مکمل های کم خونی

نمایش 1–16 از 96 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

خرید انواع قرص و مکمل کم خونی

کم‌ خونی زمانی اتفاق می افتد که بدن دچار کمبود شدید آهن و ویتامین های B9 و B12 باشد. البته کم خونی ناشی از کمبود این ریز مغذی ها با مصرف قرص و مکمل کم خونی به راحتی درمان می شود. قرص آهن و فولیک اسید را باید جز مکمل های بسیار مفید و شناخته شده در درمان کم خونی دانست که به راحتی از تمامی داروخانه ها قابل تهیه هستند. برای آشنایی با مکمل های کم خونی ایرانی و خارجی با ما همراه باشید.

نقد و بررسی قرص و مکمل کم خونی

مصرف مکمل های کم خونی یکی از بهترین و کم هزینه ترین راهکارها برای درمان این مشکل به حساب می آیند. میزان مصرف این مکمل ها نیز برای افراد عادی 10 میلی گرم و برای زنان باردار 20 میلی گرم در روز است. این میزان به خوبی نیاز بدن به آهن و ویتامین ها را تامین می کند و موجب جلوگیری از ایجاد کم خونی می شود. در ادامه به بررسی این مکمل ها و خواص آنها می پردازیم.

مکمل B12

کمبود ویتامین B12 در بدن را باید یکی از دلایل بسیار مهم ایجاد کم خونی دانست که در اثر عدم مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین ایجاد می شود. کمبود این ماده در بدن در کاهش پروتئینی به نام ntrinsic factor موثر است. در این صورت افراد به کم خونی پرنیشیوز دچار می شوند.

این پروتئین که در معده ترشح می شود با پیوستن به ویتامین B12 به حرکت آن در داخل روده کوچک و سپس وارد شدن آن به جریان خون کمک می کند. در واقع کاهش این پروتئین در بدن موجب عدم جذب ویتامین B12 می شود که عامل مهمی در ایجاد کم خونی است. به همین دلیل مصرف روزانه مکمل کم خونی B12  برای جبران کمبود این ماده و جلوگیری از کاهش آن در بدن ضروری است.

مکمل آهن

مکمل آهن به فرم فروس سولفات یکی محصولات بسیار کارآمد برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن است. از آنجایی که این نوع کم خونی یکی از شایع ترین انواع کم خونی در دنیا به شمار می رود، قرص های متنوع آهن با دوزها و برندهای معتبر در بازار به فروش می رسند.

در صورت مصرف این مکمل ها تعداد گلبول های قرمز و هموگلوبین در خون افزایش پیدا می کنند. این نوع قرص ها در زمان های متفاوتی مانند: بارداری، قاعدگی، ابتلا به زخم معده، سرطان روده بزرگ و غیره قابل استفاده هستند.

مکمل کم‌ خونی فولیک اسید یا ویتامین B9

کمبود فولات یا فولیک اسید که آن را با نام ویتامین B9 نیز می شناسند، در افزایش ابتلا به کم‌ خونی بسیار موثر است. این ماده اگر از طریق مواد غذایی مفید در بدن تامین نشود، باید با مصرف مکمل های تغذیه ای آن را تامین کرد.

بیشتر زنان باردار، افراد دیالیزی و کسانی که دارای مشکلات روده ای هستند، به کمبود فولیک اسید دچار می شوند. به همین دلیل مصرف روزانه مکمل های حاوی فولات در جلوگیری از بروز کم خونی نقش مهمی دارند.

انواع مکمل های کم خونی (قرص، کپسول، شربت)

از آنجایی که تمامی افراد در هر سنی ممکن است به این عارضه دچار شوند، شرکت های دارویی این مکمل ها را به فرم های متنوع تولید و روانه بازار کرده اند. در ادامه انواع مکمل کم خونی را بررسی می کنیم.

قرص کم خونی

قرص ها یکی از اشکال بسیار محبوب و پرفروش مکمل های کم خونی هستند که هر کدام از آنها دوز مشخصی از آهن و ویتامین ها را در خود دارند. قرص های دارای فرمولاسیون آهسته رهش دارای جذب بالاتری در بدن هستند و به مدت طولانی تری در روده باقی می مانند. همچنین عوارض جانبی آنها نیز کمتر از سایر قرص های کم‌ خونی است.

کپسول کم خونی

یکی دیگر از فرم های بسیار پرکاربرد مکمل های درمان کم خونی، کپسول ها هستند. این محصولات به صورت سافت ژل نیز تولید می شود و نسبت به قرص ها استفاده راحت تری دارند.

این نوع مکمل کم خونی نیز با برندهای متنوعی تولید می شود که از بین آنها کپسول فروگلوبین B12 ویتابیوتیکس و کپسول فروفورت گاین عبیدی جز پرفروش ترین ها در این زمینه محسوب می شوند‌.

شربت و قطره کم خونی

شربت های حاوی آهن و ویتامین های گروه B نیز  برای پیشگیری از کم خونی و درمان آن گزینه مناسبی هستند. شربت ها و قطره های آهن به دلیل فرم مایع خود به راحتی با انواع آب میوه های طبیعی برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده هستند.

همچنین این مکمل ها برای افراد دارای مشکل بلعیدن نیز گزینه مناسبی عنوان می شوند. به عنوان نمونه شربت فروگلوبین B12 ویتابیوتیکس یکی از پرمصرف ترین مکمل های درمان کم خونی است.

ساشه کم خونی

ساشه یا پودر سوسپانسیون حاوی آهن و ویتامین ها نیز برای تمامی افراد تولید می‌ شود و فرم بسیار پرمصرف مکمل کم خونی به شمار می روند. این پودرها به راحتی با انواع نوشیدنی های طبیعی قابل حل هستند و مصرف آنها در هر ساعتی از شبانه روز به درمان کم خونی کمک می کند.

قرص و مکمل های کم خونی ایرانی

شرکت های ایرانی در سال های اخیر مکمل های غذایی باکیفیتی را در تمامی زمینه ها به تولید رسانده اند. خرید مکمل های کم خونی ایرانی مزایای بسیار دارد. زیرا هزینه این محصولات نسبت به نوع خارجی آنها کمتر است و راحت تر در دسترس افراد قرار دارند.

به همین دلیل بسیاری از افراد فرم های متفاوت این نوع مکمل ها را ترجیح می دهد. در ادامه برخی از انواع پرفروش مکمل کم خونی تحت لیسانس و تولید شده در ایران را عنوان می کنیم.

  • قرص ویتامین B12 یوروویتال تحت لیسانس آلمان
  • کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد 30 عددی تحت لیسانس آمریکا
  • کپسول زیفمین بهشاد دارو ۳۰ عددی
  • قرص فرورال گلدن لایف 30 عددی تحت لیسانس استرالیا
  • شربت آهن سندروس 200 میلی لیتر
  • کپسول سیدرال فورت فارمانوترا 20 عددی تحت لیسانس ایتالیا

قرص کم‌ خونی خارجی

مکمل ها و قرص های حاوی آهن و ویتامین های گروه B خارجی نیز طرفداران بسیاری دارند و به دلیل اثرگذاری بالای خود در کمترین زمان کم خونی ناشی از فقر آهن را جبران می کنند. این مکمل ها با برندهای معتبر متفاوتی به تولید می رسند که در ادامه برخی از بهترین آنها را نام می بریم.

  • قرص فولیک اسید هلث اید 400 میکروگرم
  • قرص اولترا ویتامین B کمپلکس ویتابیوتیکس
  • قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس
  • قرص فرودین هولیستیکا

خرید قرص و مکمل کم خونی

در زمان خرید مکمل های کم خونی باید به فاکتورهای بسیاری توجه کرد. زیرا شرکت های متفاوتی در سراسر جهان در زمینه تولید این محصولات به فعالیت مشغول هستند. به همین دلیل ویژگی ها و اثرگذاری هر مکمل با دیگری متفاوت است. توجه به نکات زیر به شما کمک می کند که بهترین مکمل های کم خونی را خریداری کنید و از مزایای آنها نهایت استفاده را ببرید.

  • نوع آهن به کار رفته در مکمل و میزان اثرگذاری آن
  • مارک یا برند قرص
  • میزان و نوع ترکیبات موجود در آن
  • دسته بندی مکمل ها بر اساس شرایط سنی هر فرد
  • هزینه مکمل
  • ایرانی و خارجی بودن مکمل های کم خونی
  • فرم مکمل ها (قرص، شربت، کپسول، ساشه و غیره)

قیمت قرص کم خونی

قیمت این مکمل ها بر اساس ویژگی ها و خواص آنها متفاوت است. همچنین شرکت های بسیاری در سراسر جهان، این محصولات را به تولید می رسانند. هر مکمل از ترکیبات متنوعی نیز برخوردار است که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

بدون شک قرص های تک ترکیبی با چند ترکیبی قیمت های متفاوتی دارند. به همین دلیل برای اطلاع دقیق از قیمت مکمل‌ های کم خونی بهتر است به سایت داروخانه های آنلاین  مراجعه کنید و در کمترین زمان مکمل مورد نظر خود را با قیمت مناسب سفارش دهید.

قیمت و خرید قرص و مکمل کم خونی

مکمل کم خونی یکی از پرفروش ترین محصولات تغذیه ای و دارویی موجود در بازار است که به فرم های قرص، شربت، کپسول، ساشه و غیره تولید می شود. این محصولات برای تمامی افراد دارای کمبود آهن، ویتامینB12 ، B9 و ویتامین C تجویز می شوند. زیرا این مواد در ایجاد کم خونی نقش مهمی دارند و مصرف مکمل های حاوی آنها بهترین گزینه برای درمان و جلوگیری از کم خونی هستند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم