کربوهیدرات گینر

نمایش دادن همه 11 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مکمل بدنسازی گینر

حتما تاکنون نام مکمل های بدنسازی را بسیار شنیده اید. این محصولات بر اساس کارکرد خود دارای انواع مختلفی هستند که یکی از شناخته شده ترین آنها، مکمل گینر نام دارد. این محصول توسط شرکت های دارویی خارجی و داخلی به تولید می رسد و برای ورزشکاران به خصوص بدنسازان فواید بسیاری دارد، زیرا این مکمل برای افزایش وزن و حجم دهی عضلات گزینه ای ایده آل است.

از آنجایی که بدنسازان با هدف افزایش وزن و حجم عضلات خود به ورزش می پردازند، این محصولات همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم به آنها کمک می کنند که سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسند. قبل از خرید گینر، کافی است اطلاعات درستی از ترکیبات و نوع این محصولات به دست آورید.

لازم به ذکر است که این مکمل ها باید با مشورت پزشک یا کارشناس تغذیه مصرف شوند و استفاده خودسرانه از آنها بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب توصیه نمی‌ شود. برای کسب اطلاع در مورد کاربرد گینرها، دوز مصرفی و انواع آنها مطالعه این مطلب کمک بسیاری به شما می کند.

پودر گینر

هدف از تولید مکمل گینر چیست؟

مکمل های بدنسازی یا ورزشی با توجه ترکیبات خود برای افزایش یا کاهش وزن، چربی سوزی، تولید انرژی، عضله سازی و غیره به کار می روند. از این رو قبل از مصرف مکمل های غذایی باید با نوع و مکانیسم اثر آنها آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت مکمل مورد نظر هیچ تغییری در اندام شما ایجاد نمی کند. مکمل های گینر برای افزایش وزن و افزایش حجم توده های عضلانی تولید می شوند.

مکمل افزایش وزن گینر برای افراد دارای کمبود وزن مناسب است. مکمل های گینر افزایش حجم عضلات نیز به کسانی که در حجم گیری دچار مشکل هستند، پیشنهاد می شود. این مکمل های کمکی باید همراه با رژیم غذایی سالم و تمرینات منظم ورزشی مصرف شوند که نتیجه بخش باشند. در ترکیبات این مکمل ها از کربوهیدرات ها همراه با چربی و پروتئین استفاده شده است. این مواد در رفع لاغری و حجیم شدن توده های عضلانی موثر هستند. در زمان خرید مکمل گینر باید به کیفیت ترکیبات آن توجه داشته باشید. گینرها به صورت پودر تولید می‌ شوند و قبل از مصرف به عنوان مکمل غذایی باید آنها را در میزان مشخصی آب حل کرد.

بهترین نوع این پودرها در هر بار مصرف حدود 600 الی 900 کالری به بدن اضافه می کنند. این محصولات به افراد دارای اضافه وزن پیشنهاد نمی شود، زیرا میزان کالری روزانه بدن را افزایش می دهند و علاوه بر چاقی، موجب ابتلا به بیماری های قلب و عروق می شوند. این مکمل ها دارای درصدهای مشخصی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی هستند و در هر کدام از مکمل های گینر، درصد این ترکیبات با یکدیگر متفاوت است. از این رو اگر هدف شما از مصرف این محصول، افزایش حجم عضلات است، مکملی را انتخاب کنید که درصد پروتئین آن نسبت به کربوهیدرات بیشتر باشد.

در فرمولاسیون مکمل گینر از چه ترکیباتی استفاده می شود؟

در ترکیبات این مکمل از موادی استفاده می شود که در افزایش وزن و حجم تاثیر فوق العاده ای دارند. این ترکیبات شامل: کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی، اسید آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها می شوند. کیفیت مکمل های مورد نظر به کیفیت این ترکیبات بستگی دارد.

پروتئین یکی از ضروری ترین ترکیباتی است که در گینرها به کار می رود. این نوع مکمل ها به افزایش حجم عضلات کمک می‌ کنند و نسبت به گینرهای افزایش دهنده وزن ترکیبات سالم تری دارند. از این رو بهتر است مکمل های گینر حاوی کربوهیدرات و چربی در مدت زمان محدودی استفاده شود.

از آنجایی که نسبت ترکیبات به کار رفته در هر گینر متفاوت است، از این رو بدنسازان یا افراد متقاضی افزایش وزن باید بر اساس وضعیت جسمی و هدف خود این محصولات را تهیه و مصرف کنند. گینر افزایش وزن، دارای کربوهیدرات بیشتری نسبت به مکمل افزایش حجم است. از این رو برای افراد دارای کمبود شدید وزن استفاده می شود.

مصرف گینر به چه افرادی توصیه می‌ شود؟

گینرها از جمله مکمل های تغذیه ای و ورزشی هستند که مخاطبان آنها را ورزشکاران و افراد لاغر تشکیل می دهند. این مکمل ها با توجه به نوع خود، توده های عضلانی را افزایش می دهند و کالری اضافی بدن را تامین می کنند. بدنسازان از جمله افرادی به شمار می روند که این مکمل ها برای آنان فواید بسیاری به همراه دارد.

افراد لاغر و دارای کمبود وزن نیز به جای استفاده بیش از حد مواد غذایی، بهتر است گینر با ترکیبات کربوهیدرات و کالری بیشتر را مصرف کنند. در این صورت به وزن ایده آل خود در زمان کوتاهی می رسند. برخی از این محصولات ممکن است جایگزین مناسبی به جای وعده های غذایی پرکالری باشند.

برخی از بیماران یا افرادی که جراحی های سنگین انجام داده اند نیز برای بهبودی سریع تر خود به مکمل گینر نیاز دارند، زیرا مصرف غذاهای پرکالری، ممکن است به معده آنها آسیب وارد کند و سرعت روند بهبود را کاهش دهد. از این رو، مصرف مکمل های پرکالری برای حفظ انرژی و از بین بردن ضعف بدن این افراد مفید است.

پودر افزایش حجم گینر

انواع گینرها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

گینرها مکمل های تغذیه ای هستند که باید در کنار رژیم غذایی سالم مصرف شوند. در غیر این صورت، ممکن است به بدن آسیب های جدی وارد کنند. مکمل های گینر در دو دسته افزایش وزن (Weight gainer) و افزایش حجم (mass gainer) قرار می گیرند که هر کدام از آنها تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. این تفاوت ها شامل موارد زیر می شوند:

ترکیبات گینر افزایش وزن

در ترکیبات مکمل گینر افزایش وزن از کربوهیدرات بالا و کالری زیاد استفاده شده است‌. به همین دلیل، برای افراد دارای کمبود وزن زیاد و تیپ بدنی اکتومورف، مناسب است. این افراد باید همراه با مصرف این مکمل، رژیم غذایی سالم و تمرینات بدنسازی با شدت متوسط را نیز در سبک زندگی خود بگنجانند.

مزایای استفاده از گینرهای افزایش وزن

●   حفظ پروتئین عضلات و جلوگیری از تجزیه آنها در حین ورزش

●   تامین انرژی بدن با برخورداری از کالری زیاد

●   رفع لاغری و کمک به افزایش وزن شدید

عوارض احتمالی مصرف گینر افزایش وزن

●   ایجاد اختلالات گوارشی با مصرف طولانی مدت

●   افزایش توده های چربی در بدن افراد

●   احتمال ایجاد مشکل روده ای در اثر عدم مصرف این مکمل همراه با آب کافی

●   ایجاد چاقی در بخش هایی از بدن در صورت عدم برخورداری از برنامه ورزشی منظم

مکمل گینر عضله ساز

مکمل های گینر عضله ساز به دلیل برخورداری از حجم بالایی از پروتئین برای افزایش توده های عضلانی گزینه مناسبی هستند. در ترکیبات این مکمل نسبت پروتئین به کربوهیدرات و کالری بیشتر است. از این رو، مکمل مورد نظر همزمان کالری ‌و پروتئین بدن را تامین می کند. این مکمل ها در عضله سازی و افزایش قدرت عضلات بسیار موثر هستند و مصرف آنها همراه با تمرینات بدنسازی قدرتی و شدید در یک دوره کوتاه پیشنهاد می شود.

مزایای گینرهای عضله ساز

●   کمک به افزایش حجم عضلات در مدت کوتاه

●   ایجاد تعادل در پروتئین عضلات بدنسازان

●   موثر در ریکاوری سریع بدن بعد از تمرینات شدید

●    تامین کالری مورد نیاز بدن ورزشکاران

●   ارتقای کارکرد ورزشکار در حین تمرینات

عوارض احتمالی مصرف گینرهای عضله ساز

●  افزایش بیش از حد کالری و چربی بدن

●  احتمال ابتلا به مشکلات گوارشی با مصرف طولانی مدت

●  ایجاد اختلال در عملکرد روده به دلیل مصرف این مکمل همراه با آب کم

البته عوارض این مکمل ها در صورت استفاده صحیح و همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم بسیار ناچیز است. همچنین کیفیت و نوع برند مکمل گینر نیز در کاهش این عوارض تاثیر فراوانی دارد. بنابراین خرید این محصولات را از شرکت های دارویی معتبر یا داروخانه ها انجام دهید. داروخانه داروهوم یکی از مطمئن ترین داروخانه هایی است که می توانید بهترین مکمل های گینر را به صورت آنلاین سفارش دهید.

ارزش غذایی گینر افزایش وزن و عضله‌ ساز چگونه است؟

این مکمل ها با توجه به درصد ترکیبات خود دارای ارزش غذایی متفاوتی هستند. در ادامه نسبت این ترکیبات را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

کالری

گینرهای افزایش دهنده وزن، دارای کالری بیشتری نسبت به گینر عضله‌ ساز هستند. از این رو برای جبران کمبود وزن استفاده می شوند.

پروتئین

نسبت پروتئین موجود در گینر افزایش وزن، کمتر از میزان آن در گینرهای عضله‌ ساز است. زیرا پروتئین ماده اصلی در افزایش حجم عضلات به شمار می رود.

کربوهیدرات

کربوهیدرات موجود در گینر افزایش وزن، بیشتر از نوع عضله ساز آن است.

فیبر

این ماده برای عملکرد بهتر سیستم گوارش مفید است‌. به همین دلیل مکمل گینر عضله ساز به دلیل برخورداری از پروتئین به فیبر بیشتری نیاز دارد، زیرا این ماده به هضم بهتر پروتئین ها کمک می کند و از افزایش وزن جلوگیری به عمل می آورد.

قبل از خرید گینر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مکمل های گینر یا برای افزایش وزن بدن استفاده می شوند یا به عضله سازی و افزایش حجم توده های عضلانی کمک می کنند. از این رو قبل از خرید آنها باید به نکات بسیاری توجه کنید.

میزان و درصد ترکیبات به کار رفته در آن

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید این مکمل ها اهمیت فراوانی دارد، درصد ترکیبات به کار رفته در آنها است، زیرا این مکمل ها دارای انواع متفاوتی هستند و هر کدام از آنها ترکیبات مشخصی دارند. به عنوان نمونه گینرهای افزایش دهنده وزن کالری بیشتری نسبت به گینرهای عضله ساز دارند. از این رو نباید از آنها برای افزایش حجم عضلات استفاده کنید.

انتخاب مکمل هایی با ترکیبات باکیفیت

مکمل گینر باکیفیت دارای مواد مرغوب است و مصرف آن در طولانی مدت برای سلامتی ضرری به همراه ندارد. از این رو در زمان خرید باید به برند و شرکت تولیدکننده مکمل های گینر نیز توجه داشته باشید. هر محصولی که با نام گینر به فروش می رسد، ممکن است موجب افزایش وزن یا حجم بدن نشود.

برخورداری از کد بهداشتی وزارت غذا و دارو

برای اطمینان از مجاز بودن این مکمل ها باید به کد بهداشتی حک شده روی بسته بندی آن دقت کنید. مکمل های تقلبی بدون هیچ گونه بارکد بهداشتی و در مکان های غیرمجاز به فروش می رسند. از این رو برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی این مکمل ها، بهتر است از استاندارد بودن آنها مطلع شوید.

بهترین زمان مصرف مکمل گینر چه وقت است؟

مکمل های گینر مانند مکمل‌ های غذایی دیگر باید در زمان مشخصی مصرف شوند. در غیر این صورت اثرات آنها ممکن است، کاهش چشمگیری پیدا کند. زمان مصرف این محصولات به صورت زیر است:

در زمان صبح و بعد از بیدار شدن از خواب

بعد از بیدار شدن از خواب بدن به مواد مغذی نیاز دارد. از آنجایی که پروتئین عضلات در زمان خواب سوزانده می شود، از این رو صبح بهترین زمان برای دریافت مواد غذایی مورد نیاز بدن است. همچنین مواد غذایی در صبح به سرعت جذب بدن می شوند.

بعد از تمرینات ورزشی

یکی دیگر از بهترین زمان های مصرف مکمل گینر بعد از تمرینات ورزشی است، زیرا مواد مغذی بدن برای انجام تمرینات ورزشی سوزانده می شوند و عضلات برای حفظ و ریکاوری خود به موادی همچون پروتئین نیاز پیدا می کنند. در نتیجه بعد از تمرین، جذب این مکمل ها در بدن با سرعت بیشتری انجام می شود. ورزشکاران یا افراد دارای کاهش وزن، برای جبران کمبود وزن خود بهتر است مکمل های گینر را به منظور عضله سازی یا وزن گیری، بعد از ورزش مصرف کنند.

مصرف مکمل های گینر قبل از تمرین

بدن برای انجام فعالیت های خود به مواد مغذی نیاز دارد. در صورتی که قبل از ورزش سوخت مورد نیاز عضلات تامین نشود، تحلیل و فروپاشی آنها دور از انتظار نیست. به همین دلیل حدود نیم ساعت تا 40 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی از مکمل های گینر استفاده کنید. مکمل گینر با تامین کربوهیدرات های زودجذب به تامین انرژی، جلوگیری از تحلیل عضلات و خستگی بدن کمک می کند.

دوز مصرفی گینر چه میزان است؟

دوز مصرفی مکمل های گینر برای تمامی افراد یکسان نیست، زیرا شرایط سنی، جنسیتی، جسمی و سایر ویژگی های هر فرد با یکدیگر متفاوت است. از این رو قبل از خرید این مکمل ها از پزشک در مورد دوز مصرفی مورد نیاز بدن خود پرس و جو کنید.

در دستورالعمل تمامی مکمل های بدنسازی، میزان مصرف مکمل مورد نظر درج شده است، اما برای اطمینان در این خصوص نظر پزشک یا کارشناس تغذیه خود را جویا شوید. مصرف بیش از حد مکمل های بدنسازی به خصوص نوع عضله ساز و افزایش دهنده وزن آن ممکن است خطرات بسیاری برای سلامتی به همراه داشته باشد.

پودر بدنسازی گینر

نتیجه گیری

مکمل گینر از جمله محصولات ورزشی است که در دو نوع افزایش دهنده وزن و عضله ساز تولید می شود. این مکمل ها دارای درصدهای متفاوتی از پروتئین، کربوهیدرات و کالری هستند. از این رو در زمان خرید این مکمل ها باید هدف خود از استفاده این محصولات را مشخص کنید.

مکمل های افزایش وزن دارای کربوهیدرات بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به نوع عضله ساز آن هستند. این مکمل ها برای ورزشکاران بدنساز و افراد دارای کاهش وزن شدید توصیه می شوند و بهتر است افراد عادی بدون رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی از مصرف آنها اجتناب کنند. بهترین مکمل های گینر عبارتند از:

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم