کربوهیدرات مس( mass )

نمایش دادن همه 3 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مکمل مس

مکمل مس مکملی برای افزایش حجم عضلات و استقامت بدن به شمار می رود. افرادی که به منظور افزایش وزن و حجم عضلات خود به استفاده از این مکمل روی می آورند، باید دقت کنند که مصرف مواد غذایی مفید حاوی ویتامین و املاح مغذی در کنار ورزش می تواند آن ها را به سمت نتیجه مطلوبشان سوق دهد. مصرف چنین مکملی برای افزایش حجم توده عضلانی بدن نیازمند تحرک خواهد بود. رعایت رژیم غذایی در ورزشکاران برای دست یابی به هدف ممکن است کمی سخت به نظر برسد و مصرف کربوهیدرات و پروتئین کافی در روز می تواند وقت زیادی را از آن ها سلب کند. مصرف مس و مکمل های مشابه می تواند پاسخگوی خوبی برای نیاز آنان تلقی شود. بر خلاف ذهنیت اکثر مردم این مکمل حاوی ریز مغذی مس «Cu» نیست و منظور از این کلمه Mass یا همان وزن است.

مکمل مس

مس چیست؟

مکمل مس حاوی ترکیباتی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها است که برای افراد ورزشکار مفید واقع می شود و می تواند افزایش حجم عضلات و افزایش وزن را با یک برنامه ریزی صحیح به همراه داشته باشد. انرژی کافی برای بازسازی عضلات بدن از طریق مصرف مس امکان پذیر خواهد بود. مکمل های زیادی برای گروه ورزشکاران تولید شده اند که برای رسیدن به اهداف آن ها مفید واقع می شوند، ولی چنانچه قصد افزایش حجم توده عضلانی را در مدت زمان کمتری دارید، مس گزینه مناسبی تلقی می شود.

فواید مس

مکمل مس دارای مزایای متعددی برای آن دسته از افرادی است که قصد افزایش وزن در کنار ورزش را دارند. ترکیبات این مکمل ها فوایدی را شامل خواهند شد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

تامین پروتئین کافی

تامین پروتئین کافی بدن از جمله نیازهای اولیه برای ورزشکاران حرفه ای به شمار می رود. دوز کافی پروتئین که در مکمل مس موجود است، می تواند کمک کننده خوبی برای ساخت توده های عضلانی محسوب شود.

استقامت بدن

قدرت و استقامت دو موضوع جدا نشدنی برای ورزشکاران به شمار می رود که در اثر تلاش و ممارست بسیار قابل دستیابی خواهد بود. یکی از ویژگی های مکمل مس افزایش استقامت بدن به دلیل وجود اسیدهای آمینه است. یکی دیگر از فواید اسیدهای آمینه افزایش سطح هوشیاری خواهد بود که لزوم آن برای تمامی افراد غیر قابل انکار است.

استقامت بدن

تامین اکسیژن بدن

یکی از فواید مهم مس را می توان جذب آهن و تامین اکسیژن مورد نیاز بدن دانست. این موضوع می تواند در کاهش خستگی بدن بسیار مفید واقع شده و با تامین اکسیژن بافت های بدن به عملکرد بهتر مغز و اعصاب نیز منجر شود.

عوارض مس

مس نیز همانند سایر مکمل ها و مواد خوراکی در صورت عدم رعایت دوز مناسب یا عدم انجام ورزش طبق برنامه ممکن است دارای عوارضی باشد، ولی این موضوع فواید بسیار این مکمل را زیر سوال نخواهد برد. علاوه بر عوارضی که در ذیل به آن ها پرداخته شده است، افزایش وزن ناسالم، اختلالات تنفسی، اسهال، اختلال خواب و تهوع نیز از دیگر عوارض این مکمل ها به شمار می روند.

اختلال کبد

از جمله عوارض مکمل مس می توان به اختلال در عملکرد کبد اشاره کرد. همانطور که پیش تر نیز بیان شد، در ترکیب این مکمل مقداری چربی به چشم می خورد و افراط در استفاده از آن ممکن است سبب بروز کبد چرب در میان مصرف کنندگان شود.

اختلال در عملکرد کلیه

تغییر دوز مصرفی بدون نظر مربی می تواند به اختلالات کلیوی منجر شود. برای پیشگیری از این عارضه می توان علاوه بر مصرف دوز مناسب مکمل مس به مصرف بیشتر آب در طول روز نیز پرداخت. همچنین کمبود آب بدن در دوره استفاده از این مکمل می تواند موجب گرفتگی عضلانی بدن شود.

آشکار شدن جوش های پوستی

جوش و آکنه های پوستی که در اثر مصرف قند و چربی آشکار می شوند، ممکن است در طول دوره مصرف مس نیز ظاهر شوند. در موارد بسیار کمی بروز کهیر در اثر حساسیت به ترکیبات این مکمل ها گزارش شده است.

بهترین مکمل های مس

افزایش تقاضای مصرف کنندگان سبب وارد شدن محصولات تقلبی در این زمینه به بازار شده است که بدون شک می تواند عوارض بسیاری را حتی در صورت مصرف درست به ارمغان بیاورد. بهترین مکمل مس مکملی است که بتواند مقادیر زیادی از پروتئین و کربوهیدرات را در اختیار مصرف کننده قرار دهد و حجم چربی آن کم باشد. نام بهترین مکمل های مس که امکان تهیه آن ها از مراکز معتبر وجود دارد، در ذیل آمده است:

بهترین مکمل های مس

تفاوت گینر و مس

تمامی افراد با شنیدن نام گینر و مکمل مس می پندارند که این دو تفاوتی با یکدیگر ندارند، در صورتی که شناسایی و اطلاع از تفاوت این دو می تواند در کسب نتیجه بهتر یاری کننده باشد. هر دو این مکمل ها حاوی درصدی از کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ریز مغذی ها و املاح معدنی هستند، ولی درصد تشکیل دهنده هر کدام می تواند تفاوتی را در آن ها ایجاد کند.

  • گینرها با توجه به ترکیبات آن ها می توانند در افزایش وزن تاثیر بیشتری داشته باشد و مس در افزایش حجم عضلات بدن تاثیرگذارتر خواهد بود.
  • افزایش قدرت و عملکرد ورزشکاران با مصرف مس به راحتی قابل دستیابی است و با توجه به ترکیبات این مکمل می توان به دریافت انرژی بیشتر برای انجام فعالیت ها امیدوار بود.
  • مس به دلیل کربوهیدرات کمتر و در نتیجه عدم تبدیل مقدار اضافی آن به قند و چربی در بدن می تواند گزینه بهتری برای ساخت توده عضله محسوب شود. اگر چه گینرها و مس هر دو مکمل های سالمی به شمار می روند، ولی می توان اذعان کرد که مس به دلیل ذخیره کمتر چربی و قند در بدن برای افراد گزینه بهتری است.

سخن پایانی

مکمل مس که حاوی پروتئین، کربوهیدرات، چربی، مواد معدنی، ریز مغذی ها و اسیدهای آمینه است، هدف اصلی افزایش حجم و عضلات بدن را دنبال می کند. ترکیبات گینر و مس می توانند به این باور قوت دهند که گینرها برای افزایش وزن افراد لاغر و مس برای عضله سازی گزینه مناسبی خواهند بود.

افراد دیابتی بهتر است با صلاحدید پزشک برای استفاده از این مکمل اقدام کنند، چرا که در ترکیبات آن تخم مرغ، گندم، لبنیات و ذرت به کار رفته است. رعایت دوز مصرفی مناسب برای حصول نتیجه مطلوب و جلوگیری از بروز عوارض همواره توصیه می شود. افرادی که از لاغری خود ناراضی هستند و تمایل به افزایش وزن دارند، در صورتی که این مکمل را در کنار برنامه ورزشی منظمی مصرف کنند، می توانند در زمان مناسبی به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند و تنها از فواید آن بهره مند شوند. عوارض بیان شده در مورد چنین مکمل هایی در صورت عدم رعایت مصرف صحیح بروز خواهد کرد.

شما می توانید مکمل های مس را با اطمینان از اصالت محصول و قیمت مناسب از داروخانه ی آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

 

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم