مولتی ویتامین بانوان

نمایش 1–16 از 37 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مولتی ویتامین بانوان

نیازهای غذایی افراد بسته به سن، جنسیت و سلامت کلی آنها، متفاوت است. برخی از مولتی ویتامین ها، به طور اختصاصی برای بانوان و به منظور رفع نیازهای غذایی آنها، تولید می شوند. مولتی ویتامین های بانوان، می توانند برای روند بارداری و سلامت کلی بدن آنها مفید باشند. ابتدا از این موضوع شروع کنیم که مولتی ویتامین چیست؟ وقتی شخصی در مورد مولتی ویتامین ها صحبت می کند، ممکن است به مولتی ویتامین هایی اشاره داشته باشد که افراد معمولاً یک بار در روز مصرف می کنند.

با توجه به منبع مؤسسه ملی سلامت (NIH)، این مولتی ویتامین های یک روزه، اغلب شامل تمام مواد مغذی ضروری هستند که فرد روزانه به آنها نیاز دارد. در یک مطالعه که در سال 2002 انجام شد، محققان کمبود ویتامین را با چندین بیماری مزمن از جمله بیماری عروق کرونر قلب، سرطان و پوکی استخوان مرتبط دانستند. آکادمی ملی پزشکی ورزشی (NASM)، خاطر نشان می کند که مولتی ویتامین ها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی و دیابت نوع 2 در فرد، کمک کنند.

چرا باید مولتی ویتامین مصرف کنیم؟

درست است که می‌ توانیم مواد مغذی زیادی را از رژیم غذایی، به ‌ویژه میوه‌ ها و سبزیجات دریافت کنیم، اما وقتی میوه و سبزیجات کافی نمی خوریم، مواد مغذی ضروری را از دست می دهیم که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته، سرطان و سایر شرایط سلامتی را کاهش دهد. طبق گفته مراکز کنترل بیماری (CDC)، بزرگسالان باید روزانه 1.5-2 لیوان میوه و 2-3 لیوان سبزیجات مصرف کنند. با این حال در مطالعه اخیر CDC، آنها دریافتند که 76٪ از بزرگسالان به اندازه کافی میوه و 87٪ دیگر، به اندازه کافی سبزیجات نمی خورند.

این سوال به وجود می آید که چگونه مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنیم؟ مولتی ویتامین، تضمینی برای اطمینان از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن شما است و می تواند کمبودهایی که از طریق غذا جبران نمی شود و به آنها نیاز دارید را جبران کند. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، تمام افراد در همه سنین باید مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنند، بنابراین پیشنهاد می کنیم که علاوه بر بانوان، آقایان و کودکان نیز از مولتی ویتامین آقایان و مولتی ویتامین کودکان که به طور تخصصی و متناسب با نیازهای بدن آنها فرموله شده است، استفاده کنند.

فواید مولتی ویتامین بانوان

چه موادی در مولتی ویتامین بانوان وجود دارد؟

بر اساس منبع NIHTrusted، هیچ ترکیب استاندارد و هیچ مقررات خاصی برای فرمول مولتی ویتامین ها وجود ندارد. طبق گفته NASM، یک مولتی ویتامین باید حاوی ویتامین های زیر باشد:

  • ویتامین A: بیش از 5000 واحد بین المللی (IU)
  • ویتامین B1 (تیامین): میزان 1.2 میلی گرم (میلی گرم) یا بیشتر
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): میزان 1.7 میلی گرم یا بیشتر
  • ویتامین B3 (نیاسین): میزان 14-35 میلی گرم
  • ویتامین B6: میزان 2 تا 100 میلی گرم
  • ویتامین B12: میزان 6 میکروگرم (mcg) یا بیشتر
  • ویتامین C: میزان 60 تا 1000 میلی گرم
  • ویتامین D: میزان 400 IU یا بیشتر
  • ویتامین E: میزان 20-1000واحد بین المللی
  • ویتامین K: میزان 10 میکروگرم یا بیشتر

NASM بیان می کند که مولتی ویتامین ها باید حاوی مواد معدنی زیر نیز باشند:

البته به این نکته ضروری توجه داشته باشید که هر فرد، بیش از آنچه که یک مولتی ویتامین می تواند تامین کند، به کلسیم در روز نیاز دارد. شما می توانید مکمل های کلسیم مورد نیاز خود را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید. علاوه براین، ممکن است فرد برای دریافت مقدار توصیه شده پتاسیم، به مکمل های اضافی نیاز داشته باشد.

ترکیبات مولتی ویتامین بانوان

مولتی ویتامین ها چگونه به بانوان کمک می کنند؟

همانطور که می دانید، فولات برای افراد در سنین باروری مفید است، به طوری که علاوه بر اسید فولیک موجود در رژیم غذایی، به 400 میکروگرم منبع غنی اسید فولیک در روز نیاز دارند. اسید فولیک همچنین به جلوگیری از نواقص تولد جنین که بر مغز یا ستون فقرات نوزاد تاثیر می گذارند، کمک می کند. بانوان بالغ، حداقل به 1000 میلی گرم منبع غنی کلسیم در روز نیاز دارند، چرا که این ماده می تواند به قوی نگه داشتن استخوان ها و دندان ها کمک کند. پتاسیم موجود در مولتی ویتامین بانوان، به بهبود عملکرد سلولی کمک می کند. NIH بیان می کند که زنان بالغ، حداقل به 2300 میلی گرم منبع غنی پتاسیم نیاز دارند که این مقدار ممکن است در دوران بارداری افزایش یابد.

7 دلیل برای مصرف مولتی ویتامین

  1. پیری سالم: با افزایش سن، نیازهای غذایی افزایش می یابد و در عین حال، جذب مواد مغذی برای بدن دشوارتر می شود. همچنین مصرف داروها، می توانند بیشتر بدن ما را از مواد مغذی تخلیه کنند. مصرف مولتی ویتامین، می تواند این کمبودها را جبران نماید.
  2. مفید برای قلب: مطالعات نشان می دهند که مصرف یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا، ممکن است بیماری قلبی-عروقی را کاهش دهد. بیماری های قلبی، علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان است. ویتامین های B1 ،B2 ،B6 ،K1، نیاسین (B3)، CoQ10 و منیزیم، همگی در سلامت قلب و عروق نقش دارند.
  3. کاهش خطر سرطان: مصرف ویتامین، با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط است. مطالعه اخیر بر روی 14000 فرد 50 ساله و بالاتر نشان داد که مصرف روزانه مکمل مولتی ویتامین، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که برای تقویت سیستم ایمنی شناخته شده است. ویتامین D و ویتامین E نیز ایمنی را تقویت می کنند. این ویتامین ها، همچنین می توانند به کاهش علائم آلرژی کمک کنند.
  5. حفظ سلامت چشم: ویتامین های A ،C ،E، نیاسین (B3) و سلنیوم، از سلامت چشم و بینایی حمایت می کنند. لوتئین و زیگزانتین نیز از چشم در برابر امواج مضر نور محافظت می نمایند. مطالعات نشان داده است که مولتی ویتامین های حاوی ترکیبی از ویتامین ها، لوتئین و زآگزانتین، می توانند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.
  6. تامین ویتامین های محلول در آب: ویتامین های محلول در چربی، (A ،D ،E و K) در بدن ذخیره می شوند، اما ویتامین های محلول در آب (B و C) این خاصیت را ندارند و به سادگی در بدن حرکت می کنند. این بدان معناست که مصرف این ویتامین ها، به صورت روزانه ضروری است.
  7. مو و پوست سالم: تحقیقات جدید نشان می دهند که برای داشتن موهایی پرپشت، مصرف ویتامین B3 (نیاسین)، بیوتین و ویتامین C و برای داشتن پوستی سالم، مصرف ویتامین های A ،C ،E و CoQ10 لازم است.

عوارض جانبی مولتی ویتامین بانوان

عوارض جانبی مولتی ویتامین بانوان

مقدار ویتامین‌ ها و مواد معدنی در هر مکمل مهم است، به‌ ویژه زمانی که خطر فراتر رفتن از دوز مناسب یک ماده مغذی را در نظر می‌ گیریم، زیرا ممکن است خطر مسمومیت وجود داشته باشد که می‌ تواند اثرات نامطلوب قابل توجهی بر روی سلامتی بگذارد. بنابراین مصرف کنندگان نباید از دوز توصیه شده تجاوز کنند. برخی ویتامین ها و مواد معدنی، می توانند بر جذب داروها تأثیر بگذارند، جذب دارو را مهار کنند یا حتی آن را افزایش دهند. علاوه بر این، برخی از مواد مغذی مکمل ممکن است اثرات مشابهی با داروها داشته باشند. بنابراین اگر دارویی مصرف می‌ کنید که مثلاً موجب رقیق شدن خون می شود، باید امکان تشدید اثر آن را در نظر داشته باشید. بنابراین اگر مولتی ویتامین ها در زمان درست و به میزان مناسب مصرف شوند، هیچ مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

جمع بندی

مولتی ویتامین ها، به رفع کمبودهای تغذیه ای برخی افراد کمک می کنند و همچنین می توانند به افراد در رفع نیازها و کمبودهای بدن کمک نمایند. به طور کلی افراد باردار، کم وزن، میانسال و افرادی که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند یا دارای یک بیماری مزمن (مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و غیره) هستند، باید مصرف مولتی ویتامین ها را شروع کنند.

همانطور که گفته شد، مصرف بیش از حد این مکمل ها می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. به طور مثال، کلسیم اضافی ممکن است خطر تشکیل سنگ ادراری را در برخی افراد افزایش دهد، در حالی که مصرف بیش از حد ویتامین A، ممکن است نقایص مادرزادی و آسیب کبدی را افزایش دهد. همچنین ویتامین C فراوان، می تواند باعث گرفتگی عضلات، اسهال و حالت تهوع شود.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم