عوارض کپسول پاورفیت چیست؟

تاریخ ایجاد :

عوارض کپسول پاورفیت چیست؟ تداخل دارویی و موارد منع مصرف پاورفیت چیست؟ قرص پاورفیت یکی از مکمل های غذایی بسیار مفید و منحصر به فرد است که برای افزایش سلامت قلب و عروق، تامین انرژی بدن، تقویت سیستم ایمنی، بهبود زگیل تناسلی، درمان دیابت، بهبود سرطان پروستات و غیره به کار می رود.

البته بسیاری از مصرف کنندگان پاورفیت عوارض جانبی خاصی را بعد از مصرف آن گزارش نکرده اند. زیرا این مکمل دارای پایه گیاهی است و ضرری برای بدن به همراه ندارد. عوارض احتمالی آن نیز زمانی بروز پیدا می کنند که بیش از حد و به صورت خودسرانه از این قرص استفاده شود. در نتیجه زیاده روی در مصرف مکمل مورد نظر و استفاده طولانی مدت از آن در ایجاد عوارض زیر نقش مهمی دارد:

  • مسمومیت
  • حساسیت های آلرژیک مانند: کهیر، تورم، التهابات پوستی، خارش و غیره
  • نارسایی کلیه و کبد
  • اختلالات گوارشی مانند: درد معده، حالت تهوع و غیره
  • مشکلات تنفسی
  • حساس شدن به نور آفتاب

مصرف این قرص برای کودکان و کسانی که دارای مشکلات کلیوی، کبدی، گوارشی و سایر بیماری ها هستند باید با تجویز پزشک همراه باشد. مصرف پاورفیت بعد از ساعت 4 بعدازظهر به دلیل اثر انرژی بخش آن ممکن است سبب اختلال در خواب شود. به همین دلیل با استفاده به موقع و به اندازه از این مکمل، عوارض احتمالی آن کاهش پیدا خواهد کرد. در ترکیبات این مکمل از قارچ شیتاکه استفاده شده است که این قارچ منبع بسیار مفیدی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می‌ رود. در کنار فواید بی شمار این قرص، احتمال ایجاد عوارضی همچون: مشکلات گوارشی، حساسیت به نور، آلرژی و غیره نیز برای برخی از مصرف کنندگان وجود دارد.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

برای بررسی عوارض، موارد منع مصرف، تداخل دارویی و نحوه جلوگیری از ایجاد این عوارض در ادامه مقاله مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم.

در داروخانه آنلاین دکتر بهمنی (داروهوم) با امکان خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، می‌توانید روند سفارش آنلاین را از مرحله بررسی، انتخاب محصول، خرید و تحویل در محل را انجام دهید. داروهوم به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کنید تا محصولات مورد نظر خود را با %تخفیفات ویژه و استثنایی% تهیه نمایید.

عوارض کپسول پاورفیت

عوارض قرص پاورفیت

مکمل پاورفیت از جمله محصولات تغذیه ای و درمانی تولید شده در کشور فرانسه است که در تمام نقاط دنیا طرفداران خاص خود را دارد. در ترکیبات این قرص از عصاره قارچ ژاپنی شیتاکه استفاده شده است. این قارچ که از دیرباز تاکنون در آسیای شرقی برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها و پیشگیری از آنها به کار می رود، امروزه در تمام دنیا شناخته شده است و مصارف پزشکی دارد.

پروتئین ها، قندها، مواد معدنی و ویتامین های این قارچ در افزایش خواص آنتی اکسیدانی، تقویت کنندگی، ضد میکروبی، قارچی، ویروسی و ضد سرطانی قرص پاورفیت تاثیر بسیاری گذاشته اند. با وجود تمام خواص و مزایای این قرص برای بدن، بدون شک این قرص نیز مانند سایر مکمل های  غذایی دارای یک سری عوارض احتمالی است.

البته بسیاری از مصرف کنندگان پاورفیت عوارض جانبی خاصی را بعد از مصرف آن گزارش نکرده اند. زیرا این مکمل دارای پایه گیاهی است و ضرری برای بدن به همراه ندارد. عوارض احتمالی آن نیز زمانی بروز پیدا می کنند که بیش از حد و به صورت خودسرانه از این قرص استفاده شود. در نتیجه زیاده روی در مصرف مکمل مورد نظر و استفاده طولانی مدت از آن در ایجاد عوارض زیر نقش مهمی دارد:

  • مسمومیت
  • حساسیت های آلرژیک مانند: کهیر، تورم، التهابات پوستی، خارش و غیره
  • نارسایی کلیه و کبد
  • اختلالات گوارشی مانند: درد معده، حالت تهوع و غیره
  • مشکلات تنفسی
  • حساس شدن به نور آفتاب

خرید و قیمت انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن

تاثیر مکمل پاورفیت در چاقی

قرص پاورفیت یکی از مکمل های بسیار مفید در حفظ تناسب اندام است. بسیاری از افراد تصور می کنند که این قرص موجب چاقی و افزایش وزن می شود. برای این منظور قصد داریم ترکیبات این قرص و خواص آنها را روی تناسب اندام بررسی کنیم.

یکی از ترکیبات بسیار مهم این قرص قارچ شیتاکه است. پروتئین های موجود در این قارچ به تولید آمینو اسیدهای ضروری بدن کمک بسیاری می کنند. علاوه بر آن این قارچ حاوی قندهای ضروری و مورد نیاز بدن مانند: گزیلوز، فوکوز، مانوز، گلوکوزآمین، گالاکتوزآمین و اسید سیالیک است که تامین آنها از طریق مواد غذایی به سختی اتفاق می افتد. به عبارت دیگر در هر 15 گرم از این قارچ حدود 11 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 44 کالری و 2 گرم فیبر وجود دارد.

در واقع میزان کالری و کربوهیدرات موجود در این قارچ به اندازه ای است که احتمال ذخیره و رسوب آنها در کبد و عروق خونی بسیار کم است. به همین دلیل مصرف قرص پاورفیت نقشی در افزایش کالری و کلسترول خون ندارد. در ترکیبات قارچ شیتاکه آنزیمی به نام لیپوپروتئین موجود است که برای تصفیه اسید چرب غیر اشباع در بدن به کار می رود.

همچنین فیبر یا بتاگلوکان موجود در این مکمل که به صورت محلول است، موجب ایجاد حس سیری در افراد می شود. بنابراین تمایل به مصرف غذا در مصرف کنندگان قرص پاورفیت کاهش پیدا می‌‌ کند. در نتیجه چاقی جز عوارض قرص پاورفیت به شمار نمی رود و متقاضیان حتی برای کاهش وزن نیز می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. البته این کپسول برای برای تناسب اندام و لاغری تولید نشده است و بیشتر خواص درمانی دارد.

خرید و قیمت کپسول پاورفیت تداخل دارویی قرص پاورفیت با سایر داروها

مکمل پاورفیت جز محصولات غذایی و درمانی است که به دلیل ترکیبات گیاهی خود ضرری برای بدن به همراه ندارد. همچنین تداخل دارویی از طرف شرکت سازنده آن با این مکمل عنوان نشده است. با این حال توصیه می شود که قبل از مصرف این مکمل با پزشک متخصص تغذیه مشورت های لازم صورت گیرد. در این صورت پزشک با توجه به داروهایی که مصرف می کنید یا بیماری های خاصی که به آن مبتلا هستید، دوز مشخصی از این دارو را برای شما تجویز خواهد کرد.

از آنجایی که این مکمل دارای ترکیباتی است که به افزایش انرژی بدن کمک می کند، بهتر است قرص پاورفیت بعد از ساعت 4 عصر همراه با سایر داروها و مکمل های انرژی زا مصرف نشود. زیرا در این صورت احتمال ایجاد اختلال در خواب شبانه افزایش پیدا می‌‌ کند.

در صورتی که از این قرص برای تقویت بدن و سیستم ایمنی خود استفاده می کنید، بهتر است که همراه با آن از مکمل های مولتی ویتامین مینرال استفاده نکنید. زیرا در این صورت میزان مواد معدنی و ویتامین های بدن افزایش پیدا می کند که در این صورت عوارض ذکر شده ایجاد خواهند شد. این قرص خود به تنهایی تمامی نیازهای بدن به ریز مغذی ها را برطرف می‌ کند و در افزایش سلامت و بهبود عملکرد ارگان های متفاوت بدن تاثیر بسزایی دارد.

موارد منع مصرف قرص پاورفیت

از آنجایی که در مکمل پاورفیت، عصاره گیاهی قارچ شیتاکه وجود دارد، این قرص کاملا بی ضرر است. از این رو برای مصرف کودکان و بزرگسالان گزینه ای ایده آل به شمار می رود. البته نحوه و میزان مصرف این مکمل برای هر فرد متفاوت است که میزان مجاز آن توسط پزشک یا شرکت تولید کننده پاورفیت مشخص می شود.

تاکنون از این قرص موارد منع مصرفی ثبت نشده است و تنها هشدارها و توصیه هایی قبل از استفاده آن وجود دارد. به همین دلیل رعایت توصیه های زیر به افزایش خواص و میزان جذب این قرص کمک بسیاری می کند:

  • در صورتی که به ترکیبات داخل این قرص مخصوصا قارچ شیتاکه حساسیت یا آلرژی دارید، باید از مصرف آن بپرهیزید.
  • قرص پاورفیت برای کسانی که دارای اختلال خواب هستند، نباید بعد از ساعت 4 عصر استفاده شود.
  • از آنجایی که این مکمل دارای خواص انرژی زا و نیروبخش است، مصرف آن به کسانی که دارای انرژی مضاعف هستند، توصیه نمی شود.
  • پاورفیت برای خانم های باردار و شیرده باید با مشورت پزشک تجویز شود.
  • برخی از بیماران دارای مشکلات کلیوی و کبدی بهتر است این قرص را با نظر پزشک مصرف کنند.
  • مصرف این مکمل بدون تجویز پزشک برای کودکان جایز نیست.
  • افراد دارای اختلالات گوارشی و مشکلات معده بهتر است این قرص را با رعایت توصیه های پزشک مصرف کنند.

تاثیر نحوه و بهترین زمان مصرف پاورفیت روی کاهش عوارض آن

بدون شک تمامی قرص ها و مکمل های تغذیه ای و دارویی اگر در زمانی مشخص مصرف نشوند یا دوز مصرفی آنها با نیاز بدن همخوانی نداشته باشد، عوارضی ایجاد کنند. قرص پاورفیت نیز جز مکمل های گیاهی است که برای بدن فواید بسیاری به همراه دارد. البته اگر این قرص به صورت خودسرانه، بیش از حد و در زمان نامناسبی مصرف شود، ممکن است برای بدن خطرات بسیاری ایجاد کند.

از آنجایی که این مکمل برای درمان و پیشگیری از مشکلات متفاوت بدن استفاده می‌ شود، نحوه مصرف آن برای هر فرد متفاوت است. همچنین میزان مصرف این قرص به جنسیت، سن افراد و شرایط جسمی آنها نیز بستگی دارد. بنابراین برای پیشگیری از عوارض احتمالی پاورفیت در ابتدا باید دلیل مصرف آن مشخص شود و سپس دوز مصرفی بر اساس دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه نحوه و بهترین زمان مصرف این قرص برای کاهش عوارض احتمالی آن را بررسی می‌ کنیم.

  • افراد دچار زگیل تناسلی برای درمان این مشکل باید روزانه 2 عدد از قرص مورد نظر را به مدت 3 الی 6 ماه استفاده کنند.
  • افرادی که قصد تقویت سیستم ایمنی خود را دارند با مصرف روزانه 2 عدد از این کپسول در مدت یک ماه به نتایج مورد نظر خود دست پیدا خواهند کرد.
  • این مکمل برای افزایش سطح انرژی و قوای جسمی باید به میزان یک الی دو عدد در روز مصرف شود.
  • سیستم ایمنی بدن کودکان بین 1 الی 8 سال با مصرف یک عدد از این قرص در طول روز تقویت می شود.
  • همچنین بهترین زمان مصرف این قرص قرص نیم ساعت قبل از صبحانه و ناهار عنوان شده است.

در نتیجه…

قرص پاورفیت جزوه مکمل های دارویی تقویت کننده بدن، انرژی بخش، ضد ویروس، ضد سرطان و غیره است. این مکمل به دلیل برخورداری از ترکیب گیاهی به نام قارچ شیتاکه برای بدن عوارضی به همراه ندارد. البته مصرف بیش از حد و خودسرانه این قرص ممکن است سبب ایجاد عوارض گوارشی، واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی و حساسیت به نور خورشید شود.

مصرف این قرص برای کودکان و کسانی که دارای مشکلات کلیوی، کبدی، گوارشی و سایر بیماری ها هستند باید با تجویز پزشک همراه باشد. مصرف پاورفیت بعد از ساعت 4 بعدازظهر به دلیل اثر انرژی بخش آن ممکن است سبب اختلال در خواب شود. به همین دلیل با استفاده به موقع و به اندازه از این مکمل، عوارض احتمالی آن کاهش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم