قطره A+D

نمایش 1–16 از 19 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

قطره A+D

کودکان و نوزادان برای رشد و نمو خود به مواد معدنی و ویتامین های متفاوتی نیاز دارند. از آنجایی که نوزادان قادر به دریافت این مواد از طریق رژیم غذایی نیستند، مصرف مکمل ها به خصوص قطره آ د برای کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ترکیبات این قطره، ویتامین های آ و د وجود دارد که هر دوی این مواد، برای سلامتی نوزاد و رشد او ضروری هستند. این مکمل به صورت قطره تولید می شود تا استفاده از آن برای نوزادان به راحتی صورت گیرد.

این ویتامین ها باید از زمان 15 روزگی به نوزاد خورانده شوند تا در استخوان سازی او تاثیرگذار باشند. مصرف قطره A+D برای نوزادان تا سن دو سالگی اهمیت بسیاری دارد، زیرا در این سنین، استخوان های نوزادان شکل می گیرد و مقاومت لازم را به دست می آورد. میزان مصرف این مکمل از 15 الی 25 قطره در روز نباید افزایش پیدا کند، زیرا امکان ایجاد عوارضی نظیر: درد شکم، کم اشتهایی، یبوست، دو بینی و غیره نیز وجود دارد.

بعد از دو سالگی سایر مکمل های مورد نیاز بدن کودکان باید همراه با مواد غذایی سالم برای آنان مصرف شوند. این قطره ها بر اساس نیاز کودکان تولید می شوند و با برندهای متفاوت در بازار وجود دارند. تمامی مکمل های ویتامین آ د باید دارای استانداردها و مجوزهای بهداشتی از وزارت دارو و غذا باشند. در غیر این صورت قطره مورد نظر تقلبی است و باید از مصرف آن برای کودکان خودداری کرد. برای آشنایی بیشتر با این قطره خوراکی مخصوص نوزادان و کودکان در ادامه مقاله مطالب جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم.

قطره آ د برای کودکان چه فوایدی دارد؟

قطره آ د برای کودکان چه فوایدی دارد؟

همانطور که می دانید، ویتامین ها نقش مهمی در رشد و افزایش استحکام استخوان ها بر عهده دارند. از بین تمامی ویتامین ها، دو ویتامین A و D مهم ترین گزینه برای رشد و نمو کودکان هستند، زیرا این ویتامین ها علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، به رشد سریع کودکان نیز کمک می کنند.

از آنجایی که نوزادان از زمان تولد تا 6 ماهگی نباید به جز شیر مادر غذای دیگری مصرف کنند و در این زمان بیشترین میزان رشد استخوان ها اتفاق می افتد، قطره آ د برای کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه فواید ویتامین های این مکمل را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

  1. فواید ویتامین A برای نوزادان

یکی از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز بدن کودکان، ویتامین A نام دارد. این ماده حیاتی برای تقویت بینایی، تشخیص رنگ ها، دید خوب در شب، تقویت پوست، مو و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن موثر است. به واسطه این ویتامین، بدن با بیماری های بسیاری مقابله می کند و موجب عدم ابتلای نوزادان و کودکان به بیماری های عفونی می شود.

به همین دلیل مصرف قطره آ د برای کودکان بسیار ضروری است. نوزادان و کودکانی که دارای کمبود ویتامین A هستند، سیستم ایمنی و بدن ضعیفی دارند و در مقابله با بیماری ها سریع تر از پا در می آیند. از آنجایی که این افراد قادر به مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین آ نیستند، قطره مورد نظر کمک بسیاری به آنان می کند که دچار کمبود این ماده در بدن نشوند.

  1. مزایای مصرف ویتامین D برای کودکان

ویتامین D از جمله مهم ترین ویتامین‌ های مورد نیاز بدن کودکان است که در رشد استخوان ها و استحکام آنها تاثیر فوق العاده ای دارد. این ویتامین به جذب بهتر مواد معدنی همچون کلسیم و منیزیم در استخوان ها کمک بسیاری می کند و اسکلت بدن را مقاوم می سازد. یکی دیگر از مزایای این ویتامین برای کودکان، افزایش ایمنی آنها است. بدین طریق با مصرف قطره آ د برای کودکان بدن آنان مقاومت لازم برای مبارزه با عوامل خارجی بیماری زا را به دست می آورد. همچنین از طریق این ویتامین، میزان ابتلا به بیماری های خودایمنی نیز کاهش پیدا می کند.

البته ویتامین D به میزان مشخصی در بدن تمامی افراد تولید می شود و در شیر مادر نیز وجود دارد. با این حال میزان آن برای رشد و نمو بدن کافی نیست. به همین دلیل قطره های خوراکی حاوی این ماده حیاتی به تولید می رسند که برای کودکان و نوزادان بسیار مفید هستند، زیرا این افراد تا سن 6 ماهگی قادر به مصرف غذاهای غنی شده با این ویتامین نیستند و مادران باید قطره خوراکی مورد نظر را به مصرف آنها برسانند.

قطره آد برای کودکان با چه داروهایی تداخل دارد؟

این مکمل مانند سایر مکمل های تغذیه ای باید با تجویز پزشک و زیر نظر او به کودکان داده شود. در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. برخی از داروها با این قطره تداخل دارند که در ادامه آنها را عنوان می کنیم:

  • آنتی اسید
  • تتراسیکلین
  • باربیتوراتها
  • فرآورده هایی با کلسیم بالا
  • روغن پارافین خوراکی

در چه مواردی نباید از قطره ویتامین آ د استفاده کرد؟

این قطره در کنار مزایایی که برای کودکان به همراه دارد، در برخی از شرایط ممکن است موجب کاهش سطح سلامتی آنان و ایجاد مشکلات دیگر برای این افراد شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند در موارد زیر به هیچ وجه قطره مورد نظر برای کودکان مصرف نشود:

  • کودکان دارای هیپرویتامینوز
  • نقص فعالیت قلبی در نوزادان
  • هایپر فسفاتی
  • کودکان دارای مشکلات مزمن کلیوی
  • آلرژی نوزاد به قطره آ د

عوارض جانبی قطره A+D برای کودکان چیست؟

مصرف مکمل های حاوی آ د برای کودکان باید طبق دوز مشخص شده صورت گیرد، زیرا مصرف بیش از حد این قطره موجب ایجاد عوارض زیر می شود:

  • مسمومیت
  • ابتلا به یبوست
  • کاهش اشتها
  • دو بینی
  • ایجاد خواب آلودگی
  • اسهال
  • حالت تهوع و استفراغ
  • ایجاد تکرر ادرار
  • ابتلا به دردهای عضلانی و اسکلتی

قطره آد برای کودکان با چه داروهایی تداخل دارد؟

عدم مصرف قطره ویتامین آ د به نوزاد چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

بدون شک مصرف این مکمل برای کودکان بسیار مفید است، زیرا کودکانی که با کمبود ویتامین آ و د مواجه هستند، رشد سریعی ندارند و استخوان های آنان تراکم و مقاومت کافی را به دست نمی آورد. از این رو برای جبران کمبود این مواد، مصرف قطره آ د برای کودکان ضروری است. عدم مصرف این مکمل موجب کاهش رشد، اختلال در سیستم ایمنی، ضعیف شدن بدن، کاهش مقاومت استخوان ها، ایجاد اختلال در خونسازی و ابتلای کودک به انواع بیماری ها می شود.

احتمال ابتلای کودکانی که از کمبود ویتامین A و D رنج می برند به بیماری هایی نظیر: ذات الریه، اسهال، کاهش روند رشد، بیماری های عفونی دستگاه تنفسی و غیره بسیار زیاد است. همچنین کمبود ویتامین A در بدن نوزادان و کودکان موجب کاهش دید در شب یا شب کوری آنها می شود. به همین دلایل پزشکان توصیه می کنند از روز پانزدهم بعد از تولد نوزاد تا دو سالگی، از این قطره برای تقویت بدن او استفاده شود.

بعد از استفراغ کودکان با مصرف قطره آ د، چه اقدامی انجام دهیم؟

همانطور که گفته شد، استفراغ ممکن است یکی از عوارض شایع بعد از مصرف این مکمل باشد. به همین دلیل کودکانی که دچار استفراغ می شوند، نباید بلافاصله از شیر مادر استفاده کنند. بهتر است این قطره قبل از مصرف شیر مادر به نوزاد خورانده شود. این مکمل باید به میزان کم و با وقفه به کودکان داده شود. ریختن 15 قطره به صورت یکجا در دهان کودکان ممکن است سبب ایجاد استفراغ آنان شود. در صورت استفراغ کودک بلافاصله بعد از مصرف قطره A D برای کودکان باید مجددا قطره مورد نظر به آنان داده شود.

آیا مصرف مکمل ویتامین آ د بعد از دو سالگی هم ضروری است؟

مکمل ها در زمان کودکی به رشد و تقویت بدن کودکان کمک می کنند. کودکانی که از نظر جسمی دچار مشکلات بلع و هضم غذا نیستند، بعد از دو سالگی نیاز به مصرف این مکمل ندارند، زیرا ویتامین‌ های مورد نیاز بدن آنان از طریق مواد غذایی تامین می شود. البته پزشک متخصص کودکان با توجه به شرایط آنان تشخیص به مصرف یا عدم مصرف این مکمل ها را می دهد. مواد غذایی حاوی ویتامین آ و د که کودکان بعد از سنین دو سالگی قادر به مصرف آنها هستند، شامل: شیر، کدو حلوایی، جگر، سبزیجات، کره، تخم مرغ، میوه های زرد رنگ، قیسی، خرمالو، اسفناج و غیره می شوند.

مکمل ویتامین A+D دارای چه انواعی است؟

قطره آ د برای کودکان به صورت خارجی و ایرانی در بازار وجود دارد و متناسب با نیاز تغذیه ای کودکان هر کشور تولید می شود. نوع ایرانی قطره A+D نیازهای آنان را تا دو سالگی برطرف می کند. مصرف روزانه 15 الی 25 قطره از این مکمل با رشد کودک تناسب بسیاری دارد و به صورت اصولی توسط پزشکان و متخصصان به تایید رسیده است. بنابراین جایگزین کردن آن با قطره خارجی امکان کاهش یا افزایش دوز مشخص شده را ایجاد می کند که در نتیجه آن، احتمال خطر ابتلا به بیماری های متفاوت و نرمی استخوان در نوزادان وجود دارد. در ادامه، برخی از بهترین مکمل های ویتامین آ د را معرفی می کنیم که شما می توانید با بررسی ویژگی های آنها، یکی را انتخاب و آن را از داروخانه آنلاین داروهوم خریداری کنید.

چه مقدار ویتامین آ د در ترکیبات قطره آ د برای کودکان وجود دارد؟

 قطره آ د ایرانی توسط شرکت های متفاوتی به تولید می رسد. با این حال در تمامی این مکمل ها از میزان مشخصی ویتامین آ و د استفاده می شود که تامین کننده نیاز روزانه کودکان و نوزادان است. در هر کدام از این قطره ها 1500 واحد ویتامین آ و 400 واحد ویتامین D3 به کار می رود.

چه مقدار ویتامین آ د در ترکیبات قطره آ د برای کودکان وجود دارد؟

نتیجه گیری نهایی

ویتامین ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد کودکان بر عهده دارند. دو ویتامین آ و د، از جمله ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن هستند که برای تامین آنها، باید از مواد غذایی یا مکمل ها استفاده کرد. از آنجایی که مصرف مواد غذایی تا 6 ماهگی برای کودکان امکان‌ پذیر نیست و شیر مادران نیز به میزان کافی این ویتامین ها را در خود ندارد، قطره آ د برای کودکان از پانزده روزگی تا دو سالگی تجویز می شود.

این قطره حاوی ویتامین حیاتی آ و د است و نیاز روزانه بدن نوزادان و کودکان به این ویتامین ها را تامین می کند. از این رو تمامی پزشکان به والدین توصیه می کنند که حتما این قطره را برای نوزادان خود تهیه کنند و به مصرف آنها برسانند، زیرا این ویتامین ها در رشد استخوان ها، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش ابتلا به بیماری های عفونی دستگاه تنفسی و در حالت کلی تقویت بدن کودکان موثر هستند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم