مکمل های گل مغربی

نمایش دادن همه 5 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

گل مغربی

روغن گل مغربی یکی از داروهای گیاهی پرخاصیت است که در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های تمامی افراد به خصوص زنان کاربرد دارد. این روغن از دانه های گیاه گل مغربی استخراج می شود و برای تهیه مکمل های درمانی به فرم قرص و کپسول به کار می رود. روغن مورد نظر موجب کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی، بهبود التهابات مفاصل، درمان خشکی پوست، حفظ سلامت قلب، کاهش ابتلا به پوکی استخوان، تقویت حافظه و … می شود. برای آشنایی بیشتر با گل مغربی، خواص، نحوه مصرف مکمل های این روغن و بهترین قرص یا مکمل های تولید شده از آن، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

گل مغربی

روغن گل مغربی چیست؟

گیاه گل مغربی یا Oenothera biennis که با نام Evening primrose نیز شناخته می شود، یکی از گیاهان بومی آمریکای شمالی و جنوبی است که امروزه در اروپا و برخی از نواحی آسیا نیز پرورش داده می شود. گیاه گل مغربی دارای دانه های روغنی با ترکیب اسیدهای چرب امگا 6 یا اسید گاما-لینولنیک (GLA) است که برای بدن فواید بسیاری به همراه دارد. علاوه بر روغن گل مغربی، ساقه و برگ این گیاه نیز به بهبود ضرب دیدگی، کبودی، التهابات پوستی، مشکلات گوارشی و درد گلو کمک بسیاری می کنند. از هر دانه این گیاه بیست درصد روغن استخراج می شود که در تهیه مکمل های دارویی همچون قرص و کپسول گل مغربی به کار می رود. استفاده موضعی از این روغن روی پوست نیز موجب رفع مشکلات پوستی و بهبود آنها می شود.

روغن گل مغربی چه فوایدی دارد؟

بدون شک روغن این گیاه از جمله پرخاصیت ترین روغن های موجود در بازار است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها خواص فوق العاده ای دارد. برای آشنایی با خواص این روغن در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

حفظ سلامت پوست و رفع مشکلات پوستی

روغن گیاه گل مغربی به دلیل برخورداری از اسید چرب امگا 6 گاما-اسید لینولئیک (GLA)، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. به همین دلیل با استفاده از این روغن مشکلات پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس، آکنه و … درمان می‌‌ شوند. روغن خوراکی و موضعی گل مغربی در آبرسانی به پوست، ایجاد نرمی و لطافت آن بسیار موثر هستند.

تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی توسط روغن گل مغربی

GLA موجود در این روغن موجب تسکین درد قاعدگی می شود و در کاهش علائم زیر موثر است:

  • کاهش درد سینه، کمر و رحم
  • رفع افسردگی و تحریک پذیری
  • افزایش انرژی و از بین بردن خستگی
  • کاهش گرگرفتگی قبل از دوران قاعدگی
  • بهبود میل جنسی

تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی توسط روغن گل مغربی

موثر در کاهش دردهای مفصلی

خواص ضد التهابی GLA یا امگا 6 موجود در روغن این گل برای تسکین درد روماتوئید آرتریت بسیار موثر است. این روغن تورم مفاصل ناشی از این بیماری را کاهش می دهد و از سفت شدن آنها جلوگیری به عمل می‌ آورد.

جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان

یکی دیگر از خواص این روغن را باید پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان به خصوص در زمان یائسگی زنان عنوان کرد. روغن گیاه گل مغربی از روغن های اشباع نشده امگا 3 تشکیل شده است که موجب حفظ کلسیم و سایر مواد معدنی در استخوان ها می شود.

کمک به حفظ سلامت قلب

روغن گل مغربی به دلیل اسیدهای چرب اشباع نشده خود دارای خواص ضد التهابی است و بدین طریق کلسترول مضر خون را کاهش می دهد.

رفع مشکلات جنسی و عدم باروری مردان و زنان

با مصرف مکمل های حاوی روغن این گیاه، جریان خون بهبود پیدا می کند و اختلالات نعوظ مردان رفع می شود. GLA موجود در این روغن به گشاد شدن عروق خونی و پیشگیری از تشکیل پلاکت در رگ‌ ها کمک می کند و بدین طریق در بهبود عملکرد رحم و درمان نازایی نیز موثر است.

رفع مشکلات جنسی و عدم باروری مردان و زنان

مصرف گل مغربی برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک روغن این گل برای تمامی مردان و زنان فواید بسیاری به همراه دارد. اما تاثیر آن روی زنان بیشتر است. زیرا ترکیبات موجود در دانه های روغنی گل مغربی موجب کاهش دردهای قبل از قاعدگی می شوند. همچنین روغن گل مغربی به تسکین علائم دوران یائسگی و پیشگیری از ابتلا به یائسگی زودرس نیز کمک می کند. گل مغربی در کاهش درد پستان، تسکین علائم نوروپاتی دیابتی، درمان آرتریت روماتوئید، کاهش فشار خون، جلوگیری از گرفتگی عروق، درمان آلرژی، رفع یبوست، رفع مشکلات چربی خون و … نیز موثر است. بنابراین مکمل گل مغربی برای تمامی مردان و زنانی که از مشکلات ذکر شده رنج می برند، بهترین درمان گیاهی به شمار می رود.

عوارض گل مغربی چیست؟

هر ماده گیاهی یا شیمیایی در کنار فواید منحصر به فرد خود، اگر به درستی مصرف نشود، زیان آور خواهد بود. مکمل های حاوی گل مغربی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این مکمل ها در صورت عدم استفاده صحیح عوارض زیر را به همراه دارند:

  • ایجاد حالت تهوع
  • سردرد و سرگیجه
  • بروز کهیر روی پوست
  • ناراحتی های گوارشی
  • مشکلات معده

البته احتمال ایجاد این علائم برای افراد عادی بسیار کم است، اما برخی از بیماران یا مصرف کنندگان داروهای خاص مانند داروهای ضد انعقاد خون، ممکن است علائم حادتری همچون خونریزی شدید را تجربه کنند. افرادی که از روغن گل مغربی و قرص فنوتیازین به طور همزمان استفاده می‌ کنند، احتمال خطر تشنج، استفراغ و تهوع شدید برای آنان وجود دارد. همچنین بیماران دارای مشکلات صرع نباید از روغن، قرص یا کپسول گل مغربی استفاده کنند.

آیا گل مغربی لاغر کننده است؟

در عصاره این گل ماده ای به نان پریموز وجود دارد. این ماده موجب تنظیم کلسترول خون و در نتیجه کاهش وزن می شود. تحقیقات در مورد خواص لاغری این مکمل ادامه دارد و نتیجه مطالعات جدید روی 47 زن دارای اضافه وزن نشان می دهد که این روغن در کاهش وزن تاثیرگذار است. برخی از مطالعات نیز از عدم تاثیر روغن این گیاه روی کاهش وزن خبر می دهد. با این حال هنوز بیانیه علمی و رسمی در این خصوص منتشر نشده است. به همین دلیل نمی توان به طور قطع در مورد خواص چاق کننده یا لاغرکننده مکمل های گل مغربی اظهار نظر کرد.

آیا گل مغربی لاغر کننده است؟

طریقه مصرف روغن گل مغربی چگونه است؟

نحوه مصرف این مکمل غذایی باید با تجویز پزشک و با توجه به نیاز و شرایط جسمی افراد مشخص شود. در حالت کلی مصرف روزانه 500 الی 1300 میلی گرم از این روغن برای بزرگسالان هیچ عارضه ای به همراه ندارد. مکمل گل مغربی در هر زمان از شبانه روز قابل مصرف است، اما برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر این روغن توصیه می شود آن را قبل از یک رژیم غذایی سالم و کاهش دهنده وزن مصرف کنید. کپسول گل مغربی برای افراد بالای 6 سال و بزرگسالان مجاز است و استفاده روزانه 1 الی 4 عدد از این کپسول همراه با آب و غذا مانعی ندارد.

بهترین قرص گل مغربی چه نام دارد؟

قرص تولید شده توسط روغن این گل بسیار مفید با برندهای دارویی و غذایی متفاوتی در بازار موجود است. خواص تمامی این قرص ها با یکدیگر مشابه است، تنها امکان تفاوت در اثرگذاری آنها به دلیل نوع تکنولوژی به کار رفته در تهیه این مکمل ها وجود دارد. بهترین قرص های این داروی گیاهی با برندهایی همچون الیت، رزاویت، هلث اید و شوتس ویتال به تولید می رسند و در اختیار افراد قرار می گیرند. برخی از این مکمل ها با اسامی زیر در اکثر داروخانه های ایران موجود هستند:

سخن پایانی

روغن گل مغربی یکی از داروهای گیاهی است که از دیرباز تاکنون مورد توجه طب سنتی و پزشکی قرار دارد. این روغن دارای اسید گاما-لینولنیک یا GLA است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تسکین دهندگی خود برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی کاربرد دارد. این مکمل در رفع علائم قبل از قاعدگی، مشکلات یائسگی، بهبود التهابات مفاصل، درمان اگزما، مشکلات قلب و عروق، کاهش ابتلا به آلزایمر، درمان مشکلات جنسی، باروری و … بسیار مفید است و علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان دارد.

شما می توانید برای خرید مکمل گل مغربی با اطمینان از اصالت محصول و قیمت مناسب به داروخانه‌ی آنلاین داروهوم مراجعه نمایید.

 

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم