قرص جوشان

نمایش 1–16 از 77 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مکمل قرص جوشان

صنایع دارویی با تولید مکمل قرص جوشان از 200 سال پیش تاکنون، نقش پررنگی در ارتقای سطح سلامت بدن و بهبود عملکرد آن داشته اند. مکمل های غذایی در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش، مهمترین گزینه برای تقویت بدن و کاهش ابتلا به بیماری ها به شمار می روند. قرص های جوشان نیز از ترکیب مواد متفاوت همچون ویتامین ها و مواد معدنی به تولید می رسند.

در واقع افزودن این مواد به برخی از نمک ها، سبب تولید این مکمل ها می شود که در برخی از مواقع نسبت به قرص و کپسول مزایای بیشتری دارند. این قرص ها در بیشتر مواقع بدون تجویز پزشک قابل مصرف هستند، ولی در استفاده از آنها نباید زیاده روی کرد، زیرا افزایش بیش از حد برخی از ویتامین ها یا مواد معدنی موجود در این مکمل ها مانند کلسیم و ویتامین A در بدن، سبب بروز مشکلات بسیاری برای سلامتی افراد می شود.

ویتامین C یکی از پرکاربردترین قرص های جوشان است که برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می شود. قرص های مولتی ویتامین، قرص جوشان منیزیم، قرص جوشان کلسیم و ویتامین D، قرص جوشان آهن و قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس از دیگر نمونه های این مکمل ها به شمار می روند که باید توسط پزشک تجویز شوند. برای آشنایی بیشتر با این مکمل ها و مزایای آنها قصد داریم توضیحات جامع تری را ارائه دهیم.

مکمل قرص جوشان

انواع قرص جوشان

قرص های جوشان نوعی مکمل دارویی به شمار می روند که دارای انواع متفاوتی هستند. شرکت های تولیدکننده این محصولات برای تامین و جذب برخی از مواد مورد نیاز بدن، این قرص ها را به صورت محلول در آب تولید می کنند که مصرف آنها برای افراد راحت تر صورت گیرد. در ادامه رایج ترین انواع این مکمل ها را بررسی می کنیم.

قرص جوشان ویتامین C

این مکمل به دلیل برخورداری از ویتامین C، مکملی بسیار موثر در ارتقای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی به شمار می رود. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که به مقاومت بدن در برابر بیماری ها کمک می کند. این ویتامین در حفظ سلامت پوست و کلاژن سازی آن نیز موثر است. مصرف یک عدد از مکمل قرص جوشان ویتامین سی در روز به افراد توصیه می شود. بهترین مکمل های قرص جوشان ویتامین سی عبارتند از:

قرص جوشان مولتی ویتامین

یکی دیگر از انواع این مکمل ها، قرص جوشان مولتی ویتامین نام دارد. این قرص حاوی ویتامین های متفاوتی است که به تقویت بدن و سیستم ایمنی آن می‌ پردازد. در ساختار این مکمل از ویتامین A، ویتامین E، ویتامین های گروه B و ویتامین C استفاده می شود. همچنین طعم پرتقالی این مکمل بسیار بی نظیر است.

این مکمل جزو آنتی اکسیدان های قوی به شمار می رود که اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کند و بدین طریق از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری به عمل می آورد. تمامی این ویتامین ها در واکنش های بیولوژیکی بدن موثر هستند و کمبود آنها مشکلات بسیاری از قبیل کم خونی، ضعف سیستم ایمنی بدن، اختلالات عصبی، مشکلات رشد و… را در بدن ایجاد می کنند. مکمل مورد نظر تا حدود زیادی از ابتلا به این مشکلات جلوگیری خواهد کرد. بهترین مکمل های قرص جوشان مولتی ویتامین عبارتند از:

 قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس

این نوع قرص های جوشان نیز حاوی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و زینک هستند. به همین دلیل این محصول به حفظ سلامت مو، پوست و ناخن کمک بسیاری می کند. این مکمل با تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش مهمی در مهار رادیکال های آزاد دارد. روی یا زینک ماده معدنی بسیار مفیدی به شمار می‌ رود که در انجام بسیاری از واکنش های بدن موثر است. این ماده سبب تقسیم سلولی و محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو نیز می شود. قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس یوروویتال یکی از بهترین مکمل های قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس است.

قرص جوشان کلسیم و ویتامین D

کلسیم مهمترین ماده معدنی در حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها است. از این رو مکمل قرص جوشان کلسیم برای حفظ استخوان ها گزینه ای مناسب عنوان می شود. این محصول تقویت کننده به دلیل برخورداری از ویتامین D3 به جذب بهتر کلسیم در بدن کمک می‌ کند. این ویتامین در تنظیم میزان فسفر در بدن نیز موثر است و سلامت کلی آن را ارتقا می دهد. همچنین ویتامین D ماده ای مفید در تقویت سیستم ایمنی به شمار می رود. قرص جوشان کلسیم و ویتامین دی سان لایف یکی از بهترین مکمل های قرص جوشان کلسیم و ویتامین دی است.

قرص جوشان منیزیم

یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن که در مکمل ها به کار می رود، منیزیم‌ نام دارد. این ماده به سوخت و ساز بدن و تامین انرژی مورد نیاز آن کمک می کند. مکمل مورد نظر قدرت کشش ماهیچه ها را نیز افزایش می دهد و در کاهش شکستگی استخوان ها نقش دارد.

قرص جوشان منیزیم‌ به راحتی در آب حل می شود. به همین دلیل سرعت هضم و جذب بالایی در بدن دارد. از مزایای دیگر این مکمل باید به کاهش افسردگی، بهبود درد سندروم قاعدگی، سلامت دندان ها، بهبود آسم و دردهای میگرنی اشاره کرد. به واسطه منیزیم‌ واکنش های مهم بدن در سیستم عصبی، تولید پروتئین، حفظ ژن ها و غیره نیز به درستی انجام می شوند. بهترین مکمل های قرص جوشان منیزیم عبارتند از:

قرص جوشان آهن و ویتامین C

یکی از دلایل بسیار مهم کم خونی، فقر آهن در بدن است. در این حالت بدن قادر به تولید گلبول های قرمز خون نیست. در نتیجه اکسیژن کافی به اندام ها نمی رسد. مصرف مکمل قرص جوشان آهن و ویتامین سی به تولید هموگلوبین خون کمک می کند و بدین طریق واکنش های آنزیمی بدن را بهبود می بخشد. این ماده ضروری در تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و دفع مواد زائد از بدن نقش مهمی دارد. در محتویات این قرص جوشان علاوه بر آهن از ویتامین C، اسید فولیک و ویتامین B12 نیز استفاده شده است. قرص جوشان آهن و ویتامین ث سان لایف یکی از بهترین مکمل های قرص جوشان آهن و ویتامین ث است.

نحوه مصرف مکمل قرص جوشان چگونه است؟

این مکمل ها به گونه ای تولید می شوند که به راحتی قابل مصرف باشند. بسیاری از این قرص ها در ترکیبات خود دارای نمک هستند و برای حل راحت آنها در آب ماده ای به نام بی کربنات را به محتویات این مکمل ها اضافه می کنند که با سدیم ترکیب می شود.

برای مصرف این قرص ها باید روزانه یک عدد از آنها را در یک لیوان یا 120 میلی لیتر آب یا آبمیوه حل کنید. البته استفاده بی رویه از مکمل های مورد نظر برای بیماران یا افراد عادی ممکن است مشکلات کبدی ایجاد کند. به همین دلیل بدون اطلاع پزشک نباید از برخی مکمل های قرص جوشان که حاوی کلسیم، ویتامین D و ویتامین A هستند، استفاده شود.

مصرف این مکمل ها در سه ماه از سال بهترین زمان برای تاثیرگذاری آنها است. از آنجایی که این مکمل به سرعت در آب حل می شود، تاثیر و جذب مواد آن نیز از سایر مکمل های دیگر بیشتر است.

بهترین زمان مصرف قرص جوشان چه وقت است؟

مکمل قرص جوشان باید بر اساس شرایط جسمی افراد و نیاز بدن آنها مصرف شود‌. در حالت کلی روی دستورالعمل این قرص ها زمان مشخصی درج نشده است. از این رو هر زمان از روز برای مصرف این مکمل ها مناسب است.

در حالت کلی مصرف این قرص ها بعد از غذا و با معده پر پیشنهاد می شود. این زمان مصرف نیز به دلیل جلوگیری از ترشح اسید معده و آسیب به آن است. از طرفی استفاده از قرص جوشان با معده خالی مانع از بروز مشکلات گوارشی می شود. برخی از قرص های جوشان مانند ویتامین C بهتر است برای افزایش انرژی بدن در زمان صبح مصرف شوند.

آیا مصرف قرص جوشان به هنگام تمرینات ورزشی مفید است؟

یکی از بهترین زمان های مصرف قرص جوشان به خصوص قرص حاوی ویتامین C، قبل، بعد و در حین ورزش است، زیرا ویتامین C به افزایش انرژی و ریکاوری بدن کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی مانع از اختلال در عملکرد بدن می شود. این مکمل در ترمیم عضلات و کاهش خستگی بعد از تمرینات سخت ورزشی نیز تاثیرگذار است. مکمل های حاوی مولتی ویتامین، کلسیم، ویتامین D3 و منیزیم‌ نیز با تامین نیازهای بدن ورزشکاران به ارتقای عملکرد ورزشی آنها کمک می کنند.

در برخی از مواقع مکمل قرص جوشان با موادی همچون ال کارنیتین به تولید می رسد که این مکمل، موجب تقویت عضلات و افزایش حجم آنها می شود. همچنین این مکمل ها در تامین انرژی لازم برای انجام فعالیت های ورزشی نیز نقش دارند. در نتیجه مصرف این نوع مکمل ها برای ورزشکاران بسیار مفید است.

ویژگی های قرص جوشان چیست؟

این قرص ها به گونه ای فرموله می شوند که به راحتی در آب قابل حل باشند. به همین دلیل مصرف این محصول برای افرادی که قادر به استفاده از مکمل هایی به فرم قرص و کپسول نیستند، بسیار مناسب است. این مکمل به دلایل زیر در بین افراد محبوبیت فراوانی به دست آورده است.

طعم دلپذیر و خوشایند

یکی از ویژگی های بسیار مهم این قرص ها که دلیل محبوبیت فراوان آنها است، طعم بی نظیر این مکمل ها عنوان می شود. اکثر مکمل های جوشان را با طعم پرتقال تولید می کنند که در زمان نوشیدن با ذائقه تمامی افراد همخوانی داشته باشد.

هضم و جذب بسیار سریع در بدن

قرص ها و مکمل های پودری ممکن است به سختی در معده هضم شوند. این امر در برخی از مواقع مشکلات گوارشی برای افراد ایجاد می کند. اما مکمل قرص جوشان به دلیل حلال بودن در آب، به راحتی هضم و جذب بدن می شود. حل این محصول در آب از تجمع مواد آن در معده و ایجاد سوزش در این ناحیه جلوگیری می کند.

هضم ساده و راحت این مکمل سبب محبوبیت فراوان آن در بین افراد شده است. همچنین مواد موجود در ترکیبات قرص های جوشان به سرعت جذب بدن می شوند و تاثیرات شگفت انگیز خود را روی عملکرد بدن نشان می دهند.

افزایش دهنده حجم مایعات بدن

از آنجایی که قرص جوشان باید در آب یا سایر نوشیدنی ها حل شود، حجم مایعات بدن افزایش پیدا می کند. هر قرص باید در یک لیوان آب حل و مصرف شود. در نتیجه، مصرف این محصولات از کم آبی بدن جلوگیری به عمل می آورند.

استفاده راحت برای افراد دارای مشکلات مربوط به گلو

تورم گلو در اثر بیماری های متفاوت امری شایع است. سرماخوردگی، آلرژی و بسیاری از عوامل دیگر سبب درد گلو می شوند. از این رو بلعیدن غذا برای این افراد بسیار دشوار است. مکمل قرص جوشان برای تامین مواد مورد نیاز بدن که از طریق مواد غذایی دریافت نمی شوند، گزینه مناسبی است. زیرا استفاده از آن بسیار راحت است و مانند نوشیدنی های دیگر به راحتی مصرف می شود.

بدون نیاز به اندازه‌ گیری دوز مصرفی

برخی از مکمل های تقویتی به صورت پودر تولید می شوند. از این رو برای استفاده از آنها باید اندازه گیری های دقیقی انجام داد. اما مصرف قرص های جوشان نیاز به اندازه گیری ندارد. زیرا با حل یک قرص در آب نیاز روزانه بدن به ماده مورد نظر تامین می شود. از این رو نگرانی در مورد کم یا زیاد شدن دوز مصرفی وجود ندارد. این قرص ها برای افزایش سطح سلامت و ایمنی بدن تولید می شوند و باید همراه با رژیم غذایی سالم مصرف شوند.

ویژگی های قرص جوشان

مصرف قرص جوشان چه عوارضی دارد؟

این مکمل ها در عین مزایای بسیاری که برای بدن به همراه دارند، ممکن است در صورت مصرف بی رویه، ناراحتی هایی را نیز به وجود آورند. از آنجایی که در تولید مکمل قرص جوشان از نمک استفاده می شود، احتمال افزایش مشکلات قلبی و عروقی، سکته مغزی و قلبی و افزایش فشار خون، زیاد است. به همین دلیل این مکمل ها نباید بیشتر از دوز تعیین شده مصرف شوند.

عوارض دیگر این مکمل ها شامل موارد زیر هستند:

  • موثر در افزایش بیش از حد اسید معده
  • احساس سوزش در معده و سر دل
  • ابتلا به مشکلات روده
  • حالت تهوع
  • گرفتگی عضلات معده

آیا قرص جوشان ویتامین C موجب خراب شدن دندان ها می شود؟

از آنجایی که در بیشتر مکمل های قرص جوشان از ویتامین C استفاده می شود، مصرف این قرص ها باید به صورت محلول در آب و از طریق نی انجام شود. از جویدن این قرص ها و استفاده روزانه از آنها خودداری کنید. در غیر این صورت اسید موجود در ویتامین C موجب آسیب به دندان ها می شود.

تاثیر قرص جوشان در افزایش وزن چگونه است؟

مکمل قرص جوشان مانند سایر مکمل های تقویتی حاوی مواد مفید و مورد نیاز بدن است. از این رو این محصولات در افزایش وزن تاثیری ندارند. در بیشتر مواقع این مکمل ها موجب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی های اضافی نیز می شوند. قرص جوشان ممکن است در برخی از افراد سبب افزایش اشتها شود. به همین دلیل مصرف این محصولات باید با تجویز پزشک صورت گیرد. در حالت کلی این محصولات تاثیری در افزایش وزن ندارند و برای سلامتی و داشتن اندامی متناسب گزینه ای ایده آل به شمار می روند.

بهترین نوع مکمل های قرص جوشان چه نام دارند؟

از آنجایی که مکمل های قرص جوشان توسط شرکت های متفاوتی تولید می شوند، دارای انواع و کیفیت های متفاوتی هستند. برخی از بهترین مکمل های قرص جوشان موجود در بازار شامل موارد زیر می شوند:

نتیجه گیری

مکمل قرص جوشان دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی است که آن را از سایر مکمل های تقویتی متمایز می کند. این قرص با قرارگیری در یک لیوان آب به سرعت حل می شود و کل نیاز بدن به ویتامین یا ماده معدنی مورد نظر را تامین می کند. یکی دیگر از مزایای مصرف این قرص ها، هضم و جذب سریع آنها در بدن است. از این رو بدون عوارض جانبی، مواد مورد نیاز بدن تامین می شوند.

این محصولات مانند مکمل های پودری، قابل اندازه گیری نیستند و تنها مصرف یک عدد از آنها در طول روز کافی است. از طریق مصرف مکمل های قرص جوشان، مقاومت سیستم ایمنی بدن افزایش پیدا می کند و سلامت کلی بدن تضمین می شود. از آنجایی که این مکمل ها حلال در آب هستند، ویتامین های اضافی به راحتی از بدن دفع می شوند. از این رو خرید مکمل های قرص جوشان برای بدن فواید بسیاری به همراه دارد.

 

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم