مکمل های روغن ماهی و امگا کودکان

نمایش دادن همه 11 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

روغن ماهی و امگا کودکان

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب مفید برای رشد و نمو مغز کودکان به شمار می رود. رشد مغزی هر فرد که بیشترین زمان آن از بدو تولد تا 2 سالگی است، به میزان معینی از اسیدهای چرب در کنار دیگر مواد مغذی نیاز دارد. همین موضوع اهمیت استفاده روغن ماهی و امگا کودکان را بسیار حائز اهمیت جلوه می دهد. اگرچه که این اسید چرب مفید برای رشد افراد حتی تا سنین بزرگسالی نیز مورد نیاز است، ولی بدن قادر به ساخت آن نخواهد بود و باید آن را از منابعی که سرشار از امگا 3 هستند، به صورت خوراکی تامین کند. این اسید چرب مفید در بذر کتان، ماهی، شاهدانه، بادام، آووکادو، حبوبات، سویا و … وجود دارد. در ادامه به فواید و دیگر موارد مربوط به این اسید چرب مفید خواهیم پرداخت.

روغن ماهی و امگا کودکان

فواید امگا 3 برای کودکان

همانطور که ذکر شد، روغن ماهی و امگا کودکان نقش مهمی در سلامت وی ایفا می کند و فواید بی نظیری را از جمله بهبود بینایی، سلامت استخوان ها، بهبود اختلالات تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، عملکرد بهتر قلب و سلامت آن، بهبود خلق و خو و … برای آن ها به همراه دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره شده است.

رشد و بهبود عملکرد مغزی کودکان

همانطور که می دانیم، درصد زیادی از مغز را چربی ها تشکیل می دهند. DHA که یکی از اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می رود، برای تمرکز، تحلیل مسائل، انتقال پیام های عصبی از مغز به دیگر نقاط بدن و برنامه ریزی به کار برده می شوند. بدون شک مصرف امگا 3 در کودکان می تواند موجب افزایش تمرکز و قدرت یادگیری در آن ها شود. با این تفاسیر می توان دریافت کرد که روغن ماهی و امگا کودکان نقش اساسی و مهمی را در رشد مغزی و سیستم ادراکی آن ها ایفا می کند.

بهبود اختلال خواب

در برخی کودکان اختلال خواب دیده می شود. یکی از علت های این مشکل را می توان کمبود امگا 3 و افت DHA بدن آن ها دانست. با مصرف صحیح این چربی مفید کیفیت خواب افزایش خواهد یافت و اختلالات خواب آن ها برطرف می شود.

بهبود اختلال خواب

درمان افسردگی

اگرچه بیماری افسردگی را بیماری مخصوص افراد بالغ و بزرگسال می دانیم، ولی لازم به ذکر است که این بیماری در میان کودکان نیز شایع شده است. مصرف روغن ماهی و امگا کودکان یکی از روش های درمانی آن تلقی می شود و کمبود آن می تواند علت بروز افسردگی باشد.

بهبود یادگیری

با توجه به افزایش قدرت مغز در راستای مصرف روغن ماهی و امگا کودکان اهمیت این چربی مفید را در افزایش قدرت یادگیری و حل مسائل ریاضی توسط آن ها می توان دریافت کرد. رشد مغزی و بهبود عملکرد حافظه در کودکان می تواند به یادگیری هر چه بهتر آن ها در تمامی زمینه ها کمک کند.

بهبود یادگیری

نقش امگا 3 در بیش فعالی کودکان

 اختلال بیش فعالی یا همان ADHD که موجب عدم تمرکز و حواس پرتی در کودکان و بزرگسالان می شود، در اثر کاهش سطح امگا 3 در بدن رخ خواهد داد. مصرف روغن ماهی و امگا کودکان می تواند به میزان چشمگیری این اختلال را کاهش دهد و آن ها را از پیشرفت این بیماری در آینده در امان نگه دارد. عدم تمرکز در کودکان موجب کاهش میزان یادگیری و افت همه جانبه در آن ها خواهد شد.

مقدار مصرف امگا 3 برای کودکان

میزان استفاده از روغن ماهی و امگا کودکان نیز همانند سایر مکمل ها و داروها باید به میزان مورد نیاز و دقیق باشد. این میزان به صورت روزانه در نوزادان تا 1 سالگی 0.5 گرم، 1 الی 3 سال 0.7 گرم، 4 الی 8 سال 0.9 گرم خواهد بود. امگا 3 در کودکان به صورت قرص و شربت در دسترس قرار می گیرد که در این صورت کودکان باید روزانه 1 قاشق مرباخوری از آن را میل کنند. در ادامه نام برخی از بهترین های این چربی مفید در اختیار قرار خواهد گرفت:

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای کودکان

در مورد نحوه و زمان مصرف روغن ماهی و امگا کودکان و دریافت بهترین بازخورد از آن بهتر است آن را همراه با یک وعده غذایی اصلی که حاوی چربی باشد، استفاده کرد که تاثیر آن سریع تر بروز پیدا کند. برخی از مکمل های حاوی امگا 3 را می توان در هر ساعتی از شبانه روز مصرف کرد. برای اطمینان بیشتر در مورد زمان و دوز مصرفی باید با پزشک مشورت کرد.

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای کودکان

عوارض مصرف بیش از حد امگا 3 برای کودکان

تمامی ویتامین ها و ریز مغذی های مهم بدن باید به اندازه مورد مصرف قرار گیرند، چراکه در صورت مصرف بیش از حد آن ها و عدم رعایت تعادل یا از بدن دفع خواهند شد یا مشکلاتی را برای مصرف کننده به وجود خواهند آورد. ویتامین های حلال در آب با دفع از بدن تقریبا عوارضی برای بدن نخواهند داشت، ولی عوارضی که در اثر مصرف بیش از اندازه روغن ماهی و امگا کودکان به وجود خواهد آمد، عبارت هستند از:

  • اسهال
  • کهیر
  • سردرد
  • سوء هاضمه
  • سرفه خشک
  • خونریزی بینی
  • تغییر بوی تعرق
  • مشکل گوارش و درد معده
  • احساس طعم و بوی ماهی در دهان

سخن پایانی

مصرف اصولی و به اندازه روغن ماهی و امگا کودکان می تواند تاثیر شگرفی در میزان رشد مغز و هوش آن ها داشته باشد. یکی از چربی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی، قلبی و عروقی و اعصاب بدن را می توان امگا 3 دانست که کمبود آن در بدن می تواند عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. میزان اهمیت مصرف این ماده از الزام مادر باردار به استفاده از آن برای رشد مغز و سلامت چشم جنین مشخص خواهد شد. بدون شک مصرف نامتعادل این ماده نیز همانند کمبود آن در بدن موجب اخلالاتی می شود که سردرد، اسهال و مشکلات گوارشی و … تنها بخشی از آن به شمار می روند.

دوز مصرفی با رشد کودک تغییر خواهد کرد، ولی بهتر است بدانیم که مصرف امگا 3 از دوران جنینی آغاز می شود و باید تا سنین کهنسالی ادامه یابد. کمبود این چربی مفید در بزرگسالان نیز منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن، خشکی و شکنندگی مو و ناخن، عملکرد ضعیف مغز، حواس پرتی و اختلال تمرکز خواهد شد. روغن ماهی و امگا کودکان از طریق مواد غذایی دریایی قابل تامین است، چنانچه کودکان یا بزرگسالان تمایلی به مصرف غذاهایی دریایی و انواع ماهی نداشتند، این ماده مغذی را می توان از تخم کتان، آووکادو، بادام، شاهدانه، سویا و حبوبات دریافت کرد.

شما می توانید برای تهیه بهترین مکمل های امگا 3 و روغن ماهی کودکان با اطمینان از اصالت محصول و قیمت مناسب به داروخانه‌ی آنلاین داروهوم مراجعه نمایید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم