گلوتامین

نمایش 1–16 از 21 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

گلوتامین

یکی از مواد مغذی برای رشد و نگهداری عضله، گلوتامین است که از جمله مکمل ها و مواد مهم در ساختار عضله نیز به شمار می رود. این ماده چقدر می تواند نقش مهمی در فعالیت های ما داشته باشد؟ در بررسی این ماده ممکن است به صبحت هایی از قبیل «این مواد عوارض ایجاد می کنند و برای بدنت ضرر دارند!» یا «مراقب باش جنس تقلبی در بازار زیاد شده است» و … مواجه شده باشید. اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که به این نوع موضوعات علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

گلوتامین

با گلوتامین آشنا شوید

این ماده به عنوان فراوان ترین آمینو اسید موجود در بدن شناخته می شود که در بافت های پلاسما، عضله و دیگر قسمت های بدن وجود دارد. گلوتامین را می توان در مواد غذایی مثل گوشت ها، لبنیات، تخم مرغ، ذرت، آجیل، جعفری، مارچوبه، غذاهای دریایی، پنیر گوتاژ، شیر خشک بدون چربی و گوشت بوقلمون پیدا کرد.

فواید گلوتامین را بشناسید

در مورد گلوتامین می توان گفت که یکی از آمینواسید‌های مهم برای بدن به شمار می رود که کارایی های زیادی را هم عرضه می کند، به طوری که بیش از 60 درصد بافت عضلات بدن را تشکیل می دهد. جالب است بدانید یکی از عمده ترین علت های خستگی و کاهش استقامت بدن بعد از یک تمرین، کمبود منبع این آمینو اسید یعنی «گلوتامین» در بدن است. این ماده یکی از 20 آمینو اسیدی است که روزانه به بدن شما می رسد و از طرفی هم نیاز بدن به این آمینو اسید بسیار زیاد است. این نیازمندی می تواند به دلیل وجود 30 الی 35 درصدی آمینو اسید نیتروژن در خون باشد که باید روزانه به بدن برسد.

تاثیرات گلوتامین در افزایش حجم عضلات

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا در مورد گلوتامین داده شد، باید گفت که خاصیت و اهمیت این ماده در بدنسازی بسیار زیاد است. از جمله این خواص می توان به بهبود روند عضله سازی و سرعت بخشیدن به آن، بهتر شدن عملکرد ورزشی، افزایش متابولیسم بدن و ریکاوری سریع بعد از ورزش اشاره کرد. بدن بعد از انجام یک تمرین پر فشار و شدید به این آمینو اسید بیش از پیش احتیاج پیدا می کند و فرد باید دریافت این ماده را از طریق رژیم غذایی افزایش دهد. این عمل به این علت است که مقدار گلوتامین بافت عضله بعد تمرین تا 50 درصد کاهش پیدا می کند که این خود احتمال عضله سوزی را در فرد به وجود می آورد. شما می توانید با مصرف مکمل، این عمل یا احتمال را به حداقل برسانید و نتیجه بسیار خوبی را دریافت کنید.

تاثیرات گلوتامین در افزایش حجم عضلات

آیا گلوتامین با ال گلوتامین فرق دارد؟

اگر بخواهیم جواب این سوال را به صورت بسیار ساده بیان کنیم، باید بگوییم که گلوتامین نام علمی خود این آمینو اسید به شمار می‌رود و «ال گلوتامین» همان گلوتامینی است که به صورت پودر مکمل به بازار عرضه می شود. ال گلوتامین ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند که می تواند به صورت قرص یا کپسول باشد و باید انتخاب آن بر اساس نوع نیاز ما صورت بگیرد. برخی از بهترین مکمل های گلوتامین عبارتند از:

تشخیص گلوتامین اصل از تقلبی

با وجود برندها و فروشنده های مختلف انتخاب برند مناسب و با کیفیت برای افرادی که به دنبال تهیه کردن مکمل های گلوتامینی هستند، ممکن است کمی با چالش همراه باشد. بهترین راه برای تشخیص مکمل اصلی از تقلبی انتخاب محل خرید معتبر یا استفاده از یک متخصص و مربی برای خرید مکمل گلوتامین است.

مصرف گلوتامین برای بانوان

این روزها بانوان بسیار زیادی در رشته های مختلف بدنسازی فعالیت حرفه ای یا غیر حرفه ای انجام می دهند و میان آن ها هم افرادی قرار دارند که علاقه مند به رشد عضله هستند که لازم به ذکر است مصرف گلوتامین برای بدن آن ها هیچ عارضه ای را به وجود نمی آورد. تنها مواردی که باید در مصرف این مکمل ها با پزشک مشورت شود، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های کبدی هستند که قبل از مصرف باید اقدامات لازم را انجام دهند.

مصرف گلوتامین برای بانوان

موارد منع مصرف گلوتامین

با توجه به خاصیت مفید این آمینو اسید در ساخت بافت عضله می توان گفت که دسته ای خاص باید در مصرف گلوتامین موارد احتیاط را رعایت کنند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • افراد مبتلا به سیروز کبدی
  • افراد مبتلا به صرع و تشنج
  • افراد دارای اختلالات ذهنی یا پزشکی
  • خانم های باردار و شیرده
  • کودکان و نوجوانان 3 تا 18 سال

عوارض گلوتامین چیست؟

همانطور که اشاره شد، با توجه به ماهیت گلوتامین این آمینو اسید عوارض قابل ذکری را به همراه ندارد و در صورت عدم مشکلات ذکر شده در بالا می توانید با خیال راحت از این نوع مکمل ها استفاده کنید که البته این موارد باید زیر نظر متخصص یا مربی حرفه ای انجام شود.  

سخن پایانی

در انتها درباره گلوتامین می توان گفت که از جمله آمینو اسیدهای ضروری بدن به شمار می رود که در درمان بسیاری از بیماری ها هم نقش دارد «مثل بیماری های گوارشی (IBS) و …». اگر این مکمل را به صورت صحیح و در زمان درست استفاده کنید، می تواند باعث چربی سوزی، عضله سازی و حجم گیری شود. در این مقاله سعی بر این داشتیم که با قرار دادن اطلاعات ضروری در این باره اطلاعات شما در زمینه سلامت و عملکرد بدن را افزایش دهیم.

شما می توانید بهترین مکمل های گلوتامین را با اطمینان از اصالت محصول از سایت داروهوم تهیه نمایید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم