مکمل های افزایش اشتها و افزایش وزن

نمایش 1–16 از 35 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مکمل های افزایش اشتها و وزن

تمامی افراد در دورانی از زندگی خود تجربه کم اشتهایی یا بی اشتهایی را داشته اند و برای درمان آن روش های متفاوتی را تجربه کرده اند. این موضوع در کودکان، افراد بیمار و سالخورده بیشتر دیده می شود. مکمل های افزایش اشتها و وزن یکی از راه حل های منطقی برای درمان این مشکل به شمار می روند. تنوع زیاد این نوع محصولات سبب می شود مصرف کنندگان برای انتخاب دچار وسواس و سردرگمی شوند. شناخت مکمل های استاندارد می تواند راه حل مناسبی تلقی شود، ولی در ابتدا بهتر است با شناسایی نشانه های این اختلال به حل این مشکل در روزهای اولیه بپردازیم. بررسی علائم نشان دهنده کم اشتهایی، عوارض ناشی از آن و راه حل های مقابله با این عارضه از جمله مواردی است که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. بدون شک داشتن آگاهی بیشتر به رفع هر چه سریع تر مشکل منجر خواهد شد.

مکمل های افزایش اشتها و وزن

مهم ترین علل بی اشتهایی

با ریشه یابی در مورد بی اشتهایی می توان اذعان کرد که این عارضه به دو دلیل کلی روانی و فیزیکی در افراد پدیدار می شود و به صورت بی میلی به غذا یا احساس تهوع در هنگام خوردن بروز می کند. مکمل های افزایش اشتها و وزن اگرچه راه حل مفیدی برای این قضیه هستند، ولی بدون شک هر عارضه ای نشان دهنده مشکل درونی افراد است و باید درمان شود. سن و عوامل ژنتیکی دو مورد مهم برای کاهش اشتهای افراد به شمار می روند. با گذر زمان به دلیل کاهش فعالیت روزانه افراد و کالری سوزی کمتر بی اشتهایی و کم میلی به غذا نیز در آن ها افزایش خواهد یافت. همچنین افرادی که به صورت موروثی دارای اندام های ظریف و اشتهای کمتری به غذا هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض کم میلی به غذا قرار خواهند گرفت.

بی اشتهایی عصبی یا اختلال در تغذیه افراد نباید با بی اشتهایی طولانی مدت که بر اثر بیماری های سخت به وجود می آیند، یکسان در نظر گرفته شود. اگرچه در بیشتر موارد بی اشتهایی به زودی رفع خواهد شد، ولی باید توجه کرد در برخی مواقع این عارضه نشان از مشکل جدی در بدن است و در صورت ادامه دار شدن باید به پزشک مراجعه کرد. سرطان های معده، تخمدان و لوزالمعده از بی اشتهایی در کنار کاهش وزن شدید در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان هستند.

بی اشتهایی کوتاه مدت

برخی از افراد با ابتلا به بیماری و مشکلات متعددی به کم اشتهایی یا بی اشتهایی مبتلا خواهند شد که با پایان یافتن دوران بیماری این وضعیت بهبود خواهد یافت. این بیماری ها گاهی بر اثر ویروس، باکتری و عفونت در بدن انسان شکل می گیرند. مکمل های افزایش اشتها و وزن برای درمان بی اشتهایی کوتاه مدت مثمر ثمر واقع خواهد شد. به برخی علل به وجود آمدن بی اشتهایی کوتاه مدت در ذیل اشاره کرده ایم:

  • آنفولانزا
  • سرماخوردگی
  • عفونت تنفسی یا ویروسی
  • ناراحتی معده
  • بارداری
  • و …

بی اشتهایی طولانی مدت

افراد با بیماری های زمینه ای و مختلف نیز به بی اشتهایی طولانی مدت مبتلا خواهند شد. این بیماری ها توانایی بلعیدن یا هضم کردن راحت غذا را از فرد سلب می کند و به همین دلیل باید ابتدا به درمان ریشه ای آن پرداخت. بیماری هایی که موجب بروز بی اشتهایی طولانی مدت خواهند شد، در ذیل ذکر شده اند:

  • بیماری های مربوط به روده و معده
  • بیماری های مرتبط با کلیه و کبد
  • کم کاری یا پرکاری غده تیروئید
  • مشکل گوارشی و هضم
  • ام اس و پارکینسون
  • دیابت
  • و …

بی اشتهایی طولانی مدت

بی اشتهایی ناشی از عوارض دارویی

گاهی ممکن است بی اشتهایی بر اثر عوارض جانبی داروهای مصرفی به وجود آمده باشند که معمولا با قطع یا تمام شدن مصرف دارو عوارض آن نیز از میان خواهد رفت و میل به خوردن غذا با مصرف یک دوره مکمل های افزایش اشتها و وزن به روال سابق باز خواهد گشت. داروهایی که ممکن است اختلال بی اشتهایی را باعث شوند، شامل موارد ذیل هستند:

  • آنتی بیوتیک ها
  • داروهای شیمی درمانی
  • انواع مسکن
  • داروهای بیهوشی
  • داروهای مرتبط با فشار خون
  • و ..

بی اشتهایی ناشی از مسائل فیزیولوژیکی و روانی

همیشه بی اشتهایی یا کم اشتهایی افراد دلایل جسمی نخواهند داشت. مسائل روانی سهم چشمگیری در این عارضه دارند. این مشکلات برای تمامی افراد به صورت دوره ای به وجود خواهد آمد. استرس، افسردگی، اضطراب، ترس، ناراحتی، اختلالات در خواب و … از عوامل بی اشتهایی روانی محسوب می شوند. اگرچه مکمل های افزایش اشتها و وزن می توانند در این زمینه کمک کننده باشند، ولی باید توجه داشت که باید این اختلالات نیز به صورت ریشه ای درمان شوند، چرا که با گذشت زمان درمان استرس و افسردگی می تواند به مراتب سخت تر باشد.

بی اشتهایی ناشی از مسائل فیزیولوژیکی و روانی

عوارض ناشی از کاهش اشتها

بی میلی و کاهش اشتهای افراد به خوردن غذا علاوه بر لاغری و کاهش وزن می تواند پیامدهای جبران ناپذیر دیگری را نیز شامل شود. سوء تغذیه که بر اثر ادامه بی اشتهایی بروز خواهد کرد، سبب بروز اختلالاتی در بدن می شود که یکی از آن ها آسیب به پوست و مو است. ریزش مو بر اثر کمبود ویتامین ها و مواد مغذی دریافتی موضوعی است که هرچه زودتر برای درمان آن اقدام کنیم، به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. کمبود ویتامین های گروه B، ویتامین C، زینک، آهن و منیزیم می تواند سبب ریزش مو شود که با مصرف مکمل های افزایش اشتها و وزن این اختلال مرتفع خواهد شد.

از بین رفتن عضلات و اختلالات هورمونی نیز از دیگر مواردی است که در صورت ادامه بی اشتهایی به وجود خواهد آمد. عدم تعادل هورمون در بدن می تواند موجب کاهش میل جنسی و غیر منظم شدن عادت ماهیانه بانوان شود. از دیگر عوارض ناشی از کاهش اشتها می توان به مشکلات گوارشی و تولید سنگ کیسه صفرا اشاره کرد. یبوست و آسیب به دستگاه گوارش می تواند سلامتی افراد را تهدید کند. بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی در بدن به درمان هرچه سریع تر کم اشتهایی توجه کرد و برای آن چاره ای اندیشید. چرا که ضعف در سیستم ایمنی بدن نیز یکی دیگر از پیامدهای جدی بی اشتهایی به غذا و سوء تغذیه خواهد بود.

مصرف مکمل های افزایش اشتها و وزن می تواند تا حد زیادی به جلوگیری از طولانی شدن این عارضه کمک کند. ضعف استخوان ها، ناباروری، سقط جنین و … نیز از جمله عوارض ناشی از بی اشتهایی است. پرخاشگری و عصبانیت هم از جمله عوارض روانی بی اشتهایی در افراد تلقی می شود. بهبود خلق و خو با دریافت ویتامین و مواد مغذی با سرعت بیشتری رفع خواهد شد.

بهترین ترفندهای افزایش اشتها

اگرچه استفاده از مکمل های افزایش اشتها و وزن راهکار مفیدی برای درمان بی اشتهایی محسوب می شود، ولی می توان از راهکارهای دیگر نیز در کنار این مکمل ها برای افزایش عملکرد بهره مند شد. در ادامه به برخی نکات برای افزایش اشتهای افراد اشاره شده است:

  • خوردن صبحانه که وعده اصلی و مهمی به شمار می رود، می تواند در افزایش اشتها تاثیرگذار باشد.
  • پخت غذا مطابق میل و سلیقه شخصی می تواند افراد را در تمامی سنین به خوردن غذا ترغیب و تشویق کند.
  • انجام فعالیت های سبک روزانه یک ساعت پیش از صرف غذا می تواند اشتهای افراد را افزایش دهد.
  • استفاده از زعفران، هل، دارچین، زرشک و فلفل سیاه در پخت غذا سبب تحریک اشتها و افزایش میل به غذا خواهد شد.
  • اجتناب از خوردن میان وعده های پرکالری نیز باعث می شود بی اشتهایی به وعده اصلی غذا از بین برود.
  • در برخی موارد کم آبی در بدن سبب بروز بی اشتهایی در افراد می شود. با مصرف آب به میزان کافی در طول روز، سوخت و ساز در بدن عملکرد بهتری داشته و افزایش اشتها را در پی خواهد داشت.
  • عدم استعمال سیگار و دخانیات نیز به میزان چشمگیری به رفع بی اشتهایی کمک خواهد کرد.
  • مصرف ماست، سبزی و میوه تازه نیز می تواند محرک خوبی برای اشتهای افراد محسوب شود.

بهترین ترفندهای افزایش اشتها

مکمل های افزایش اشتها برای چاقی

در نقطه مقابل افرادی که به کاهش وزن و لاغری برای تناسب اندام روی آورده اند، افرادی نیز دیده می شوند که برای افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل به دنبال راه حلی مفید هستند. کمبود وزن در افراد که به دلایلی همچون ژنتیک، بی میلی به غذا، عبور از دوران بیماری و … در افراد بروز می کند، با مصرف مکمل های افزایش اشتها و وزن قابل درمان خواهد بود. لازم به ذکر است که افراد با مصرف مکمل های افزایش اشتها جهت بیشتر شدن وزن، برای پاسخگویی به اشتهای خود باید از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا استفاده کنند که دچار عارضه نشوند. مصرف فست فود اگرچه اشتهای افراد را برای خوردن غذا تحریک می کند و سبب افزایش وزن خواهد شد، ولی از عوارض منفی آن همانند افزایش فشار خون، چربی، عوارض قلبی و عروقی و …  نیز نمی توان چشم پوشی کرد. گنجاندن غذاهای حاوی پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن به داشتن بدنی سالم کمک خواهد کرد.

مصرف مکمل های غیر استاندارد که تعداد بالایی از آن ها در بازار موجود هستند، نه تنها تاثیری در افزایش وزن نخواهد داشت، بلکه ممکن است سلامت بدن را نیز به خطر بیندازد. در ادامه نام برخی مکمل های استاندارد افزایش اشتها برای چاقی ذکر شده است:

قرص اشتها آور برای بزرگسالان

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، با افزایش سن اشتهای افراد با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد که ناشی از کم شدن فعالیت بدنی و سوخت و ساز بدن خواهد بود.‌ ممکن است افراد بزرگسال به دلیل مشغله زیاد روزانه امکان تهیه خوراکی های مفید و مغذی که میل آن ها را به خوردن غذا تحریک کند، نداشته یا برای آماده کردن مکمل های افزایش اشتها حوصله چندانی نداشته باشند. مصرف مکمل های افزایش اشتها و وزن استاندارد می تواند با کمک به دریافت غذای بیشتر آن ها را از عوارض ناشی از کم اشتهایی نجات دهد. در ادامه نام برخی قرص های اشتها آور برای بزرگسالان که استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت است، درج می شود:

بهترین شربت اشتها آور

برخی افراد به دلیل مشکلات گوارشی یا عدم تمایل به مصرف قرص امکان استفاده از مکمل های افزایش اشتها و وزن را به صورت پودر و قرص نداشته باشند. استفاده از شربت اشتها آور گزینه مناسب و مفیدی برای چنین افرادی تلقی می شود که در ادامه به نام برخی از شربت های استاندارد افزایش اشتها اشاره شده است:

سخن پایانی

احساس بی میلی به غذا یکی از نشانه های بدن است که سبب می شود به مشکل درونی پی ببریم. اگرچه کودکان معمولا با بی اشتهایی دست و پنجه نرم می کنند و تمایل آن ها به خوردن غذا کمی زمان بر خواهد بود، ولی مکمل های افزایش اشتها و وزن مناسب کودکان کمک کننده های خوبی برای آن ها به شمار می روند. باید در نظر داشت در صورت ادامه عارضه بی اشتهایی در هر سنی باید به پزشک مراجعه کرد که در صورت وجود بیماری آن را در مراحل اولیه مورد درمان قرار دهیم. سبک زندگی تاثیر بسیار زیادی در اشتها و میل افراد به خوردن غذا خواهد داشت.

استفاده از غذا و سبزیجات سالم و تازه در کنار فعالیت بدنی روزانه نه تنها به سلامت افراد منجر می شود، بلکه میل به دریافت وعده غذایی را نیز افزایش خواهد داد. در کنار دریافت آب کافی و ورزش های سبک استفاده از مکمل های افزایش اشتها و وزن می تواند اثری شگفت انگیز در دریافت مواد مغذی و افزایش وزن افراد محسوب شود. پیشگیری از روند کم اشتهایی در مراحل اولیه از کاهش وزن و سوء هاضمه در افراد جلوگیری خواهد کرد و اهمیت آن در زمان بروز عوارض ناشی از کم اشتهایی و بی اشتهایی پدیدار خواهد شد.

شما می توانید برای تهیه مکمل های افزایش اشتها و وزن، با اطمینان از اصالت محصول و قیمت مناسب، به سایت داروخانه آنلاین داروهوم مراجعه نمایید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم