مکمل های کربوهیدرات

نمایش 1–16 از 27 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

خرید انواع مکمل های کربوهیدرات

بدن برای تامین انرژی و سوخت و ساز خود به کربوهیدرات نیاز دارد. این ماده با مصرف مکمل کربوهیدرات به راحتی در بدن تامین می شود و استقامت بدن را به خصوص در زمان ورزش های بدنسازی افزایش می دهد. مکمل های کربوهیدرات بیشتر به صورت پودر و شربت تولید می شوند و در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرند.

این مکمل ها نیز با توجه به نوع کربوهیدرات موجود در خود کارایی متفاوتی دارند و هر فرد با توجه به نیاز بدنش باید نوع مناسبی از آنها را انتخاب کند. برای آشنایی بیشتر با انواع مکمل های ایرانی و خارجی کربوهیدرات و فواید آنها با ما همراه باشید.

نقد و بررسی مکمل کربوهیدرات

مکمل های حاوی کربوهیدرات یکی از منابع بسیار مفید برای تامین کمبود این مواد در بدن هستند. این مکمل ها با افزایش سوخت و ساز بدن، انرژی آن را تامین می کنند و بسیاری از ورزشکاران به خصوص بدنسازان این محصولات را در رژیم غذایی خود قرار می دهند.

زیرا در هنگام انجام تمرینات مقاومتی و قدرتی، بدن برای سوخت و ساز بیشتر خود به کربوهیدرات ها نیاز دارد که مصرف مواد غذایی حاوی این ماده ممکن است برای تامین این میزان انرژی کافی نباشند. به همین دلیل مکمل ‌های کربوهیدرات برای افزایش توان و استقامت بدن به کار می‌ روند. این مکمل ها با توجه به نوع کربوهیدرات خود به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • کربوهیدرات‌ های ساده
  • کربوهیدرات های مرکب

مکمل های کربوهیدرات ساده

کربوهیدرات های ساده شامل قندهای ساده هستند که به سرعت جایگزین منابع از دست رفته کربوهیدرات بعد از تمرینات ورزشی می شوند. این نوع مکمل کربوهیدرات نیاز به شکسته شدن و تجزیه شدن ندارد و به سرعت جذب بدن می شود. از این رو ورزشکاران بیشتر از کربوهیدرات های ساده استفاده می کنند.

مکمل های کربوهیدرات مرکب

کربوهیدرات های مرکب نیز همانطور که از نام آنها مشخص است، دارای چندین نوع کربوهیدرات ساده هستند که میزان بسیاری از کربوهیدرات های روزانه مورد نیاز بدن شامل: فیبر، گلیکوژن و نشاسته را تامین می کنند. این نوع از کربوهیدرات ها وزن بدن را نیز در حد متعادلی نگه می دارند و موجب رفع حس گرسنگی، خستگی و ریکاوری عضلات نیز می شوند.

نحوه و بهترین زمان مصرف مکمل های کربوهیدرات

کمبود این ماده در بدن که با خستگی، گیجی و بی حالی همراه است، با مصرف مقدار مشخصی از مکمل کربوهیدرات به سرعت از بین می رود. نحوه مصرف این محصولات نیز با توجه به سن، وزن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی هر فرد متفاوت است. در حالت کلی مصرف دو الی سه پیمانه از پودر های کربوهیدرات حدود ۴۵ تا ۶۵ درصد از کل انرژی بدن را تامین می کند.

همچنین مصرف این فرآورده ها بعد و در حین تمرینات ورزشی موجب افزایش ذخایر گلیکوژن در کبد و عضلات می شوند، رشد و حجم توده عضلانی بدن را افزایش می‌ دهند، انرژی بدن را تامین می‌ کنند و به بهبود عملکرد ورزشکاران و افزایش قدرت آنها کمک می‌ کنند. بهترین زمان مصرف این محصولات نیز در هنگام صبح، قبل و بعد از تمرینات ورزشی است که بدن به انرژی و ذخایر گلیکوژن برای بهبود عملکرد خود نیاز دارد.

انواع مکمل های کربوهیدرات

مکمل های کربوهیدرات با تامین انرژی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز اندام ها و سیستم عصبی بسیار مفید هستند. مکمل کربوهیدرات بدن را بعد از فعالیت های شدید ریکاوری می کند و موجب رشد بهتر عضلات و جلوگیری از ایجاد خستگی می شود. این محصولات که برای تامین گلیکوژن از دست رفته بدن بسیار ضروری هستند به صورت، قرص، پودر و شربت به تولید می رسند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

قرص کربوهیدرات

قرص کربوهیدرات به افزایش وزن کمک می کند و به همین دلیل بسیاری از متخصصان و پزشکان تغذیه این قرص را برای افراد لاغر مناسب می دانند. قرص های حاوی کربوهیدرات بهترین محصول برای افزایش باکیفیت کالری و وزن بدن هستند. زیرا دوز کربوهیدرات موجود در آنها مشخص است و هر فرد با توجه به میزان نیاز بدن خود به این ماده قادر به مصرف دوز مناسبی از مکمل کربوهیدرات خواهد بود.

پودر کربوهیدرات

اکثر مکمل های کربوهیدرات به صورت پودر به تولید می رسند و قبل از مصرف باید با مقداری آب حل شوند. این مکمل ها با برندهای متفاوتی در بازار موجود هستند و با هدف رساندن کربوهیدرات به عضلات، جلوگیری از کاهش گلیکوژن ذخیره شده در عضلات، ریکاوری سریع بدن، کمک به ترشح هورمون آنابولیک در بدن، افزایش سطح انرژی و کمک به رشد عضلات تولید می‌ شوند.

شربت کربوهیدرات

نوشیدنی ‎های حاوی کربوهیدرات‌ نیز جز محصولات پرفروش هستند که به دلیل برخورداری از گلوکز، فروکتوز و ساکاروز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و موجب بهبود عملکرد ورزشی نیز می شوند. در محتویات مکمل های کربوهیدرات مقدار کمی پروتئین نیز وجود دارد که به ذخیره 25 درصد از آب در بدن کمک می ‏‌کند.

مکمل کربوهیدرات ایرانی

مکمل های کربوهیدرات ایرانی تنوع بسیاری در برند و حجم دارند و بسیاری از افراد متقاضی افزایش وزن یا ورزشکاران این محصولات را به دلیل کیفیت بالا، هزینه پایین و دسترسی سریع انتخاب می‌ کنند.

مکمل های ایرانی کربوهیدرات دارای ترکیباتی مشابه با نمونه های خارجی هستند و نحوه مصرف آنها نیز تقریبا با یکدیگر برابر است. تنها تفاوت آنها در برند و حجم این فرآورده ها است. در ادامه برخی از نمونه های پرفروش این محصولات را معرفی می کنیم.

  • پودر کربوهیدرات و ال آرژنین آی اس اس
  • پودر کربو مکس ساپلند نوتریشن
  • پودر کربو مس ۱ کارن
  • مکمل کربوهیدرات ژن استار

مکمل های کربوهیدرات خارجی

کیفیت مکمل های کربوهیدرات خارجی به گونه ای است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از برندهای مطرح خارجی برای تامین کربوهیدرات بدن خود استفاده کنند. از آنجایی که شرکت های معتبر غذایی و دارویی خارجی تهیه فرمولاسیون و بسته بندی این فرآورده ها را انجام می‌ دهند، استانداردهای جهانی در تهیه آنها رعایت شده است.

از این با مصرف مکمل کربوهیدرات خارجی احتمال ایجاد عوارض گوارشی نیز به حداقل می رسد و نتیجه مورد نظر نیز سریع تر حاصل می شود. برخی از بهترین برندهای مکمل های کربوهیدرات خارجی عبارت اند از:

  • یونیورسال نوتریشن کربو‌پلاس
  • کربو گین ناو فودز
  • اپتیموم نوتریشن
  • پست جیم اکتیو ماتریکس

خرید مکمل های کربوهیدرات

خرید محصولات حاوی کربوهیدرات هم از طریق اینترنتی و هم حضوری امکان پذیر است. امروزه  برای جلوگیری از صرف هزینه و زمان زیاد، داروخانه های آنلاین بهترین گزینه برای تهیه و خرید این محصولات هستند. زیرا از این طریق امکان مقایسه قیمت ها و استفاده از تخفیف های ویژه نیز برای مشتریان فراهم می شود.

همچنین مکمل های اورجینال و دارای ضمانت اصالت در کمترین زمان ممکن به آدرس مشتری فرستاده خواهند شد. البته قبل از خرید اینترنتی این محصولات از اعتبار فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید و سپس دست به خرید این مکمل ها بزنید.

قیمت مکمل کربوهیدرات

قیمت این محصولات با توجه به برند، حجم و نوع کربوهیدرات موجود در آنها بسیار متفاوت است. برخی از افراد برای افزایش حجم عضلات و برخی دیگر برای افزایش وزن خود از این محصولات استفاده می کنند‌. قیمت مکمل های کربوهیدرات نوع ایرانی و خارجی نیز با یکدیگر تفاوت دارد.‌

در واقع پودرهای کربوهیدرات خارجی به دلیل هزینه های مازاد حمل و نقل و گمرک از نمونه های ایرانی آن گران تر هستند. به همین دلیل قبل از خرید این محصولات باید از قیمت های آنها مطلع شوید و بر اساس بودجه و نیاز خود نوع مناسبی از آنها را خریداری کنید.

خرید و قیمت مکمل کربوهیدرات اصلی

مکمل کربوهیدرات جز محصولات کمک تغذیه ای است که به افزایش وزن، حجم عضلات، ریکاوری بدن، تولید انرژی، بهبود عملکرد ورزشی، تولید انسولین و غیره کمک می کند. این محصول یکی از مکمل های محبوب در رشته بدنسازی نیز به شمار می‌ رود.

در ترکیبات این فرآورده از انواع کربوهیدرات های ساده و مرکب استفاده شده است که بدن برای سوخت و ساز خود به آنها نیاز دارد. قیمت این محصولات با توجه به خارجی و ایرانی بودن، برند، حجم و نوع کربوهیدرات موجود در آنها متفاوت است که برای خرید بهترین نوع از مکمل های کربوهیدرات باید به تمامی این نکات توجه کرد.

 

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم