مکمل های بدنسازی

نمایش 1–16 از 329 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مکمل های بدنسازی

ورزشکاران به خصوص بدنسازان، از جمله افرادی به شمار می روند که برای حفظ عضلات و ارتقای قدرت بدنی خود، به مواد غذایی متنوعی نیاز دارند. از این رو مکمل های بدنسازی همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش، موجب دستیابی سریع تر آنها به اندامی ایده آل می شود. این مکمل ها دارای انواع متنوعی همچون مکمل های چربی سوز، پروتئین ها، عضله سازها، مولتی ویتامین ها، تقویت کننده های تستوسترون، اسیدهای آمینه، گلوتامین، اسیدهای چرب، گینر و غیره هستند که هر کدام از آنها، برای تامین نیازهای متفاوتی از بدن به کار می‌ روند.

این مکمل ها ممکن است به صورت ترکیبی یا در یک نوع به فروش برسند. برخی از این مکمل ها به افزایش وزن و برخی دیگر، به کاهش وزن کمک می کنند. به همین دلیل در زمان خرید آنها، باید نیاز خود از مصرف این محصولات را مشخص کنید. در حالت کلی، مکمل بدنسازی برای افزایش حجم عضلات و قدرت آنها به کار می رود. این مکمل ها باید بر اساس جنسیت، سن، شدت تمرینات ورزشی و توانایی بدن انتخاب شوند. در این صورت در کمترین زمان ممکن، تاثیرات شگفت انگیزی روی اندام و عضلات باقی می گذارند. بنابراین با مصرف مکمل های متنوع، نیازهای بدن به سرعت رفع می شود و از تحلیل عضلات و خستگی بدن نیز جلوگیری به عمل می آید.

مکمل های بدنسازی چه محصولاتی هستند؟

مکمل های بدنسازی چه محصولاتی هستند؟

بدنسازی، از جمله رشته های ورزشی است که در سال های اخیر مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این ورزش به پرورش اندام نیز شناخته می شود و مهمترین هدف آن، عضله سازی و چربی سوزی بدن است. از این رو بدنسازان باید متناسب با ویژگی های بدنی خود، از مکمل های تقویتی و ورزشی برای افزایش بازدهی بدن استفاده کنند.

مکمل های ورزشی به غیر از بدنسازی، برای ورزش های سرعتی و قدرتی دیگر مانند وزنه برداری، ورزش های رزمی و دومیدانی نیز استفاده می شوند، زیرا در فرمولاسیون آنها از مواد معدنی، ویتامین ها، چربی سوزها، امگا3، پروتئین ها و آمینو اسیدها استفاده می شود. از این رو علاوه بر افزایش حجم عضلات، بسیاری از واکنش های بیولوژیکی بدن نیز بهبود پیدا می کند.

بسیاری از این مواد از طریق رژیم غذایی سالم به بدن وارد می شوند، اما به دلیل متابولیسم بالای بدنسازان، مواد غذایی موجود در بدن به سرعت برای تامین انرژی سوزانده می شوند. از این رو جایگزین کردن سریع این مواد در بدن، با مصرف مکمل های بدنسازی به راحتی امکان پذیر است. این مکمل ها موجب ارتقای عملکرد ورزشکاران می شوند و به افزایش وزن اصولی همراه با عضله سازی آنها کمک می کنند.

مزایای استفاده از مکمل بدنسازی چیست؟

مکمل های تقویتی و ورزشی یا به صورت تک یا ترکیبی از چندین مواد متنوع تولید می شوند. از این رو خرید آنها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، زیرا برای خرید مواد غذایی حاوی ترکیبات متنوع، باید هزینه بسیاری پرداخت شود. از این رو خرید یک مکمل، نیاز بدن به ماده مورد نظر را تا یک ماه برطرف می کند.

این مکمل ها علاوه بر قیمت مقرون به صرفه، به راحتی در دسترس هستند و تهیه آنها از داروخانه ها یا شرکت های معتبر دارویی امکان پذیر است. شما می توانید با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین داروهوم با توجه به نیاز خود مکمل های بدنسازی را بررسی و خریداری کنید. به طور کلی، این محصولات برای اهداف زیر به کار می روند:

  • افزایش اصولی وزن بدون چربی اضافی
  • موثر در رشد عضلات و افزایش حجم توده های عضلانی
  • تامین پروتئین مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز
  • موثر در ارتقای قدرت و توانایی بدن و عضلات
  • افزایش استحکام استخوان ها و استقامت بدن
  • جلوگیری از ایجاد درد و خستگی بعد از تمرینات ورزشی
  • افزایش دهنده سرعت ریکاوری بدن و بازسازی عضلات
  • جلوگیری از رسیدن آسیب به عضلات و بدن
  • افزایش روند درمان آسیب های عضلانی
  • کمک به افزایش سوخت و ساز بدن و تامین انرژی
  • کمک به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها
  • جلوگیری از دهیدراتاسیون
  • کمک به کاهش وزن و افزایش سرعت چربی سوزی
  • کنترل اشتها و کاهش میل به غذا در افراد دارای اضافه وزن
  • حفظ سلامت بدن

در زمان خرید مکمل های بدنسازی به کد بهداشتی و شرکت تولیدکننده آن دقت کنید، زیرا به دلیل سودجویی برخی از افراد، مکمل های تقلبی و بی کیفیت در بازار به فروش می رسند که عوارض و اثرات تخریبی طولانی مدتی روی بدن باقی می‌ گذارد. از این رو قبل از خرید و مصرف آنها، با پزشک یا کارشناس تغذیه مشورت های لازم را انجام دهید. همچنین دوز این مکمل ها را به دلخواه خود تغییر ندهید، زیرا مصرف بی رویه آنها، موجب ایجاد مشکلات کبدی و کلیوی می شود.

مزایای استفاده از مکمل بدنسازی چیست؟

مکمل های بدنسازی از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

این مکمل ها دارای کاربردهای متفاوتی هستند، به همین دلیل آنها از این نظر در دسته بندی های زیر قرار می گیرند.

  • مکمل های موثر در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات های بدن برای تولید انرژی مانند کراتین، کافئین، ال کارنیتین و غیره
  • مکمل های افزایش دهنده حجم و قدرت عضلات، ترمیم کننده آسیب های عضلانی، مانند پروتئین ها، اسیدهای آمینه، کرومیوم پیکولینات و غیره
  • مکمل های تقویت کننده و ارتقادهنده سلامت عمومی بدن مانند مولتی ویتامین ها، فولیک اسید و نیاسین

مکمل های بدنسازی از نظر مواد تشکیل دهنده دارای چه انواعی هستند؟

مکمل های ورزشی از جمله محصولاتی به شمار می روند که در انواع مختلف به تولید می رسند. در واقع این نامگذاری به دلیل شاخص ترین ماده ای است که در تولید آنها استفاده شده است که به بررسی آنها می پردازیم.

مکمل های حاوی پروتئین

پروتئین ها از جمله ترکیباتی هستند که در ساختار آنها، آمینو اسیدهای متنوعی وجود دارد. این مواد، مهمترین جزء از ساختار عضلات به شمار می روند و بدون آنها، توده های عضلانی قادر به رشد نیستند. به همین دلیل، پروتئین برای بدنسازان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا بدون این مواد، امکان عضله سازی و افزایش حجم ماهیچه ها وجود ندارد.

مکمل های حاوی پروتئین، در انواع متنوعی تولید می شوند و کارایی بسیاری دارند. این مکمل ها باید به صورت روزانه مصرف شوند و دوز آنها برای یک فرد معمولی به ازای هر 450 گرم از وزن بدن، حدود 2-1 گرم در روز است. در واقع دوز مصرفی مکمل های پروتئین بر اساس وزن افراد متفاوت می باشد. مکمل های پروتئین به صورت پودر باید در آب یا شیر حل شوند و سپس مورد استفاده قرار گیرند.

از بین این مکمل های بدنسازی، پروتئین وی حاصل از آب پنیر دارای قدرت جذب و هضم سریع تری است و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار می باشد. پروتئین کازئین سرعت جذب طولانی تری در بدن دارد و برای عضله سازی در زمان خواب و استراحت گزینه ای مناسب است. مکمل پروتئین سفیده تخم مرغ نیز به دلیل سرعت هضم متوسط، در تمامی زمان ها قابل استفاده می باشد.

پروتئین سویا نیز از جمله مکمل های ورزشی است که برای گیاهخواران تولید می شود. مصرف این مکمل برای زنان نیز مفید است. همچنین افراد حساس به پروتئین های شیر و تخم مرغ نیز قادر به استفاده از این مکمل هستند. مکمل های پروتئینی ممکن است از تشکیل چندین پروتئین یا یک نوع خاصی از آن تولید شوند. در ادامه، برخی از مکمل های حاوی پروتئین را به شما معرفی خواهیم کرد:

مکمل کراتین

کراتین نوعی آمینو اسید است که در عضله سازی نقش به سزایی دارد. این مکمل برای افزایش انرژی یا ATP گزینه مناسبی است. از این رو با مصرف این نوع از مکمل های بدنسازی، توانایی ورزشکار برای انجام تمرینات شدید و سخت افزایش پیدا می کند که نتیجه آن، عضله سازی سریع تر است. مصرف این مکمل طی 4 هفته و در دوز 5 الی 10 گرم در روز، موجب عضله سازی، بازسازی سریع عضلات، افزایش ذخایر گلیکوژن و ارتقای عملکرد ورزشی می شود. در برخی از این مکمل ها، از موادی همچون آمینو، دکستروز و برخی دیگر از مواد تقویتی استفاده شده است که کارایی بیشتری داشته باشند. این مکمل برای نتیجه بخش بودن، بهتر است بعد از تمرینات ورزشی استفاده شود. از جمله بهترین مکمل های حاوی کراتین، می توان به محصولات زیر اشاره کرد:

مکمل گلوتامین

یکی دیگر از مکمل های بسیار پرمخاطب بدنسازی، گلوتامین نام دارد. این ماده نوعی آمینو اسید مورد نیاز بافت عضلات است که به افزایش قدرت آنها کمک می کند. به واسطه مصرف این مکمل، از آسیب تمرینات سخت به عضلات کاسته می شود و ریکاوری آنها سریع تر اتفاق می افتاد. این مکمل باید با جوانب احتیاطی مصرف شود، زیرا ممکن است با تاثیر برخی از مکمل های دیگر مانند کراتین تداخل داشته باشد. به همین دلیل این مکمل ها را نباید همزمان با یکدیگر استفاده کرد. گلوتامین بهتر است قبل از تمرین و کراتین بعد از آن مصرف شود. دوز مصرفی این نوع از مکمل های بدنسازی 15 گرم در روز است که باید به طور مساوی بعد از خواب، بعد از تمرین ورزشی و قبل از خواب استفاده شود. محصولات زیر، از جمله بهترین فرآورده های حاوی گلوتامین به شما می روند:

مکمل های حاوی آمینو اسید

آمینو اسید موجب ساخت عضله و رشد آن می شود. این ماده در ساختار خود دارای نیتروژن، کربن، هیدروژن و اکسیژن است. از بین بیست آمینو اسید کشف شده، دسته ای ضروری و دسته ای دیگر غیرضروری به شمار می روند. آمینو اسیدهای ضروری مانند آرژنین، لیوسین، والین، متیونین، لیزین و غیره به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود و تنها از طریق رژیم غذایی یا مکمل های ورزشی به بدن راه پیدا می کنند.

آمینو اسیدهای غیرضروری مانند گلیسین، آلین، لیستین و غیره نیز به طور طبیعی در بدن به تولید می رسند. یکی از بهترین مکمل های مربوط به بدنسازی، BCAA نام دارد که شامل آمینو اسیدهای ضروری زنجیره ای است. این مکمل به تولید پروتئین مورد نیاز عضلات کمک می کند و در ترمیم آنها مکملی بسیار حیاتی است. تعدادی از بهترین مکمل های حاوی آرژنین و BCAA عبارتند از:

مکمل کربوهیدرات

بخش مهمی از انرژی بدن، از طریق سوخت و ساز کربوهیدرات ها تامین می‌ شود. این مواد برای سلامتی بدن نیز مفید هستند و باید به میزان مشخص به بدن وارد شوند. مکمل های کربوهیدرات به دلیل برخورداری از کالری بالا نباید بیش از دوز مشخص شده مصرف شوند، زیرا در این صورت افزایش وزن غیراصولی رخ می دهد. گینرها، از جمله مکمل های بدنسازی حاوی کربوهیدرات هستند که برای جذب پروتئین، افزایش کالری و عضله سازی تولید می شوند. برخی از مکمل های حاوی این ماده که می توانید آنها را بررسی و خریداری کنید عبارتند از:

مکمل های حاوی مولتی ویتامین

یکی دیگر از مکمل های ورزشی تقویت کننده بدن، مولتی ویتامین ها نام دارند. این مکمل ها به دلیل برخورداری از ترکیبات منحصر به فرد، فعالیت های متعدد بدن را تنظیم می کنند. مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن در ترکیبات این مکمل ها سبب ساخت توده های عضلانی، تقویت سیستم کلی بدن، متابولیسم چربی ها، تولید انرژی و افزایش کارکرد بدن می شود. ویتامین ها به صورت محلول در آب و چربی هستند و هر کدام از آنها باید به میزان مشخصی در مکمل های مولتی ویتامین به کار روند. بدنسازان برای بهبود سلامت بدن، عضله سازی و جلوگیری از آسیب عضلانی، به این مکمل ها نیاز دارند.

مکمل های بدنسازی پروهورمون

یکی از مکمل های مورد نیاز بدنسازی که مخصوص مردان فرمو‌له شده است، مکمل پروهورمون نام دارد. از آنجایی که با افزایش سن هورمون تستوسترون در بدن مردان کاهش پیدا می کند، مصرف این مکمل ها در دوز مشخص از اهمیت فراوانی برخوردار است. این مکمل سبب تولید هورمون تستوسترون، هورمون رشد، انسولین و تیروئید در بدن می شود و مصرف آن برای بدنسازان مرد مفید است.

مکمل های چربی سوز

انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های ورزشی، از طریق سوخت و ساز چربی ها و کربوهیدرات ها حاصل می شود. از این رو مکمل های چربی سوز به افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک می کنند. اما این مکمل های بدنسازی باید با رژیم غذایی کم کالری و تمرینات ورزشی مصرف شوند که نتیجه بخش باشند. مکمل های چربی سوز به کاهش اشتها و وزن کمک می کنند و بهتر است در دوران کات بدن یا زمان استراحت بدنسازان مصرف شوند. برخی از بهترین مکمل های چربی سوز شامل موارد زیر می شوند:

  • ال کارنیتین مایع و جامد
  • سی ال ای 
  • قرص چای سبز
  • پی جی ایکس
  • HCA گارسینیا

مصرف مکمل های بدنسازی به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

این محصولات باید توسط کسانی که به طور مرتب به ورزش می پردازند و دارای رژیم غذایی مناسب هستند، مصرف شوند. بنابراین افراد دارای شرایط زیر به هیچ وجه نباید بدون تجویز پزشک از این مکمل ها استفاده کنند.

  • افراد بدون تحرک و تمرینات ورزشی
  • عدم استفاده از وزنه یا سایر تمرینات عضله ساز در تمرینات ورزشی
  • افراد با رژیم غذایی ناسالم و بدون پرهیز غذایی
  • برخی از بیماران دارای مشکلات پزشکی
  • مصرف کنندگان داروهای خاص
  • افراد کمتر از 18 سال
  • زنان باردار و شیرده

مصرف مکمل های بدنسازی به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

جمع بندی

مکمل های بدنسازی محصولاتی ترکیبی یا دارای یک ماده خاص هستند که برای ورزشکاران قدرتی و سرعتی تولید می شوند. این مکمل ها در چربی سوزی، تولید انرژی، عضله سازی، کاهش وزن، افزایش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، ارتقای سطح سلامت عمومی بدن و غیره نقش مهمی را ایفا می کنند. از این رو بر اساس کاربرد و ترکیبات خود، در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. این مکمل ها باید همراه با رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی مصرف شوند که تاثیرات شگفت انگیز خود را روی اندام بدنسازان نشان دهند. مکمل های حاوی پروتئین، آمینو اسید، اسیدهای چرب، ویتامین، مواد معدنی و چربی سوزها از جمله مکمل های ورزشی هستند که در این زمینه به تولید می رسند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم