مولتی ویتامین سالمندان

نمایش 1–16 از 21 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مولتی ویتامین سالمندان

با افزایش سن، بدن ممکن است مواد مغذی که برای بدن لازم هستند را به دلیل مختلفی جذب نکند. علاوه بر این، نیازهای غذایی شما در هر مرحله از زندگی تغییر می کند. خصوصا هنگامی که در دوران سالمندی هستید، اهمیت اطمینان از دریافت تعادل مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر می شود. در این مواقع، مولتی ویتامین ها به عنوان مکمل کمکی مورد استفاده قرار می گیرند تا کمبودهای بدن را جبران کنند. با وجود برندها و شرکت های مختلف تولید کننده مولتی ویتامین در بازار، چگونه می توان تشخیص داد که کدام یک برای شما مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه با ما همراه باشید. 

ترکیبات مولتی ویتامین سالمندان

6 ماده مهم موجود در مولتی ویتامین سالمندان

اگر می خواهید بدانید که چه نوع ویتامین هایی بیشتر برای افراد مسن توصیه می شود، در ادامه لیستی از بهترین ویتامین ها برای سالمندان آورده شده است. در اینجا هر ویتامین و ماده مغذی را تجزیه و تحلیل می کنیم و نقش آن را در سلامتی با افزایش سن نشان می دهیم.

1. ویتامین D

ویتامین D در افراد مسن با ساختن و محافظت از استخوان ها، به حمایت از سلامت اسکلتی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد ویتامین D همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری هایی که باعث زوال شناختی، پوکی استخوان، بیماری های قلبی-عروقی و دیابت نوع 2 می شوند، کمک کند. مطالعات نشان می دهد که حداقل 20 درصد از افراد مسن، دارای کمبود ویتامین D هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهند که ویتامین D به افزایش جذب سایر ویتامین ها مانند کلسیم کمک می کند و ممکن است در جلوگیری از زمین خوردن سالمند نقش داشته باشد.

متخصصان توصیه می کنند روزانه 20 تا 25 میکروگرم ویتامین D دریافت شود. بسیاری از غذاها با ویتامین D غنی شده اند، بنابراین خوردن آنها راه خوبی برای افزایش مصرف ویتامین D است. به دنبال غذاهای غنی شده با ویتامین D از جمله غلات صبحانه، شیر و سایر محصولات لبنی و ویتامین D طبیعی در تخم مرغ و برخی ماهی ها مانند سالمون باشید. اگر برای خوردن آن غذاها مشکل دارید، مکملی را امتحان کنید که حاوی ویتامین D3 باشد.

2. ویتامین های گروه B

با افزایش سن، بدن ما در جذب ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و B6 کارایی کمتری دارد. همچنین، اسید معده کاهش می ‌یابد و قادر به تجزیه و جذب ویتامین ‌های B به اندازه دوران جوانی نیست. ویتامین های گرم B عبارتند از فولات، نیاسین، بیوتین و ریبوفلاوین که برای عملکرد اعصاب، تقویت قلب و تنظیم فشار خون ضروری هستند. 

کمبود ویتامین B12 نیز با اختلالات مغزی مرتبط است. متخصصان معمولاً دریافت روزانه 2.4 میکروگرم ویتامین B را توصیه می کنند. برای دریافت بیشتر ویتامین B، از غذاهایی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، شیر، میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. همچنین می توانید مکمل ویتامین B مصرف نمایید.

3. ویتامین C

ویتامین C، نقش کلیدی در سلامت سیستم ایمنی و متابولیسم دارد. با توجه به نتایج تحقیقات، ویتامین C ممکن است به جلوگیری از آب مروارید و کاهش از دست دادن بینایی مرتبط با دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن کمک کند. بدن انسان فقط می تواند ویتامین C را از منابع خارجی دریافت کند. در نتیجه بسیاری از سالمندانی که رژیم غذایی متعادلی ندارند، ممکن است دچار کمبود ویتامین C شوند.

متخصصان سلامت توصیه می کنند روزانه 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C دریافت کنید. ویتامین C را می توان در بیشتر میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و کدو حلوایی زمستانی یافت. ممکن است ساده ترین راه برای دریافت ویتامین C، استفاده از مکمل ها باشد. سعی کنید یک مکمل که مختص سالمندان فرموله شده پیدا کنید تا حاوی بیش از مقدار توصیه شده روزانه از هر ویتامین نباشد. شما می توانید مکمل های غذایی که به طور مخصوص برای سالمندان تولید شده اند را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

4. کلسیم

بر کسی پوشیده نیست که کلسیم جزء کلیدی پیری سالم است. بسیاری از افراد مسن، از کمبود کلسیم رنج می برند که منجر به شکنندگی استخوان ها یا بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان می شود. بانوان بیشتر در معرض کمبود کلسیم و تحلیل استخوان پس از یائسگی هستند. محققان، مصرف مکمل های کلسیم را برای افراد بالای 50 سال توصیه می کنند.

آقایان باید حدود 1000 میلی گرم کلسیم در روز دریافت کنند، در حالی که بانوان باید روزانه 1200 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. غذاهای غنی از کلسیم عبارتند از ماهی تن، پنیر، ماست، کلم پیچ، دانه کنجد، جگر گاو و اسفناج. همچنین اگر برای دریافت مقدار کافی کلسیم از رژیم غذایی معمولی خود مشکل دارید، می توانید از مکمل کلسیم توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید.

5. اسیدهای چرب امگا 

اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6، چربی های سالمی هستند که در تولید انرژی، بینایی و عملکرد مفاصل نقش دارند. سه نوع اصلی اسیدهای چرب امگا شامل DHA ،EPA و ALA می شود. تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا ممکن است به کاهش درد و سایر علائم آرتریت روماتوئید کمک کنند.
مطالعات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا، ممکن است به کاهش پیشرفت دژنراسیون ماکولا کمک کند (وضعیتی که بینایی بسیاری از افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد.) شما می توانید اسیدهای چرب امگا را از غذاهای دریایی و همچنین دانه کتان، گردو و سویا دریافت کنید، همچنین می توانید از مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا استفاده نمایید.

6. کوآنزیم Q10

این ماده، همچنین به عنوان Coq10 شناخته شده که نوعی آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در کبد تولید می شود. با افزایش سن، کبد ما آنتی اکسیدان کمتری تولید می کند، اما میزان آن برای رفع کمبود کوآنزیم Q10 کافی نیست. سطوح پایین Coq10، با بیماری قلبی مرتبط می باشد و ممکن است برای افراد مسن در مراحل اولیه بیماری پارکینسون مفید باشد.
بهترین راه برای دریافت بیشتر Coq10، استفاده از مکمل است. در حالی که برخی از مواد غذایی مانند گوشت و غلات کامل حاوی آنتی اکسیدان هستند، سطوح آن به اندازه کافی برای رفع کمبود آن بالا نیست. سعی کنید روزانه 100 تا 200 میلی گرم Coq10 دریافت کنید.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین سالمندان

فواید مولتی ویتامین سالمندان

در ادامه، خلاصه ای از تحقیقات نشان داده شده است که تأثیر مفید دریافت کافی ویتامین و مواد معدنی را بر بیماری های مزمن که اغلب با پیری مرتبط هستند را نشان می دهد. توجه داشته باشید اگر از قبل بیماری دارید، حتما قبل از مصرف مکمل مولتی ویتامین یا مولتی مینرال، با پزشک خود مشورت کنید.

سلامت مغز و جلوگیری از بیماری آلزایمر

آلزایمر، یک بیماری مغزی است که می تواند باعث شود فرد اتفاقات اخیر را فراموش کند. خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، با افزایش سن افزایش می یابد. مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B، نقش مهمی در عملکرد مغز دارند. سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در خون، با بهبود عملکرد ذهنی از جمله حافظه مرتبط است. یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان، ممکن است از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند و سرعت پیشرفت را در افرادی که قبلاً مبتلا به این بیماری شده اند، کاهش دهد.

ویتامین B12 و فولات، ممکن است اثرات مفیدی بر توانایی‌ های شناختی داشته باشند. سطح پایین فولات و ویتامین B12 خون و سطح هموسیستئین بالا، با بروز بیشتر بیماری آلزایمر مرتبط است. یک مکمل مولتی ویتامین مناسب سالمندان، موادی از جمله ویتامین C ،B6 ،E ،D، اسید فولیک و مواد معدنی مانند آهن، روی و سلنیوم را در ترکیبات خود جای داده و می ‌تواند عملکرد ذهنی را بهبود بخشد و حتی ممکن است شروع بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

پیشگیری از بیماری های چشمی

به مرور زمان، بروز بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن روند صعودی می گیرد. دو مورد از شایع ترین بیماری های چشمی که افراد بالای 60 سال را تحت تاثیر قرار می دهند، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مرتبط با سن هستند. آنتی اکسیدان ها به ویژه کاروتنوئید لوتئین، ممکن است از دژنراسیون ماکولا و تشکیل آب مروارید جلوگیری کنند. ویتامین های C ،E و کاروتنوئیدها، نشان داده اند که شروع اختلالات بینایی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را به تاخیر می اندازند.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی

با افزایش سن (50 سال به بالا)، پاسخ ایمنی بدن کاهش می یابد. یک سیستم ایمنی ضعیف، می تواند خطر و شدت عفونت را در سالمندان افزایش دهد. مکمل روی، سلنیوم و آنتی اکسیدان ها (ویتامین E و بتاکاروتن)، ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد و بروز بیماری های عفونی را در سالمندان کاهش دهد. شما می توانید مکمل های تقویت سیستم ایمنی را از دارخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

پیشگیری از سرطان

ویتامین E، ممکن است از بدن در برابر سرطان پروستات محافظت کند و در صورت همکاری با کاروتنوئید لیکوپن، ممکن است به کشتن سلول های سرطانی در پروستات کمک نماید. مولتی ویتامین ها، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم را کاهش می دهند. این مزیت، به اسید فولیک موجود در مولتی ویتامین‌ ها نسبت داده شده است، اگرچه سایر ریزمغذی ‌ها نیز ممکن است اثرات مفیدی داشته باشند.

اثر محافظتی متوسطی نیز به کلسیم نسبت داده شده است. بانوانی که رژیم غذایی فاقد یا کم فولیک اسید مصرف می کنند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش یابد. ارتباط بین آنتی اکسیدان ها (ویتامین C ،E ،A و سلنیوم)، کلسیم، ویتامین D و کاهش بروز سرطان سینه، هنوز در حال بررسی است.

پیشگیری از پوکی استخوان

از هر چهار زن یائسه، یک نفر و از هر پنج مرد سالمند، یک نفر به پوکی استخوان مبتلا هستند. مکمل روزانه حاوی کلسیم و ویتامین D، ممکن است عوارض و مرگ و میر ناشی از پوکی استخوان را در مردان و زنان 65 ساله و بالاتر کاهش دهد. کلسیم به ساخت و حفظ توده استخوانی کمک می کند، در حالی که ویتامین D می تواند به جذب مناسب کلسیم به بدن کمک کند.

بسیاری از سالمندان دارای سطوح ویتامین D ناکافی هستند، زیرا توانایی سنتز ویتامین D از نور خورشید یا منابع غذایی با افزایش سن کاهش می یابد. سالمندان باید یک مولتی ویتامین کامل و قابل اعتماد را به صورت روزانه مصرف کنند تا از کمبود ریزمغذی ها که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد، جلوگیری کنند. از آنجایی که بیشتر مواد مغذی در صورت مصرف با هم موثرتر عمل می کنند، مولتی ویتامین ها فواید متعددی را ارائه می دهند که با استفاده از مکمل ها به دست نمی آیند. برخی از بهترین مکمل های تقویت کننده مفاصل و استخوان عبارتند از:

بهترین مولتی ویتامین سالمندان بالای 70 سال

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین سالمندان

هیچ زمان مشخصی برای مصرف مولتی ویتامین وجود ندارد. با این حال به طور کلی، مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا ایده خوبی است، زیرا ممکن است احتمال ایجاد هر گونه ناراحتی معده یا حالت تهوع را کاهش دهد. بهتر است که مولتی ویتامین های خود را صبح ها همراه با غذا مصرف کنید، چرا که در این صورت، جذب آن مؤثر تر و راحت تر است. به یاد داشته باشید، مهمترین چیز این است که آنها را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

بهترین مولتی ویتامین سالمندان بالای 50 سال

بهترین مولتی ویتامین سالمندان بالای 70 سال

بهترین مولتی ویتامین سالمندان بالای 50 سال

جمع بندی

همانطور که گفته شد، با افزایش سن توانایی بدن در جذب برخی از عناصر اصلی کاهش می یابد. علاوه بر این کاهش اشتها، مشکل در جویدن یا هضم برخی از غذاها نیز به وجود می آيد که منجر به کمبود دریافت مواد مغذی اصلی بدن در دوران سالمندی خواهد شد. همه ما می دانیم ویتامین‌ ها، مواد مغذی ضروری هستند که بدن ما برای عملکرد طبیعی به آنها نیاز دارد، بنابراین کاهش میزان طبیعی آنها، مشکلات اساسی ایجاد خواهد کرد. برای تأمین این کمبودها، باید از مکمل استفاده شود. توجه داشته باشید که برای تشخیص کمبود مواد معدنی، باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا مصرف بی رویه ویتامین، عوارض جدی به دنبال خواهد داشت.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم