کاهش اشتها

نمایش 1–16 از 33 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

کاهش اشتها

احساس گرسنگی در مواقعی که زمان زیادی از صرف غذا گذشته باشد یا بعد از فعالیت های ورزشی، طبیعی است، زیرا در این صورت بدن سوخت و ساز بالایی دارد و برای تامین انرژی باید مواد مورد نیاز خود را دریافت کند. کاهش اشتها در برخی از مواقع به دلیل بیماری ها اتفاق می‌ افتد که باید جدی گرفته شود.

افراد پرخور و کسانی که به سرعت بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین دچار گشنگی می شوند، باید مراقبت های لازم را انجام دهند، زیرا در صورت عدم کنترل اشتهای خود، دچار اضافه وزن می شوند و ممکن است به بیماری دیابت یا پرکاری تیروئید نیز دچار شوند. البته دلایل دیگری نیز برای افزایش اشتها وجود دارد که باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

یکی از بهترین روش های کاهش میل به غذا خوردن و احساس سیری، استفاده از مکمل های کاهش وزن یا اشتها است. این مکمل ها به صورت قرص، شربت، کپسول و پودر تولید می شوند و در بازار وجود دارند. خرید این قرص ها از داروخانه و مصرف آنها بهتر است با تجویز پزشک همراه باشد تا از عوارض احتمالی آنها جلوگیری به عمل آید. در ادامه این مطلب، شما را با بهترین مکمل های کاهش دهنده اشتها آشنا می کنیم.

چه کسانی به مکمل های کاهش اشتها نیاز دارند؟

چه کسانی به مکمل های کاهش اشتها نیاز دارند؟

رسیدن به تناسب اندام، آرزوی تمامی افراد است. برای رسیدن به وزن متناسب بدون شک ورزش روزانه، داشتن رژیم غذایی سالم و شرایط بدن هر فرد باید تحت نظارت قرار گیرد. کاهش وزن اگر به صورت اصولی و همراه با برنامه غذایی و مکمل های تقویتی صورت نگیرد، عوارض خطرناکی را برای افراد در پی دارد. افراد دارای اضافه وزن، بدون شک در خوردن مواد غذایی اشتهایی فراوان دارند. به همین دلیل در ابتدا باید رژیم غذایی سالم و غنی از ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن برای آنان در نظر گرفته شود.

برخی از افراد بدون توجه به سیستم بدن، خود را از خوردن تمامی مواد مغذی منع می کنند. این افراد در مدت کوتاهی دچار کاهش انرژی، ریزش مو، تحریک پذیری و سایر مشکلات دیگر می شوند که برای جبران کمبود مواد از دست داده خود، باید از مکمل های تقویت کننده استفاده کنند. کالری بالا، اولین دلیل چاقی عنوان می شود که با مصرف غذاهای کم کالری و انجام ورزش به راحتی کاهش پیدا می‌ کند.

برخی از افراد پر اشتها برای ایجاد حس سیری در بدن باید از مکمل های کاهش اشتها استفاده کنند. در غیر این صورت قادر به کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل نیستند. گرسنگی، یکی از موانع بزرگ در رژیم های لاغری است که افراد را از تصمیم کاهش وزن باز می‌ دارد. برای رفع این مشکل، راهکارهای متفاوتی وجود دارد.

بهترین و ساده ترین روش برای مواجه با گرسنگی کاذب، استفاده از مواد غذایی دارای پروتئین و فیبر است. در این صورت حجم معده با مصرف کمی از این مواد پر می شود و گرسنگی به راحتی از بین می رود. این مواد برای بدن مفید هستند و مانند کالری، موجب افزایش بافت چربی در بدن نمی شوند. از این رو مصرف آنها برای کسانی که نیاز به مکمل های کاهش دهنده اشتها دارند، ضروری است.

آیا سرکوب کننده های اشتها مضر هستند؟

بدون شک تمامی مکمل های دارویی در صورت عدم استفاده صحیح یا مصرف طولانی مدت، ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. کاهش دهنده های اشتها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. البته با توجه به نوع این مکمل ها و مواد به کار رفته در آنها، عوارض جانبی احتمالی متفاوت است.

داروهای قوی کاهش اشتها مانند کلن بوترول که جزو داروهای کاهش وزن نیز به شمار می روند، در صورت استفاده طولانی مدت عوارض جانبی خطرناکی مانند: نارسایی قلبی، بی خوابی و کاهش پتاسیم بدن را به همراه دارند. البته برخی از این سرکوب کننده ها دارای مواد مفید و مورد نیاز بدن هستند که استفاده از آنها برای مبارزه با گرسنگی خطرناک نیست. مکمل های حاوی پروتئین و فیبر را باید جز دسته مفید از مکمل های طبیعی دانست.

مکمل‌ های کاهش دهنده اشتها دارای چه موادی هستند؟

امروزه مکمل‌ های متفاوتی برای سرکوب اشتها تولید شده است که هر کدام از آنها دارای ترکیبات متنوعی هستند. در واقع اولین گزینه برای کاهش وزن، داشتن رژیم غذایی سالم و انجام ورزش های هوازی است. همراه با رژیم غذایی استفاده از این مکمل ها نیز پیشنهاد می شود، زیرا مواد و ترکیبات موجود در آنها به شدت در کم کردن اشتها تاثیرگذار هستند. در ترکیبات بیشتر مکمل های مورد نظر از فیبر، عصاره گیاهان، مواد معدنی و پروتئین استفاده می شود. این مواد به فرم کپسول، قرص، پودر و شربت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. در ادامه برخی از ترکیبات دیگر در  مکمل های کاهش اشتها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. عصاره دانه انبه آفریقایی

یکی از ترکیبات گیاهی به کار رفته در این مکمل ها، عصاره دانه انبه آفریقایی است. این دانه موجب کاهش چربی های بدن می شود و گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. بر اساس تحقیقات علمی روی خواص دانه انبه، این عصاره روی کاهش اشتها نیز تاثیرگذار است. البته مصرف دوز بالای آن ممکن است سبب ایجاد سردرد، نفخ و بی خوابی شود.

  1. بتا گلوکان

این ماده همان فیبرهایی غذایی است که به صورت محلول در باکتری ها، قارچ ها، جو دوسر و مخمرها وجود دارند. نتیجه تحقیقات نشان می‌ دهد که این مواد در کاهش جذب مواد غذایی، تجزیه و کاهش سرعت عبور آنها از دستگاه گوارش موثر هستند. به همین دلیل با کند شدن حرکت آنها، حس سیری در بدن ایجاد می شود. این ماده در کاهش وزن تاثیرگذار نیست و مصرف روزانه 10 گرم از آن به مدت 12 هفته میل به خوردن غذا را کاهش می‌ دهد. بتا عوارض جانبی خاصی ندارد و تنها ممکن است، باعث نفخ شود.

  1. عصاره پرتقال تلخ در کاهش اشتها

این عصاره دارای ماده محرک سینفرین است که سوزاننده کالری و چربی های اضافی بدن به شمار می‌ رود. این ماده همراه با کافئین و برخی از مواد دیگر در تولید مکمل های کاهش دهنده اشتها به کار می روند. عصاره پرتقال موجب سوخت و ساز و تجزیه چربی ها و میل به سیری می شود. هنوز تاثیرات این ماده در کاهش وزن از نظر علمی به اثبات نرسیده است. پرتقال تلخ در مقادیر بالا عوارض زیر را به همراه دارد:

  • دردهای عضلانی
  • درد استخوان ها
  • درد قفسه سینه
  • سردرد
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • اضطراب
  1. کافئین

کافئین نیز به عنوان ماده ای محرک برای افزایش انرژی بدن و سوزاندن کالری به شمار می رود. این ماده هوشیاری مغز را افزایش می دهد و در مکمل های کاهش اشتها و وزن به وفور از آن استفاده می شود. این ماده در چای، قهوه، گوارانا، یربا ماته و برخی از گیاهان دیگر یافت می شود. مکمل های حاوی این ماده در کاهش وزن تاثیر کمی دارند و نباید به طور مداوم استفاده شوند، زیرا بدن با مصرف منظم این مواد به آنها عادت می کند و در برابر کاهش وزن و اشتها از خود مقاومت نشان می دهد.

مصرف  400 الی 500 میلی‌ گرم کافئین در طول روز برای بزرگسالان خطری به همراه ندارد. تنها عوارض جانبی این ماده ایجاد دلهره، بی خوابی، عصبی شدن و لرزش بدن است. البته دزهای بالای این ماده ضربان قلب را بالا می برد، موجب حالت تهوع و استفراغ می‌ شود و در موارد حاد تشنج افراد را در پی دارد.

  1. کلسیم

کلسیم یکی از ضروری ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است که برای تقویت و استحکام استخوان ها، عروق خونی و عصبی، ماهیچه ها و دندان ها به کار می رود. البته بر اساس نتایج تحقیقات علمی، کلسیم تاثیری در کاهش وزن یا کاهش اشتها ندارد. این ماده اگر به میزان بیشتر از 1000 الی 1200 میلی‌گرم در روز مصرف شود، ممکن است عوارضی از قبیل یبوست، سنگ کلیه، کاهش جذب آهن و روی را به همراه داشته باشد.

  1. کپسایسین

این ماده ممکن است سبب کاهش وزن و چربی سوزی شود. کپسایسین در فلفل قرمز وجود دارد و به ایجاد حس سیری در معده کمک می کند. با وجود این ماده در مکمل های کاهش دهنده اشتها، افراد غذای کمتری مصرف می‌ کنند. مصرف بیش از 33 میلی‌ گرم از این ماده در طول روز سبب ایجاد درد و سوزش معده، تهوع و نفخ می شود.

  1.  کارنیتین

بدن تولید این ماده را به صورت طبیعی انجام می دهد. مصرف لبنیات، گوشت و ماهی نیز به تامین کارنیتین در بدن کمک می کنند. مکمل های حاوی این ماده موجب کاهش اشتها و چربی های بدن می شوند و رسیدن به اندامی ایده آل را آسان می کنند. مصرف بیش از 4 گرم از مکمل های حاوی این ماده ممکن است سبب ایجاد حالت تهوع، اسپاسم شکمی، استفراغ، ایجاد ترشحات بد بو و اسهال شود.

مکمل های سرکوب کننده اشتها دارای چه انواعی هستند؟

مکمل های سرکوب کننده اشتها دارای چه انواعی هستند؟

بر اساس مطالعات، داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی همراه با ورزش موجب کاهش وزن و چربی سوزی می‌ شود، اما برخی از افراد ممکن است دارای شرایط لازم برای مصرف برخی از غذاها نباشند. در این صورت مکمل های کاهش دهنده اشتها کمک بسیاری به آنها می کند که به وزن ایده آل خود دست بیابند. مصرف این مکمل ها در یک سال به صورت قرص، کپسول، پودر و شربت حدود 5 درصد از اشتها و وزن بدن را کم می کنند. در ادامه برخی از بهترین مکمل های تولید شده در این خصوص را تحت بررسی قرار می دهیم.

  1. کپسول اسلیم می نچرال ورلد برای کاهش اشتها

این کپسول حاوی عصاره های گیاهی چای سبز، فلفل قرمز، گوارانا، رودیولا و گارسینیا و ماده معدنی کروم است. تمامی این مواد در کاهش وزن و اشتها تاثیرگذار هستند و موجب افزایش سوخت و ساز چربی های بدن می شوند. کروم در متابولیسم کربوهیدرات ها نقش مهمی دارد و بدین طریق، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل می کند.

در صورتی که کپسول اسلیم می نچرال ورلد به صورت روزانه و در دو وعده صبح و بعد از ظهر مصرف شود، به مرور زمان بافت چربی را از بین می‌برد و موجب سرکوب اشتها نیز می شود. این محصول خواص آنتی اکسیدانی فراوانی نیز دارد و در کاهش ابتلا به سرطان و غلظت خون موثر است.

  1. قرص کاهش وزن هزال

این نوع از قرص های لاغری به شدت در کاهش اشتها نقش دارند و به دلیل ترکیبات گیاهی و ارگانیک خود عوارضی برای افراد ایجاد نمی کنند. مصرف دو عدد از این قرص در طول روز موجب ایجاد تناسب اندام، تقویت معده، کاهش چربی و تری گلیسرید می شود. در ترکیبات این مکمل کاهش اشتها از مرزنجوش، رازیانه، لاک مغسول، سداب، زیره سیاه، زنیان و اشق استفاده شده است. از این رو با مصرف آن کالری اضافی بدن از بین می‌ رود و سرکوب اشتها اتفاق می‌ افتد.

  1. کپسول ضد اشتها ابستاپ کارن

این مکمل بسیار محبوب دارای خواص چربی سوزی فراوانی است. همچنین این مکمل به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری نیز کمک بسیاری می کند. در ترکیبات این مکمل از عصاره چای سبز، کروم، فیبرهای غذایی و کولین استفاده شده است.

مصرف 3 عدد از این کپسول در طول روز نتایج شگفت انگیز آن را در سرکوب اشتها به خوبی نشان می دهد. به دلیل وجود فیبر در ترکیبات کپسول ابستاپ کارن، هضم غذا و جذب آن دیرتر اتفاق می‌ افتد که این امر به ماندگاری طولانی تر غذا در دستگاه گوارش کمک می کند. در نتیجه حس گرسنگی نیز از بین می رود.

شما می توانید برای خرید اینترنتی دارو و انواع مکمل های چربی سوز از داروخانه آنلاین داروهوم، از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره مند شوید.

  1. قرص کاهش دهنده اشتها اسلیم کوئیک

از جمله مکمل های ضد اشتها که محبوبیت فراوانی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است باید به قرص اسلیم کوئیک اشاره کرد. این محصول به سوخت و ساز چربی در بدن کمک می کند و مانع از جذب کالری در روده می‌شود. ترکیبات این مکمل حس گرسنگی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب کاهش اشتها می شوند. این ترکیبات شامل: پودر بذر شوید، عصاره چای سبز، پودر بذر کرفس هستند که در چربی سوزی و کاهش کلسترول خون نیز موثر واقع می شوند. مصرف 3 عدد از این قرص در روز و نیم ساعت بعد از غذا، فواید بسیاری در لاغری دارد.

  1. تاثیر قرص اسلیم مکس در کاهش حس گرسنگی

قرص اسلیم مکس قائم دارو با افزایش سوخت و ساز بدن موجب لاغری و چربی سوزی می‌ شود. این مکمل ضد اشتها دارای ترکیباتی گیاهی از جمله: رازیانه، تخم کرفس، کاسنی و زیره سبز است که در کاهش کلسترول خون نقش مهمی دارند. مصرف روزانه 4 عدد از این مکمل در لاغری، رسیدن به اندام متناسب و سرکوب اشتها بسیار مفید است.

  1. کپسول ژلاتینی پی جی ایکس وبر نچرالز

این مکمل بسیار محبوب به فرم کپسول ژلاتینی تولید می شود و با ایجاد حس سیری در بدن به کاهش وزن کمک می کند. این مکمل موجب کاهش قند خون و کلسترول مضر بدن نیز می شود و همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش، محصول کاهش اشتها قوی است. در ترکیبات این مکمل از موم زنبور عسل استفاده می‌ شود. این ماده به سلامتی بدن نیز کمک می کند و باید در دز مشخص شده مصرف شود، زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. بهتر است مصرف این مکمل با دزهای پایین شروع شود.

  1. کپسول لاغر کننده سلنداکر

یکی دیگر از مکمل های بدون ضرر برای کاهش گرسنگی، کپوسل لاغری سلنداکر است که به دلیل ترکیبات گیاهی خود چربی سوزی در بدن را نیز افزایش می دهد. این ترکیبات شامل: کاری، زردچوبه و گز روغنی هستند که در کاهش چربی های اضافی بدن، کنترل وزن، کاهش میل به غذا و ایجاد تناسب اندام فواید بسیاری دارند. به دلیل عدم استفاده از کافئین و سایر محرک های دیگر در تولید این مکمل، در مدت کوتاهی نتایج شگفت انگیزی از این محصول به ارمغان می آید.

  1. کپسول ضد اشتها نرم زیره

محصول مورد نظر دارای خواص ضد اشتها است و بدون ایجاد عوارضی از قبیل نفخ، موجب کاهش حس گرسنگی شدید در بدن می شود. این کپسول متابولیسم بدن را افزایش می دهد و مصرف 2 بار از آن در طول روز به کاهش اشتها کمک می کند. در هر کپسول حدود 3.75 میلی ‎گرم ماده کیومین آلدهید موجود است که در چربی سوزی فواید بسیاری دارد.

مکمل های ضد اشتها دارای چه عوارضی هستند؟

تمامی مکمل های دارویی و تقویتی اگر به میزان مشخص و در دوره ای کوتاه استفاده نشوند، دارای عوارض بسیاری هستند. در حالت کلی این عوارض شامل بی خوابی، سرگیجه، سردرد، مشکلات گوارشی، یبوست، درد معده، اختلالات عصبی، حالت تهوع و اسهال می شوند. میزان خفیف یا شدید بودن این عوارض نیز بستگی به بدن هر شخص و دز مصرفی این محصولات دارد. این مکمل ها باید توسط پزشک و با صلاح دید او مصرف شوند. بنابراین مصرف خودسرانه آنها یا افزایش دز این محصولات ممکن است خطرناک باشد.

مکمل های ضد اشتها دارای چه عوارضی هستند؟

نتیجه گیری نهایی

سرکوب کننده های اشتها مکمل های حاوی مواد متفاوت نظیر: فیبر، پروتئین، عصاره های گیاهی، کافئین و غیره هستند که برای کاهش اشتها و لاغری تجویز می شود. این محصولات باید در یک مدت کوتاه و طبق دز توصیه شده مصرف شوند. در غیر این صورت ایجاد عوارضی نظیر: مشکلات گوارشی، درد معده، حالت تهوع و سردرد دور از انتظار نیست.

این مکمل ها بهتر است همراه رژیم غذایی سالم و ورزش استفاده شوند که تاثیرات خود را هر چه سریع تر نشان دهند. این سرکوب کننده ها در برندها و انواع متنوعی تولید می شوند و در انتخاب آنها باید نهایت دقت و توجه را به کار برد، زیرا مکمل های غیر استاندارد کاهش دهنده اشتها، خطرات جدی برای سلامت بدن ایجاد می کنند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم