مکمل های سرماخوردگی، آنفولانزا و ضد سرفه

نمایش 1–16 از 67 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

مکمل های سرماخوردگی و سرفه

سرماخوردگی، شایع ترین بیماری ویروسی است که در صورت عدم درمان به موقع، رو به کهنگی می رود و زمینه ساز بیماری های عفونی و خطرناک دیگری در بدن می‌ شود. برای پیشگیری یا درمان سریع تر این بیماری در کنار داروهای تجویز شده، مصرف مکمل های سرماخوردگی و سرفه نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا این مکمل ها حاوی مواد گیاهی و تقویت کننده بدن هستند و از پیشرفت عفونت در سینوس ها، گلو، ریه و سایر اندام های بدن جلوگیری می کنند.

آویشن، اکالیپتوس، شیرین بیان، عصاره گل ختمی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از جمله ترکیبات این مکمل ها به شمار می روند که دوره درمان را کاهش می دهند و به سلامتی بدن بیماران کمک می کنند. این مکمل ها باید همراه با داروهای ضد ویروسی و میکروبی مصرف شوند که تاثیرات شگفت انگیز خود را در کوتاه ترین زمان باقی بگذارند. برای آشنایی بیشتر با این مکمل ها و نحوه مصرف آنها با ما همراه باشید.

کارایی مکمل های سرماخوردگی و سرفه

کارایی مکمل های سرماخوردگی و سرفه

همانطور که می دانید، سرماخوردگی نوعی بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی فوقانی افراد را درگیر می کند. این بیماری با علائمی از قبیل: تب، درد بدن، آبریزش بینی، سرفه، عطسه، سردرد و غیره خود را نشان می دهد. از این رو درمان سریع تر آن موجب بازگشت سلامتی، نشاط و روحیه به بیماران می شود. شدت سرماخوردگی نسبت به سایر بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا و کرونا بسیار کم است و در خانواده رینوویروس ها قرار می گیرد.

مکمل های سرماخوردگی از ترکیبات ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن تولید می شوند و مصرف آنها، علائم این بیماری را کاهش می دهد. این مکمل ها در روند درمان سرماخوردگی کاهش چشمگیری ایجاد می کنند. البته لازم به ذکر است که این محصولات به تنهایی برای تشخیص، پیشگیری و درمان سرماخوردگی و سرفه کارایی ندارند و حتما باید همراه با داروهای ضد ویروسی مصرف شوند. استفاده از این محصولات برای کودکان و نوزادان باید با تجویز پزشک صورت گیرد، زیرا این مکمل ها ممکن است موجب ایجاد آلرژی شوند.

با مصرف مکمل های سرماخوردگی و سرفه مسیر تنفسی بیماران آزاد می شود و علائمی مانند: سرفه و التهابات گلو کاهش پیدا می کنند. بیماری های ویروسی نظیر سرماخوردگی با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمی شوند و باید برای درمان آنها، از داروهای ضد ویروسی استفاده کرد. مکمل شیرین بیان، مکمل ضد سرفه، قرص های مکیدنی، ویتامین C، بخور اکالیپتوس، شربت بنفشه، قرص آویشن و غیره از جمله مهم ترین مکمل های پیشگیری کننده یا کاهش دهنده علائم سرماخوردگی هستند.

آشنایی با اشکال متنوع مکمل های سرماخوردگی و سرفه

در ادامه شما را با بهترین و پرکاربردترین مکمل های درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و سرفه آشنا می کنیم.

  1. مکمل ویتامین C در درمان سرماخوردگی و سرفه

یکی از بهترین و قدیمی ترین مکمل های بهبود سرماخوردگی و سرفه، ویتامین C است. این مکمل از سال های طولانی تاکنون برای درمان بیماری های ویروسی و افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. این ویتامین در درمان و پیشگیری از عفونت های تنفسی نقش بسیار مهمی دارد و طول دوره سرماخوردگی را کاهش می دهد. مصرف منظم مکمل های سرماخوردگی و سرفه باید همراه با داروهای سرماخوردگی انجام شود که در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس ها تاثیرگذار باشد. برخی از بهترین مکمل های حاوی ویتامین ث عبارتند از:

  1. قوی ترین شربت گیاهی ضد سرفه

سرفه یکی از علائم شدید سرماخوردگی است که در صورت عدم درمان این بیماری رخ می دهد. به دلیل خشک شدن گلو و التهابات ایجاد شده در مجرای تنفسی، افراد بیمار در زمان تنفس دچار سرفه می شوند که در بیشتر مواقع پزشک شربت های ضد سرفه گیاهی را برای این بیماران تجویز می کند. آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا که امروزه تمامی جهان به آن درگیر است، از جمله بیماری های ویروسی به شمار می روند که علائمی شبیه به هم دارند. البته علائم سرماخوردگی بسیار خفیف تر از دو بیماری تنفسی دیگر است و سریع تر درمان می شود.

درمان سرفه خشک از طریق مکمل های سرماخوردگی و سرفه با افزایش خلط و کاهش سوزش گلو همراه است. در این مکمل ها از ترکیباتی نظیر: شیرین بیان، آویشن، عصاره گل بنفشه، عصاره گل ختمی، عصاره نعناع فلفلی، عسل، زنجبیل، عصاره گیاه میخک و غیره استفاده شده است. این مکمل ها در شرکت های متفاوت و با برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه می شوند. این شربت های گیاهی هیچ گونه عوارضی روی کبد بر جای نمی گذارند و امکان ایجاد آلرژی و حساسیت با مصرف آنها بسیار نادر است. به همین دلیل در سال های اخیر مصرف شربت های گیاهی ضد سرفه رواج بسیاری پیدا کرده است.

  1. تاثیر قطره خوراکی آویشن در کاهش سرفه و خشکی گلو

قطره خوراکی حاوی آویشن، یکی از بهترین مکمل های سرماخوردگی و سرفه است که خواص فوق العاده ای در درمان سرماخوردگی دارد. آویشن از جمله گیاهانی است که در خلط آوری و تسکین التهابات دستگاه تنفسی نقش مهمی دارد. این گیاه موجب نرم شدن خشکی گلو و کاهش سرفه ناشی از آن می شود. قطره خوراکی آویشن زردبند، یکی بهترین مکمل های قطره آویشن محسوب می شود.

  1. مزایای مکمل بخور اکالیپتوس در درمان سرماخوردگی

اکالیپتوس، یکی از گیاهانی است که از زمان های قدیم تاکنون برای باز کردن مجاری تنفسی به کار می رود. به همین دلیل امروزه مکمل های بخور اکالیپتوس با برندهای متفاوت در بازار به فروش می رسند. این محلول دارای ترکیباتی از قبیل منتول و بنزوئین است. از طریق این نوع از مکمل های سرماخوردگی و سرفه گرفتگی بینی از بین می رود و سرفه ناشی از سرماخوردگی به راحتی درمان می شود. استفاده از بخور اکالیپتوس به نرمی مخاط بینی و سینه کمک می کند و در خروج راحت تر این مخاط از گلو موثر است. منتول در برگ های نعناع نیز وجود دارد و برای درمان دردهای بدن و گرفتگی بینی و مجرای تنفسی بسیار مفید است. بخور این ماده با خواص ضد حساسیت، ضد سرفه، آنتی باکتریال، ضد تب و ضد تهوع خود برای افراد دارای سرماخوردگی گزینه مناسبی است. در ادامه، بهترین محصولات این دو ماده مهم برای بخور دادن را معرفی خواهیم کرد:

آشنایی با اشکال متنوع مکمل های سرماخوردگی و سرفه

  1. فواید مکمل قرص مکیدنی گیاهی

گلو درد، از جمله علائم شایع سرماخوردگی است که خوردن و آشامیدن را برای افراد سخت می کند. برای این منظور قرص های مکیدنی گلودرد به تولید رسیده اند که به عنوان مکمل های سرماخوردگی استفاده می شوند. این قرص ها دارای ترکیبات گیاهی شامل: اکالیپتوس، عصاره شیرین بیان و عصاره فلفل قرمز هستند. این ترکیبات خواص ضد التهابی دارند و ویروس های موجود در گلو و بینی را از بین می برند. به همین دلیل مصرف آنها همراه با درمان های شیمیایی به کاهش عفونت های گلو کمک بسیاری می کند.

اکالیپتوس دارای ماده ای به نام سینئول است. این ماده ضد التهابی قوی است که برای درمان گرفتگی گلو، بینی، ریه، قطع آبریزش بینی، بهبود تنگی نفس و درمان سرفه فواید بسیاری دارد. این ماده همچنین در کاهش باکتری ها و ویروس های بدن موثر است و میزان قند خون را در حد نرمال نگه می دارد. این قرص ها بدون هیچ گونه قند یا مواد نگهدارنده تولید می شوند و ضرری برای افراد ندارند.

  1. شربت جینسینگ جزو بهترین مکمل های سرماخوردگی و سرفه

عصاره جینسینگ برای تقویت بدن و عملکرد بهتر آن استفاده می شود. تقویت قوای جنسی، کاهش خستگی، برطرف کردن درد بدن و غیره نیز از جمله مزایای این گیاه است. از آنجایی که بیماران مبتلا به سرماخوردگی با کوفتگی و خستگی بدن درگیر هستند، مصرف این شربت به آنان کمک می کند که انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزمره خود را به دست آورند.

شربت جینسینگ برای کاهش زمان بهبودی افراد مبتلا به سرماخوردگی نیز فواید بسیاری دارد. در برخی از مکمل های حاوی جینسینگ از کافئین و ویتامین B12 نیز استفاده می شود که جزو محرک های افزایش دهنده انرژی محسوب می شوند. ویتامین B12 به خون رسانی بهتر و تشکیل گلبول‌ های قرمز خون کمک می کند و یکی از مواد مورد نیاز بدن برای افزایش قدرت سیستم ایمنی است.

  1. قرص گیاهی ضد سرماخوردگی و سرفه

در برخی از مکمل های سرماخوردگی و سرفه از عصاره های گیاهانی همچون: ریشه گل ختمی، اکیناسه و گلبرگ آقطی استفاده می شود. این مواد در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی موثر هستند و بر اساس مطالعات انجام شده روی آنها، زمان بهبودی سرماخوردگی را نیز کاهش می دهند. این مکمل برای درمان سرفه خشک ناشی از سرماخوردگی نیز تاثیرگذار است و رطوبت لازم گلو برای تنفس راحت تر را تامین می کند.

  1. تقویت سیستم ایمنی با مصرف ساشه گیاهی

یکی دیگر از مکمل های مخصوص سرماخوردگی و سرفه، ساشه های گیاهی مانند روتارین و به دانه است. این مکمل ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر هستند. در ترکیبات ساشه روتارین از پودر دانه به و مرزنجوش استفاده می شود. این گیاهان برای تسکین سرفه و درد گلو خواص شگفت انگیزی دارند و به بهبود سرماخوردگی کمک می کنند. این نوع از مکمل های سرماخوردگی و سرفه موجب کاهش علائم آلرژی و عفونت های تنفسی نیز می شوند.

در تولید ساشه های گیاهی از هیچگونه طعم دهنده، افزودنی های مصنوعی و مواد آلرژی زا استفاده نشده است. مصرف دو الی سه عدد ساشه در طول روز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد. قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید، زیرا این ترکیبات گیاهی ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشند و میزان جذب آنها را در بدن کاهش دهند.

  1. کپسول گیاهی مخصوص درمان سرفه های حاد

این نوع از کپسول های گیاهی حاوی رازیانه و آویشن هستند و برای درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه های حاد، التهابات دستگاه تنفسی و مخاطی فوقانی به کار می روند. این نوع از مکمل های سرماخوردگی و سرفه به دلیل آویشن موجود در خود موجب تولید تیمول و کارواکرول و کاهش فعالیت باکتری های دستگاه تنفسی می شوند و بدین طریق سرفه های مزمن را درمان می کنند.

رازیانه نیز التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می دهد و خلط آور است. همچنین به دلیل خواص ضد باکتری خود قوی تر از آنتی بیوتیک ها عمل می کند. مصرف 3 عدد از این کپسول در طول شبانه روز موجب تسکین سرفه نیز می شود. این مکمل باید زیر نظر پزشک و با تجویز او به مصرف برسد. زیرا استفاده بیش از حد آن ممکن است عوارضی همچون: حالت تهوع، سرگیجه، حساسیت های پوستی و آلرژی ایجاد کند.

کپسول گیاهی مخصوص درمان سرفه های حاد

نتیجه گیری نهایی

مکمل های سرماخوردگی و سرفه در گروه مکمل های درمانی قرار می گیرند، زیرا در ترکیبات این مکمل ها از عصاره های گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده می شود. گیاهانی نظیر شیرین بیان، اکالیپتوس، دانه به، مرزنجوش و برخی از گیاهان دیگر، خواصی دارویی دارند. به همین دلیل در تولید مکمل سرماخوردگی و سرفه از آنها استفاده می شوند.

این مکمل ها در اشکال قرص، شربت، محلول غیر خوراکی، آبنبات های مکیدنی، ساشه و کپسول های نرم به تولید می رسند و نحوه استفاده از آنها بسیار آسان است. مصرف این محصولات از ابتلا به سرماخوردگی یا سایر بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا جلوگیری می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن، شدت این نوع بیماری ها را کاهش می دهد. با این حال قبل از مصرف این مکمل ها از پزشک معالج خود دستورالعمل های لازم را جویا شوید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم