مکمل های کیوتن

نمایش 1–16 از 28 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

آشنایی با کوآنزیم کیوتن

کوآنزیم کیوتن یک آنتی اکسیدان قوی است که در غشای میتوکندری بافت های بدن یافت می شود. در واقع این ماده به طور طبیعی در بدن تولید می گردد و برای عملکردهای مهمی همچون تامین انرژی سلولی، تنظیم فشار خون و کاهش سطح کلسترول به مصرف می رسد. کوکیوتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و سلول ها را در برابر آسیب های محیطی محافظت می نماید؛ به این ترتیب از سرعت پیری طبیعی سلول ها می کاهد.

کمک به رفع نارسایی های قلبی مانند گرفتگی عروق و فشار خون بالا از تاثیرات کوآنزیم کیو10 می باشند. به عنوان دیگر فواید این آنتی اکسیدان در بدن می توان به افزایش نیروی جسمانی حین ورزش، کمک به تسکین سردردهای میگرنی، محافظت از سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی، انرژی زا و جلوگیری از بروز خستگی مزمن، تاثیر در بهبود باروری به ویژه در آقایان و حفظ شادابی پوست اشاره کرد.

با بالارفتن سن، تولید CoQ10 کاهش می یابد، بنابراین به نظر می رسد که افراد مسن در معرض کمبود این ترکیب هستند. از دیگر دلایل کمبود این ماده در بدن می توان به کمبودهای تغذیه ای، مشکلات ژنتیکی، بیماری های میتوکندری و استرس اکسیداتیو ناشی از پیری یا کهولت سن اشاره نمود. علاوه بر اینکه این ترکیب را می توانید در مواد غذایی همچون گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات، حبوبات و روغن ها پیدا کنید، با مصرف مکمل های کوآنزیم کیوتن نیز می توانید کمبودهای بدن را جبران نمایید.

آشنایی با کوآنزیم کیوتن

کوآنزیم کیوتن و تاثیر آن بر بدن

کیوتن ماده‌ای شبه ویتامینی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ماده فواید بسیاری در بدن دارد که به آن ها می پردازیم.

کیوتن و سلامت قلب

مصرف این مکمل به حفظ سلامت قلب و عروق کمک شایانی می کند؛ زیرا کو کیوتن نارسایی های قلبی و گرفتگی عروق را رفع می نماید، به تقویت عضلات قلب می پردازد و به حفظ سلامت رگ ها و بهبود خاصیت ارتجاعی آن ها کمک فراوانی می نماید. همچنین از این ماده برای پایین آوردن فشار خون بالا و کنترل قند خون نیز استفاده می شود. کو کیو10 از اکسید شدن کلسترول بد یعنی LDL نیز جلوگیری به عمل می آورد. 

تاثیر کیوتن بر پوست

پوست یکی از مهم ترین اعضا بدن بوده و عمدتاً در معرض عوامل آسیب رسان خارجی و داخلی از جمله اشعه های فرا بنفش، آسیب های سلولی و یا عدم تعادلات هورمونی قرار می گیرد. کیوتن به طور مستقیم روی پوست اثر کرده و با افزایش سطح انرژی سلول های پوستی و حفظ عملکرد آنتی اکسیدان ها، قادر به کاهش این عوامل آسیب رسان شده و از پیری پوست جلوگیری می نماید.

بهبود عملکرد ورزشی

بالا بردن سطح انرژی بدن، رفع خستگی های مزمن و بهبود قدرت جسمانی دیگر تاثیری است که کو آنزیم کیوتن بر بدن می گذارد. در واقع کیوتن در تولید ATP مؤثر است که نقش مهمی در چرخه تولید انرژی برای سلول های بدن دارد. بهبود عملکرد افراد حین ورزش از دیگر خواص این آنتی اکسیدان می باشد و به بازیابی سریع پس از تمرینات ورزشی می پردازد.

کیوتن و بهبود قدرت باروری

این ماده قدرت باروری را مخصوصا در آقایان افزایش می دهد و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، باعث از بین رفتن اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر دستگاه تناسلی می شود.

کمک به کاهش سردردهای میگرنی

به طور کلی کوآنزیم کیوتن باعث می شود میتوکندری سلول ها سالم بمانند و این امر سبب پیشگیری از حملات میگرن می گردد.

تاثیر کیوتن بر بدن

بهترین مکمل های کیوتن

جبران کمبود کوآنزیم کیو 10 برای افراد با خوردن برخی از گوشت ها و پروتئین‌های غلات ممکن است رخ دهد، اما مقدار موجود در این مواد غذایی برای افزایش قابل توجه در بدن بسیار اندک است. از این رو مصرف مکمل های کیوتن بسیار مفید است. مصرف این مکمل ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد، همچنین می تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد. در واقع، کیوتن در تولید ATP که نقش مهمی در چرخه تولید انرژی برای سلول های بدن دارد، مؤثر است. بهبود عملکرد افراد حین ورزش، از دیگر خواص این آنتی اکسیدان می باشد و به بازیابی سریع پس از تمرینات ورزشی می پردازد. از جمله بهترین مکمل های کیوتن عبارتند از:

عوارض و تداخلات دارویی قرص کوآنزیم کیوتن

کیوتن یک ترکیب محلول در چربی است، به همین جهت، جذبی آهسته دارد. با این حال، مصرف این مکمل‌ها با غذا، می‌تواند به بدن کمک کند تا جذب آن سه برابر سریع‌تر از مصرف آن بدون مواد غذایی رخ دهد.  به طور کلی بدن تا حد بسیار زیادی قادر به تحمل این مکمل ها است، اما ممکن است در بعضی افراد عوارضی همچون سردرد، بی خوابی، خستگی، مشکلات گوارشی و سرگیجه داشته باشد. دراین صورت بهتر است دوز مصرفی را به دو یا سه قسمت تقسیم نمایید و مصرف کنید.

مکمل های کیوتن ممکن است با داروهای شیمی درمانی، داروهای رقیق کننده خون و داروهای کنترل کننده فشار خون مثل وارفارین، کومارین و یکی از داروهای تنفسی به نام تئوفیلین ایجاد تداخل کنند. در صورتی که از این داروها استفاده می کنید، قبل از مصرف مکمل های کوکیوتن با پزشک درمیان بگذارید. افرادی که داروهای کنترل فشار و رقیق کننده خون مصرف می کنند، این مکمل ها را با احتیاط و مشورت پزشک استفاده نمایند. همچنین در دوران بارداری و شیردهی، قبل از مصرف این محصولات به پزشک اطلاع دهید.

بهترین مکمل های کیوتن

جمع بندی

همانطور که در این مطلب خوانیدم، کیوتن یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود، اما به مرور زمان و با بالا رفتن سن، تولید این ماده در بدن کاهش می یابد و برای جبران کمبود آن، نیاز به مصرف مکمل ها در کنار تغذیه سالم توصیه می شود. عملکرد آنتی اکسیدانی که کو آنزیم کیوتن دارد، باعث می شود که سلول ها در برابر آسیب های محیطی از جمله رادیکال های آزاد در امان بمانند و پیر شدن آن ها به تعویق بیفتد؛ در نهایت ریسک ابتلا به سرطان کاهش می یابد. به طور کلی می توان گفت استفاده از مکمل های حاوی کو آنزیم کیوتن بسیار مفید بوده و به تکمیل عملکرد های سلولی کمک فراوانی می کند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم