.
به جز دمنوش اسطوخودوس، بخور و روغن آن نیز در طول روز می‌تواند احساسات منفی را دور کند. به این ترتیب در مواقع عصبانیت یا ناراحتی احساس درد و سنگینی در قلب خود نخواهید داشت.

داروهای ضد استرس و ضد افسردگی برای قلب درد عصبی

اگر ترجیح می‌دهید درمان‌های مدرن را برای درمان قلب درد عصبی در منزل تجربه کنید، آسپرین در دوزهای پایین مناسب است. آسپرین‌های سبک مانند آسپرین بچه خاصیت آرامش بخشی سریع دارند که وقتی دچار قلب درد عصبی می‌شوید، درد را کاهش می‌دهند.

داروهای ضد التهابی، ضد استرس و آرامش بخش نیز می‌توانند برای درمان قلب درد عصبی در منزل استفاده شوند. بااین‌حال مصرف خودسرانه و بدون اطلاع پزشک ممکن است عوارض هم داشته باشد. به همین سبب بهتر است برای مصرف این دارو‌ها از قبل با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل و ویتامین های مفید برای جلوگیری از قلب درد عصبی

یکی از راه‌های مهم برای درمان قلب درد عصبی در منزل، استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌هاست. زمانی که سطح یک سری ویتامین‌ها در بدن پایین می‌آید، تنش‌ها و فشارهای عصبی تشدید می‌شوند. این شدت گرفتن احساسات مختلف می‌تواند منجر به درد در قلب به دلایل روحی و روانی شود.
⦁ ویتامین D
⦁ ویتامین های گروه B مانند B6 و B12 و B9
⦁ امگا3

اصلی‌ترین ویتامین‌های تاثیرگذار روی خلق‌و‌خو هستند. می‌توانید برای درمان قلب درد عصبی در منزل از مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها استفاده کنید.

مکمل و ویتامین های مفید برای جلوگیری از قلب درد عصبی

بهترین قرص برای درمان قلب درد عصبی

برای قلب دردهای عصبی که موقتی هستند راهکارهای موثر، موارد گفته شده در بخش‌های قبل هستند. مکمل‌ها و داروهای کمک درمانی نیز برای بهبود درد در ناحیه قفسه سینه وقتی که فشار عصبی زیادی را تحمل می‌کنید وجود دارند. در داروخانه آنلاین داروهوم بهترین مکمل‌ها و کمک داروها برای درمان قلب درد عصبی در منزل ارائه می‌شود. در زیر 4 مورد از آن‌ها را می‌خوانید.

⦁ قرص استئوفیت آپوویتال: کلسیم و ویتامین D دارد که به تسکین درد کمک می‌کند. این قرص محصول آلمان است و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن را نیز دارد. روزانه دو عدد از این قرص را همراه آب کافی می‌توانید مصرف کنید.

⦁ قرص هارت شاری: دارای کوآنزیم Q10، ویتامین و املاح ضروری است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند. می‌توانید روزانه دو تا 3 عدد از این قرص را همراه وعده‌های غذایی اصلی بخورید.

⦁ سافت ژل کوکیوتن دانا 100 میلی گرم: از قلب محافظت می‌کند؛ فشار خون را پایین می‌آورد و با بالا بردن سطح انرژی بدن به کاهش قلب درد عصبی کمک می‌کند. مصرف روزانه یک عدد از این قرص همراه آب یا غذا مجاز است.

⦁ کپسول نرم ژلاتینی امگا 3 ویواتیون: با داشتن امگا3 به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. می‌توانید روزانه یک تا سه عدد از این کپسول را همراه آب زیاد یا غذا میل کنید.

هر یک از این مکمل‌ها و قرص‌ها را بهتر است با مشورت پزشک یا دکتر داروساز مصرف کنید. این مکمل‌ها با تقویت سیستم عصبی و بدنی به بالا بردن سطح انرژی از راهکارهای موثر برای درمان قلب درد عصبی در منزل هستند.

سخن آخر

قلب درد عصبی، آن دردهای ناگهانی و اذیت کننده در قلب هستند که پس از احساسات شدید، استرس، اضطراب یا حتی آسیب‌های روحی روانی به وجود می‌آیند. این دردها موقتی هستند و به همان سرعت پیدایش محو می‌شوند. درمان قلب درد عصبی در منزل، اغلب ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید.

کافی است کمی در سبک زندگی خود تجدیدنظر کنید. 10 راهکار موثر برای درمان خانگی قلب درد عصبی گفته شده در این مقاله ساده‌ترین راه‌ها هستند. به‌علاوه اگر نیاز به مکمل یا مولتی ویتامین‌های تقویت قلب داشتید، داروهوم با خدمات 24 ساعته آماده است تا به شما کمک کند.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 900,000+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم